Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 27 September 2009

PAS PUSAT NAK TIMBANG APA ?




ISU SELCAT : PAS TIMBANG TINDAKAN DISIPLIN TERHADAP HASASN ALI
- mStar

PAS Pusat dipercayai sedang mempertimbangkan 'tindakan lebih keras' kali ini terhadap Pesuruhjaya PAS, Hasan Mohamed Ali ekoran pendirian terbuka beliau mempertikaikan perjalanan Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan DUN Selangor (Selcat) - negeri diterajui Pakatan Rakyat.

mStar Online difahamkan Hasan akan berhadapan dengan tindakan keras itu ekoran pendirian terus-menerus beliau membelakangi semangat dan kesetiakawanan Pakatan Rakyat buat kali ketiga dalam tempoh 18 bulan yang lalu.

KAH KAH KAH

woit… PAS PUSAT NAK TIMBANG APA?.... kah kah kah…

kah kah kah… NAK TIMBANG BERAPA KILO IJAZAH PHD MUNKEE NI?... kah kah kah..

kah kah kah…ATAU PAS PUSAT NAK TIMBANG BERAPA KILO HUTANG MUNKEEE INI DENGAN BANK ?.... kah kah kah

kah kah kah… TAK PAYAH TIMBANG TINBANG…. kah kah kah..

woit .. .TANYA SATU SOLAN SAJE…. APA THESIS PHD MUNKEEE NI? kah kah kah…

kah kah kah… DALAM JOURNAL MANA DI PUBLISH THESIS INI?... kah kah kah..

nota:
sesiapa yang ada hutang ada masaalah keewangan
amat amat di sukai oleh gerombolan. sprm akan mula
menjalankan jarum.

ini terjadi si perak dan sekarang di selangor.
mb selangor juga ada masaalah yang sama.
hutan berkepok kepok maka amat senang untuk menjadi barua
gerombolan.

ini satu pengajaran untuk pakatan: siasat betul betul sebelum dijadikan
calon. tanya sampai muntah

ijazah dari mana ? dari internet atau di beli?
ada berapa banyak hutang di bank? berapa bini ?
ada kes dengan majlis peguam atau tidak.

yang kerja posman tak perlu di terima –
di perak yang kena pau posman. di kedah
yang ada bini lima pun posman.

munkee hassan ali bercakap macam gerombolan kerana takut
tekanan hutang. itu pasal madey tak terima munkee ni kerana
munkee ini ada peranan unntuk bikin kacau di selangor.

tak percaya? tunggu: bila munkee ini dapat surat dari bank
dia akan bikin kacau lagi kah kah kah.




29 ulasan:

sham berkata...

Salam TT, nak ingatkan hassan ali ni masa dia bagi ucapan di Gombak (kempen) PR 12 lepas ia ada ikrar, "kalau menang lepas tu belot maka secara otomatik dia akan jatuhkan talak 3 ke atas isterinya" , kah kah kah. Ini statement betul. Aku nak tengok hassan ni betul tak dia pegang pada janji.

Hang UMNO ke? berkata...

Kalau nak hentam pimpinan Pas atau Pakatan Rakyat lebih baik tak payah jadi blogger Pas atau Pakatan Rakyat. Hantar saja artikel ke Utusan Malaysia, Berita Harian atau panggil TV3 buat liputan.

Islam tidak melarang kita untuk mengkritik atau membuat komentar, tapi ada adab dan disiplinnya. Pimpinan Pas juga bukannya ma'sum hinggakan tak boleh dikritik. Tapi, kita perlu sedar platform kritikan kita.

Akhir- akhir ini blogger Pas semakin bercambah bak cendawan tumbuh selepas hujan. Ada yang sudah mencapai hit jutaan. Tapi janganlah lupa apa objektif sebenar Pas meramaikan bloggersnya. Antara lain sebagai media baru/ alternatif untuk menangkis tohmahan media kongkongan BN.

Kini segelintir bloggers Pas tanpa disedari sudah menjadi penyambung lidah media BN dengan mengiakan isu yang di ketengahkan. Tak perlu disebutkan siapa mereka, tapi tulisan- tulisan mereka amat mendukacitakan. Yang terbaru tentang isu di Selangor (SELCAT) bagaimana Dato' Hassan Ali dikritik sedemikian rupa.

