Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 17 Januari 2012

SAMAN IALAH SATU INDUSTRI BESAR





DIPAKSA GEMOK






NOTA:
perempuan malaysia
sedang dipaksa gemok dan obese
macam rosmah - cara terbaik
ialah makan ayam







OPS SIKAP : POLIS SAMAN SERTA MERTA - berita hairan

PETALING JAYA: Pesalah trafik Ops Sikap 25 akan dikenakan saman serta-merta bagi mengurangkan kemalangan terutama membabitkan kematian sempena sambutan Tahun Baru Cina bermula semalam hingga 30 Januari ini.

Sehubungan itu, polis akan memberi fokus pematuhan had laju, operasi terhadap penunggang motosikal, pemandu mabuk, penggunaan lorong kecemasan, memotong barisan dan pelanggaran lampu isyarat.

Ketua Polis Negara, Ismail Omar berkata, tindakan itu mampu mengubah sikap pengguna jalan raya supaya tidak melanggar peraturan yang boleh menyumbang kepada kemalangan maut.

“Dalam kempen Ops Sikap tahun lalu, pendekatan yang digunakan kami secara advokasi dengan menekankan kaedah pemerhatian, namun tidak berkesan apabila jumlah kemalangan maut menunjukkan peningkatan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...BETUL TIDAK TT PUNYA RAMALAN.... kah kah kah..

kah kah kah...SAMAN INI ADALAH INDUSTRI CARI DUIT.... kah kah kah...

kah kah kah... KERAJAAN TAK ADA DUIT....kah kah kah...

kah kah kah...CARA TERBAIK IALAH BERI SAMAN RAKYAT...kah kah kah..

kah kah kah..DALAM SATU KERETA ...ATAU SEBUAH MOTOSIKAL KALAU NAK CARI SALAH MESTI JUMPA....kah kah kah..

kah kah kah...KALAU ADA TOPI KELEDAR... TAK PAKAI KASUT... kah kah kah..

kah kah kah..KALAU PAKAI KASUT... LAMPU PULAK PECAH SEBELAH...kah kah kah...

woit...KALAU BETUL NAK JAGA KESELAMATAN RAKYAT KENAPA TAK MAJUKAN PEANGKUTAN AWAM?.... kah kah kah..

woit...KALAU BETUL NAK JAGA KESEHATAN AWAM KENA HOSPITAL DI SWASTAKAN?..... kah kah kah..

woit...KALAU BETUL NAK JAGA KESEHATAN AWAM KENAPA KUNTUKI FRIED FAK ADA.... kah kah kah...

woit.... MEK DOGAL DAN KUNTAKI MENJADIKAN RAKYAT MALAYSIA OBESE DAN HODOH MACAM ROSMAH.... kah kah kah..

kah kah kah.. TAK BOLEH LEBIH SLIM DAN CUN DARI ROSMAH...kah kah kah

NOTA:
tunggu dan lihat
akan sampai satu masa nanti
polis akan cari bujet sendiri
polis buat road blok
polis buat saman
dan ini akan jadi bujet polis
tunngu dn lihat!



11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SOKONG TT 300%
MANA DIA PENGANGKUTAN AWAM????
KENAPA SYARIKAT BAS KELANTAN BERHENTI OPERASI?
KENAPA ETS diberi pada Syarikat Dr Aminudin CEO KTM???
Kenapa Cina Kapir dapat projek ERL di KLIA? Kenapa Tabung Haji Biaya projek ERL tapi Cina Krisitan Kapir yang kutip duit cukai AIrpot?
Kenapa Tabung Haji jual maruah Umat Islam?
Mana dia Menteri Agama dari Zaman Hamid Othman (arwah) yang selama ini pejuang Islam?
Mana dia hulubalang Islam Zull Kolem dan Hassan Akidah? Apasal tak berjuang agar KLIA di Islamkan dulu? Kenapa biarkan ERL dikapirkan dengan beri YTL urus dan kutip cukai?
Apa punya turrrrrrr lah Menteri dan YB pejuang Islam ni.
mana dia hulubalang Mamak Deen Silat Gayung Baldi dan Lincah Lancau?
Apasala tak bersilat depan Bangunan YTL supaya Islamkan ERL?
Mana dia semua pejuang PUKIDA nak pertahan hak Islam?
Jangan harapkan Katak puru Pasir Mas jer... Dia bila hujan jer baru berbunyi...

