Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 7 Mei 2010

SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU




PROJEK CANARY WHARF DI TIMUR LONDON PALING BESAR





PROJEK HARTANAH TERBESAR DI DUNIA – berita hairan

KABINET LULUSKAN PENUBUHAN PERBADANAN PEMBANGUNAN KAMPUNG BARU

Kabinet meluluskan cadangan untuk menubuhkan Perbadanan Pembangunan Kampung Baru yang akan bertanggungjawab untuk melaksana dan menyelia pelan pembangunan semula kawasan itu yang bakal menjadi antara projek pembangunan hartanah yang terbesar sekali di dunia.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin, berkata penubuhan perbadanan itu adalah antara tiga perkara yang dipersetujui oleh Kabinet, kelmarin mengenai konsep dan kaedah pelaksanaan pembangunan Kampung Baru yang dikemukakan Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar (KWPKB) dalam memorandumnya kepada Kabine

Katanya, KWPKB akan mengemukakan satu rang undang-undang di Parlimen bagi membolehkan penubuhan perbadanan berkenaan yang akan diletakkan di bawah kementerian berkenaan.

“Perbadanan itu antara lain akan memastikan ciri-ciri kebudayaan Melayu perlu ada dalam setiap reka bentuk... beberapa ciri Melayu mesti dikekalkan tetapi dalam suasana moden, ia tidak boleh seperti sekarang," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Perayaan Hari Pekerja anjuran Persatuan Penduduk Bangsar Baru di Dewan Besar Kompleks Sukan Bangsar di sini, semalam.

Projek pembangunan Kampung Baru meliputi kawasan seluas 151.57 hektar iaitu lebih luas daripada projek Kuala Lumpur City Centre (KLCC) iaitu 40 hektar yang juga antara projek pembangunan hartanah yang terbesar sekali di dunia.

Selain itu, Raja Nong Chik berkata, Kabinet turut bersetuju bahawa pembangunan Kampung Baru akan menggunakan konsep pembangunan semula secara komprehensif atau menyeluruh yang akan menggunakan zon guna tanah Perdagangan Pusat Bandar dengan nisbah plot 1:10.

Katanya, kabinet juga bersetuju cadangan untuk melantik Perbadanan Nasional Berhad (PNB) atau Yayasan Amanah Harta Bumiputera (YAHB) atau badan-badan lain yang berkaitan sebagai ejen pembangunan dan penjaga amanah orang Melayu dalam melaksanakan pembangunan semula Kampung Baru.

Raja Nong Chik berkata, beliau dijangka bersemuka dengan semua pihak yang mempunyai kepentingan di Kampung Baru termasuk penduduk, pemilik tanah dan penjaja pada penghujung bulan ini.

Katanya, dalam perjumpaan itu, beliau akan membentangkan syor serta perancangan kementerian mengenai pelan pembangunan semula itu di samping mendapatkan persetujuan mereka mengenai pelantikan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) tertentu yang akan bertanggungjawab membangunkan kawasan itu.

Beliau juga ingin mendengar sendiri segala cadangan atau apa saja pandangan daripada pemilik tanah Kampung Baru bagi memastikan usaha itu memberikan manfaat kepada semua pihak.

"Saya harap dalam tahun ini semua proses dapat diselesaikan, untuk membolehkan pemilik tanah jelas mengenai konsep itu, perbadanan diwujudkan, GLC dilantik...pada penghujung tahun itulah sasaran saya sebelum kita meneruskan dengan proses perundangan," katanya.

Katanya, segala maklum balas akan diambil kira untuk dimasukkan dalam perancangan kementerian itu sebelum dibentangkan sekali lagi kepada Kabinet

KAH KAH KAH..

woit… PERTAMA … MALAON INI TIDAK PERNAH DI PILIH OLEH MANA MANA WARGA IBU KOTA…. kah kah kah..

woit… KEDUA….. BETUL KE MALAON INI RAJA?.... kah kah kah..

kah kah kah…. ADAKAH MALAON INI SAMA SEPERTI TUNKU ADNAN…. TUKAR NAMA…. kah kah kah…

kah kah kah….. ATAU MACAM SANGKARAN PILLAI…. TUKAR NAMA JADI CHANDRA MUZAFAR…kah kah kah..

