Ahad, 27 September 2009

KUASA MODAL - AJENDA NEW WORLD ORDER




KERAJAAN TIDAK GALAK TANAM TEMBAKAU SELEPAS AFTA BERKUAT KUASA
- melayau

Penanam tembakau terutama di jajahan Bachok dan Pasir Puteh tidak seharusnya terus bergantung terhadap hasil tanaman tembakau selepas Perjanjian Perdagagan Bebas ASEAN (AFTA) dikuat kuasa mulai 1 Januari tahun depan.

Mustapa Mohamed berkata, kerajaan tidak akan menggalakkan mereka mengusahakannya selepas itu sebaliknya sedang berusaha untuk memperkenalkan tanaman alternatif lain.

“Ini disebabkan kos pengeluaran untuk menghasilkannya terlalu tinggi berbanding negara-negara jiran,” katanya kepada pemberita pada majlis perjumpaan Hari Raya Aidilfitri peringkat Parlimen Pasir Puteh, di sini, hari ini.

nota:
inilah sebahagian dari strateji new world order.
ini adalah sebahagian dari rancangan kaum imperialis
untuk membahagi-bahagi dunia ini. ada negara hanya dibenarkan
mengeluar kacang soya. ada dibenarkan mengeluar beras.
ada yang hanya mengeluarkan gandum.

ini bukan perdagagan bebas. negara negara dunia ketiga
satu hari akan di kawal. akan sampai masa nya kita tidak
dibenarkan menanam apa yang kita suka. semua di kawal.

tak masuk akal ? mustahil ini terjadi?

tunggu – monsanto sedang merancang untuk mempaten semua
dna benih-benih dalam dunia ini. adakah disedari bahawa
tongkat ali sudah dipaten?

monsanto akan megeluarkan benih untuk tanaman yang tidak
ada benih. semua benih hanya akan didapati dengan membeli dari
monsanto. baja, benih dan racun semua datang dari monsanto. ini
adalah hasil sistem kapitalisma.

akan sampai masa air hujan akan swastakan. sekarang air
telah mula di swasta. tujuan akhir ialah menswastakan air hujan.
perigi tidak dibenarkan di gali.

gila? tak percaya? tak mungkin. mustahil !

sila tanya rakyat palestin tetang perigi. sila tanya lebai google.
sila tanya warga ecuador di guayaquil bagaimana air hujan
dimiliki oleh syarikat amerika.


p/s : jangan sibuk menentang konsert. itu agenda sampingan yang
meletihkan badan. musuh utama imperialisma. lawan kaum pemodal bukan
agenda khalwat atau berebut balak di ulu kelantan kah kah kah.





16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pas sebok menentang konsert??? anak muda sebok menentang pas sebab mereka suka konset. kalau pas nak sokongan anakmuda dan belia, biarkan mereka dengan konsert dan segalamacam yang mereka suka. nanti mereka akan sokong, bila dah sokong pu akan menang, bila dah menang, bila dah menang dan dapat kuasa memerintah.... apa lagi hancurla malaya pasal berebut jawatan mengalahkan gerombolan!!!! kahkahkahkahkah nak muntah bila bayangkan pas memerintah malaya.

katfish berkata...

letih gua dengan mat serban dan mat jubah ni, kona pi kona mai political mileage jugak yang depa kejar ... nasib ler ada org tak berapa betul macam bro isham tolong peringatkan...sound jangan tak sound bro, biar depa marah dengan bro kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

tukar tiub berjaya membuka minda saya apa yang tersirat......taktik sesuatu isu.manipulasi dan konspirasi yang tidak di sedari untuk kepentingan dengan memperbodohkan kita semua.

