Selasa, 17 Januari 2012

TUNGGU DAN LIHAT NANTI



KERETA PALING BAHAYA




DRB-HICOM BELI SAHAM PROTON RM1.291 BILION - berita hairan

KUALA LUMPUR: Khazanah Nasional Bhd sebentar tadi mengumumkan akan menjual 42.74 peratus pegangan saham dalam Proton Holdings Bhd (PROTON) kepada DRB-Hicom Bhd pada harga RM1.291 bilion atau RM5.50 sesaham.

Dalam satu kenyataan hari ini, Khazanah menyatakan keputusan itu diambil selepas menimbang pelbagai cadangan.

"Selepas selesai perjanjian jual beli itu, DRB-Hicom perlu membuat tawaran am untuk baki saham PROTON," menurut kenyataan itu.


NOTA:
kita tunggu dna lihat
berapa lama drb akan pegang proton
setahun dua nanti akan dijual kepada
satu lagi syarikat asing dengan
harga yang lebuh mahal

ini macam arhim tambi cik
beli tanah orang kampong di melaka
kemudian jual pada petronas
dengahn harga berlipast kali ganda

ini macam lee liong sik beli tanah orang kampong
di klang untuk buat pelabuhan
sesudah beli jual kembali
dengan harga bedrganda-ganda

ini lah kerja gerombolan
inilah kerja cukong
inilah mondus operandi perniagaan bumiputera


PALING TAK SELAMAT


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kenape jual proton ke drb-hicom?...khazanah dah jual semua saham kat proton ngan MAS...kenape?...kumpul dana utk menara warisan pe?...

evo celup berkata...

Semua syarikat permotoran buat kereta pakai besi (metal) tapi proton buat kereta pakai zink. Sedihnya dah 27tahun buat kereta masih rugi. model wira dah 20tahun dikeluarkan sampai hari ni masalah lampu belakang masuk air takleh nak settle. Buat model sendiri (gen2, savvy & juara) semua tak laku. Apa yg proton tau??? amik kereta mitsubishi, tukar logo jadi proton inspira, wira... semua kerja proton nak bodohkan rakyat sendiri dan SEMUA2 NI KERJA TANGAN MADEY KUTTY.
woi mat saga kaninamai... bagi komen sikit aku nak baca.

Tanpa Nama berkata...

Biasa la tu depa beli murah pastu jual ngan beratus kali ganda mahal.. tu untung atas angin yang tertipu pakcik makcik tuan punya tanah..

tu orang nak nak jadi menteri ada akses maklumat kawasan mana-mana nak bangunkan pastu tipu orang kampung beli tanah ngan harga murah pastu depa jual kat gomen atau syarikat swasta ngan harga yang tinggi..

lagi sadis kalau guna dana awam macam kwsp atau kazanah.. gadaikan harta milik rakyat.. selama 50 tahun camtu la umno hidup mewah..

Tanpa Nama berkata...

Mamak Maddey memang padai kelentong orang Melayu.
Dia belajar dari tok nenek dia Munshi Abdullah Tamil yang jadi baruah Stanford Raffles. Jahanam harta orang Melayu. Anak dara kena jual dan tanah semua pada Cukong dan Cettiar.
Inilah golongan yang penjajah bawak masuk bersama sepoi Punjabi Sikh yang satu bangsa dengan Karpal dan Karam Singh Walia. Puak2 ni adalah anjing Inggeris dan masuk negeri orang pun akan jadi lintah darat. Dah lingkup negara tu nanti depa akan cabut.
Sama macam apa depa dah buat di Kenya, Uganda, Rhodesia dan South Afrika. Sekarang puak ni ramai di Kanada US dan Britain.
Jangan lupa!!! Kenapa Idi Amin halau puak ni dari negaranya lama dulu tahun 70an...Sebab jahanamkan negara orang.

Tanpa Nama berkata...

woit TT... lu tatau ka hobi orang melayu ialah menipu dan kena tipu.. malah semua rakyat kita amat suka ditipu walaupun berjuta2 kali ditipu, mereka tetap bahagia dan gembira..

wahai gerombolan.. tipulah lagi.. jangan berhenti menipu.. kami sungguh bahgia kalau anda berterusan menipu... samun sajalah apa2 harta kami, kami redho..

kami akan manjadi marah jika anda berhenti menipu...

Tanpa Nama berkata...

