Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 27 Januari 2013

KESAH BENAR DARI SANDAKAN


SEKALI DALAM HIDUP 
KOTA INI JADI INGATAN

ORANG SABAH BUAT CERITA SENDIRI

Dey......keningau dahhhhhh......lepas tambunan dan sebelum tenom ,pensiangan dan lawas disempadan............pekan terbesar bingkor...ini mp dia jeffery kitingan....not legend anymore....nampak tak suku timur tt......kitaorang panggil mereka ni om ......suku ni dari timur timur....cubo ko main bola dengan mereka ni....kalau tak lari tulang keting kau....hehehe.....

keningau syurga pendatang...tak caya tanya jeffry.....oh ya tt....cari buah BELUNU DAN BAMBANGAN JERUK...BUAT APO.....JUALLAH KAT AKU.....HEHEHEHEHE.....20 TAHUN TAK BALIK TURRRRRRRRRR.......JANGAN LUPA IKAN KERING YANG NIPIS NIPIS TU....LEPAS GORENG CAMPUR ASAM JUICE....YYIHAAA.....KEMBITER KEMBIRET KAU....KENA PULAK STELLA ARTOIS...MMMMM....NYAM..NYAM..KAU....

oklah....selamat menyiasatlah kau....jangan kau berbuih buih di siinun dah.....heheheh...kalau jumpa om om tu...kalau nak kena tampor cubo ekou cakap gere gere lodo kek om om tu...........GERE GERE LODO TU MAKSUDNYA......AHHHH LEBEY...KO TANYALAH OM OM TU SENDIRI.... on MAKAN KEDAI KENINGAOAN
DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR
on 1/27/13

SWEET PUNK DAN MANA NAK CARI AYAM
Apalah kau tt..pergi sandakan engak dibilangin........yeLah....nak bagi tiple ni.......depan sebelah kiri wisma sandakan..ada satu kedai makan cina....dia jual ikan stim saja.....kalau kau tak singgah bererti kau belum cukup syarat dalam hidup........ hehehehe 

kerapu.stim...muaaaaahhh....hilang telinga kau kawan.....dan kalau ada lagi tulisan SQP kat atas puncak wisam tu......ah....itu geng geng masa muda aku yang conteng tu.....SQP....membawa maksud....SWEET PUNK.....HEHEHE....

telur penyu tak jumpa ke......?....depan balai polis sandakan tu....rumah ayam...alllehhh yang banyak table snooker tu...atas tu ayam belaan yang duduk depan diolah....BP TU LER........dulu 15 hinggit sekali henjut....ahhhhh....KFC ATAS TU TEMPAT aku lepak lepas stim.......hehehe....satu restoran tempat best makan mee goreng basah.....FAT CAT.....

TEMPAT MABUK DI SANDAKAN
nak mabuk...pergi jalan sungai purut....singapore road...lebih kuranglah......hehehehe....masuk salon sana jangan tabur banyak janji tau....nanti dapat lebih dari yang on PAGI INI AKU DI SANDAKAN TELOK PELABUHAN
on 1/27/13

SUBUH KE PASAR IKAN
kalau nk tgk ikan byk kt sandakan pg pasar waktu pagi jam 2 atau 3 pagi..dorg bru wt naik dr laut.. on PAGI INI AKU DI SANDAKAN TELOK PELABUHAN


------

4 ulasan:

pindik tapi tagap berkata...

woi..john...sandakan SQP ke ko...siapa ko....jangan pakai nama SQP john...budak baik baik je semua SQP NI,,,,didi kota belud....tusiran ada...hehehehe...aku rasa aku kenal ko ni.......tua tua ni boleh setim setim lagi kah kita ni...hehehehe...ok john.... garis dagu selalu.....siapa baik kita pangkah..siapa jahat...kita kasi pingkak kaki dia...hahahaha.....merry kristmas john..aku boston.....

Tanpa Nama berkata...

menarik sabah ni yah.. gua suka accent dia orang.. memang manis sekali dapat belajar cakap sabah ni.. rupanya banyak loghat2 dan bunyik yang baru kita orang semenanjung dengar..

orang sabah.. tolong broadcast bahasa2 indah dari sana.. kami mahu bahasa2 kampongan.. disamping bahasa2 moden... jangan malu jangan segan..

sina ada macam2 bahasa dan dialek kedaerahan.... indahnya bahasa di malaysia.. rugi kalo hidup tak mahu belajar dan asyik nak perolok2 dialek dan accent orang lain..

Tanpa Nama berkata...

Bila masa pula jeffry kitingan jadi MP keningau ni?

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

Maaf beb.....seperti yang aku tulis tu lah bah........20 tahun tak balik......kalau salah minta ampoon tuanku........dari hujung lidah sampai buah halkum...hehehehehe