Johan berkata...

mat2 penentang konsert mana nak ambik tau semua ni..dorg ingat new world order tu profesional wrestling kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

untuk tatapan kawan2... air di pattern pun boleh kaya!

http://www.wiserearth.org/resource/view/36ccded4333a2a9680213477d8c3f8e8

ola!

kucingsiam berkata...

meow~

Dulu British nak cukai garam sampai melarang rakyat India membuat garam sendiri. Macam tulah sistemnya, apa apa yang dianugerahi tuhan untuk hidupan diperlakukan sebagai barang dagangan ke tahap GILA SIAL.

petani dipaksa membeli benih daripada kompeni, rakyat dipaksa membayar untuk air hujan - kapitalis besar duduk bersantai ketawa terbahak-bahak.

ikangoreng berkata...

dengan mat tukartiub sekali dah kene tipu.. imperialis, kapitalis, ape kejadah semua ni.. pon masih tak nampak... bukan diorang nak jadi kaya... bukan diorang nak dapat kuasa.. pegi baca balik sejarah.. kalau nak cakap pasal negara amerika je.. sorry beb!

ape laa kepentingan bumi falastine tu pada amerika..?

tengok gambaran lagi besar laa.. bukan rakus kuasa ke duit.. pergi carik sejarah pasal king soloman (Nabi Sulaiman A.S.). apa yang dia cuba jauhkan. masa zaman dia hidup, apa yang dia cuba sorokkan dari dunia.. kenapa barua barua zionis ni beria-ia sangat nak bina balik temple of solomon.. kenapa kerjaan rome, greek dan eropah, mesir purba sebok sangat nak pecah kan temple of solomon.. dan sebenar nye.. brapa kali temple of solomon pecah... lepas tu di buat balik.. kenapa puak zionist angkat sangat king herold..

agenda amerika tu dah kene telan zaman laa.. tu suma tipu 2nd degree.. agenda utama yang di main kan ialah kedatangan Dajjal Al-Masih... bapak kepada segala dajjal.. Rasulullah S.A.W. dah kasi warning kita 1400 tahun yang lepas pasal kedatangan Dajjal Al-Masih dan apa yang dia akan buat kat dunia ni...

segala apa yang mat TT ni nak kasi tau ialah antara usaha diorang nak mengawal manusia supaya lagi senang tunduk pada Dajjal Al-Masih..

mula-mula guna sistem..lepas tu kasi ikut pak turut.. lepas tu terima je..

tak percaya..? ni mitos dan pembohongan semata-mata..? benda yang nampak tipu pon tak macam tipu dah hari ni..

PAS cuba nak bina kekuatan dalaman dan benda hari ni memang susah nak direalisasikan... kalau sistem yang merosakkan akhlak pon tanak kawal.. macam mana nak kawal sistem yang boleh kacau kan negara...

tapi sayang nya.. kebanyakan orang PAS masih ketinggalan... sebok hanyut dengan agenda politik dan islam dalam negara.. cuma segelintir je yang rasa bahang kedatangan Dajjal Al-Masih... kesian.. sebab isu Islam dunia pon dia main menyalak je..

kalau sebut PKR.. lagi laa.. Dajjal pon tak paham.. hari-hari main sebut kapitalis, imperialis.. keadilan sejagat di tuntut.. tapi keadilan terhadap diri sendiri buat tak kesah...

UMNO..? haa.. lagi la.. memang dah barua Dajjal Al-Masih... guna pakai sistem yang di kenal kan oleh pelaksana sistem dajjal.. mintak merdeka pon dari pengikut Dajjal.. bukan nak rampas merdeka.. tapi nak mintak permit merdeka dari British.. apa pasal..?

indonesia rampas merdeka.. Cuba rampas merdeka.. malaysia? tak pe laa nah merdeka.. tapi guna Lord Reid nye perlembagaan.. punya laa kelakar...

sebelum nak ubah dunia.. ubah diri sendiri dulu.. lepas tu ubah keluarga.. lepas tu ubah masyarakat.. lepas tu ubah negara.. habis-habis ubah dunia.. tapi kalau laa tengok cermin pon nampak tunggang tonggek buat solat tapi tak penah paham kenapa kene solat.. penat tak makan tak minum sebab puasa tapi tak penah nak paham kenapa kene puasa...

lupekan laa dasar menentang imperialis ke kapitalis ke zionist ke new world order ke UMNO ke.. hidup pon dah guna pakai sistem dajjal.. tinggal-kan sistem islam.. tok sah borak panjang..

ape-ape hal... blog TT merupakan blog paling cemerlang penah aku masok... bravo buat tuan punya blog serta kumpulan(Team) TT...

