Sabtu, 7 Mei 2016

PANDANGAN USTAD WAN JI




HUBAYA

HUBAYA

 | May 6, 2016
Wan Ji Wan Hussin
Penceramah agama itu bimbang cara didikan itu akan menyebabkan kanak-kanak mulai membenci orang bukan Islam. More ››

PETALING JAYA: Guru sekolah tadika tidak sepatutnya mendidik kanak-kanak mengangkat senjata dan menyerang musuh, walaupun ia sekadar lakonan konflik Palestin-Israel.
Penceramah bebas, Wan Ji Wan Hussin berkata, cara didikan sebegitu tidak sepatutnya diamalkan kerana bimbang akan mempengaruhi kanak-kanak itu menyertai kumpulan militan bila dewasa nanti.
Lebih membimbangkan, sekiranya kanak-kanak itu mulai membenci orang bukan Islam di Malaysia sepertimana yang berlaku antara rakyat Palestin-Israel.
“Cara itu kurang tepat, sepatutnya guru tersebut membina kesedaran mengenai isu yang berlaku di Palestin berbanding kita ajar budak-budak angkat senjata sebab kalau ajar budak-budak angkat senjata kita takut ia akan wujud sifat benci kepada bukan Islam di Malaysia.
“Bukan Islam di Malaysia cara mereka tidak sama dengan bukan Islam Israel di Palestin. Kita juga takut kesan kepada minda budak-budak itu untuk cenderung kepada keganasan,” katanya kepada FMT.

AJARAN

USTAD INI

KITA IKUTI

MAKA HIDUP

AKAN LEBIH

SEMPURNA

BAHAGIA


--------------

4 ulasan:

Nazrio berkata...

Allah x pernah nyebut neraka tanpa nyebut syurga...iLmu Dan sains akan musnah kaLau uLamak sains ngajar iLmu cas negative tanpa peduLik cas positive

panglimo potaseh berkata...

Jangan salah tafsir .. aku tahu lah Melayu ni pendek akal dan panjang tangan. Ajar budak berkasih sayang tak bermakna nyuruh ngentot tot tot tot. Juga ajar budak angkat senjata tak semestinya nak nyodok Cina. Cina yg tak mau beli apa-apa pon pada Agen Melayu tak sapa peduli.

Bak kata TT, di Tanah Melayu ni sangat ramai orang baek banding penyangak. Tapi orang baek ni dah di nasi kangkangkan semangat melawannya. Maka dah sampai masanya bertindak agresif sikit .. sikit kata Chedet.

Bak kata Maulana Kassim Ahmad .. Kian lama kita (yg baek ni) mati dalam setia, sekarang moh kita hidup pula dalam derhaka. Lawan yang yang jahat, tak kira lah penjahat Melayu ke, Cina ke atau Keling.

Nazrio berkata...

Aminnn....Bubuh KeLing atas sikit pada Cina, sebab KeLing kuat sangat juaL agama Dan Lupa penat LeLah nenek moyang kongkek, sesudah Lahir ke duniya sibuk nak jadi meLayu...spa punya KeLing...

Tanpa Nama berkata...

bahaya ustad ni..penat2 cia dan arab saudi tabur berbilion wang pd inteligent pakistan, tabur wang pd india, pada doktoooor zakir naik, 2.6 bilion kpeda najib tetiba ustazd ni nak amalkan kasih dan sayang..nak amalkan bismillah dlm kehidupan..mana bole..tuhan allah hanya jadikan manusia tp manusia la yg mencipta duit mencipta kekayaan dunia.manusia2 itu lebih setan dari setan..arab saudi lebih saud dari muhammad yg miskin..muhammad yg berbini org kaya..andaikata sume hasil bumi dikuasai maka manusia2 itu bole menjadi tuhan.sb ini dunia, ana yg punya..