Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 14 April 2009

MAT SEMBAB KENA TIBAI


'CINA , INDIA BUKAN PEMINTA SEDEKAH’
– mkini


Pengundi bukan Melayu "tidak mahu dilayan seumpama pengemis" - apabila menjelang pilihanraya, mereka ditaburkan pelbagai projek pembangunan dengan harapan mereka memilih calon BN, kata jurucakap rasmi MCA.

"Bukan Melayu tidak suka dilayan seperti peminta sedekah, hanya ketika pilihanraya kecil, lebih banyak penaikan taraf jalan dilakukan, peruntukan kepada sekolah, NGO dan badan amal meningkat," kata ahli jawatankuasa pusat parti itu Lee Wei Kiat.

"Walaupun bantuan dalam apa jua bentuk kepada sesuatu masyarakat sentiasa dialu-alukan, pengundi ingin melihat ketekalan dalam peruntukan dan pengagihan kerajaan dan bukannya memuncak sewaktu pilihanraya kecil."


kah kah kah… SATU MALAYSIA NAK TAHU…. KENAPA KEMPEN MEE SEGERA TAK LAKU ?.... kah kah kah..

kah kah kah... SATU MALAYSIA SUDAH DENGAR.... KETUANAN MELAYU TAK ABIS LAGI...kah kah kah

woit…. SATU MALAYSIA NAK TANYA…. CAKAP TAK NAK JADI RASIS… kah kah kah…



6 ulasan:

Keylee Daud berkata...

KAKAKA...PERGI LONDON OPERAT KASI LENTIK SIKIT KEKEKE...LAIN KALI BIKIN POJEK MEE CELUP KEKEKE

Malaysian-2Day berkata...

jangan galak kuat sgt saudara tukar tibu, projek mee segera ke apa ke, rakyat sana jugak yang dapat. Derang akan gunakan dan nikmati mee segera ini selama-lamanya, apa yg PR bagi? dan Jangan gelak kuat sangat jugak pasal ketuanan melayu, kalau kami tak mempertahankan nya, kamu duduk dalam hutan ler saudara tukar tiub. Pulau pinang pun melayu dah mula kene tendang. kan kan

Tanpa Nama berkata...

Sejak Mat Sembab jadi TPM barulah dia boleh senyum tapi senyum itu tidak boleh mengubati orang /warga/rakyat yang masih tidak diberi perhatian yang wajar. Mat Sembat asyik cerita nak merubah, berubah, untuk semua, TAPI apa benda perubahan itu? Rakyat muda bukan ahli UMNO muda yang nak perubahan, mereka mahu buangkan kaedah 'Ketuanan Melayu' bukan nak dengar cerita kerajaan nak berdamping dengan rakyat golongan muda. Buatlah 'Satu Malaysia', 'Rakayat didahulukan' atau 'Pencapaian diutamakan'. Apakah slogan itu akan kecaikan "Ketuanan Melayu?" Kalu pakai ketuanan Melayu maka konsep membantu bukan Melayu secara mengemis tetap akan timbul! Tapi UMNO amat liat nak buangkan ketuanan Melayu justru tunggu PUke-13 nanti.

Pekida Pukida+Pekembar=pukikembar berkata...

HA,HA,HA Mt mongol kata 1malaysia untuk semua.ni masih nk jadi ketuanan melayu.hapus dulu la ketuanan melayu dan cakap woi najis!.woiii bodoh cakap tak serupa bikin punya umno.lagi lagi,lagi,lagi nk jadi racist.bila korang nk gi pinang katak ibrahim ali janda tua tuuuu.?ka,ka,ka katak kodok tu sesuai jadi alhi ko la sebab dia punya la rasict tahap gila meroyan.

nami o fish berkata...

to Malaysian-2Day,

Melayu ni datang dari mana ek?

Bukan dari Indonesia ke?

Woit,balik Indonesia la kalau nak sayang tanah sangat.Tanah Semenanjung ni orang Asli yang jumpa dulu.Orang Senoi,Semang..apasal nko Jawa,Minang Bugis nak ngaku ni tanah kita woit!

Aku bukan berbaris,aku bukan berpakat,tapi aku meluat tengok orang gila kaum macam nko ni.Gila isim,racist tak bertempat!

Tanpa Nama berkata...

Dah tu takkan org cina dengan india tu kena bayar tax saja tapi 2nd class citizens ...mu gila ka malaysia 2-day ...yg kita ( melayu cina india ) marahnya sebab UMNO kuat sangat rasuah tibai duit rakyat left right centre .... UMNO 50 tahun perintah ...yg paling miskin tetap ramai org melayu ... .UMNO wajib di korbankan kalau tak punah negara