Rabu, 3 Februari 2016

JANGAN SILAP BACA







APA MAKNAN SEMUA INI

ramai yang anggap
ada harapan besar 
dalam pru14
untuk parti  PAS

juga harapan besar 
untuk PAKATAN HARAPAN
dalam pru14 kerana
parti ketuanan melayu
makin di benci di kedah

awas! jangan silap baca
jangan silap tafsir

semua ini bermakna
akan berlaku sejarah
PENIPUAN BESAR
dalam pru14 nanti 
najib akan menang besar
najib bukan kalah

tak caya tunggu & lihat





Saya dipecat kerana kritik 1MDB, dana RM2.6b – Mukhriz

ALOR SETAR: Mukhriz Mahathir mendakwa dipecat kerana kritikannya terhadap Najib dalam isu skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan derma RM2.6 bilion.

Katanya disebabkan kritikan itu disuarakan kepada Najib, beliau dipecat sebagai Menteri Besar Kedah.


“Sesungguhnya alasan sebenar tindakan ini diambil ke atas saya ialah kritikan yang telah saya suarakan terhadap Najib seperti yang beliau sendiri akui.

“Kritikan yang dimaksudkan adalah mengenai skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan wang “derma” RM2.6 bilion dan meningkatnya bebanan sara hidup rakyat akibat dari Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

“Kesengsaraan rakyat dari bebanan ini bertambah parah apabila skandal tersebut melibatkan penyelewengan wang rakyat sebegitu banyak,” katanya.

Mukhriz yang juga ADUN Ayer Hitam turut mengkritik kepimpinan Najib.


“Saya minta maaf untuk mengatakan selagi Najib masih ada, UMNO akan berada pada titik yang paling lemah ketika ini.

--------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kami di Kedah memang tahu....semasa PRU13 dulu PAS(Arwah Hj Azizan) + Hj Hadi secara senyap sokong UMNO supaya YB Mukriz / Anak Tun Mahathir..jadi MB dengan harapan ....PRU14 kasi balik pada PAS ...sebelum itu pergeseran-pergeseran telah berlaku hal macam ni....termasuk krisis dengan YB Pengkalan Kubur(sekarang Parti AMANAH).

UMNO tunggu masa ... maka masa telah tiba mereka mencantas Mukriz supaya perkara berkenaan tidak berlaku..lagipun hanya tinggal 2 tahun saja lagi PRU14..

PAS merasakan kemenangan PRU12 dulu seolah-olah akan kuasai selamanya di Kedah

sapa cakap PAS mendapat sokongan besar di Kedah...PRU13 mereka menang kerana Bergabung dengan PAKATAN RAKYAT... sekarang Pakatan itu tidak ada ..hanya tinggal Pakatan HJ Hadi Awang sendiri saja ..(Berani tak Berani bergabung UMNO)

Dalam hal ini apa yang berlaku di Kedah pada hari ini menampakan yang rugi besar adalah PAS(kerana mengharap kemenangan dikembali kpd mereka.. UMNO sudah tentu sedaya upaya mengatur mengukuhkan keadaan dalam 2 tahun ni..kerana itu kunci itu dicabut..

Tanpa Nama berkata...

Bodoh kan

Melayu jahanam kan bangsa sendiri kan