.

Jumaat, 4 Ogos 2017

KONSPIRASI JATUHKAN NAJIB







CILAKA

KONPIRASI

FITNAH

AMERIKA

Faktanya tiada siapa 

didakwa di mahkamah,

kata Razak Baginda
ABDUL Razak Baginda, yang kembali menjadi tajuk berita baru-baru ini sekali lagi menegaskan beliau tidak pernah didakwa di mahkamah Perancis.

Bekas penasihat Perdana Menteri Najib Razak itu berkata jika peguam Perancis William Bourdon mengatakan sebaliknya, tiada apa yang beliau boleh lakukan.

“Jika hari ini hari Jumaat tetapi orang nak kata hari Khamis, apa boleh kita buat?” kata Razak kepada The Malaysian Insight.

“Kita sudah mengeluarkan kenyataan mengatakan tiada siapa yang didakwa di mahkamah. Jika peguam Perancis itu mengatakan sebaliknya, itu masalah dia.”

INI SEMUA

RANCANGAN

NAK SEPAK

JATUHKAN

NAJIB 

PEMIMPIN 

MELAYU 

ISLAM 

KAH KAH KAH
-----------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jika hari ini hari Jumaat tetapi orang nak kata hari Khamis, apa boleh kita buat? - razak kawan anak razak.
OK, jom kupas ayat putar ni. Ya, ini lagi satu contoh ayat putar untuk terlalu ramai yang lurus bendul dalam dunia.
Dari muka depan, ayat ni sangat jujur dan menarik kepercayaan serta simpati pendengar yang lurus. Kalau razak cakap a tapi ada orang lain kata b bukan a, razak takde daya upaya nak lawan orang tu, razak cuma seorang manusia biasa yang kurang bernasib baik terpaksa berdepan orang berjawatan tinggi dan berkuasa yang membuli dirinya yang innocent.
Ceh! Tengok balik setiap perkataan dengan lebih teliti. Hari yang dia guna sebagai perumpamaan. Jumaat dan khamis. Dia kata hari jumaat, penghulu segala hari bagi orang Islam, hari yang mulia bagi kita melayu. Itu untuk secara halus meletakkan dirinya sebagai bersifat kemelayuan, ketimuran, serta islamik, mengutamakan hari jumaat sebagai pilihan dia. Ingat, audience yang dia nak pengaruh dengan ayat ini adalah orang malaysia khususnya melayu, Islam. Sedangkan orang lain yang berniat buruk lagi jahat pada dia kata hari khamis. Ingat juga, orang jahat ini adalah seorang perancis, orang barat kristian bukan Islam bukan melayu bukan orang malaysia. Di sini hari jumaat dan hari khamis diguna sebagai pengaruh psikologi untuk set mood audience biar bersimpati menyebelahi dia.
Tapi ada lagi. Hari jumaat dan khamis juga dipilih khusus untuk menjadi alas supaya dia tidak dikatakan menipu. Contoh lain: saya curi kambing hisham. Bila polis tanya adakah saya curi barang hisham, saya kata tak dengan sukacita sebab saya tak tipu, kambing adalah haiwan bukan barang. Tapi bukankah jumaat dan khamis juga satu yang jelas berbeza? Ya, tapi hanya pada sekali pandang. Dua kali pandang, baru kita sedar waktu suboh hari jumaat di malaysia masih khamis malam di London dan belum 12 tengahmalam lagi, matahari dah berputar tegak atas kepala hari jumaat di malaysia rupanya bulan masih berputar atas kepala waktu khamis malam di amerika. Di sini hari jumaat dan khamis diguna sebagai dalih baginya mengatakan ayat dia bukan tipu.
Cuma putar je.

Tanpa Nama berkata...

"trial in absentia" kot?

kat eropah, memang ada bro!

jarang pakai, tapi akan wujud....sekali kala......akan wujud!
silap2 si MO1 pon akan terkena teruk!
'muka jambu' si MO1 nak letak kat mana lagi?