Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 5 April 2010

MACAM MACAM CARA NAK MENIPU MELAYU



SELAMAT KAN NEGARA KITA - SEBELUM BANGKRAP




NAJIB: PILIHANRAYA UMUM UKURAN SOKONGAN SEBENAR -malaysiakini

Najib Razak berkata sementara BN mahu memenangi pilihan raya kecil kawasan Parlimen Hulu Selangor, ukuran sebenarnya adalah pilihan raya umum.

"Pilihan raya kecil adalah hanya pilihan raya kecil dan petunjuk sebenarnya adalah pilihan raya umum," katanya ketika ditanya jika beliau ingin menjadikan keputusan pilihan raya kecil Hulu Selangor sebagai satu ukuran sokongan kepada kerajaan.

KAH KAH KAH…

woit… LAIN BUNYI CAKAP…. kah kah kah..

kah kah kah… INI BUNYI CAKAP NAK KALAH…. kah kah kah..

kah kah kah... INI PERSEDIAAN KERANA NAK KALAH... kah kah kah..

kah kah kah... MACAM LAWAN BOXING...BILA NAK KALAH LALU CAKAP... DULU AKU PUN CAHAMPION...kah kah kah..

woit… MIC… JAGA JAGA…. INI SIGNAL NAK KALAH....kah kah kah..

woit.... MIC.....JAGA JAGA MIKE TAISON AKAN SABOTAGE…. kah kah kah…




19 ulasan:

AzamDin berkata...

najib ni dah nampak dah penipuan dia..husni kata GST akan mengurangkan income gov..najib lak kata GST penting untuk meningkatkan income gov... ahahahahaha

mano satu la den nak donga ni.. ahahaha

? berkata...

Seorang tokoh negara yg tua kena berbongkok menunduk kepada orang muda?? Apo ni jang? Mana dia Islamnya??

Lang berkata...

apa lagi? sokongan dah capai 68% dalam survey... jib toya ada banayk pilihan untuk uji fofulariti.

1. PRK Hulu Selangor (ujian kecil)
2. PRN Perak (ujian sedang)
3. PRU 13 (ujian besar)

pilih-pilih... untuk pilihan 3 tu dibuat tahun ini ada brani ka?

Tanpa Nama berkata...

kalau PRU kecil pun dah tak confident... macamana PRU umum dia nak menang? ai..ajib-ajib...

hanis aleeya berkata...

Alamak.. Tak boleh mengundi lagilah.. Hmm.. Boleh tunda tak PRN dengan PRU tu?

Tanpa Nama berkata...

Sdra AzamDin:

Semalam beliau kata 1.2 juta pekerja kerjaan mesti sokong GST supaya kerjaan dapat duit nak naikkan gaji pekerja kerjaan.

kawan gomen aku kata, tak payahlah naikkan gaji gomen. pulangkan balik elaun2 perjalanan pekerja gomen yang dah pupus tu pun cukuplah.

Aku kata:
bila nak naik gaji seciput pun 5 tahun dah bunyi gedegar2. lepas tu cakap "kerajaan prihatin pekerja gomen!."

bila nak potong elaun, senyap-sunyi aja. Tetiba elaun perbatuan dah tak ada/ pupus. Lepas tu tak ada pun cakap "kerajaan tak prihatin pekerja gomen!"

mangkuk betoi!
aku tau la, elaun tu dia punya duit! Bukan hak pekerja gomen.

Moo. berkata...

Poor Malays and rich Umno
Share

P Ramakrishnan
Monday, 05 April 2010 03:44

THERE is an impression the Malays are poor because the non-Malays are enriching themselves at their (the Malays') expense.

This line of argument is deliberately pushed to achieve two objectives:

One, to get the Malays riled up and to create hatred for the non-Malays as the source and cause of Malay poverty.

Two, to consolidate the position of the hate-mongers ,so that they could be accepted as the defenders of the race and the champions who would deliver the Malays from their wretched situation.

But these extremist elements do not reveal how they had benefited from the policies of Umno that was meant for the welfare of the majority poor Malays.

They do not reveal how the benefits have gone to their crony corporate figures and well connected political elite, irrespective of ethnicity.

They do not disclose how billions of ringgit had been squandered to rescue failed ventures of their elite group.

They do not disclose how billions were pumped into Bank Rakyat and Bank Bumiputera (now known as CIMB Bank) to sustain them.

They do not disclose why Mirzan Mahathir’s floundering and debt-laden shipping empire had to be bailed out with our national wealth.

They do not disclose why Tajudin Ramli’s stake in MAS was bought over for RM8 per MAS share when the market price was only RM3.62.

'RM54bil shares alloted to bumis'

Likewise many other individual Malays have benefited enormously.

Contracts, licences, AP permits, new shares and what not are grabbed by these individuals for themselves and their families. The poor majority Malays do not benefit from these policies.

It was recently disclosed that out of RM54bil in shares allocated for bumiputeras, only RM2bil were still in their hands. What has happened to the RM52 billion that cannot be accounted for?

