.

Jumaat, 3 Jun 2016

SIAPA BOLEH ONLINE DENGAN TUHAN






TALIAN DENGAN TUHAN
Tak akan berlaku hubungan online atau dalam talian dengan Tuhan atau Allah oleh sesiapa, hanya mereka yang dah berjaya mengawal minda pengikut-pengikutnya akan berlagak demikian. Masakan zaman Nabi Isa, Musa dan juga Muhammad yang mana mereka itu adalah insan maksum tak dapat berkomunikasi terus dengan Penciptanya tiada dan apa lagi insan yang bagaikan kucing kurap relatif kepada Penciptannya boleh berbuat hubungan dalam talian dengan-Nya.

 Tiada rekod atau dokumen yang boleh mengesahkan, cuma pengikut-pengikut yang telah ditanamkan dengan aqidah buta dan mungkin jua tiada ilmu atau tak berani menyoal cerita-cerita karut atau dongeng itu akan mempercayai.

 Dalam perspektif antropologi manusia itu mempunyai ciri yang cenderung mempercayai mitos, kejadian aneh2 dan luar biasa(supernatural) dan karut -marut (superstitions) kerana mereka tak sepenuhnya mempercayai ilmu dan penunjuk sains bagi melerai segala fenomena kehidupan realiti. Agamawan akan mengambil kesempatan mengeksploitasi isu on ONLINE DENGAN TUHAN
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 6/3/16





----------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dan (ingatlah) ketika Allah berfirman: "Hai Isa putra Maryam, adakah kamu mengatakan kepada manusia: "Jadikanlah aku dan ibuku dua orang tuhan selain Allah?" Isa menjawab: "Maha Suci Engkau, tidaklah patut bagiku mengatakan apa yang bukan hakku (mengatakannya). Jika aku pernah mengatakannya maka tentulah Engkau telah mengetahuinya. Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku dan aku tidak mengetahui apa yang ada pada diri Engkau. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui perkara yang gaib-gaib".

Dan tatkala Musa datang untuk (munajat dengan Kami) pada waktu yang telah Kami tentukan dan Tuhan telah berfirman (langsung) kepadanya, berkatalah Musa: "Ya Tuhanku, nampakkanlah (diri Engkau) kepadaku agar aku dapat melihat kepada Engkau". Tuhan berfirman: "Kamu sekali-kali tidak sanggup melihat-Ku, tapi lihatlah ke bukit itu, maka jika ia tetap di tempatnya (sebagai sediakala) niscaya kamu dapat melihat-Ku". Tatkala Tuhannya menampakkan diri kepada gunung itu, dijadikannya gunung itu hancur luluh dan Musa pun jatuh pingsan. Maka setelah Musa sadar kembali, dia berkata: "Maha Suci Engkau, aku bertobat kepada Engkau dan aku orang yang pertama-tama beriman".

Tanyakanlah (ya Muhammad) kepada mereka (orang-orang kafir Mekah): "Apakah untuk Tuhanmu anak-anak perempuan dan untuk mereka anak laki-laki


ya kita yang haprak ni pa yang tahu banyak pasai tentang hubungan Allah denag insan
insan ynag terpilih.

bab rukun iman pun tak lepas
hanya kuat melepas

kalau kita islam hidup banyak buat perangai macam kapir
kita orang islam apa ke benda

Loh CK berkata...

Ada jugak orang pilih untuk mempercayai cerita2 mitos kerana mereka tidak dpt lihat apa2 harapan baru dlm sekelilingnya; ia mcm sesetengah orang yg gemar minum arak kerana nak jauhkan diri sendiri drpd dunia realiti buat sekejap...