Selasa, 3 September 2013

PROGRAM MELAWAN DAN PENCERAHAN





PROGRAM  MELAWAN 
DAN 
PENCERAHAN 

petang ini tindakan pertama
melawan kenaikan
harga minyak
anak muda akan membuat tindakan


MALAM INI
pencerahan sejarah reformasi
dan
apa maknanya  tarikh 2 september

WARGA SABAH
BANGKIT
MELAWAN
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hehehe TT buat dunno jer bila minyak naik. maklum laa org jalan kaki :)

Tanpa Nama berkata...

Sebelum minyak petrol naik harga,
MERDEKA
MERDEKA
MERDEKA

Selepas minyak petrol naik harga,
MENDERITA
MENDERITA
MENDERITA

Syukur kerana Malaysia masih aman... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

bila harga minyak naik, harga barang lain pun akan ikut naik.

kos pengeluaran naik, harga keluaran akan naik.

Tanpa Nama berkata...

tanah masih merah,
semerah garis2 di jalur temberang,
pru13 masih meniti bibir rakyat,
hakim2 bijaksana lagi saksama masih bergegas menelaah,
tak sampai 4 bulan ubn diumum menang,
sudah bermegah memberi hadiah maha besar pada rakyat!

jika nazri mampu berbangga memperbodohkan cadangan rafizi supaya menteri beli petrol guna duit sendiri,
rakyat 52% yang menerima hadiah maha besar ini juga sepatutnya lebih mampu dengan lebih bangga untuk melancarkan protes menerusi 'referendum' yg dilancarkan di laman sesawang seperti satu laman fb khas dan juga satu blog khas (bagi rakyat yang tidak ada/suka fb, seperti saya) untuk menyuarakan dgn jelas pada najib, nazri, b2b (bung 2 bini) dan gerombolan bahwa belasan juta yg membentuk 52% rakyat malaysia itu samasekali tidak suka dan tidak mahu "subsidi" petrol dikurangkan dan tidak mahu harga petrol dan diesel dinaikkan!

patutlah kes2 petisyen pru13 cepat2 dirumus dan dibuang, supaya bn dapat segera menaikkan harga petrol, selepas itu kelak disusuli penaikan tarif letrik pulak, dan seterusnya...

harap aktivis pakatan/ngo menggerakkan kedua2 laman ini dengan sertamerta untuk kami tandatangani atau kami klik like sebagai membantah keras kenaikan harga ron 95 dan disel! (harap tt dan kawan2 tolong sampaikan kemarahan kami yg membuak, pada individu2 yg mampu menggerakkan usaha ini).

Tanpa Nama berkata...

sediakan segera fb page serta blog khas untuk rakyat beramai2 klik atau tandatangan sebagai tanda jelas bantahan penarikan "subsidi" petrol/disel oleh menteri2 kabinet sedangkan setiap mereka mewah dengan "elaun" petrol ribu2 setiap bulan!

Tanpa Nama berkata...

Kalau 40 juta like pun takkan memberi kesan...alam maya takkan memberi kesan pada sang penguasa....hanya boleh buat seronok tengok saja...kita perlukan sesuatu yang bersifat fizikal...yang nyata dan terang....yang pasti dan kukuh....tak ada hasil dengan mengharapkan si internet...kita perlu sesuatu yang lebih...yang mampu menampakkan...yang mampu membuat seluruh melihat...yang terang terang akan mendapat liputan media massa...aku pasti semua tahu apa jawapannya....hanya menunggu sang panglima memukul gendang....
Hai panglima panglima...aku menanti seru kamu...aku menunggu dan aku pasti ramai lagi akan bersama...aturlah langkah kamu...jangan dibiar menjadi suam...jangan kau buat bodoh...atau kau telah diperbodohlan sebodoh bodohnya....gerak perlu diatur pantas atau semuanya lepas...Bermula dengan satu...

Tanpa Nama berkata...

internet satu saja memang tak memberi kesan apa2 walaupun 40 juta like seperti komen anda, memang saya setuju. tapi untuk usaha lain, perlu masa lebih panjang untuk perlaksanaannya.
internet merupakan gelombang pemanas pertama, seperti juga internet (terutamanya blog2, selain dari fb dan tweet) yang selama ini telah menjadi pemanas pemangkin dan penggerak awal terhadap usaha menentang polisi2 dan tindakan2 bangang tajaan u-bn! contoh terbaik tak lain tak bukan adalah tukartiub sendiri! blog khas dan fb khas ini boleh dimulakan dengan sekelip mata, tak sampai 15 minit pun nak menghasilnya, dan boleh mula bergerak serta-merta dan boleh pula bergerak meluas dengan ultra-pantas, usaha lain tak boleh menandingi kepantasan internet! tapi sekali lagi, ianya hanyalah pemanas dan penggerak awal, tidak boleh terhenti setakat alam maya semata2, kaedah lain perlu digerak sama, selari dan berulang2!!!