Sudin berkata...

Baruanya Mahathir dengan AP-APnya..!
Terbaru beras,tembakau.. cukai tidak akan di turunkan.......
Kenapa hanya BERNAS menjadi pengimport.....?

Ada pihak yang ingin mengimport beras....kenapa di larang ?
Melarang pihak-pihak yang ingin menjual beras murah pada rakyat...!
Dasar Dajal mata satu Mahathir.....Umno/Bn mencekik dan menjerut leher rakyat...!

Kini kuncu-kuncu barua New World-Umno/Bn memainkan peranan dalam menghancurkan segalanya terutama melalui menteri perdagangan antarabangsa dan industri....lihat nanti akibat buruknya...!

Siapa kepala dalam MTC(Malayan tobacco......).....?Bapak segala setan iblis pukimak Mahathir....!!

Terngiang-ngiang di telinga.....kata-kata pejuang 30an,40an,50an.....jangan percaya parti kafir ni !Malaya akan lingkup oleh barua dan anak didik British ni.....!!!!!!!!!!!!!!!

Dalam masa terdekat dan masa menghantui mereka dalam mengejar masa merembat harta rakyat menampakkan keadaan terdesak.....PRU 13 semakin hampir.

Kita cari punca masalahnya....ya! kepala setan mahathir kita buru...
Tanam hidup-hidup Umno/Bn dan gerombolannya.....!Setan pukimak gerombolan ahli Umno/Bn ni kita buru sampai ke lubang cacing....dengan apa cara sekalipun......!!!

Nahum berkata...

cantik ikangoreng, cun!! kali ini TT kalah ngan lu kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

Apara bro Tanpa nama 6.07 dan katfish!!!

1. Dulu time BN baru nak mula AFTA kau orang kata PAS mundur sebab tak sokong AFTA. Hang kata Mahfuz dan Lebai Hadi tak ikut perkembangan sebab tak sokong AFTA. Hang kata pemikiran madey global.

2. Pah tu hang semua kata BN menggalakkan AFTA supaya kita mampu bersaing di pasaran global. Tak sokong tak buleh laa

3. Pah tu sedara mara hang semua kat kampong sokong sebab bila ada AFTA harga barang turun, harga proton turun. RM sploh hinggit dah buleh dapat proton.

4. Pah tu bila PAS guna AFTA dalam pilihan raya, hang semua kata PAS nak pancing undi pulak.

5. Ni yang terbaru bila AFTA nak lancar dan harga proton tak turun, hang pun kata PAS tak ambil pot pasal AFTA. Bila orang tak buleh nak tanam tembakau pun hang salah kat PAS. Bila AFTA hang rasa dah macam merugikan hang, hang kona baring PAS hanya menentang konsert beyonce.

Akai la sikit bro. Jangan main tutuh semacam.

Kena ingat sikit la bro. Jenis yang tak baik dan tak berapa baik ni memang PAS selalu tutuh punya. Tak pecaya cuba hang tanya lebai google. Afta, PAS tentang. Konsert liar dan lucah, PAS tentang. Skodeng pun kalau ada isu, PAS akan tentang.

Tapi kalau hang ada sumber PAS sokong AFTA, atau sokong serangan USA kat Afganistan, atau sokong rasuah, bagilah link. Boleh kita kongsi sama.

Tanpa Nama berkata...

Isham, aku pelik tiap kali kau tulis pasal isu yang menarik dan membuka minda manusia malaya (macam tajuk ini) xda pulak haji kepala lembu, atau sesiapa saja lah yang suka hentam kau dalam blog kau ni yang akan memberi komen menghentam tentang isu yang kau tulis. Aku bet diorg mesti bodoh dan bagal yang diorg tahu madey itu godfather di malaya.itu saja yang mereka tahu. Salute pada kau.

Unknown berkata...