RM54bil is a colossal sum that has been dished out. How did the RM52bil disappear into thin air?

After 40 years of NEP, it is absolutely unacceptable that the deserving poor have not benefited in the way it was intended.

Umno-dominated Cabinet

During the last 40 years, the Umno president and deputy president were prime ministers and deputy prime ministers wielding great powers, influencing policies and determining the fate of the Malays.

Every minister of Education since Merdeka has come from Umno. Every Finance minister after Tan Siew Sin was an Umno man. Every Rural Development minister was an Umno man. The Cabinet was dominated by UMNO leaders.

How come with this heavy representation of Umno leaders in the Cabinet the vast majority of Malays remain deprived and desperately poor?

How did Umno, ever ready to advance Malay interest, permit this neglect?

The Umno dominated Barisan Nasional holds the purse strings of the national wealth. Why wasn’t this wealth distributed to the poor as well? Why did the greedy grab everything? Was this done without the knowledge of the Umno leaders?

Who squandered the national wealth on prestigious projects at the neglect of the poor? Who bailed out crony businessmen by writing off billions of ringgit? It is Umno!

There is a serious lesson to be learnt from John F Kennedy’s view: “If a free society cannot help the many who are poor, it cannot save the few who are rich.”

Be warned!

P. Ramakrishnan is president of Aliran. The opinions expressed here are that of his own and do not reflect the views of the Malaysian Mirror. – Ed

luvly mya berkata...

Cuba tuan jenguk posting tentang cadangan calun PRK Hulu Selangor oleh Tuan Husin Lempoyang !! Menepati komen tuan sebelum ini!!

Tanpa Nama berkata...

Aiiik???
dulu masa menang kat N9 kata sokongan dah pulih
ayat itu bukan menunjukkan ayat ukuran ke?

ini konar cakap ni sebab dah tahu nak tumbang kat hulu selangor ke??

OOOOOOOOooooo baru aku paham!

perikatan berkata...

Dengar kate, penyokong umno akan sokong pkr kalau BN letak calon dari MIC.

Dengar kate, penyokong MIC dan MCA akan sokong pkr kalau BN letak calon dari umno.

Kalau nak duit rakyat selamat, mari ramai2 sokong calon Pkr, nak lagi selamat undilah PAs, sebab takut2 calon pkr tu lompat lagi...

Tanpa Nama berkata...

ROSSA = ROSMAH
apa pulak ni?
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/KonsertRossatampilkanak-kanakPermata/Article

Tanpa Nama berkata...

woi nampak sgt najib takut,pd kekalahan,,,,,aku org jb aku myampah bila tgk lmbg barisan,....hari2 kuar tb,ckp pakatan menabur fitnah,...tp menteri2 umno,bila kuar tb je asyik salah kan anuar ibrahim...nampak sgt meraka ni takut pd byangan anuar ibrahim...kita kuburkan umno di hulu selangor...dan pilihan raya 13 nanti.amin

Tanpa Nama berkata...

ceh dah tabur $ juta-juta
tak kan tak kompiden lagi?

cuba try tabur $ bilion-bilion
menjadi kot!

Tanpa Nama berkata...

kerajaan skrg ni mengurangkan peruntukkan untuk jabatan 2 nya. maka langkah drastik di ambil ialah mengurangkan elaun 2 overtime, mileage pekerja dsbnya. Tup Tup elaun polis pula di naikkan . Prihatin pe ke jadah !

Pro-Pakatan berkata...

Kesimpulan: Najib BANGANG!

Tanpa Nama berkata...

Kawan2 sekalian.

Tolong lah sebarkan berita dan cerita2 penipuan BN/UMNO terhadap orang melayu. Harap orang ramai di Hulu Selangor undi Pakatan Rakyat.

Biar BN/UMNO mampus ye?


orang kampung

Tanpa Nama berkata...

Encik Lang,

Najib memang berani adakan PRU 13 (ujian besar) kerana EC boleh bikin undi pos yang banyak.

Undi pos tu memang tipu rakyat dan pakatan rakyat. Kita dah saksikan dekat PRU kecil dekat port dickson kan? Undi pos gitu banyak datang dari merata rata.

Tentulah mereka menang.

orang kampung

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata 2010 April 5 21:41

Aku setuju. Aku pun myampah tengok lambang bn tu.

aku pun harap BN dikuburkan di hulu selangor. Kita mesti beritahu orangramai di hulu selangor cerita2 korup dibuat BN/UMNO.

Kamu orang jb. camna nak tolong pakatan menang di hulu selangor?

Biarlah MIC, MCA dan UMNO gaduh sesama sendiri. kalou mereka lebih kuat gadoh, lebih untung lah PR.

aku doa semoga PR menanglah.

orang kampung

Tanpa Nama berkata...

Janji nak naik kan gaji pekerja kerajaan. Bila gaji mereka naik, harga barang pun naik. Orang kampung macam mana, kena makan ubi kayu macam zaman Jepun? Sekarang ubi kayau pun mahal.