Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 September 2013

MENGEMBALIKAN GARIS SANG SAKA





KOMENTAR TUKAR TIUB
sanga saka bendera rakyat
kini menjadi buah mulut
kini dibincangkan di sana sini
anak muda tertanya-tanya
buku sejarah mula dibaca

sama saperti mat indera
sama saperti terang bulan
setiap bulan ogos
semua ajenda ajenda ini
akan terus dibuka untuk pencerahan

lagu terang bulan
jalur temberang
adalah bahan ciplakan

jika di tangkap
dija di dakwa 
jika penjara
kerana sang saka
maka inilah harga
untuk menegakkan kebenaran sejarah

UNDANG UNDANG
undang undang dan hukum
penjara dan tali gantung
tidak akan memadamkan kebenaran
sejarah perjuangan bangsa
sejarah anak segala bangsa
adalah sejarah membina
tamadun bangsaa

GANTI
tidak dapat tidak
malaysia yang merdeka
dari rejim  zalim  yang ganas
rejimunited malays national organisation
pasti akan menggantikan jalur temberang
pasti akan membuat sebuah lagu kebangsaan baru

HUMBANKAN
jalur temberang
memula moon terang bulan
hasil ciplakan akan dihumbabkan
ke dalam tong sampah sejarag


YANG ORI SAN YANG DI CIPLAK

UNDANG UNDANG TIDAK MEMBAWA
KEBENARAN


SILA TONTON SEKALI LAGI
KLIP BERSEJARAH
DI MANA SANG SAKA
TELAH DI KIBARKAN
SEBAGAI GANTI JALUR TEMBERANG
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
-------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ape laa pihak pro kerajaan ni....bagi iklan percuma untuk lu uncle sham...sekarang semua dah tahu pasal Sang Saka....cayalah uncle sham...tak perlu upah tukang iklan...guna sumber peringkat nasional secara PERCUMA...terbaek...memang ada risikonya tapi pulangannya sangat berbaloi...ada brader kat pejabat gua yang sebelum ni agak kabur pasal ni terus tangkap pot....kah kah kah...apa lagi gua pun terus masuk jarum kasi dia tengok lu punya blog...kah kah kah...sekarang dia dah tahu apa makna Sang Saka....apa itu Nusantara...apa itu perjuangan apa itu barua....apapun sekali lagi untuk lu uncle sham...TERBAEK...

Tanpa Nama berkata...

Wahai kamu KERAjaan
yg sangat2 TIDAK BERMARUAH
di MUKA BUMI ini.....


Sedarlah...
Bendera yg digelar JALUR GEMILANG
itu, WAJIB diganti dgn BENDERA RAKYAT
yg ORIGINAL!


Dan....
memang amat wajar JALUR TEMBERANG
itu DIHINA krn... designnya
PERSIS U.S.A punya bendera!!!
oleh krn bentuk, coraknya hampir
serupa...
itu dinamakan CIPLAK!
susah sgt ke nak FAHAM?




Ihsan:
Chennai#Kerala jobs
kibar SANG SAKA dgn BERANI

DDKB berkata...

Mahathir pun melayu ciplak...apa kisah......hehehehe......lokman adam je melayu tulin.....hahahahaha