Oil, Food & Money - Alat untui menjajah negara, manusia dan fikrah manusia. semuanya sekarang bergerak seiring. Mana da kebebasab skarang. Sekarang ni dah masuk/menguasai tahap ladang kecil2lan. Kalau tahap ladang sawit besar2ran jgn cerita la. Kalau satu negara tanam sawit dan satu kompeni , lagi la senang nak conquer negara. bagi modal pusingan bebanyak. dah kutip buah untuk x boleh bayar modal pinjaman, x pe. Kaum pemodal akan bagi pinjaman lagi. Bila dah banyak minyak sawit kat market tiba2 rega minyak sawit runtuh. lagi x\la x balik untung. lagi la x boleh bayar hutang. x pe . kaum pemodal memang baik hati. bayaran pinjaman boleh longgarkan. tapi kena ganti dgn share sharikat minyak sawit. mesti boleh beli betui tak. ? Inilah dasar liberal, kesinambungan drpd dasar penswastaan. Sub drpd dasar kapitalis.Ini belum kira kalau share dah besar. Mau disuruhnya pakai benih GM. Satu lagi perangkap!


Tengoklah pesawah kat india . sampai ada pwaswah yg membunuh diri, bangkrap sebab x dapat bayar hutang. Hutang sebab duit di pinjam dari bank. Duit diguna untuk membeli benih padi. kenapa x beli padi tempatan? Kerana telah dijanjikan bahawa benih padi versi baru ini ini akan mengeluarkan hasil yang berganda2. Bila dah beli benih, maka bersemangat nak menanam benih yang baru. tanam kali pertama hasiul x menjadik. beli benih baru lagi. Kalau benih dah expired/x boleh pakai(terminator seed technology)bali baru punya. x cukup duit pinjam bank.bank x lulus loan ? bagi geran tanah--(inilah fikrah industri perbankan/sistem kewangan)

Penanaman semula dilakukan. akan tetapi,telah ditakdirkan tanaman x menjadi maka terbantutlah kepala otak mcm mana nak makan, nak bagi makan kucing, anak bini. apatah lagi nak bayar hutang dgn bank.
Maka tergadailah tanah kepada bank.Pemodal jugak yg jadik kaya.

Hendak menggunakan semula benih tradisional?kena godek cerita 2 petani kat Amerika utara. bab ni kenalah berkhalwatber jam2 dgn lebai google.Ada 2 ladang gandum soya yang bersebelahan. Ladang A guna benih asal, Ladang B benih GM(Genetic Modified). Akhirnya x semena2 ldg A kena saman sebab gandumnya mengandungi dna benih GM. Ini disebabkan pendebunggan dari ladang B(GM seed) telah menrebak ke ladang B.
Berbalik kpd cerita pesawah di india tadi.jadi bagaimana dia nak memastikan sawah dia x de benih GM. Dipendekkan cerita , petani tu mati sebab suicide.

Unknown berkata...

kita boleh tambah satu lagi alat menguasai dunia iaitu Health a.k.a kesihatan. Daripada awal tahun sampai skrg tak abis2 pandemic. macam2 penyakit.

Sapa yang untung? Kompeni Phar-Mah yang buat vak-seen spt Bak-ster, Gelakso. Orang sakit dia tetap untung. nak untung lagi buat cerita penyakit lagi. lagi best buat virus baru lagi..

Cuba tanya uncle google sejarah AIDS, Ebola, aVIAN FLU, bIRDS FLU dan lain2 lagi la klu saudara carik dan jumpa.


Saudara2 yg lain, kita boleh menyampaikan semula kisah2 para nabi yang sememangnya berkati rapat dgn apa yg berlaku skrg ni sepertimana saudara ikan goreng sebut pasal kisah nabi sulaiman a.s. Akan tetapi masyarakat kebanyakkan masih tidak melihat itu sebagai pengajaran. Ianya hanya dilihat sebagai sejarah yang x kan berlaku lagi. Minda kita telah di didik untuk memandang terus ke hadapan tanpa menoleh kebelakang, walhal sejarah yang lalu saya rasakan wajib di pelajari dan harus di ambil pengajaran. kenapa & mengapa ia berlaku. Bebalik kepada maklumat saudara ikan goreng berkenaan peringatan RAsulullah 1400 thn yg lalu tentang Dajjal. Jarak masa yang panjang tentang apa yang berlaku pada zaman sekarang begitu jauh. Masyarakat masih memerlukan pemyampaian cerita2 sejarah secara santai dan ringkas.