Tanpa Nama berkata...

macamana nak kurang kan kadar kemalangan...dok tunggu kat 90km sejam...org bawak 100km pun dah kena saman...tempat yg berlaku kemalangan hari2 tak pulak di buatnya speed trap...betullah TT...dah jadi industri...sekrg nak pergi holiday...kos saman speed trap dah kena masuk sekali...yg untung...Air asia jugak yg untung...

Tanpa Nama berkata...

hampeh lah kau TT...pasal kau, aku kena kempiskan perut aku yg agak boroi ini...malu seh...org dok kutuk aku penyokong beend pasal perut ku yg besar..tapi kesihatan ku insyallah bertambah baik sejak aku baca tt ni

Tanpa Nama berkata...

tak pakai kasut pon nak kena saman ke??? hahahahah

jangan besok anu tak sunat pon kena saman????hahahahah

felcra changkat lada berkata...

komer jangan terkejut kalau ngan tak disangka-sangka sesiapa yang lebih kurus daripada bik mama akan di saman serta merta., hwah hwah hwah ., so bro TT mike kena jaga berat badan mike jangan turun dan lebih kurus dari bik mama, dia punya saman 'Chak bue liao woo' hwah hwah hwah., makan tak habis .. aje nye bajang ngancok wak., teman setuju ngan mike, kalau nak cari salah memang senang, cat warna motor pudar pun boleh disaman kalau demer nak dengan alasan menjejaskan kecantikan alam sekitar dan mencacatkan pandangan kepada pelancong (tahun ni kan tahun melawat perak ?), cermin kiri kanan berkarat pun boleh gak kalau demer nak saman, kereta bunyi tak cun boleh kena saman, pendek kata asal kereta 'antik' cam kereta teman tu sure banyak sebab yang boleh demer nak saman (teman sedor kereta teman tu dah layak buat tukun, tapi apa kan daya tu je yang teman mampu) hwah hwah hwah (ketawa dalam tangisan)

Tanpa Nama berkata...

selamat gong hi fatt choi bro tt
saman atau kutip duit..
mesti banyak masuk...
tunggu tepi jalan..
tahan kereta..
mahu saman atau mahu kira...
cari bujet sendiri lah bro...
wa mau gong xi fa choii...
malaysia semua boleh..

Tanpa Nama berkata...

saman ini mengajar demo kalian,
mengajar dengan mengutip duit,
kalau mengajar tanpa bayar,
susah nak ingat.
demo kalian berhati-hati...
yang tukang kutip duit..
ada pakai uniform..
ada senapang..
ada meriam..
ada bom asap.. dan macam macam kuasa
pening kawe kena polis kita tu..
mengajar kepala bana..

Tanpa Nama berkata...

Letak kereta/motor polis trafik kat tepi jln...sape yg berani bwk jalu klu nmpk.
Tp x...menyorok bawah pokok spy org x nmpk dan bwk laju-laju....lps tu leh la operasi saman-menyaman dimulakan.

Tanpa Nama berkata...

Tu la pasal.salah sendri xnmpk.slh org nmpk smpai kuar bijik mate.sape suh mkn kenpuki mak kau byk2.da gemuk slhkn mkn byk le pulak.spe suh wt salah klo xnk kne saman.psl pngangkutan awm.yg komen tu nk ke naik bas blk kmpg.aku rase ramai da ade pgangkutan sendri.yg duk felca.duk je la diam2 dlm tu.korg duk pusing dlm felcra tu pn xpkai helmet.jgn slhkn polis klo kne saman plak.ble ade hati mati.ade mata sgaja dibutakan....

azhar berkata...

http://milosuam.blogspot.com/2012/01/lucu-permainan-perli-rosmah-untuk.html


game Bik Mama!!...komen skit TT...wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

aku ni belakar taklah pandai sgt, tapi aku lebih rasional nak dibandingkan jiran aku tu..

saman tu bukanlah satu industri cari duit, tapi tu satu cara nak mengajor berok2 makyeh.. dah buat salah.. bayor ler. aku berjalan bukan saje dalam m'sia ni... dah merata. selagi aku ikut undang2.. aku takyah nak risau apa2 pun..

dalam dunia skrg ni.. nak taknak, kita kena terima juga org luar dalm kehidupan ni... mcm jugaklah PKR&PAS&DAP vs BN&MCA&MIC tu yob.. bangsa lain ada kelebihan masing2... kalau semua benda nak org melayu jer yg buat... tu monopoli namanya.. tak kan jadi jugak yob.. selagi manusia bernama manusia.. pasti ada sifat mazmumah tu..

kenapa tidak kita terima dan buat tambah baik pada diri kita dulu sebelum kita nak ubah kaler dunia ni..

minta maaflah kalau aku tak setuju dgn apa yg kome tulis yea..