Jumaat, 3 Jun 2016

GUA SUDAH CAKAP





GUA UDAH

CAKAP

BETUL TAK?



Syarikat telekomunikasi dibenar guna menara masjid sebagai pemancar
June 2, 2016
Syarat yang dikenakan, kawasan masjid dan sekitarnya diberi kemudahan WiFi percuma dan pulangan mengikut keuntungan yang mereka dapat.






NILAI: Syarikat telekomunikasi akan dibenarkan menggunakan menara masjid dan surau di Negeri Sembilan sebagai menara pemancar telekomunikasi mereka dalam masa terdekat.
Menteri Besar Mohamad Hasan berkata ini sebagai salah satu usaha menarik minat golongan muda dan masyarakat setempat untuk pergi ke masjid.
“Syarikat telekomunikasi ini nanti akan dibahagikan mengikut zon untuk dipasang menara pemancar mereka di menara masjid.


baca disini:

https://www.malaysiakini.com/columns/343746

http://tukartiub.blogspot.my/2016/06/berpuasa-untuk-apa.html


Ayam Hijrah - Apa itu Ayam Hijrah? Ayam hijrah ialah... | Facebook

https://www.facebook.com/ayam.hijrah/posts/226721040804387
Translate this page
Apa itu Ayam Hijrah? Ayam hijrah ialah 1-Ayam yang diterapi al-Quran.. 2-Diproses mematuhi syariah 100% 3-Konsep proses 11P P1-Pemilihan ayam Terbaik.

Harga dua kali ganda, 'ayam terapi Quran' bawa untung | Berita ...

www.themalaymailonline.com/.../harga-dua-kali-ganda-...
Translate this page
Malay Mail
Apr 29, 2016 - Peniaga kini memasarkan 'ayam terapi' yang dibacakan ayat al-Quran. — Foto failKUALA LUMPUR, 29 April — Peniaga kini menggunakan ...
You visited this page on 4/30/16.

Ayam 'terapi Quran' rendahkan martabat Islam, kata mufti Kedah ...

www.themalaymailonline.com/.../ayam-terapi-quran-re...
Translate this page
Malay Mail
May 1, 2016 - Mufti Kedah menyifatkan 'ayam yang dibaca al-Quran' sebagai tindakan peniaga tidak bertanggungjawab dan amalan itu bersalahan dari 

----------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jual

Jangan tak jual

Tanah Rezab boleh Jual

Bangsa sudah jual

Apa kebende Menara Masjid nun

Dah bangsa BONGAP

Apa lagi boleh buat pun

Mana Pakatan Harapan ????

Tanpa Nama berkata...

bro, lu pikir berapa juta nak buat menara telco ni? bukan main riban2 tau..sume makan ribu, kalo tak salah ingatan, satu menara kosnya rm1juta sblm kes 1mdb..skrang sume telco sudah kering kantong.yg kaya ceo coo dan jawatan2 C yg lain..sekarang sume telco melayu suda pakai barang made in china. diulangi made in china.tak silap gua, bomba, tudm pun ada pakai brgan made in china pun..so dato jamal ikan bakar tolong jaga2 sket.selain megurangkan kos bina tower, sewa menara masjid ni antara rm3k-5k sblm..bygkan kalo ada 5 operator.maknanya rm3kx 3 atau 5 operator, lu kira la sndiri.ni la ruang dan peluang yg selalu direbut2kan utk jadi pengerusi masjid, atau ajk2 masjid.bugas gak ada intenet kat masjid ni bole la gua baring2 sambil baca tukartiub..bole juga la tgk ustaz kijang berbicara perihal nabi dan kijang secara online..bahkan dgn adanya syarikat2 telco ni, kita juga bole online direct ke tuhan..takyah dah nak susah2 masuk pas dan suh hadi sampaikan hajat kita..errr..bole gak tgk german porn dlm bilik khas..takda sapa tau..

Tanpa Nama berkata...

kakakaka

Sekarang ni, masjid pon wajib ada WiFi