Jumaat, 16 Oktober 2015

TENGKU FRAUD







TENKU FRAUD



Kami tidak mahu sampah macam Saifuddin dalam Umno, kata Ku Nan



Umno tidak akan terjejas dengan tindakan bekas ahli Majlis Tertingginya Datuk Saifuddin Abdullah yang menyertai PKR hari ini kerana beliau sebelum ini tewas pada Pilihan Raya Umum ke-13, kata  Tengku Adnan Tengku Mansor.
Setiausaha agung Umno itu berkata, PKR dialu-alukan mengambil bekas timbalan menteri pengajian tinggi itu kerana beliau berpendapat Saifuddin tentunya seseorang yang "bermasalah".
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kami-tidak-mahu-sampah-macam-saifuddin-dalam-umno-kata-ku-nan#sthash.LCw6nuz4.dpuf

dari arkib:


SIAPA TENGKU ADNAN INI 
(harakah daily isnin 17 julai 2006)
Adnan dilahirkan di negeri Melaka (asalnya dari Pahang) pada 20.12.1950 pada jam 6.10 pagi dengan surat pendaftaran lahirnya bernombor 100502. Ketika beliau dilahirkan, namanya ialah Adnan bin Mansor.
Pada 20.12.1962, ketika beliau berusia 12 tahun, Adnan mulai memiliki kad pengenalan bernombor 4079409 atas nama Adnan bin Mansor juga seperti yang terdapat dalam surat beranak.
Sekali lagi beliau menukar kad pengenalan bagi memenuhi kehendak undang-undang pada 3.3.1969 ketika beliau berusia 18 tahun, namanya masih lagi kekal dengan nama Adnan bin Mansor.
Tetapi, pada 3.10.1972, Adnan telah mengubah namanya menjadi Tengku Adnan binTengku Mansor. Beliau juga telah mengubah nama bapanya dari nama asal Mansor bin Haji Baba kepada Tengku Mansor bin Tengku Haji Baba.
Dengan akuan bersumpahnya, beliau membuat perakuan bahawa beliau berasal dari Keluarga DiRaja Melaka. Keluarga beliau menurut katanya berasal dari keluarga beraja.Keluarganya adalah keturunan ke 3 daripada golongan Kerabat DiRaja Melaka.
Pada hari yang sama (3.10.1972), Adnan mendapat kad pengenalan yang baru di mana di atas kad pengenalan baru itu tertara nama ‘Tengku Adnan bin Tengku Mansor’.
Lebih kurang 2 tahun kemudian, 2.4.1974, bapanya juga mendapatkad pengenalan baru dengan nama baru Tengku Mohammed Mansor bin Tengku Haji Baba dengan identiti kad pengenalan baru bernombor 3983336.
Begitulah dengan mudahnya Adnan menukar identitinya dari orangbiasa berpindah ke identiti baru-seorang berketurunan kesultanan Melaka yang hilang telah takhta akibat kezaliman terhadap rakyat.
Adnan Tengku celup. Bukan Tengku asal dan tulin. Sesiapa sahaja di Malasia ini boleh menukar identiti dengan mudah termasuk untuk mendapatkan kad pengenalan seperti yang diperolehi rakyat asing dengan satu syarat memberi undi kepada UMNO/BN.

-----------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini aku tengku panglima perkasa al kedahi keturunan panglima besi yang membina kilang besi waja lembah bujang nak ulas sikit. Semua pedang2 terbaik milik negarawan dunia, datuk aku yang bikin. Termasuk pedang Rasul Allah dan pedang Firaun. Sikit saja nak ulas, boleh ke tuan tt?

Sebenarnya semua rakyat jelata layak dapat gelaran tengku. Sila cek balik salasilah keturunan asal orang melayu. Semua ada hubung kait darah yang sama. DNA yang sama dan perangai hangin yang sama.

Tak guna sekupang pun segala gelaran itu kalau hanya nak disanjung dan dipuja sambil pakat2 menyamun harta rakyat. Boleh jalan da...

Tanpa Nama berkata...

TUAN TT ,TENGKU2 lain yang mempunyai pertalian kerabat diraja di Tanah Melayu bolih dikatakan handsome2 belaka bolihlah dibuat menantu ,tapi kalau tengku FRAUD ini tak payahlah kerana terlalu ugly dan hodoh.dahlah ugly dan hodoh, jahat pula tu hanya orang2 jahat sahaja yg suka dia saperti NAJIBGOR,AGpandi HITAM,KERUAK DAN DAHLAN,shahril,ISMAIL Tong ikan,dan HAJI KBAB.

Tanpa Nama berkata...

Raja Melaka


OK, kita paham.
Makna-nya, datuk moyang dia ialah Param a/l Eswara.
Seorang putera Hindu yang lari kuat- kuat selepas buat jenayah.
Bangga nya...

Tanpa Nama berkata...

Kalau semua dah jadi TONGKU , maka pekerja DBKL semua patut tabik hormat pada TONG TONG SAMPAH yang ada di KL kerana TONGKU TONGKU asal usul dari Keluarga Di Raja jugak

Mustahil Istana tak ada TONG TONG SAMPAH????

TONGKU TONGKU padan lah ada lalat dan rupa pon macam PALAT....

Kepala Otak !!!!!!

Unknown berkata...

begitu la alkesahnya seorang..eeeeee

Tanpa Nama berkata...

Macam mana pulak ngan anak2 sultan kat pulau pinang tu? Boleh tak tukar ic taruk tengku didepan?

Tanpa Nama berkata...

TUAN TT,Pelik dan Ajaib,maklumlah orangnya terlalu handsome dan macho, tak layak hidup didunia tanpa ada darjat tengku dinamanya lagipun dia ada setiausaha yg teragong dalam parti ketuanan Melayu.Inilah orang yang tak sedar diri menggelar orang sebagai sampah.lebih tengku daripada kerabat diraja.

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak tipu dgn tambah title tengku tu, nanti Rosmah marah pula sebab tak mahu rakyat ingat Adnan ni hasil dari bapak Rosmah dah pi celup kat orang lain...Kah kah kah kah kah

Bukan begitukah TT?