Bukan tidak boleh mengkritik pimpinan PAS !!! tapi mengkritik pimpinan di blog bukan platformnya. Ia hanya memberikan peluru- peluru percuma kepada BN.

Oleh itu saya menyeru bloggers2 Pas agar menghentikan kerja yang tidak memberikan manfaat kepada Parti. Gunakanlah sepenuhnya blog anda untuk membongkar keburukan dan penyelewengan pimpinan UMNO/ BN. Jangan kerana terlalu ghairah berkarya diruang maya hingga menyumbangkan kelemahan kepada parti.

YDP Pas Kawasan Padang Rengas (YB Haji Zanuddin) selalu mengingatkan kami agar kita sebagai pimpinan perlu bijak untuk menutralkan keadaan apabila berhadapan isu- isu yang boleh melemahkan parti, bukannya menjadi tukang angkut sampah yang dilonggokkan oleh UMNO.Jangan jadi bodoh !!!!

jab sp berkata...

Jangan Aibkan-Mereka kawan kawan lamaku-Jika aku adalah Hassan Ali,inilah ayat yang akan aku gunakan.
Aku apa peduli apa yang nak jadi dengan PAS.Aku joint dengan PAS pun bukan dapat apa .Kalau setakat nak jadi Exco yang hanya dapat beberapa ribu RM,projek motivasi aku pun sudah lebih cukup untuk mampu untuk memewahkan aku.
Aku menang dalam PRU12 dulu pun bukan kerana aku calun PAS yang disokong olih kumpulan PR tetapi kerana orang kenal aku seorang selalu keluar tv.Undi aku daripada orang umno, orang PAS dan DAP tak pernah buat apa apa untuk bantu aku.Jika aku hantam kerajaan PR sekarang,peluang aku untuk jadi MB adalah cerah,kerana inilah ciri ciri yang umno mau.Lagipun kalau hampa nak tau,semua orang keliling aku adalah penyokong aku.

Bila kawan mengambil peranan musuh dan ditambah batu api daripada mereka mereka yang berkepentingan samaada melalui nilai dan harga ulasannya yang ditukar kepada nilai dagangan RM ,yang carik akan hancur dan yang hancur terus musnah.
Untuk blogger yang cari makan pula terutama yang ada penerbitan berkala atau mingguan:
Dan nilai kehancuran ini menjadi lebih tinggi bila ia terus diterjemah kepada RM melalui penerbitan berkala jalanan.Dendam peribadi kepada sesiapa yang condong kepada yang ditentang walaupun isu asalnya adalah peperangan peribadi perlu diolah untuk untuk terus memusnahkan.

Petua Dr Mahadhir bukan semua perlu ditolak.Antara yang bolih digunapakai:Tak guna popular dibilik sendiri tetapi hancai dirumah sendiri(modified sikit)

C++ berkata...

Bhai...

Sekor lagi mangkuk akan masuk jerat UMNO/BN... hahahaha ... Hassan Ali ooi Hassan Ali... hahahaha

Al-Yasar berkata...

Hassan Ali jelas tidak sesuai jadi Pesuruhjaya PAS Selangor, dan patut diganti dengan orang lain.

Masalahnya barangkali ada pula penyokong dan pengampu Hassan Ali yang menunjukkan kesetiannya kepada Hassan Ali.

Adakah Haji Hadi dan AJK Pusat PAS mempunyai kewibawaan untuk bertindak?

Tanpa Nama berkata...

munkee ni satu bila ceramah nak tranperency dari umno.bila dia jadi exco x mau lak.nak selesi masaalah kat akhbar unmo.x kan bodoh sangat , jumpa le mb slangor kat meeting exco buka le seluar kat mb dia paham le apa masaalah nya macam .x tau proceduer. tambah lagi nak pilihanraya kat bagan pasir lagi le.. puak umno bubuh pasir kat pas .bengong punya olang

Tanpa Nama berkata...

TT, are you telling us PKR or PAS or DAP cannot be criticised? Wasn't Hassan Ali exercising his right to question things he saw as inappropriate? I agree he should not go public.But a right is still a right.At least he is right in that right.

Sukj berkata...

