Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 14 Disember 2010

KENA TIPU LAGI !!!




DOKUMEN KETUANAN MELAYU



nota:
siapa tak nampak
isi kandungan dokument
ini akan dihantar
berjumpa bik mama

akan di paksa buat 69
sampai putus nafas kah kah kah




MANA DOKUMEN RASMI KETUANAN MELAYU ? – harakah daily

Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar menggesa pemimpin Umno mengemukakan dokumen rasmi mengenai 'ketuanan Melayu' kerana ianya tidak terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan.

Mahfuz juga meminta mana-mana pemimpin Umno memberikan definisi yang jelas mengenai maksud slogan itu yang sering dilaungkan mereka.

"Saya minta secara jujurnya kepada pemimpin Umno untuk mendifinisikan Ketuanan Melayu kerana perkara ini tidak ada dalam Perlembagaan dan hanya bergantung kepada mungkin apa yang dirasakan oleh Umno.

"Saya minta pemimpin Umno menunjukkan kepada kami (Pakatan Rakyat) satu dokumen mengenai Ketuanan Melayu untuk tatapan rakyat," kata beliau dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Tambahnya, Najib Razak seboleh-bolehnya diminta mengemukakan dokumen itu pada sidang Dewan Rakyat yang akan berakhir Khamis ini.

"Kalau boleh kita minta mereka bawa isu pada sidang kali ini. Tinggal beberapa hari sahaj algi. Lepas ini dah tak ada masa," katanya.

Ujarnya lagi, Umno sering berlagak seperti mereka hero dalam isu-isu berkaitan orang Melayu termasuk menggunakan isu Felda untuk mendapat sokongan orang Melayu.

"Akhir-akhir ini Umno khususnya cuba untuk menampilkan mereka adalah hero kepada Melayu dan dalam konteks apa sekalipun isu yang berbangkit dalam negara kita ini cuba dikaitkan dengan soal Ketuanan Melayu.

"Isu Felda pun cuba digambarkan seolah-olah ada golongan pengkhianat dan sebagainya," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MANA DIA DOKUMEN ITU?.... kah kah kah..

kah kah kah… TANYA RAJA GOPAL YANG SUKA JADI PAK SIBUK…. kah kah kah..

kah kah kah… SIAPA NAK JADI HAMBA PADA TUAN INI?.... kah kah kah..

woit…. KENAPA TAK TUJUKKAN MANA DIA TERTULIS DIMANA MANA … kah kah kah…

kah kah kah… INI JUGA MACAM SOSIAL KONTREK…. kah kah kah..

kah kah kah… SEMUA KELENTONG… SEMUA NAK TIPU MELAYU…. kah kah kah..

nota:
ini kerna melayu
malas membaca
ini kerna melayu
malas berfikir

ini kerana melayu
seka mendengar
ini kerana melayu
suka buka telinga
tapi tak buka kepala kah kah kah

nota:
munkin dokumen ini
ada tersimpan dalam kotak mat ezam kah kah kah


22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mengapa Najib kata jangan ambil kisah dakwaan WikiLeaks

Mengenai kepimpinan BN pula, kata beliau, “masalah utama Malaysia adalah tiadanya pemimpin yang berwibawa.”

Ini kerana Najib perlu menang dalam pertarungan politik untuk mengelakkan didakwa, secara jelas mengaitkan Perdana Menteri dengan skandal pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu dan Presiden Umno itu terancam disebabkan kes pembunuhan tersebut.

Seorang lagi pegawai diplomatik bernama Peter Ho pula dikatakan mengutuk bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kerana “membaling batu” kepada penggantinya, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Dia juga mendakwa Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin akan ditikam dalam Umno kerana tiada orang yang menyukainya kerana beliau naik dalam politik akibat pertalian keluarga.

Ho juga didakwa mengulangi tuduhan yang mengaitkan Perdana Menteri dengan pembunuhan Altantuya dan menyifatkan Najib seorang yang suka mengambil kesempatan.

- Malaysian Insider
Sharpshooter - Ibarat meludah ke langit akhirnya timpa ke batang hidung Najib sendiri. Terlalu mudah rakyat dapat membaca mengapa Najib membuat kenyataan sedemikian. Sudah pasti Najib terlalu takut rahsia Najib bersama Altantuya di Singapura terbongkar.

Umno mengaku mereka pejuang bangsa Melayu dan anti Cina dan terbukti dalam kursus Biro Tata Negara yang selalu mereka tekankan kepada Melayu bahawa Cina adalah pendatang dan jahat kerana mahu merampas kuasa Melayu. Tetapi sekarang mereka percaya pada Lim Kuan Yew pula. Sejak bila umno percaya pada Cina pula. Bukankah isu perkauman yan sering umno mainkan untuk kekal berkuasa.

