Sabtu, 23 Januari 2016

MAT SOTONG TAK ADA KREDIBILITI





DARI MAT SOTONG

KINI JADI

MAT NO SABTANSE



Hadi tiada kredibiliti, kata pemimpin gereja Sarawak

Biskop Gereja Anglican Kuching di Sarawak hari ini turut menyertai kekecohan yang timbul berikutan kenyataan presiden PAS D Abdul Hadi Awang terhadap mubaligh Kristian di Sarawak dan Sabah.

Bolly Lapok, yang juga ketua biskop Gereja Anglican di Asia Tenggara berkata, presiden parti Islam itu seorang yang "loose cannon" (seorang yang tidak dapat dijangka dan mungkin menimbulkan masalah)" dan “no substance" (tiada kredibiliti).
 
Beliau juga katanya, tidak berhak bercakap mengenai penganut Kristian dan peribumi Sarawak, kaum Dayak, dalam cara yang menghina.

"Dengan rasa hormat kepada beliau sebagai seorang pemimpin politik, Hadi (perlu) meletakkan semua kata-kata kutukan beliau dalam bakul dan membuangnya ke dalam sungai kami di Sarawak.

"Beliau sengaja menimbulkan masalah," kata Bolly berhubung kenyataan Hadi baru-baru ini yang mubaligh Kristian menyebarkan ajaran mereka di Afrika, Sabah dan Sarawak selepas ditolak di Barat.

Kenyataan Hadi diterbitkan dalam lidah rasmi PAS, Harakah
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hadi-tiada-kredibiliti-kata-pemimpin-gereja-sarawak#sthash.cMPdu8CY.dpuf

NOTA:
hadi tak faham makna:
loose cannon
tak faham
no credibility
 

 KAH KAH KAH

 woit
tok padri ini 
belum kenal 
sapa mat sotong
kah kah kah
ini bukan sotong katak
ini sotong kereta
kah kah kah


MAT SOTONG



-------------

3 ulasan:

Awanama berkata...

Mat Sotong vs Kepten Sparrow

Awanama berkata...

Nak jadi kekasih umno...otak mesti macam umno

Oo Olla berkata...

Inilah celaka besar yg merosakan nama islam. Hadi the babi aka hadi alkhinzir (setelah menggelarkan pengkritik nya sebagai anjing dan serigala).
Babi tua ini sangat suka menyondol mengkhinzir buta bila dia merasakan dia sangat betul atau untuk meletakan kesalahan atau kelemahan nya pada pihak lain.

Setelah lebih 50tahun parti sesat ini ditubuhkan parti sesat ni gagal untuk mengislamkan ramai orang disemenanjung apatah lagi di sabah sarawak. Tak payah ceritalah kalau parti sesat ini mampu berdakwah diperingkat global. Tak payah ceritalah samaada parti sesat ni dapat bawa nilai2 murni islam yg boleh kita sama2 tumpang bangga.

Parti sesat ini hanya mampu memberi jenama pada beberapa hukum islam supaya ia mudah diperdagangkan untuk kejayaan pangkat dan harta. Parti sesat ini cuma mampu memutarbelit nas supaya terus dikagumi.

Tak perlu mengejek atau menuduh mubaligh kristian jika usaha sendiri pun tak ada untuk naikan syiar islam. Mubaligh kristian lebih fokus dan ada pendekatan yg baik dlm mengembangkan ugama. Orang islam cuma diberi jawatan dan gaji untuk kerja dakwah yg dibuat sambil lewa. Mualaf2 akan disogok dgn duit zakat dan beberapa janji manis supaya mereka akan nampak lebih ikhlas menerima islam. Media akan dipanggil untuk membuat liputan tentang beberapa kejayaan kecil yg dianggap besar.

Berhenti berhentilah dari nak jadi hero islam pada masa yg sama menjual islam dan membuat islam kelihatan sebagai agama yg buruk dimata bukan islam.

Babi tua....berhentilah menyondol
Hadi the babi aka hadi alkhinzir....
Berhentilah dari mengkhinzir buta
Semakin tua babi semakin gemok pulak dia semakin sepet matanya
Dah tak boleh tengok kiri kanan, semua habis disondol.....kafir, munafik, barua, anjing dan serigala. Sekarang anda dibabi kan pula.