.

Jumaat, 4 Ogos 2017

REZEKI DEDAK






HANG 

INGAT APA ?

TOK AJI

TAK ADA

KONTOL?

TAK KENAL

DUIT KE?

INI REZEKI

BUKAN

RASUAH
 

Pegawai Jais didakwa salah guna kuasa


SHAH ALAM - Seorang pegawai kotrak Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Shah Alam, hari ini atas pertuduhan penyalahgunaan kuasa membabitkan nilai RM10,000 tahun lalu.

Hairul Nizan Mhd Idris mengaku tidak bersalah di hadapan Hakim Rozilah Salleh.

Hairul Nizan, 37, sebagai Pegawai Dakwah Gred S41 didakwa telah menggunakan jawatan untuk mengemukakan permohonan dan syor bagi pembekalan oleh syarikat  Prisma Jaya Resources berjumlah RM10,000 bagi tujuan Majlis Tilawah Al- Quran peringkat Hulu Langat.

Pemilik syarikat berkenaan adalah merupakan abang kandung tertuduh.

Kesalahan itu didakwa dilakukan di Pejabat Agama Islam Hulu Langat pada 1 Februari 2016.

Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohamed Heikal Ismail mengemukakan pertuduhan itu mengikut Seksyen 23(1) Akta SPRM 2009.

Peguam, Hamidi Mohd Noh membantah nilai jaminan RM20,000 yang dicadangkan pendakwaan atas alasan anak guamnya bergaji RM3,000.


CISSSS

SIANG JUAL

PROJEK

MALAM

JUAL AGAMA

KAH KAH KAH






--------------------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Seminar solat 1.0. Pelajar RM60*400, Kurang2 RM24,000
Masyuk....

*
**

DIDI KOTA BELUD berkata...

Heheheheh.. Dio ingat piem boleh curik.. Dio ada lesen otomatik curik... Kimakkkkk...

Tanpa Nama berkata...

Alah rasuah 10k jer pun beria nak tangkap. Mappudulung masuk acc 2.6bilion xnk tangkap pulak..cer bandingkan jauh mana perbezaan antara 10k dgn 2.6bilion... Makcik pakcik felda tulung kira sat kot la bila kira ngan kalkulator tu.. Kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

itu la sbnya, ramai student2 middle east mabok utk dptkan jawatan mufti, jawatan jais, jawatan jakim, jawatan zakat, mawip..korang ingat projek2 bawah jais, bwh jakim tu sikit ke?dari projek upgrade jamban, projek morey, projek katering, projek stage marbahan..semua bole bikin wang..nak mudah nak cepat masyuk, kena jadi pegawai jais,jakim dan dan...syurga dpt, duit dpt, bini pun dpt..tp tolong jgn salahkan diorg..kalo tak kerana korang percayakan pegawai2 agama ini, pastinya mereka tiada income..disetiap masjid pasti ada islam2 haji2 atau hajah yg rebut jawatan terutama jawatan pengerusi, naib pengerusi, setiausaha dan ajk2..jabatan2 agama ini juga bagitu gairah utk memaksa syurga keatas org2 lain..

Tanpa Nama berkata...

islam itu adil..islam itu addin..islam itu selamat..makanya, haji jamil khir yg gunakan wang yapeim lebih ratus ribu bole terlepas dari didakwa dan islam pegawai jais ni didkawa sb tipu rm10k..iman pegawai jais tak kuat, kalo kuat pasti dia sapu lebih banyak dari ratusan ribu..nape pegawai ni didakwa dan menteri itu tidak??jawapannya ialah islam itu adil dan saksama..kalo haji hadi bole ampunkan perompak, tak mustahil tuhan bole ampunkan dosa2 pegawai dan menteri agama..caranya, duit curi itu dizakatkan , disucikan..bagi kat org2 miskin makan..insyallah berkat dan allah sayang..

Tanpa Nama berkata...

kalo yg ajar solat ini pun songlap 10k, kalo tak solat agaknya berapa disonglap..ini la islam versi ckp tak serupa bikin..cakap berdekah2 tp berak dlm jubah..ckp anti amerika, tp makan kat McD halal jakim..ini la ajaran muhammad bin abdullah yg hebat..cakap tak serupa bikin..

Tanpa Nama berkata...

jual halal, lagi senang!

senang tipu.....lar!




lu TAO, gwa TAO, dah cukup......senyap2 okey?????

Tanpa Nama berkata...

Ajar orang Islam camne nak solat? Denda rm80 sebab dah tua baru terhegeh nak belajar solat? Perhhhh! Dahsyat! Sib baekkk aku sekolah rendah dulu memang ada kelas ugama Islam dan salah satu pelajarannya ialah cara solat dan hukum berkaitan. Free je.

Tanpa Nama berkata...

Lol.
Tapi label dia solat 1.0
Tapi bawah tu ada pulak tulis terkini, versi 2017.
Kah kah kah. Sakit perot den.
Tak dapek pakcik nolong. Dah bebal sangat. Yang cilako nya, dalam bebal tu ada hajat pulak nak ajar orang lain tu, dan kenakan bayaran lagi, macam la dia pandai sangat. Dan lebih sedih ramai la pulak ingat si bebal ni memang pandai lalu berduyun-duyun mereka beratur nak beri duit pada si bebal berlagak pandai.