Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 18 November 2011

CAYALAAA LU KRISTIAN




PAKAI BATERI NO POWER





UMAT ISLAM DIUMPAN INJIL BERTENAGA SOLAR
- mkini

Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berkata pihaknya telah mengesan lapan cara yang dilakukan oleh pihak Kristian bagi mendakyahkan orang Islam.

Antaranya dengan menggunakan sejenis radio rakaman menggunakan tenaga solar yang dimuatkan dengan cerita-cerita Kristian atau disebut ‘Solar Powered Handheld Talking Bible’.

Perkara itu didedahkan oleh exco yang bertanggungjawab terhadap hal ehwal Islam, Hasan Ali dalam jawapannya kepada ADUN Sungai Burung, Mohd Shamsudin Lias.



NO POWER





INJIL SOLAR: KENYATAAN HASAN ALI HINA UMAT ISLAM KATA ASRI
- minsider

Hasan Ali bahawa umat Islam boleh murtad disebabkan sebaran agama Kristian menggunakan kitab Injil berteknologi canggih adalah satu penghinaan ke atas Muslim, tegas bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

“Jika benar laporan media, saya rasa kenyataan itu satu penghinaan kepada masyarakat Islam di Malaysia dan boleh menjadi satu tindakan kempen tidak langsung tentang ‘the power of reading the Bible’ seperti yang ditonjolkan oleh sesetengah pihak,” kata beliau dalam satu kenyataan dihantar kepada The Malaysian Insider hari ini.

Felow Pusat Pengajian Islam Oxford ini berkata di Malaysia, al-Quran dikumandangkan menerusi pembesar suara, TV, radio, majlis-majlis kerajaan dan lain-lain, tetapi tidak pula dihebohkan bukan Muslim menganut Islam kerana terdengar bacaan al-Quran setiap hari.

Sebaliknya kata beliau, tiba-tiba dihebohkan kononnya ada yang masuk Kristian kerana mendapat alat kecil yang membaca kitab Injil — “solar-powered talking bible”.

“Alangkah hinanya umat Islam dan agamanya. Seakan-akan orang Islam yang sekian lama mendengar al-Quran, terus berubah kerana terdengar atau mendengar bacaan Injil. Tindakan ini seakan kuasa ataupun pengaruh kitab Injil mengatasi al-Quran,” kata beliau lagi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit....POWER BETUL AGAMA KRISTIAN INI.... kah kah kah..

kah kah kah..... ADA SOLAR POWER..... kah kah kah..

kah kah kah... API LETERIK NO POWER..... kah kah kah..

kah kah kah...BATERI NO POWER..... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU ADA POWER MESTI RAMAI BUKAN MELAYU MASUK ISLAM.... kah kah kah...

kah kah kah...HARI HARI DENGAR AZAN DAN BACAAAN QURAN.... kah kah kah



INI HABIS KERING POWEEER




NOTA:
zzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


16 ulasan:

Buring Cerdik berkata...

Hasan Ali oh Hasan Ali bila la kau ni nak kojol. ADUN Sg Burung yg punya burung tapi dah terbang ke Kandang Lembu Shahrizat.

Non-Governmental Individual berkata...

bagaimana kalau negara ini dikuasai oleh org2 kristen bigot, sebahagian besar pemimpin dan rakyatnya org2 kristen.

dan beritanya begini:


UMAT KRISTEN DIUMPAN INJIL BERTENAGA SOLAR - malaysiasini

Jabatan Agama Kristen Selangor (JAKS) berkata pihaknya telah mengesan lapan cara yang dilakukan oleh pihak Islam bagi mendakyahkan orang Kristen.

Antaranya dengan menggunakan sejenis radio rakaman menggunakan tenaga solar yang dimuatkan dengan cerita-cerita Islam atau disebut ‘Solar Powered Handheld Talking Koran’.

Perkara itu didedahkan oleh exco yang bertanggungjawab terhadap hal ehwal Kristen, Hesen Ally...

==================

THAT IS A SERIOUS INSULT ISN'T IT?


