Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 17 Januari 2012

JANGAN LENGAH - JANGAN TERTUNGGU TUNGGU





RAKYAT SEDIA MENUNGGU







AMBIGA : LAGI HIMPUNAN BERSIH JIKA SYOR PSC DI TOLAK - mkini

NGO bagi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil mungkin sekali lagi akan turun ke jalanan bagi menuntut pilihan raya yang bersih dan adil di negara ini jika cadangan mereka mengenai reformasi pilihan raya gagal dilaksanakan oleh pihak berkuasa.

Bercakap kepada media selepas melancarkan kempen pendidikan kepada pengundi di Kuala Lumpur hari ini, pengerusi BERSIH 2.0 Ambiga Sreenevasan berkata beliau khuatir kerajaan tidak akan mempertimbangkan syor dan cadangan yang dikemukakan oleh Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) bagi pembaharuan pilihan raya di negara ini.

"PSC boleh tampil dengan syor dan cadangan mereka, tetapi kerajaan tidak akan melaksanakannya.

"Jika mereka tidak penuhi syarat dan cadangan yang dikemukakan, saya tidak tolak kemungkinan kita anjurkan satu lagi perhimpunan BERSIH sebelum pilihan raya," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... HANYA SATU JAWAPAN.... kah kah kah..

kah kah kah..YANG LAIN GEROMBOLAN TAK FAHAM.... kah kah kah..

kah kah kah... JAWABNYA : TURUN KE JALAN RAYA.... kah kah kah...

klah kah kah..KE JALAN RAYA SEBELUM KE PILIHANRAYA...kah jah kah

SEKALI LAGI KITA TTR



NOTA:
lepas jalan raya
baru boleh buat kira kira
kah kah kah


6 ulasan:

Mat Lendir berkata...

Hadoii!
tak bersih2 lagi rupanya....

Pilihan raya bersih merupakan asas dalam pembentukan kerajaan demokrasi yang memberi ruang kepada rakyat menyalurkan hak mereka dalam proses memilih pemimpin negara. Pilihanraya bersih dapat dijadikan laluan kepada semua parti yang bertanding untuk dinilai oleh rakyat dalam suasana ruang yang sama rata. Bersih, sepatutnya dijadikan sebagai kayu pengukur dalam usaha semua pihak baik pemerintah mahupun pembangkang untuk mengenal pasti kelemahan perjalanan pilihanraya pada masa-masa lampau.

Kelahiran bersih di tengah-tengah kehidupan masyarakat hari ini, sepatutnya tidak dipandang serong oleh semua pihak. Bersih bukan ancaman kepada mana-mana parti sebaliknya menyediakan laluan pada pilihanraya dalam bentuk yang demokratik. Tuntutan bersih jika ditelusuri secara mendalam, mampu menyediakan panduan kepada semua pihak yang terlibat secara langsung mahupun secara tidak langsung dalam pilihanraya di negara kita.

Mahu atau tidak, perubahan pilihanraya yang lebih telus perlu dilaksanakan supaya pilihanraya kita benar-benar bersih dan kelihatan bersih. Sikap menentang aktiviti Bersih tanpa usul periksa perlu dijauhi kerana kadangkala cadangan bersih tidak pernah terlintas dihati sesetengah pihak yang menentangnya. Tuntutan penggunaan dakwat kekal umpamanya, lahir daripada usaha Bersih yang berterusan tanpa mengenal penat lelah.

SPR sebagai pengendali pilihanraya yang berwibawa di Malaysia tidak seharusnya memandang sepi tuntutan Bersih kerana keinginan Bersih dalam usaha mewujudkan pilihanraya yang berkradibiliti tinggi. Keinginan rakyat menyalurkan cadangan melalui Bersih umpama aliran air yang tidak mampu kita sekat. Lagi kita sekat, aliran air akan membentuk gelombang yang lebih ganas dan dahsyat.

Untuk apa kita takut dengan lautan kuning Bersih sedangkan keinginan Bersih cuma untuk membentuk pilihanraya yang benar-benar telus dan sama rata dalam negara milik kita bersama. Menangkap, menghukum atau memenjara mereka yang berbaju kuning Bersih bukan jalan terakhir untuk memenuhi keinginan kendiri bagi memuaskan kepentingan peribadi.

Sepatutnya cita-cita Bersih sudah lama termaktub dalam KPI pilihanraya Malaysia apatah lagi negara sudah 50 tahun lebih merdeka. Mereka yang takut alunan gelombang Bersih adalah mereka yang takut dengan bayang-bayang sendiri!!

Non-Governmental Individual berkata...

Tan Sri Syed Mohktar dah beli Proton, bukan beli kereta, tapi syarikat.

apa pendapat TT?

Tanpa Nama berkata...

SPR tidak telus dan penipu, UMNO=BN merompak wang cukai rakyat, tipu RAKYAT, pijak RAKYAT, tindas rakyat hanya puak puak koprat dan gulungan elit UMNO serta peyokong elit terkaya belaan UMNO sahaja termasuk media TV yang dapat menikmati kekayaan di MALAYSIA,
Malayu terkaya dalam gulungan ELIT UMNO akan jual Melayu bodoh,

Terkejut dengan berita terkini saham felda akan dijual pada LEE kuanyu.

anak anak orang FELDA bukan bodoh tetapi diperbodohkan oleh pemimpin UMNO untuk kepentingan keroni, anak beranak dan cukong UMNO mereka khasnya.
bersih 3.0 adalah satu penantian untuk memnahanamkan gulungan elit kaya UMNO.
SEGERAKAN BERSIH 3.0 dah tidak sabar dah...

https://www.facebook.com/pages/A-B-U-AsalBukanUmnoNothingButUmno/129693327145472 berkata...

mari kita berpesta
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

yuhuuu pesta bersih...turun semua orang2 kampong..

teringat gua masa sudin - kassim baba menyamun dalam gua dulu2 tu.. sampai kat lampu yang sedang menyala, dia pegang.. ada dialog ..."aduh panas..nasib baik ngko panas..klu tidak engko pun aku kebas"..

1.http://www.youtube.com/watch?v=lDwNhYCpxf4
(1:14)NFC punyer kes.. gejut sikik
(1:38)Berangan taubat..
(3:30)Dialog atas tu..
(3:43)lawak giler..rembat licin!!
(8:07)penyamun pun kene register

2. http://www.youtube.com/watch?v=dJUtwKToXPQ

UMNO-BN sekarang sudah sampai tahap ni dah oooi... korang tunggu kepala bapak apa lagi???

Tanpa Nama berkata...

TTR- Turun Tutoh Rosmah. jangan tak turun rakyat malaysia. mana yang sempat kita tutoh rosmah kita tutoh. tutoh depan belakang. tutoh belakang tu kesukaan haji najib. betul x sham??