Saya melihat saudara isham telah mengupas sedikit sebanyak ajenda zionist setakat 100 thn ke belakang dengan penyampaian secara santai. Kita masih memerlukan sekitar 1300 tahun lagi untuk dikupas dengan kaedah ini. Kalau buku di pasaran pastinya ada buku2 yg berkaitan tetapi agak ilmiah dan tebal bukunya dan banyak berbahasa inggeris. orang2 yg suka baca akhbar Kos-moh, rasanya konform x beli. :-)

Kita harus menggerakkan usaha untuk merakyatkan atau memilikan sumber negara kita tanpa orang luar. Fikrah, semangat melawan ajenda NWO ini harus diberitahu kepada ahli keluarga, awek, balak, bini, suami,abah mak, pakcik makcik , tokey beras, minyak, lemang, tembakau,padi, kolar biru, putih, kuning dan pink. jangan buat boikot bermusim shaja. Perjuangan ini juga sehebat atau lebih hebat daripada menentang penjajah sebelom merdeka. Apa pengajaran drpada sejarah menentang British dan komunis dulu.?? Jemput askar British melawat Kota tinggi masuk tv3 dan buat cerita Tok Janggut, Burhanuddin Helmy, Hizbul Muslimin dsb. Ataupun kita menentang pengampunan Chin Peng tetapi jual share Felda kat ... siapa..?cuba sebut. Yg selamat adalah kaum pemodal la .x de sapa kata dia bersalah.

ikangoreng berkata...

masalah nye saudara napi... kalau kita refer balik al-Quran.. agenda-agenda kedatangan hari qiamat sangat jelas.. kalau baca sura(h) Al- Kahf(i), dan belajar tafsir dan sejarah mengenai sura(h) tersebut.. dah nampak macam mana yahudi ni punya licik nak tahu perkara akhir zaman...

perkara yang Rasulullah S.A.W. sebut bukan je berlaku selepas zaman dia.. tapi kalau kita tengok balik sejarah mengenai kes-kes temple of solomon ni... kebanyakan nya pecah sebelum zaman Rasulullah S.A.W. lagi.. boleh kata semua kerajaan besar dunia yang berkuasa masa tu tahu kebahayaan temple of solomon yang dibina oleh yahudi.. diorang tahu kedatangan dajjal.. boleh baca sejarah yang berlaku dari 1000 sebelum masihi hingga zaman Rasulullah S.A.W. brapa kali temple of solomon pecah... hakikatnya.. masjid nabi Sulaiman A.S. (temple of solomon) yang asal dah lama pecah.. dan yang zionis sebok nak bina ni sebab nak meneruskan tradisi nenek moyang diorang melindungi temple tersebut.. tu sebab diorang tak bole terima bila benda tu pecah...

penggerak sistem dajjal ni nampak ketara penghujung tahun 1700... lepas industri revolusi naik meletup... langkah pertama puak dajjal ni amik ialah kawal ekonomi..

untuk menyekat kemajuan minda.. dia kawal pengeluaran hasil seni.. kita boleh tengok sendiri bukti hari ni.. ape tu definisi modernism.. kat mana segala adat dan tradisi manusia di lupus kan.. dan angkat budaya baru yang keluar selepas revolusi industri..

diorang jajah india.. diorang tak bagi orang india hasilkan seni.. semua harus tunduk kepada barat.. usaha menerima keagungan zaman silam di angkat tapi.. meneruskan tradisi zaman silam di lupus kan.. neo-classical, goth, baroque, dan renaissance dianggap kemajuan dalam bidang seni, sains dan keagamaan.. sekaligus melenyapkan kehebatan seni mughal, seni parsi, dan seni islam...

kesan dia.. hari ni cakap seni tak boleh dalam agama... buatkan ramai orang jadi kontot akal tak boleh terima seni.. dan seni tak membawa apa-apa perubahan... sedangkan kita boleh tengok zaman dulu... orang macam leonardo da vinci boleh bawak perubahan kepada dunia dari segi teknologi mahupon seni...