kah kah kah… AWAS !..... SELIDIKI BETUL BETUL…. kah kah kah…

kah kah kah…..BETUL KE IJAZAH MALAON INI TIDAK DI BELI… kah kah kah…

kah kah kah…..SEPERTI IJAZAH ALIAS OMAR YANG KLIM JADI DOKTOR ALIAS OMAR…kah kah kah..

kah kah kah… ATAU MACAM SULAIMAN WISKI KLIM JADI SULAMIAN RANDERS…. kah kah kah

woit... ALIAS OMAR, SULAIMAN RANDER TUNKU ADANAN ... SEMUA NAK TIPU MELAYU DALAM BANDAR...kah kah kah kah...

woit…. SEMUA INI PROJEK NAK REMBAT TANAH ORANG MELAYU…. kah kah kah

woit…. CUKONG MANA DI BELAKANG MALAON INI…. kah kah kah..

woit… INGAT … BEREMBANG LESAP…. kah kah kah..

woit… INGAT … SETUL LESAP…. kah kah kah..

woit…. INGAT….. CHU BADAK LESAP…. kah kah kah…

woit…. ORANG MELAYU DENGAN TANAH TAK BOLEH PISAH…. kah kah kah..

woit… KERANA ITU NEGARA INI NAMA NYA PERSEKUTUAN TANAH MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… APNO JUAL SIANGAPURA PADA LEE KUAN YEW…. kah kah kah…

woit... SEKARANG JUAL JOHOR SELATAN PADA ISREAL....kah kah kah

woit…. SEKARANG NAK JUAL KAMPONG BARU PADA CUKONG MANA?.... kah kah kah…

woit… TOLONG JANGAN TIPU ORANG MELAYU…. KATAKAN INI TERBESAR DALAM DUNIA…. kah kah kah..

woit… DOCKLAND DI LONDON PUN BESAR…. kah kah kah..

woit…. DUBAI PUN BESAR…. JANGAN LAH BODOH KAN MELAYU….kah kah kah..

woit... ORANG MELAYU INI MALAS MEMBACA... SUKA MENDENGAR... JANGAN BODOHKAN MEREKA... kah kah kah

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"kah kah kah!
Lucu lagi celaka,
Firaun nak majukan tanah Musa?
Perompak buat bank simpan duit?
Penyamun sedia guni emas,
Melayu tak insaf ke lagi,
projek tipu jalan ceritanya sama,
tapi masih pecaya.

merbok berkata...

melayu senang dibodohkan.. sebab tu cakap mcmana pun melayu mudah percaya.. dah la bodoh malas pulak.. apa pemimpin cakap menonong ja depa setuju.. kena pulak pemimpin tu pakai baju melayu bersamping lepastu songkok sejengkal... makin yakin la melayu yg itu adalah pemimpin melayu..

kalau lee kuan yew pakai songkok berbaju melayu pun depa akan kata itulah pemimpin melayu!! bangsat itu!!

dr dogol berkata...

bang..projek brickfield pun besar juga bang taraf dunia....kuil aje mak oii...sungai brickfield pun lebar dah....

Tanpa Nama berkata...

yang terbesar, yang tertinggi, yang tersohor.....ini semua cerita karut, tipu.....saje nak tipu orang2 Melayu !!

nampaknya UMNO dah 'halalkan' project tipu Melayu !! lihatlah siapa yg akan songlap wang Orang2 Melayu di Kampung Baru Melayu nanti !!

Tanpa Nama berkata...

smalam aku perhatikan si nonong ni cakap dalam tv9, berita kes ni la... tt lambat sikit la masuk berita...

memang jelas di muka so nonong ni adalah wajah menipu. aku rasa ucapan dia ni memang ada projek israel yang cukup gah di belakang dia untuk sapot projek ni.

kemudian bahasa dia kemain lembut gigi dari lidah. sepanjang pengetahuan aku, melayu2 di kampung baru tidak mampu untuk berbuat apa2 melainkan kena pindah dan kampung baru akan jadi area macam pavillion dan starhill.

walaupun dinasihat berjuta2 kali, kampung baru punyer projek ni tetap kene dibangunkan juga sebelun next election. si nonong ni dah tau umur bn dah tak panjang, sbb tu dia mau sebat awal2 dan lari.