PAK LONG TT,

BERITA TERKINI...IBRAHIM ALI CADANG "JADIKAN MADEY SEBAGAI PENASIHAT KERAJAAN"

kah kah kah kah kah kah..kah kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

YANG BUAT CADANGAN 'KATAK'...kah kah kah kah kah..kah kah kah

KATAK NAK CADANG SUPAYA 'TIKUS' JADI PENASIHAT PADA 'LABU'...kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

TIKUS PELINGKUP NO.1 MALAYSIA...kah kah kah kah kah kah..kah kah kah

1 MALAYSIA LINGKOOOOOOPPPPP...kah kah kah kah kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

PAS Pusat penakut!!!Kat UMNO..hentam abis22 tak berani amik tindakan kat Menteri Dalam Negri la..menteri tu la..tapi bila kena Hassan Ali..diam tikus menikus!!!berani la sikit!!tok sah kata nak bagi keadilan..tapi kena batang sendiri..diam bisu!!!nak tanya sikit..wala tu apa?wala bila pemimpin silap ka..atau pemimpin yg ingat susah rakyat???atau wala sebab nak jadi MB Selangor??

Tanpa Nama berkata...

Kah! kah! kah! Abe syam! Kalau munkee selangor mula keluar hingus,e.... jijik .... jijik ..., bagaimana pula munkee-munkee seangkatan yg ada di Kelate .......
Minta ditimbang-timbangkan, jgn guna timbang pakai dacing, timbang dalam guni .... kah! Kih! Kuh !
Suruh Mat Daud Iraqi jadi saksi, tak kan ulamak nak sembunyi benda jijik ... nanti dilaknat .. macam YAHUDI.

kaki ngampu berkata...

PECAT SAJA SI MANGKUK AYUN NI
BANYAK LAGI PEMIMPIN PAS YANG BERWIBAWA.

Tanpa Nama berkata...

PAS secepat mungkin harus bertindak mengambil tindakan disiplin. Nanti selepas dipecat atau dihukum Hasan akan menyelar PR sebagai tidak memperjuangkan Islam, telah tersasar dari manifestolah, PR hipokritlah, PR kalah pada DAPlah dan apa lagi sedangkan beliau harus mengatasi dan mengelabah bagaimana dirinya kini; akan diambil tindakan oleh UMNO dan PhDnyapun diragui; satu tekanan mental yang mega hebat. Hasan cakap bagaikan nak gemuruh, petah membumbui Islam dan motivasi dengan canggih sekali meskipun tembaganya akan diselak satu momen nanti. Beliau akan guna isu arak dan Selkat kononnya itu boleh menyelamatkan beliau. Hai kesihan Hasan yang akan mempertahankan akidah Islam bermati-matian sedangkan dia dah nak gila kerana dibuntuti oleh masalahnya sendiri. Jangan-jangan dia akan jadi seperti Ezam yang taksub bahawa hanya UMNO yang boleh membela Melayu, Malaysia, negara, bangsa dan agama.

Johan berkata...

kahkahkah ada yang melenting sebab Hasan Ali kena kutuk..kalau kutuk pas,dituduh sokong umno..apa punya logik ni?..

gua ni condong kepada PR tapi tak bermakna gua akan setuju dengan semua yang PR buat..

tapi kat negara kita ni penuh dengan pak2 turut yg akan bulat2 menyokong segalanya tanpa berfikir dan menyoal..tak kiralah penyokong BN ke,PR ke..majoriti dari jenis pak turut membuta-tuli..

Tanpa Nama berkata...

Salam
nak join sekaki. Saya ni bukanlah penyokong hassan ali cuma nak tanya beberapa perkara betulkah spt yang diperkatakan atau hanya mainan bn saja dengan tujuan tertentu.

1. Hassan Ali teringin nak jadi MB. Dia pernah cakap terang-terangke tentang hal ni. diapernah ke kondem mb dan exco yg ada sekarang secara terang-terang atau ada sesiapa pernah dengar kat mana-mana.
2. Kalau dia hentam selcat,kenapa dia hentam, ada justifikasi ke. benar atau tidak isu yang dia kata.kalau tak benar pr nak buat apa, kalau benar sepatutnya buat apa.
3. benar ke hassan ali ni macam yang diperkatakan. Baca Joceline tan kat star hari ni(ahad). Saya tak percaya hassan ali seperti yang diperkatakan. kita janganlah sama spt media bn(bawa berita palsu yang tak pasti sahihnya)
4.saya percaya ni semua mainan...mainan..games..the main issues are rasuah, khir toyo, kerjasama antara pr, pilihanraya bagan pinang, pilihanraya akan datang.......macamana malaysia under bn boleh jatuh ditangga ke 47 indeks rasuah...bukan kes hassan alihentam selcat.