APA PERASAAN UMAT ISLAM? FEEL OFFENDED ? THATS HOW THEY FEEL AS A CHRISTIAN...!

Hassan Ibrahim Ali berkata...

Habis wang cukai aku digunakan untuk membayar orang-orang bodoh macam pekerja-pekerja JAIS buat kerja-kerja bodoh dan memalukan umat Islam.

Kalaulah wang cukai aku digunakan untuk membayar lebih ramai Mat Indon & Mat Bangla untuk mencuci tandas awam, sudah tentu aku tidak akan runsing bila nak berak ditandas awam. Tetapi kerajaan Malaysia lebih suka bayar JAIS buat kerja-kerja bodoh seperti mengintai anak dara yang dilamun cinta & menangkap orang sedang tidur.

Itulah semasa kat sekolah, suruh belajar sains dan matematik tak mahu. Kamu mahu belajar agama. Bila sudah besar nak cari kerja tak ada orang yang nak upah kamu. Jadi terpaksa kerja kat JAIS. Tak ada kerja sengaja cari kerja supaya orang ramai tengok kamu sibuk sedang kerja. Tetapi kerja yang kamu lakukan ialah kerja yang bodoh. Bodoh tu tak apa. Tetapi wang cukai aku yang lesap untuk bayar kamu buat kerja bodoh.

Aku bercakap dari pengalaman aku. Semasa kat sekolah, aku sangat rajin belajar. Manakala kawan baik aku malas nak belajar sebab tak pandai sains dan matematik. Jadi selepas tingkatan 3, dia tukar ke sekolah agama. Sekarang dia kerja kat JAIS. Manakala aku pula pergi belajar luar negeri dan sekarang berkereta besar & berumah besar. Bila dia jumpa aku, selalu dia nak meleter kat aku. Dia bilang aku ini Melayu liberallah, tak waraq lah, tak layak cakap atau berhujah pasal agamalah sebab aku tak belajar agama macam dia.

Tetapi aku tak ada hal sebab aku sekarang berpangkat tinggi & ada bini yang cun manakala kawan aku tu hanya kerja kat JAIS & masih bujang sebab tak ada perempuan yang nak kahwin orang macam dia.

Tanpa Nama berkata...

hassan ali dah kena penyakit giler lembu !! ni mesti telah makan daging lembu yg diberikan oleh shahrizat !!

albert magic berkata...

tutup aje jais ni menghabiskan boreh je sibuk cerita orang nak murtad aje buat rasuah dan rogol tak apa

Tanpa Nama berkata...

kristian dgn talking bible, hassan ali (mangkok ayon ni bukan cucu Rasulullah saw) dgn talking cocknya. dah ada 'bukti', tunggu apa lagi (dulu rajagogal kata bukti tak cukup-sekarang macamana?)orang2 islam masok nasrani, apa salahnya? ahli kitab juga,kan kan kan? ha ha ha. perkara2 dan kegiatan2 yg ditegah oleh Allah swt menjadi kecintaan sebahagian penganut islam inilah menyebabkan sebahagian yg lain menjadi 'confused'. makan daging babi saja yg tak buat, yg benda2 dan perbuatan2 haram lain adalah halalll!

Tanpa Nama berkata...

nak mintak kontrek supply Qur'an tenaga solar lar ni...kah kah kah
dasar pedagang agama...banyak untung
wang besar! wang besar!

zainal abidin berkata...

"Kalaulah wang cukai aku digunakan untuk membayar lebih ramai Mat Indon & Mat Bangla untuk mencuci tandas awam, sudah tentu aku tidak akan runsing bila nak berak ditandas awam". masalah nya orang orang kat JAIS dengan HASSAN ALI sekali, kerja basuh jamban pun tak layak. They are merely a pathetic excuse for being a human being...

