Jumaat, 7 Mei 2010

ZIONIS DARI APNO




KENYATAAN DARI TANJUNG


Bangkitkan 13 Mei:
Dato’ Azhar Cetus Ketegangan Kaum!
7 MEI 2010


Sekretariat Pemuda Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang (SPPRPP) pada hari ini akan membuat laporan polis untuk menyiasat kenyataan berbaur hasutan Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang, YB Dato’ Azhar Ibrahim dalam Sidang DUN semalam.

Beliau yang mendapat peluang mencelah untuk membahas Ucapan Penggulungan Ketua Menteri telah dengan penuh tidak bertanggungjawab, membangkitkan sentimen perkauman dengan memberi amaran kepada rakyat, 13 Mei akan berlaku jika rakyat menafikan peranan polis. Beliau juga seakan mengugut rakyat Pulau Pinang ini agar menerima tentera menjaga keselamatan mereka jika rakyat sudah tidak mahukan polis lagi, dan yang paling mengecewakan, beliau kata adalah lebih senang suasana Mageran diwujudkan kembali.

Sekretariat Pemuda Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang (SPPRPP) pada hari ini juga mahu pihak berkuasa khususnya Polis Diraja Malaysia (PDRM) bertindak ke atas kenyataan YB Dato’ Azhar Ibrahim yang berbaur hasutan dan jelas sekali, ketua pembangkang itu telah melanggar peraturan 46 DUN yang melarang mana-mana anggota DUN menyebut perkataan yang berunsur hasutan dan memberontak serta bermusuhan antara kaum.

Walaupun beliau telah dirujuk ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Dewan di atas sikapnya itu, Sekretariat Pemuda Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang (SPPRPP), tetap mahukan beliau disiasat dan dibawa ke muka pengadilan, kerana sidang DUN ini telah diikuti secara langsung oleh seluruh rakyat Pulau Pinang dan tindakan beliau ini dikhuatiri bakal menimbulkan ketegangan kaum.

Bagi Sekretariat Pemuda Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang (SPPRPP), kami tetap menghargai akan peranan dan tanggungjawab yang dimainkan oleh pihak Polis dalam menjaga keselamatan rakyat, namun dalam masa yang sama, mahu Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan meletakkan jawatan beliau, atas siri-siri kegagalan beliau dalam mengurustadbir pasukan polis dan menangani jenayah di negara ini.

Kami Yang Membawa Amanah Rakyat

nota:

maloan ini lah yang
jadi zionis tempatan
yang keluar dewan
semasa tt bderucap.

tengok muka dah kenal kah kah kah



11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ANTARA ISTILAH2 TERBARU YANG AKAN DIMASUKKAN DALAM KAMUS DEWAN EDISI 2013:

APNO = APCO UMNO

UMCO = UMNO APCO

UMNO = UNITED MELIWAT NATIONAL ORGASM

GST = GENG SONGKOK TINGGI

PERKOSA = PULUN KOS SAHAM (JUDI)

PUKIDA = PUNAI KICIK ADA

SAIFOOL = LIWAT

LIWAT = SAIFOOL

Tanpa Nama berkata...

FTG = FUCK THE GEROMBOLAN

Tanpa Nama berkata...

DIA TU MEMANG CELAKA HARAM JADAH PUNYA ORANG...

Tanpa Nama berkata...

ADUN PUNGGUNG!
Badan besar tapi prestasi otaknya amat kerdil. Hairan ya jika ada selar/kutuk/teguran/kondem sikit dengan ketidakkecekapan staf Melayu baik di monarki, Polis/SPR/SPRM/jabatan Agama mesti dia akan kaitkan dengan 13 Mei! Ketuanan Melayu terpaksa hidup jika tiada 13 Mei. Apa ni? Tak mampu memberi renungan dan analisis seiring dengan zaman moden, atau masih berdengung dengan zaman feudal.

Tanpa Nama berkata...

si Azhar tu baru balik training dari Zoinist Tel Aviv kot ?? konsep 1 Isreal + 1 Malaysia !!

Tanpa Nama berkata...

contoh ayat bagi perkataan 'saiful':

"Kamu sebagai generasi muda pendokong bangsa dan tiang negara hendaklah jangan mengsaifulkan diri kerana perbuatan mengsaiful itu akan meruntuhkan keamanan juga kemakmuran tanahair tercinta kita."

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH...

kingkonglee berkata...

gua manyak tabek itu ketua pembangkang DUN P. Pinang Dato' Azahar Ibrahim. Manyak brani woo. itu mana MCA & Gerakan punya ADUN, sengap tatak sokong Dato' Azhar. MCA & Gerakan cibai babi punya kawan - babi tadak teloor ka..?. Akhirnya Dato' Azhar tarik balik kenyataan racist di DUN. hee dulu berani, sekarang pooraah UMNO-APCO sudah kecut telor.ini lancau punya ADUN main separuh jalan sudah kantoi. Itu kepala bapak MCA & Gerakan tadak tolong sokong UMNO P.Penang ka. Lain kali klau beruk2 UMNO kena hantam di DUN/Parlimen - babi2 cibai MCA & Gerakan tolong support la. MIC jangan harap, poorah yilek maanam poci.. hidup Dato' Azhar...

Tanpa Nama berkata...

Mamat ni mmg betulla. Otak letak kat skrotum.

Lang berkata...

mamat turrrr...

Tanpa Nama berkata...

Azhar tua tu memang ada dementia, penyakit nyanyok.

Biarlah dia mampus secepat mungkin, biarlah dia masuk kubur secepat mungkin.

Did tu bangsat melayu.

Dia memalukan agama dan kaum kita.

Bertaubatlah si Azhar!


orang kampung

Tanpa Nama berkata...

budak tu bengap
tak belaja sejara
sejara dapat f