aku duduk kampung baru selama 7 tahun, tak ada apa2 pun ubn boleh buat kat kampung baru. dari zaman ayah rajakontol hinggalah zaman rajakontol, apa dia orang buat dengan kampung baru? maju tu majulah. yang akan kaya raya dari projek kampung baru ni 10 orang jer, yang dapat kaya sekejap adalah 200 orang, duit ni kumpul banyak mana pun habis. tapi melayu lebih rela kecap nikmat kaya sementara, biar anak cucu settle sendiri kemudian hari. bukan mereka reti nak jaga anak cucu sendiri.

kene tipu pun takper... janji menjadi rakyat yang maju. biarlah tak maju pun, janji hati senang, hidup pun senang. daripada kaya sekejap, kena tipu dan anak cucu hidup melarat.

percayalah, semua penduduk kampung baru akan ditipu begitu sahaja. pelan pembangunan yang dicanangkan si nonok ni pun takder bagitau apa dia nak buat? bagi si nonok ni, padang golf pun pembangunan jugak. orang melayu boleh jadi pak guard dan kedi kpd cukung2 pun jadilah...

Holden Caulfield berkata...

mamat ni saja je nak bikin kencang kasi orang melayu gegar dan bangga..asal terbesar di dunia,kembang..asal tertinggi di dunia je,bangga..

ni satu cara klepet paling efektif kepada orang melayu yang jongos dengan tanah..berduyun-duyun la manusia di kampung baru yang dengar terbesar dan terpanjang ni akan jual..

temberang terbesar..kah kah kah!

Holden Caulfield berkata...

p/s:pergi abdullah hukum tengok,dia klepet tanah orang melayu macam mana..dulu kata nak buat pembangunan..sekarang jadi mid valley..the gardens..

tu bukit belakang bangsar south tu dah kena tarah-tarah..dulu kata nak buat sekolah..tau2 jadi old town white coffee..

kah kah kah..mamat tipu nama raja ni pandai klepet..nama pun dah tipu apatah lagi kisah duit..kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

Shame on you, Mamak kutty a/l Nevertellthetruth !


Dr Mamak Kutty: Umno faces a Chinese dilemma
http://www.malaysiakini.com/news/131198

"....Former prime minister Dr Mahathir Mohamad has lamented that Umno - the party he led for two decades - has failed to defend the Malays in the face of attacks from the minority Chinese....."

Kah...kah......Kah....

This is another big liar who never feel ashame of or tired.


"I don't want any yes-men around me. I want everybody to tell me the truth even if it costs them their jobs. "
Samuel Goldwyn (1882 - 1974)

Yong berkata...

Dulu orang Melayu Kuala Lumpur dihalau ke Kampung Baru kerana British nak berkongsi korek lombong dengan cina. Dulu British halau orang Melayu ke pinggir kota. Sekarang, orang melayu yang akan halau orang Melayu. Kemana nak dihalau orang Kampung Baru? Inikah yang prinsip gerobolan yang diwar2kan sebagai pejuang Melayu Islam yang setia kepada Raja Melayu? Jangan sangka orang Melayu Kampung Baru bodoh!

Tanpa Nama berkata...

madey=FUCK OFF

asyMok_Aambo berkata...

kah.

Tanpa Nama berkata...

DATO’ RAJA NONG CHIK BIN RAJA ZAINAL ABIDIN
Independent
Non-Executive Director

Dato’ Raja Nong Chik, 56, a Malaysian, is a Independent Non-executive Director of Pharmaniaga Berhad. He was appointed to the Board on 2 September 1999.

Selebihnya hangpa tanya le lebai google, kah kah kah, dia pun cukong jugak, kampeni obat-obatan, sah lah boleh jadi macam citer Do Re Mi.

Hai ini obat hai sungguh istimewa, kalau salah sapu bangun pagi hilang nyawa, kah kah kah, korang teruskanlah, hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

hhmmm..biasalah org melayu ni mmg insaf sekejap je, lepas tu boleh percaya hidup2 dgn silap mata umngok balik, padahal dah terang2 tu, umngok akan samun apa jua pun kalau ada mana2 lubuk duit utk derang sapu...

org melayu masih tak sedar lagi ke..apa yg berlaku dlm negara ini semuanya atas mastermind mamak kutty serta kuncu2nyer dan zionis yahudi apco@ najis umngok..

naperla susah sgt org melayu nak berubah ni ooiii...