Rakyat masih menunggu juga dakwaan yang lain, kata ada seribu kabel berkaitan Malaysia. Sudah pasti yang Najib takut tentang rundingan di Singapura yang tiba-tiba sahaja Najib mahu serahkan Tanjong Pagar kepada Singapura. Mengapa Najib dengan mudah mahu serahkan tanah kepada Singapura jika tidak ada rahsia besar yang mampu Singapura ugut Najib.

Mahathir juga percaya mungkin Singapura mempunyai gambar Najib bersama Altantuya di Singapura sebab itu Najib terlalu takut.Rakyat akan menyumpah dan tidak rela Najib menyerahkan tanah kepada Singapura, dahulu Singapura adalah milik Malaysia.

Apakah Najib fikir tanah Malaysia ini milik mak bapanya? Rakyat akan lebih bersyukur jika Najib serahkan Rosmah milik Najib kepada Singapura bukannya serahkan tanah milik Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Mengikut dalam tilikan saya dokumen ini berada didalam kopek bik mama....sebab itu tak boleh ditunjukkan kepada umum......kaka..kah..kah...kah...

cicit ngah layor berkata...

Tak kan TT dan YB Mahfuz tak tengok atau tak bacer dokumen tu dulu sebelom komer kener hantor keKemunting.Itu ler dokumen ketuanan melayu dan kuaser ketuanan melayu.

Tanpa Nama berkata...

Gua nampak.
Tapi tulisannya pendek aje.
Alif Min Tendang Wau = Sarkis.
Teknik tulis: P. Ramlee.
Teknik baca: S. Shamsuddin.
Teknik gelak: Aziz Sattar.
Teknik tepuk: Rakyat Marhean.
Selamat gua, tak jumpa Bik Mama.

Tanpa Nama berkata...

memang tak patut timbul soal ketuanan. kalau ada tuan, mesti ada hamba.

negara ini bukan milik mana2 kaum, semua rakyat yg bayar cukai berhak ke atas negara ini.

Tanpa Nama berkata...

tanah hutan simpan di kuala slim changkat ramu pun pemuda umno rembat,apa nak hairan..kah kah..tempat jamaludin radzi yang semakin meroyan menjelang pilihanraya ini,dengan kakitangan pos slim river pun dia nak rasuah undi..kah kahh

Tanpa Nama berkata...

sama macam pemuda umno slim river rembat tanah hutan simpan kuala slim dan jamaludin radzi bagi rasuah pd kakitangan pos slim river..kah kah ketuanan melayu macam itu kerr..

Tanpa Nama berkata...

Ade ker ketuanan melayu??

yg aku biasa baca ialah kera memetik kelapa dengan tuannya; kerbau membajak sawah dengan tuannya, hanjing berburu kijang dengan tuannya.

melayu dengan tuannya ni aku tak pernah baca pulak
mungkin ada kat kitab amno kot??

Tanpa Nama berkata...

Bro,

Gua tenung lama2 kat scroll tu memang ada tulisan la bro...Gua macam tak percaya..

Kat situ tulis:

Melayu memang bodoh...senang-senang kena tipu 50 tahun..

Danielle_Corleone berkata...

Ada dalam cerpen yang aku emel pada kau Isham :-)

Tanpa Nama berkata...

jgn di layan sgt mahput biol tu ..

mahput tu SPM pun tak pas ...so tau tau jer lah tahap pemikiran dia ..

dukun melayu berkata...

hmmm

aka dah lama bc constitution..ye la kan..form sixers...seronok baca tau...mmemang tiada ketuanan melayu dan kontrek sosial ni...it's pure law (hehehehe,BM aku A tau walaupun aku pandai speaking omputeh)tp bila masuk uni tahun pertama,kena buat kenegaraan..ada pulak?hmm..jgn marah anak muda,salah kerajaan,membuka kelas tingkatan 6...mungkin atas sbb ini anak cina dan anak india lebih bijak,sbb tak sempat dibodohkan kangkung pada tahun pertama universiti

Tanpa Nama berkata...

KECEMASAN: - Seorang SAHABAT FACEBOOK kita kini menghidap BRAIN TUMOR dan amat memerlukan darah jenis 'O' Negatif. Pohon rayuan dari seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira batasan agama dan bangsa untuk tampil membantu. Sahabat itu kini kritikal di dalam HUKM. Minta hubungi saya, Rizan +60122853630 (24jam) atau inbox Sdra. Armand (link dibawah) kepada yang sudi membantu. POHON JUGA SEBARKAN DI WALL MASING-MASING. Terima kasih.
http://www.facebook.com/armandpju

Tanpa Nama berkata...

Tak de?
Kau pergi gulingkan raja-raja Melayu. Tak payah nak sembah mengadap. Terus jumpa dan jerit kat semua sultan Dan Agong " Lu bukan raja! Tak ada dokumen! "
Ada berani?

