Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 17 Januari 2012

INGATAN UNTUK WARGA FELDA





HANYA MEMBERI INGATAN






PENCERAHAN DARI PEMBACA

Wahai saudara dan saudari peneroka FELDA baik generasi lama dan baru, sedarlah anda semua akan ditipu,sebagai contoh yang saya dapat beri contoh semak akan kejayaan GLC company dan juga public listed company yang lain.

Semasa listing harga akan mencecah double dari harga asal semasa dilisted dipapan KLSC, slepas beberapa tahun harga akan jatuh sehingga 70% dari harga semasa market ok, Sebagai contoh kalau harga share RM2.60 dan up sampai RM4.60 beberapa bulan atau tahun selepas listing,tiba-tiba share didunia down @market drop turun sehingga tingga.

80 sen so apa jadi nak simpan ke atau nak jual,akibat ini mungkin saudar-saudara hanya dapat simpan sijil share yg tidak berharga lagi,ini ulasan sedikit saja ,kalau nak tahu tengoklah trand market sekarang. Sebagai contoh share MAS,MAXIS,ASTRO,PROTON,PLUS,KFC,MISC,RANHILL,RENONG,dan banyak lagi kalau nak tuliskan. HARAP FIKIR-FIKIRLAH wahai warga FELDA jgn mudah dijual beli dan kelabu pabila melihat wang depan.
By Anonymous on NAJIB TIPU MAK CIK FELDA LAGI on 1/16/12


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Gerakan pemindahan harta rakyat ke tangan pemodal kapitalis sedang berlaku. Awas warga FELDA. Golongan kapitalis ini sudah tahu ekonomi kapitalis bakal tumbang tidak lama lagi. Apa sahaja yang boleh menampung survival mereka, sekarang adalah masanya untuk mereka rembat. Ahli politik hanya alat mereka sahaja. Yang berkuasa adalah pemodal. Sedarlah warga FELDA, jangan biarkan diri anda dianiaya. Lawan dan tentang mereka sepenuh daya anda. Bangun dari tidur.

Tanpa Nama berkata...

Macam tu la saham kat Malaysia ni umumnya mula masuk pasaran tingi naik sikit nak tarik share pastu menjunam kekal pada takuk tertentu..

Kaji kenapa orang beli balik company dari bursa saham jadikan private balik.. :) juga jangan lupe bagaimana Mahathir wat serangan dan menawan saham perladangan terbesar dulu..

So Kalau felda yang banyak aset perladangan ni masuk bursa saham adalah umpama menghayutkannya dalam lautan luas yang banyak jerung2 membaham.. tu kalau pakcik makcik felda tak paham lagi.. esok dah kena baham jerung takda apa yang tingal baru nak sedar pon tak guna.. Felda milik peneroka bukan barang dagangan..

Tanpa Nama berkata...

Anak anak FELDA, Jangan biarkan mak bapak ko ditipu oleh penyangak Mat Monggol dan Bik Mama.
Dia nak jual semua tanah ni sebab anak dia nak nikah orang Kazakh.
Pakcik menantu dia tu sekarang tunggu masa nak kena cantas di di Asia Tengah.
2012 ni adalah masa untuk Asia Tengah pulak akan mengalami Turkish Spring.
Ini bukan lagi Monggol Spring tapi Central Asian Spring yang akan merubah landscape Asia Tengah.
Kuda-kuda Monggol ini akan kembali berlari menuju Eropah Barat.
Mungkin kali ini dia akan melintasi Selat Inggeris dan merentas Lautan Atlantik???

Tanpa Nama berkata...

tak guna terangkan penerangan binatang haram bejadah ini kepada makcik-pakcik felda.. mereka tidak tahu apa kepala apa ekornya ekonomi.. rata2 mereka adalah orang keciciran pelajaran yang masuk join felda, (ada tak makcik pakcik yang dapat 5A dalam STPM kendian join felda? dapat degree kelas pertama dari Stanford, kendian join felda?).. gua pun ramai adik beradik join felda.. mereka tidak kenal diri sendiri, da amat pesimis serta sensitif bila ditegur..

tuhan mereka adalah pembangunan, tanah dan wang (kemiskinan menyebabkan cenderung menjadi kufur, tak ramai yang sedar2 lagi perkara begini kerana asalnya mereka adalah golongan susah...

menyembah Allah itu cuma lakonan sahaja untuk bagi nampak alim.. padahal mereka tidak dapat umph bagaimana nak manfaatkan penyembahan kepada Allah itu.. (ini tugas berat untuk menyedarkan ahli2 felda, gua memang betul2 faham pasal ini)..

apabila lahir generasi anak2... barulah benda ini tercelik sedikit..

explain bende2 saham begini, laksana kentut di angin lalu sahaja.. lu mau jumpa mak long ngan pak long gua? lu cerita pasal BN tipu2 sahaja... walaupun lu cerita dengan segala bukti sekalipun.. mereka hanya senyum2 malu saja... senyum ini kita panggil senyum pundek.. lu ada paham ka senyum pundek? kemudian tetap pangkah BN..

BN adalah tuhan bagi mereka.. kita kene cari jalan lain kerana mereka2 ini "ratanya hidup dalam dunia tersendiri".. insyaAllah kalo bagi pelempang pun, mereka hanya tersenyum jugak.. kalo ada reaction pun, lemau punyerlah gua jamin..

internet? tak ramai tahu memanfaatkannya.. hidayah tak sampai.. kita kene cari jalan lain... hakikat ini amat menyedihkan... akan tetapi generasi anak mesti marah jika kita dedahkan sikap sesetengah ibu bapa mereka.. dah ciptaan tuhan mereka begini.. anak2 generasi felda kene bekerja keras untuk keluar dari penindasan sebegini..

mereka rata2 dengan dunia mereka.. buatlah apapun kepada mereka, hanya tersenyum saja yang kita dapat..