Tanpa Nama berkata...

memang celaka betul si rajakelepir ni... baru jer januari lepas bitau tak akan kacau dan bangunkan kampung2 warisan di kl dan padang balang... kalau penduduk tak setuju...

semalam dia dah mula psycho orang kg baru pulak... memang dah dalam kepala hotak dia, ada dah akal nak kecohkan orang melayu... luas beb kawasan melayu ni... ada la cina mca mana dah kacau dia nak tanah2 nih...

dia jadi getik sangat kalo kg baru tak naik... dia mau kg baru jadi metropolitan untuk cukung2 cina dan india... orang melayu cuma melopong tak dapat kupon meniaga mcm klcc...

kg baru tu luas... apa yang dia sakit hati ialah rugi la dia tak buat bisnes sblm ubn tak dapat memerintah negara lagi... time ni la masanya nak rembat pun, besok2 boleh cuci tangan.

sama gak ngan abah dia dulu... pengampu gomen tak abis2... tengok felcra, dulu dia kata tanah2 hutan perlu dimajukan, skrg tengok orang kampung, semua kene tipu dengan felcra, tanam secara berkelompok, yang untung felcra, orang kampung cuma melopong tengok felcra buat duit... akal pegawai felcra mcm otak udang jer...

Tanpa Nama berkata...

tak apa
buat la mana yg patut

anak cucu hang esok
meleleh air lioh tengok bangunan tinggi kat kg baru jadik hak cukong

cicit hang pulak kencing atas kuboq hang sebagai tanda terima kasih kerana menjual kg baru

Tanpa Nama berkata...

pertahankan lah kg baru
jgn bagi cukong ambil
mana melayu
mana melayu
mana parti melayu
mana mufti melayu
mana pejuang melayu
mana songkok tinggi sedepe
mana raja melayu
mana sultan melayu
mana dan mana????????
kenapa tak beri perhatian
kenapa biarkan saje
mana aduan rakyat
mana bersamamu
sudah hilang semuanya
sudah mati semuanya
atau sembunyi dlm kotak.......

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro,

Orang MELAYU nie kalau janji RM dengan depa pasti depa senyum sedepa, macam kes Sg. Buaya PRK yang lepas. Kes dah 15 tahun, um-NGOK datang bagi tunai RM1K dan janji baki 49k lepas menang. Terus senyum sedepa. Janji Masyukkkkkk.

Sampai bila la MELAYU nie nak diperbodohkan dengan RM.

-madir-

Khun Pana aka johanssm berkata...

Malaon bn tak boleh dipercayai.
Contoh: Tanah dan sekolah yang penuh dengan sejarah BBGS dirampas dan bangunan sekolah di roboh untuk buat Babilion .
100 tahun, sekolah itu tak roboh, kena tangan bn terus roboh.

Tanpa Nama berkata...

ini kisah binatang buas

babi kalau tak menyondol
bukan babi namanya

babi tetap akan menyondol
guna otak jangan sampai disondol babi
najis

Tanpa Nama berkata...

Warisan Negara

Anak kecil main api,
Terbakar hatinya yang sepi,
Air mata darah bercampur keringat,
Bumi dipijak dah milik kroni.

Puak UBN kaya raya,
Berebut banyak harta benda,
Selalu sengketa sesama mereka,
Cinta lenyap di arus zaman.

Indahnya bumi kita ini,
Warisan berkurun lamanya,
Hasil mengalir ke tangan yang dah kaya,
Rakyat merintih sendiri.

Kita rakyat berbagai bangsa,
Mengharap hidup yang makmur,
Semangat bangsa berlandas keadilan,
Teras capai perpaduan.

Masa depan akan kelam,
Kan bertambah masalah negara,
Tertutuplah hati terkunci mati,
Maruah peribadi akan terancam.

Kini kita cuma tinggal harapan,
Yang akan menentu segala,
Bersatulah hati, bersama berbakti,
Pulih kembali harga diri.

Kita sudah tiada masa,
Bangunlah dengan gagah berani,
Janganlah terlalai teruskan usaha,
Kita kan gagah membina jatidiri.

-versi baru dengan sikit perubahan.sorry tersilap sapu..