.

Isnin, 23 Oktober 2017

SIAPA MAKAN DEDAK






SIAPA MAKAN

DEDAK DIA

TERASA KENYANG



Mustafa Ali minta PAS berunding dengan Umno


VETERAN PAS, Mustafa Ali hari ini meminta parti itu menyambut cadangan rundingan yang dibuat oleh Umno demi kepentingan negara ini.

Dalam satu sidang media khas di Kuala Terengganu hari ini, bekas pengarah pilihan raya PAS itu berkata, PAS wajar berunding dengan Umno. 

"PAS wajar menyambut tangan yang dihulurkan Umno," katanya merujuk kepada kenyataan Ketua Penerangan Umno Annuar Musa sebelum ini.


SIAPA PANCUT

ATAS PERUT 

DIA WAJIB

BASUH CADAR

KAH KAH KAH

--------------------

HORMAT PADA RAJA





ANAK MUDA

Aku seru anak muda untuk hormat Raja opp.. Raja2. Dapat sembah bagindo, pon dah kira ok lah.. tak payah sembah jalan gostan macam gwa buat ..kahkahkah. Anak muda mungkin kurang paham peranan Pemegang Botol Besar ini. 

HORMAT RAJA

Nanti satu hari Raja mogok buat2 tak nampak anak bulan Syawal ..baru padan muka anak muda ini. Tak dapat raya ..kahkahkah. on 
RAJA DAN GULUNGAN MUDA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/23/17




-------------------

HANYA DUGAAN





BUKAN BALA 
Lu jangan silap tt. Ini bumi atok haha. Ini jiran serambi mekah. Bukan macam kat pulau pinang yang kotor dengan apek cina makan babi. Ini bukan rasuah bukan salah manusia bukan bala. Ini dugaan Tuhan. New Straits Times • 

HANYA DUGAAN 

12 hours ago KUALA TERENGGANU: Unusually strong winds and thunderstorms ripped off the roofs of numerous houses and destroyed roadside stalls at several villages in Marang and Hulu Terengganu. on 
MASUK BERSATU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/23/17





-------------------

UNDI YANG MENGUBAH










WARGA CATALAN

TURUN MENGUNDI

MEREKA 

MAHU MERDEKA

DARI SEPANYOL




Spain's top court declares Catalan independence referendum illegal two days before deadline for regional leader to confirm plans to break away


Spain's top court on Tuesday officially ruled that Catalonia's disputed independence referendum was illegal because a regional law that backed it was against Spain's constitution.

The Constitutional Court's decision comes just two days before Catalan President Carles Puigdemont has to officially declare if the region will secede or not.

The Catalan regional parliament passed the so-called 'self-determination referendum law' in early September



90 PERATUS

MAHU MERDEKA

MAKA APABILA

UNDI 

BOLEH MENGUBAH

MAKA UNDI ITU

DIHARAMKAN

UNDI YANG

DIBENARKAN

HANYALAH UNDI

YANG TAK 

MENGUBAH APA2



------------------

SABAH KENA SERBU








MALAYA
Cerita di sabah tu rasanya semua org faham, itu nak cantas pengaruh shafie apdal. Yg aku tak paham kenapa rakyat sabah tak repot polis tentang KP sprm yg memuki di bali dgn bini org. Lubang puki dah pecah di youtube dan itu melibatkan integriti KP. 

SERBU SABAH

Oii sabahan, korang buat la serangan balas ramai2 buat kempen jatuhkan kp sprm; pi repot polis, demo, flash mob, tulis nama kp dan teman sepuki dia atas kinabalu.. apa2 la. Korang tak rasa hina ke kena raid dgn org malaya yg memuki di bali dgn bini org?? on 
FAHAM ATAU TIDAK?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/22/17




---------------

RAJA DAN GULUNGAN MUDA








YA AMPOON

BETUL KE MAKIN

RAMAI ANAK MUDA

TAK MINAT

DENGAN RAJA?

Golongan muda dinasihati fahami, hormati Institusi Raja

Pemangku Raja Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah hari ini menzahirkan kerisauan baginda melihat generasi muda kini yang terlalu cetek pemahaman, hilang minat dan kurang pengetahuan terhadap institusi beraja.

Bertitah pada Majlis Konvokesyen ke-14 Universiti Kuala Lumpur (UniKL) di sini hari ini, Tengku Abdullah menjelaskan perkara berkenaan secara langsung menyebabkan golongan itu kini memandang remeh terhadap peranan institusi beraja.

Malah yang lebih menyedihkan ialah apabila ada yang tidak menghargai peranan institusi beraja ini dan merasakan bahawa ia tidak lagi relevan dalam era globalisasi.

Tidak kurang juga wujudnya golongan yang berkepentingan peribadi sering kali menyalahgunakan platform media sosial, menyebarkan berita palsu serta tohmahan terhadap institusi beraja sehinggakan tiada lagi hormat, hilang sudah adat, titah baginda.

Tengku Abdullah, yang juga Canselor UniKL, bertitah institusi beraja di negara ini mempunyai kepentingannya yang tersendiri.

Bukan hanya sekadar menjadi lambang adat dan kesinambungan sejarah, yang lebih utama ialah mengekalkan identiti bangsa negara, memayungi rakyat sentiasa, agar kegemilangan dan kedaulatan negara kekal terpelihara, titah baginda.

Baginda turut bertitah menyeru agar anak-anak muda melihat dan menilai semula setiap ayat dan perkataan dalam Perlembagaan negara dengan lebih mendalam untuk memahami dan merasai kepentingannya.

Beta harap juga tidak ada pihak-pihak tertentu khususnya badan politik dengan sesukanya menukar Perlembagaan yang sedia ada yang telah lama kita dapat hayati dengan sedalamnya, titah baginda.

Pemangku Raja Pahang itu juga bertitah meminta agar anak muda memahami salasilah kewujudan institusi beraja serta kepentingan institusi tersebut kepada negara ini.

KENAPA 

ANAK MUDA

MENYAMPAH 

DENGAN RAJA

SAJE TANYA

YA AMPOOON

JANGAN MARAH

NANTI DAPAT

MAKAN FREE

KAH KAH KAH





----------------