Tanpa Nama berkata...

SEBELUM tunjuk dokumen ketuanan Melayu.
Aku nak mintak Najib Razak tunjuk dulu bukti dia ni dulu graduate dari NOttngham University.
Rakyat semua nak tahu apa dia belajar masa di sana.
Dan apa grade dia dapat sebelum dia balik Malaysia dan ganti bapak dia MP Pekan tahun 1976 dulu.
Cukup. Aku tak nak mintak banyak.
Semua rakyat Malaysia nak tengo apa dia belajar dan berapa gred yang dia dapat dulu.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa Nama Disember 14 18:13

Cuba tuan buka pelembagaan, baca betul-betul;

Ketuanan Raja memang ada dalam pelembagaan, agama Islam, kedudukan bahasa melayu...semua jelas dalam pelembagaan

Untuk pengetahuan kau ketuanan melayu tu = ketuanan umno; umno takde nak bela raja (krisis perlembagaan 1993), jahanamkan bahasa melayu (PPSMI) dan piggirkan agama islam (peristiwa memali, pecat mufti dsbnya)

Ketuanan umno yang jahanamkan maksud DEB Tun Razak, takut nak lawan DS Anwar cara macho (sbb depa takde telor) dsbnya; tu pun nak sokong. Aku tak paham. Aku pun tak tau mcm mana nak cakap....Teruskan analisa tuan; Kalau kena upah...boleh blah...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 17:19...kalau kau pass universiti....tunjukkan kat TT dokumen tu...tu lah...bingai punya orang...untuk pengetahuan kau dan yang sama specises dengan kau...TIDAK ADA KETUANAN MELAYU...YANG ADA KETUANAN UMNO...faham...

dukun melayu berkata...

mmg tak de pun...aku dah lama bc..PA (pengajian Am) aku dpt prinsipal A kot..termasuklah kawan2 aku

tanpa nama mana boleh nak mengadap wat mcm tu,nak gulingkan raja2...tanpa raja..parlimen mana boleh bersidang..tok zul,Tok lek,tok braheng tak leh bersilat sebelum raja2 tiup wisel.kalau tanpa nama mai umah aku wat mcm tu mahu aku cucuh bulu jembut kau.

sbb perkataan "ketuanan melayu" tak de dlm perlembagaan nak ceroboh masuk dlm istana?mana boleh mcm tu..

aku teringat kisah PA (personal assistant) seorang YB memberi ucapan pembukaan sebelum Yb berucap.dia kata, "Inilah MANUSIA (merujuk pd YB) yang banyak berjasa kepada kita"...kata2 dia dititipkan kepada aku oleh cikgu BM F6 aku supaya aku santun dlm berbahasa(wei,bersopan santun dan kesantunan tu berbeza)

Tanpa Nama berkata...

'Ketuanan Melayu' terdapat dalam skroll yang masih kosong tersimpan dalam kopek Bik Mama. Bila tiba masa AMNO akan tulis perkataan "KETUANAN MELAYU" milik AMNO je.

Sekarang Mahfuz Omar telah memberi cabaran kepada AMNO. Satu cabaran yang TIDAK BOLEH ditunaikan oleh AMNO. Mungkin Speaker Dewan Rakyat Pandikar Amin Mulia kan adakan satu 'Sidang Parlimen Khas & Tergempar' untuk menggubal sato Rang Undang Undang bertajuk "KETUANAN MELAYU". Padan muka AMNO!

Allahuakhbar Allahuakhbar.

dukun melayu berkata...

lagi satu r tanpa nama(ke tanpa teloq?).raja2 melayu mmg ada peruntukkannya dalam perlembagaan.dan jika diubah,mmg akan pincang urus tadbir negara...eh,bukan dah pincang ker?

raja x der dokumen?bro TT,naper la bro bukak komen dia,kan dah berterabur dia jawab..sian la dia,bodoh tak der ubat..undang2 tubuh johor dah berapa ratus tahun?perlembagaan kedah dah berapa ratus tahun?waktu tok nenek dia masih bolen lagi dalam hutan,memburu bayak dan meminum daun biak, perlembagaan kedah sudah dibukukan

raja tak berdokumen?

Tanpa Nama berkata...

JOM!!!

AJAK EMAK BAPAK
AJAK ADIK ABANG KAKAK
AJAK SEDARA MARA JIRAN TETANGGA

KITA PANGKAH
PAS DAP PKR

PASTIKAN BN TERGOLEK
KITA TUKAR PM

Kucing Parsi berkata...

siapa tak nampak
isi kandungan dokument
ini akan dihantar
berjumpa bik mama

akan di paksa buat 69
sampai putus nafas kah kah kah

hahahahaha... sampai mampus