Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 5 Februari 2013

SELAMAT JALAN KAWAN KU AIMAN - AL -FATIHAH



CUTE JAMBU DAN BERGETAH

Mohd Atiff Aiman

malam kelmarin
aku dapat panggilan talipon

'aiman dah mati'
tetiba aiman mati

dulu masa zaman bau bau cafe
budak jambu ni kerja dengan joe kidd
dia banyak peminat
lelaki dan perempuan
semua minat dia

tetiba dia mati

aku gi hospital
tapi mayat dah pindah ke  lagi satu hospital

aiman ini punk rocker
dia ada band
aku pernah beli album solo dia
entah mana aku letak
aku ketawa terbahah bahak
ini lagu klasik
mungkin dia buat lagu ini masa umur dia 13 tahun
entah dah bersunat ke entah belum
tapi dah jadi punk rocker

kemudian dia main band dengan dum dum tak
ini band yang paling aku minat
aku lupa dia ada ke tak ada
masa konsert bersih di stadium kelana jaya
aku sibuk sangat

lepas bau bau cafe tutup 2009
aku tak jumpa dia lagi
geng di annex semua pecah
ada yang jadi penyamun
ada yang jadi pencuri
ada yang jadi perompak
nasib baik tak ada seorang pun dari kami yang jadi ahli politik
kalau ada yang jadi politukus hinalaa bau bau cafe
syukur ...
aiman jadi punk rocker

tetiba aiman mati
awalnya aku diberitahu di kena asma
lepas tu ada cerita barah
tak tahu mana yang betul

malam kelamarin dekat hospital
ramai geng dia datang
semua pakai baju itam
kumpulan dum dum tak juga ada sama

al-fatihah
untuk aiman yang mati muda
kawan dia  semua sedih
kawan dia semua bertafakur
kawan dia semua menitiskan air mati

aiman dah mati

macam  aku tak percaya
kerana dua ari dulu
dia update face book
tetiba dia mati

AL-FATIHAH MON AMI




DENGARI SUARA AIMAN DISINI
https://soundcloud.com/swampyzombiefever
http://swampyzombiefever.blogspot.com/






RIP AIMAN (1989-2013)DUM DUM TAK BAND favourite lu PAK TT:

 One of the DDT’s founding member, Aiman who played the drums (since we begin in 2007 until Feb 2010) passed away last night at 9.30 pm. He was hospitalized for six days for having breathing problem and supposed to undergo biopsy today.

 Many friends paid a visit until 1.30 a.m last night at two hospitals in KL city. He’s been buried today at Taman Selasih Muslim Cemetary in Gombak this morning. He composed the song ‘Merdekakah Kita’, as well as many other tunes with bands he fronted; Civil Disorder (before DDT), The FRU, Swampy Zombie Fever and also played drums in M.A.N.

 He’s also one of the shitworkers at Ricecooker Shop (DIY music/art shop in KL) for quite some time. He published an issue of Aliens Nations zine with a friend, Hazim. He has also drawn artworks for several gig flyers and covers for his bands' demo CDs. R.I.P, Al-Fatihah Mohd Atiff Aiman. Aiman, seorang cobain-like person. Dia pernah nyatakan hasrat on WILD THINGS NEVER ENDS

------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat jalan aiman..ex jambu BBC -

Tanpa Nama berkata...

al-fatihah... hang tu bila lagi? bawak2 la insaf dan bertaubat sikit, cukup2lah menghasut sana sini

Tanpa Nama berkata...

May his soul rest in peace. Al-fatihah.

DIDI KOTA BELUD yang sebenar berkata...

al fatihah.....dari saya dan keluraga.

Tanpa Nama berkata...

Al-Fatihah..Kali pertama aku terbaca tentang kemalhurman Aiman ni,terus terlintas dalam kepala hotak aku,"Isham mesti siarkan berita tentang kewafatan Aiman ni kat blog dia"..tepat sekali sangkaan aku..hehe..another Cobain like person had gone..by the way,punk still not dead..