Jumaat, 18 November 2011

JADI KAN DEMO BUDAYA POLITIK BARU




SALUT ANAK MUDA YANG BERANI




NOTA:
sila bawa
ketidak puasan hati
ke jalan raya
hanya jalan raya jadi penentu!







MAHASISWA UPSI BERDEMO LAGI, TUNTUT JAMINAN POSTING
– harakah daily

KUALA LUMPUR, 17 Nov: Mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) semalam sekali lagi mengadakan piket aman menuntut isu 'posting' diselesai segera oleh pihak pentadbiran universiti tersebut.

Piket yang dinamakan 'Posting 2.0' merupakan rentetan daripada isu penempatan graduan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan keluaran universiti awam yang melanda mahasiswa.

Bercakap kepada Harakahdaily, Setiausaha Legasi Mahasiswa Progresif (LMP), Siti Nurul Piteriah Ab Halim menjelaskan, sehingga hari ini belum ada kenyataan konkrit dari pihak bertanggungjawab bagi menyelesaikan permasalahan mahasiswa pendidikan tersebut.

"Wakil mahasiswa telah mengadakan pertemuan dengan Timbalan Menteri Pelajaran (Datuk Dr Wee Ka Siong) bagi mengetahui kedudukan sebenar serta maklum balas dari pihak kementerian namun sehingga kini kita tidak tahu kedudukan sebenar mahasiswa selepas mereka tamat pengajian di sini," jelasnya sambil menambah pertemuan tersebut dibuat pada 19 November lalu di parlimen.

Tambah Nurul Piteriah lagi Piket Posting 2.0 itu bermula pada jam 1.00 petang, di mana sekumpulan mahasiswa seramai 70 orang telah berarak dari Sudut Pidato ke bangunan Canselori untuk bertemu dengan pengurusan tertinggi univesiti.

"Mereka akhirnya disambut oleh Naib Canselor UPSI, Professor Zakaria Kasa di pejabat beliaunya. Pertemuan antara perwakilan Pro-Mahasiswa UPSI (Legasi Mahasiswa Progresif dan Mahasiswa Pendidik) dilaporkan berlangsung secara sihat dengan pihak universiti yang akhirnya akur dengan tuntutan mahasiswa dan berjanji akan menyelesaikan kemelut ini.

"Pihak universiti juga dikatakan telah menghantar nama-nama graduan yang belum mendapat penempatan untuk diuruskan oleh pihak berwajib," sambungnya.

NOTA:
satu lagi bukti demo telah menjadi budaya kita
ini satu yang baik
anak anak muda weajib diajar turun ke jalan raya
jika pilihanraya kali ini menipu
maka jalan raya adalah pilaian tepat

NOTA:
tolong sampaikan berita demo ini
kepada madey
biar madey kena sembelit
kah kah kah

PADAN MUKA






ESOK DI KOTA BAHRU



BORAK PRU-13
MODERATOR: SYAUQEY


AHLI PANEL :
• HISYAMUDIN RAIS
• MOHD FAIZAL YUSOF (PEGUAM)
• HJ. RAHIM (BEKAS PENGARAH SPR NEGERI KELANTAN)
• AHMAD SYAZWAN (PRESIDEN GAMIS)
• DR. ABDUL HALIM (PENGERUSI GABUNGAN NGO)
• HJ. ABU SAMAH (KETUA BIRO NGO PKR)
• ADUKA TARUNA (BLOGGER)
• ZAHARI(WAKIL NGO ANAK MUDA KELANTAN

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lepas berdemo..kita pakat hantar demo tape kt madey kutty...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

another shit suggestion by a keparat blogger...

keretaapi berkata...

mesti umngok dah ketar lutut dengan anak2 muda nie

laptop mempunyai tangan dan kaki

ahlee berkata...

CELAKA ORANG UMNO GUNA LAMPANG PAS PROTES AZIZAN RAZAK !!! kah..kahh..kahh


Nampaknya UMNO Kedah semakin melampau,menggunakan bendera PAS membantah KEZALIMAN Azizan Razak MERUNTUHKAN RUMAH ALLAH.[Clik]


Kah..kah..kah....


Kelihatan umat Islam yang terdiri dari pemimpin dan penyokong2 UMNO Kedah mengenakan pakaian ala PAS berkumpul membantah kezaliman Ostat Zan Sala.


Kah..kah...kahhhh





Dalam gambar diatas didapati mereka adalah terdiri dari penyokong2 tegar UMNO,dan bukan dari kalangan PAS seperti yang didakwa oleh Blog sahabat GMC Padijantan.


PAS Kedah perlu mengambil tindakkan tegas keatas UMNO Kedah kerana memfitnah PAS kononnya membantah KEZALIMAN Azizan Razak MERUNTUHKAN RUMAH ALLAH.


Kelihatan Datuk Mat Bashah,Man Aziz dan beberapa orang lagi pemimpin UMNO Kedah mengenakan pakaian ala PAS bagi mengelirukan Azizan Razak dan kuncu2nya.


Kah...kah...kahhh..
Posted by Aku,Pasbuih Dan Siamang at Saturday, November 19, 2011