Sabtu, 18 Jun 2011

SATU BERITA BAIK




JAWABNYA: BANGUN DAN LAWAN





MP BN SOKONG KEMPEN ANTILOJI LYNAS
- minsider

Beberapa wakil rakyat Barisan Nasional (BN) akan menyertai kempen menentang loji pemprosesan nadir bumi Lynas yang semakin meningkat, dengan harapan sokongan mereka akan menghalang pembinaan tapak nuklear yang kekal.

Setakat ini, kempen terhadap loji bernilai RM700 juta itu di Gebeng dekat Pahang diketuai oleh Naib Presiden PKR Fuziah Salleh, dengan sokongan beberapa kumpulan tempatan dan juga dari Australia ekoran kebimbangan mengenai bahaya daripada sisa buangan yang kemungkinan berpunca daripada kerja-kerja pemprosesan nadir bumi.

“Loji itu sekarang mendapat sokongan ahli-ahli Parlimen BN, untuk menentang (pembinaan) loji nuklear.

“Ia seharusnya satu pendekatan bersifat dwipartisan, (tetapi) ia (kini) menjangkaui kesetiaan politik,” kata satu sumber Barisan Nasional (BN) kepada The Malaysian Insider ketika ditemui di Parlimen awal minggu ini.

Sumber itu menambah sudah ada kebimbangan yang semakin meningkat dalam BN mengenai faktor-faktor risiko, yang dikatakan adalah besar jika sebuah loji nuklear kekal diteruskan sebagaimana telah dirancang.

“Ini mengenai soal keselamatan penduduk Kuantan. Kita tidak tahu sejauhmana selamatnya loji itu. Lebih baik tidak meneruskan (projek itu).

“Juga ada kebimbangan kesan balas, BN akan menerima kesan dan implikasinya mungkin sangat buruk,” kata satu lagi sumber.

NOTA
tidak ada janlan lain
teruskan bantahan
tidak ada jalan lain
kumpulkan penyokong
tidak ada jalan lain
turun ke jalan raya

mari bersama 9 julai
tunjukkan kemarahan
mari bersama 9 julai
bersetiakawan menentang kezaliman
mari bersama 9 julai
bersetia mendobrak gerombolan


INI JAWABNYA

1 ulasan:

tungkataran hati berkata...

Ajenda Melayu

Agenda Melayu adalah untuk menghumban penyamun2 PAS, PKR n DAP pada PRU13...
Jangan khianat perjuangan ini...
sama2lah kita hapuskan FUCKATAN RAKYAT.