ikangoreng berkata...

sambung... sebab puak dajjal ni tahu bahawa.. Islam pon berkembang melalui seni... seni yang ada dalam menulis al-Quran ialah seni yang agung yang berlandaskan seni sastera.. dan impact seni kepada kehidupan seharian mampu mengubah dunia.. jadi dia sekat dulu perkembangan seni...

akhirnya.. orang india masa tu yang boleh kata kemajuan dalam seni pembinaan mengatasi seni pembinaan masyarakat barat.. dan barat tahu bahawa dia tak da teknologi tu.. buatkan barat rasa tergugat dengan tamadun india..

dari situ.. dah boleh banyak tengok brapa banyak agenda diorang...

dunia hari ni pulak cakap semua kene guna pakai bahasa inggeris.. orang arab kene chop pengganas.. orang islam ada potensi jadi pengganas... benda ni bermula bukan dari 2001... sejak 1970an lagi.. bila tv dah mula dijadikan media utama untuk sebar propaganda.. corak penjajahan baru pon bertukar.. bukan pegi negara orang perang.. tapi jajah minda.. era "cultural imperialism" bermula..

bahasa McDonald, Coke, MTV mula jadi bahasa sejagat dunia.. makan nasi lemak dah tak cool.. pakai jubah tu petanda pengganas.. ada janggut tu petanda pengganas.. tak cool.. mundur.. tapi kalau kita tengok abraham lincoln pon berjanggut.. leonardo davinci pon berjanggut.. yang tukang cipta mentol tu pon berjanggut.. yang tukar cipta Gatling Gun tu pon berjanggut...

lantas... idea Islam tu merupakan sesuatu yang personal(terpulang pada individu) pon tekeluar... Islam adalah mundur.. Islam tak penah martabatkan seni.. Islam tak penah ada Sains.. Islam ada matematik.. yang ada orang barat dan bahasa inggeris..

tengok je laa hari ni.. brapa ramai cuba menidakkan Islam sebab dah termakan dengan budaya barat(NWO, Illuminati, FreeMason).. termasuk laa reject idea Islam tu bukan politik... bagi tau laa sket.. Rasulullah S.A.W. dulu guna sistem apa waktu dia memerintah bumi Makkah dan Madinah..? kebetulan.. sistem ekonomi sosialist telah pon di guna pakai sejak zaman Rasulullah S.A.W. memerintah lagi... tapi masing-masing membutakan mata pasal benda ni... demokrasi pon dah lama wujud dalam dunia Islam. sejak zaman Rasulullah S.A.W. wafat dah ada orang islam guna .

tolak kapitalist, tolak imperliast.. tolak barat.. tapi konsert kasi halal... gaul laki pompuan kasi halal.. orang cuba tegah benda yang boleh mudaratkan mental dia bising.. yang tak boleh dalam dunia ni bunuh orang dengan bom orang je.. perkara yang boleh menyumbang kepada kecacatan minda dan mental tak nak lawan... tapi tak sedar jugak manusia ni.. yang diri sendiri pon dah jugak termakan dengan idea-idea kapitalist, imperialist dan zionist...

angkat Islam.. takda agama.. tak jadi manusia..

Unknown berkata...

saya tidak ada penafian fakta2 dan juga kedah penyampaian saudara ikan goreng. apa yang saya hendak sampaikan/kongsi adalah, mungkin kita perlu satu lagi cabang penyampaian spt saudara bro isam ni.

Cara penyampaian berfakta saudara ikan goreng juga boleh/perlu diteruskan kerana kepelbagaian kaedah penyampaian diperlukan sebab tidak semua masyarakat se-aliran. Bukan semua orang pun nak baca blog tukartiub nie. hatta, segelintir umat berkopiah pun mengatakan pemikiran bro isam ni x boleh pakai-sosialis la tu.(sebahagiannya, saya pun setuju dgn beberapa pandangan dia orang ni)


Pun begitu, setiap perkara yang positif ada dalam diri kita atau drpd saudara2 yg lain mmg patut kita kongsi bersama.