Tanpa Nama berkata...

hasan ali munafik
umno Laknatullah bermazhab munafik

takder ker siapa yg berani protes,
ni selamba pengakuan pandy kutty kecik, kunun tak setuju dgn zionis,tapi duit punya pasal takder masalah:

http://www.freemalaysiatoday.com/2011/11/17/msia-has-trade-relations-with-israel/

setiap keuntungan atas perdagangan ini akan disumbangkan kepada kerajaan israel untuk membeli peluru dan membunuh rakyat palestin!!!

Tanpa Nama berkata...

hasan ali munafik
umno Laknatullah bermazhab munafik

takder ker siapa yg berani protes,
ni selamba pengakuan pandy kutty kecik, kunun tak setuju dgn zionis,tapi duit punya pasal takder masalah:

http://www.freemalaysiatoday.com/2011/11/17/msia-has-trade-relations-with-israel/

setiap keuntungan atas perdagangan ini akan disumbangkan kepada kerajaan israel untuk membeli peluru dan membunuh rakyat palestin!!!

Tanpa Nama berkata...

Poyo lah Hassan Ibrahim Ali (pengkomen atas ni). Anda sangat poyo. pegi mati sama bini cun ko.

Tanpa Nama berkata...

tak habis pasai murtad si PHD ni, memang goblok otak nya ada di pantat

Tanpa Nama berkata...

Hassan Ibrahim ali..ko memang lawak..Bodonya kawan lu tu..kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham (mgkin dah tau),

dan kawan2 sekalian,

Hasan Ali & Nasharuddin Mat Isa akan join gerombolan alif mim nun tendang wau....pasti bukan suatu rambangan gebangan politik...ini real politik...dua org yg bertopengkan agama tp jiwa pendusta ni atau ayat politiknya (opurtunis politik) akan menyertai gerombolan!

tarbiah Pas tak cukup kuat utk dua org ni kekal dlm 'perjuangan politik' Pas...sebab dua org ini ada hasrat politik...dasar perjuangan Islam yg disebut2 dr mulut dua org ni wayang politik utk memperlihatkan gambaran wajah luar bahawa mereka juga punya jiwa perjuangan....

ya jiwa perjuangan...perjuangan mencapai hasrat politik utk menjadi seorang yg berkuasa, mengecapi nikmat memegang kuasa sekaligus mengumpul harta....kencinglah org2 politik mcm ni (mcm bard rembau) takde hasrat nak berkuasa....

sebelum menjadi YB mmglah ayat2 perjuangan dilontarkan...tp tatkala dah jd YB pegang separuh kuasa, nah tgklah skrg rakan pakatan politik sendiri pun diserangnya (mcm bard rembau)...

maka opurtunis politik yg gah melontar kata2 perjuangan tp jiwanya pun lebih kurang mcm Khairy Jamaluddin jgk haruslah ditolak seawal2nya sebelum rakyat beri mandat pegang amanah....

semua manusia dlm jiwa kecilnya tersembunyi sifat zalim, takbur, angkuh dan rakus cuma akan terzahir pabila Tuhan itu menunaikan hasrat politiknya iaitu mendapat kuasa, memegang kuasa dan menjadi berkuasa ke atas org lain!

SCA Chengkau(sepodeh cili api!)

RejamHasanDgnBatu berkata...

Kahkah....Khalid Ibrahim takut sangat nak tukar Hasan Ali. Haaa sekarang Hasan Ali jerut batang leher Khalid Ibrahim. Rasakan kau hai Khalid.....teruskanlah dengan sikap penakut kau tu supaya Umngok bersuka ria disamping dpt projek infrastruktur dan kemudahan awam Selangor dan juga projek surau masjid dan cetus permusuhan Islam Kristian. Tanda kejayaan Khalid Ibrahim dan Pakatan Rakyat.

Christian Malaysian berkata...

Kita Kristian dan memang perkara ini saaaaangggaaattttt tolol dalam pemikiran kita!! Kita dok hari2 dengar kumandang azan, bulan posa pun dengar ceramah pun kita tak murtad2 pon!! Telefon CSL aku pun azan ada bacaan al fatihah ada aku murtad? Memang bahlol la hasan ali bongok tu!!