Iklas saya katakan deal ini ada kena mengena dengan Mamak Kutty, berapa banyak Company yg kuat seperti VM,GMC atau lain yang membidal akan pembelian keatas saham Proton semuanya tidak akan dapat, ini adalah disebabkan Siapa dibelakang DRB-Hicom-Syed Mokhtar, siapa itu Syed Mokhtar?.
Ceritanya dan mungkin semua orang politik tahu tahu tapi buat pekak badak saja:-
Perniagaan Syed Mokhtar, berjaya pabila dia berhijrah kenegeri Johor dan kebetulan dia ada kena mengena dengan Syed Kechik, Pengasas Yayasan Syed Kechik dan semasa itu MB johor adalah TPM sekarang, MB Johor ketika itu telah menolongnya memberi konsasi menapis air diatas nama Syarikat Equventures dan menapir air dan menjual kepada Syarikat Air Johor Sdn. Bhd (Sebelum diswasta kepada SAJHolding).Semasa TPM jadi MB banyaklah peluang perniagaan yang dia dapat diJohor pada masa itu.
Setelah TPM dipindahkan keFederal, Mamak Kutty dan MB Johor sekarang sangat tidak puas hati diatas apa yang berlaku pada masa itu ,lalu MB sekarang meminggirkan kroni TPM dan membentuk groups baru yg dikenali dengan KPRJ.
Setelah Syed Mokhtar tidak ada tempat bergantung di Johor dia cuba berbaik-baik dengan Mamak Kutty dan kebetulan berasal dari negeri Kedah, Syed Mokhtar telah membina sebuah pusat ugama yang dikenali dengan nama Yayasan Al-Bulkary diAlor Setar dan disebelahnya dikhaskan kepada Mamak Kutty dengan nama Yayasan bapanya.Sejak itu mereka baik dan terus baik sehingg sekarang.
Apa yang mamak Kutty dapat (harap Tukar Tiub cuba dedahkan hal ini dan siasat)?.
sebelum Mamak Kutty berhenti, Syed Mokhtar telah membeli sebuah Private Jet, jenis sama yang disewa oleh Petronas daripada Ananda Krisnan-"Gulf4", jet itulah yang digunakan oleh Mamak Kutty untuk terbang kehulu dan kehilir, Jet tersebut diparkkan dihanger Halim Saad diSubang Airport.
Setelah Mamak Kutty berhenti dari jawatan PM, Syed Mokhtar terus melantiknya sebagai Penasihat Kpd Yayasan Al-Bukhary bagi mengelakkan dari pandangan umun yang dia menggunakkan jet tersebut atas dasar sebangai penasihat, isu yang saya ingin ketengahkan ialah:-
DIA TELAH MENGGUNAKAN JET TERSEBUT SEMASA DIA MASEH LAGI DIDALAM JAWATAN PM, DAN JET TERSEBUT DIGUNAKAN SEBAGAI JET PERIBADINYA.
JET TERSEBUT DIBELI SEBELUM DIA BERHENTI DARI JAWATAN PM MALAYSIA, apakah tiada unsur2 rasuah dan salah laku?.
Sekarang dia Penasihat Proton dan juga penasihat Yayasan Al-Bukhary dan DRB-Hicom dipunyai oleh Syed Mokhtar, apakah tiada kena mengena? lu fikirlah wahai rakyat Malaysia.
Tentang Proton, saya terpaksa dan dipaksa membeli sebuah kereta Proton Chencellor 2.0 V6 dgn harap rendah daripada market dan harga barunya yang diumunkan oleh Azlan Khazanah RM145,000 lebih semasa pelancaran dihari open hose Hari Raya diKem. Luar Negeri dan dipamerkan 2 biji untuk tatapn umum.
Sebelum memiliki saya rasa bangga kerana akan dapat sebuah kereta yg lebih kurang sama dengan kereta Lincon diUSA ,panjang dan bergaya.
Apa jadi?:-
pakai tak sampai 7,000km lampu cermin diatas bumbung penumpang tercabut,CD dan DVD hancur sub-absober didepan kena tukar,power window driver dan penumpang belakang kiri dan kanan kena tukar, tali kipas air-cond dan kipas biasa berbunyi semacam kereta yg berumur 20 tahun keatas,power door driver lekat dan mesti buboh minyak pelincin, suiz air rosak,dan sampai hari ini saya tidak dapat membetulkan jam kerana terlampau canggih....inilah seba sedikit cerita mengenai kereta yang saya idamkan dan tak akan membeli alagi kereta buatan MALAYSIA YANG KURANG KUALITINYA,DENGAN HARGA YANG TINGGI JIKA DIBANDINGKAN DENGAN HARGA SEKELASNYA YANG BERASAL DARI NEGARA LAIN, INILKAH YANG KITA MEGAHKAN,"SELAMAT TUTUP KEDAI DRB-PROTON 2 tahun dari sekarang.

Tanpa Nama berkata...

Salam..
Kepada semua rakyat M1sia..
Kalau hangpa nak tahu..
Apa yang ada dalam kepala hotak.. perlu discan...
Takkan anak cucu generasi ke depan pun akan kena tipu dan samun..

Tanpa Nama berkata...

proton? ape menatang tu? madey berjaya lahirkan proton? menatang apa madey tu?

teknologi - hancus
kejuruteraan - bengong

kalau menatang bernama proton ni xda, rakyat dah mampu beli kereta yg lebih berkualiti dan selamat tanpa 300% cukai!!!!

kerana nak jaga sangat proton bangang nie la, keselamatan rakyat tergadai. menteri2 pakai ke proton? butoh la. tiap kali menteri nak kemana2, nak rasmi acara, naik kereta mewah, kereta rasmi perdana ikut belakang je. xjauh dari tempat dituju baru la tukar naik perdana. BIJAK betul

aku nie nak pakai kancil pun tak mampu. public transport - macam haram jadah.

sampai bila nak bagi segelintir nie kesenangan dan kemewahan? dah la duit zakat pun di bahamnya.

yg puak2 bangang dapat rm500 bermatian pertahankan keris togel tu. bodo punya manusia. sbb tu Nik Aziz suruh baca quran. bukan baca yg zahir sahaja, maksud dan makna dan perngertiannya kena paham betul2. sbb tu korang bodoh sampai la nie dok sokong UMNO tu.

Aku tetap ABU sampai bila2.