Haji Kepala Lembu berkata...

AKU HARAP PAKATAN RAKYAT AKAN TUMBANG DALAM PRU KE 13..

Tanpa Nama berkata...

Pak syeikh atuk sham

Tan Sri Khalid, sang MB takda hutang ke dengan bank?

Wan Ziarahsufi

ziarahsufi81.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Apa ni? Kritik 'Jual Kucing' bagai nak rak marah?.....macam kominis lah!
Dalam PR banyak mangkok ayun?

Khun Pana aka johanssm berkata...

hassan ali paling sesuai masok jais , jawi atau jawa.
Nak tutup 7 eleven tapi tak tutup fuck shop dan hard rock

Tanpa Nama berkata...

Dan kini jadilah blog TT seperti mykmut yang fungsinya tak lebih untuk nak leraikan PR. Tahniah Tahniah! Semoga dalam PRK13, bng dan ungno akan terus berkuasa. Tentu anda suma akan terus bergumbira. Bagus, baguslah. Bertempur, bertempurlah sesama sendiri.

Betullah kata bng, pr ni tak boleh pergi ke mana pun. Goyang sikit semua luruh. Macam pokok tak berakar. Pikir la sendiri.

Tanpa Nama berkata...

jangan marah wahai tok ampoo pak syeikh atuk sham..

Tanpa Nama berkata...

WooooW! Gempak punya berita!

Malaysiakini: Hasan Ali gets Selangor Umno support- Selangor Umno supported the call by Selangor PAS commissioner Datuk Dr Hasan Mohamed Ali who urged the state's Select Committee on Competency, Accountability and Transparency's (Selcat) to carry out investigations behind closed doors.


http://www.malaysiakini.com/news/113648

Itulah caranya Umu NO nak melaga-lagakan pakatan rakyat. Mereka bijak mengeksplioitasi keadaan daripada kecuaian si dungu PR ni. Sekali pikir memang betul pendapat kebanyakan blogger di TT nih.

Syabas jugak kepada Hassan Ali. Semoga cepat jadi MB.(agak-agak kau orang, Uma no Selangor nak bagi ker kerusi MB ni kat Hassan Ali jika PR telah tergolek?)Huh, aku agak ler, jauh panggang dari api.

Tak pecaya, tungguuuuuuuuuu!

Tanpa Nama berkata...

If No Selcat : We will never know expensive disneyland rombongan with first class travel and staying in 5 star hotel including the maid .. If No Selcat : We will never know how the RM500k used up in just 3 months in 2008 If No Selcat : We will never know how those Balkis group wrongdoing using the PKNS donation .. If No Selcat : We will never know how someone get a RM100k gift from the selangor state companies And many more to come .. When opposition saying someone is corrupted, BN will always denied .. But when the facts from the goverment official bn cant denied anymore .... If police and macc are neutral .. Selcat would not exists ..

Ali baba @ Msiakini

Tanpa Nama berkata...

apa le kau orang semua ni mudah bebenor percaya dengan tohmahan/isu yang diketengahkan .aku setuju bebenor denga 'tanpa nama 27 13;58'. kite bawa bertenang sebentar fikir dulu apakah kebaikannya tentang saranan yang diusulkan oleh hassan ali.saya rasa memang ada baiknya saranan beliau..syabas hassan ali

alifreyes or berkata...

kah kah kah
aku nak gelak puasa puas

Keliwontron berkata...

Perkara pokok adalah begini :

Dalam urusan SELCAT ...perkara utama adalah membongkar kesalahan2 yg dilakukan semasa pemerintahan lalu supaya umum mengetahui bahawa adalah menjadi kesalahan yg amat besar apabila menyalahgunakan amanah sebagai wakil rakyat atau penjawat awam ...
Kalau DO sendiri cakap dia main lulus saja tak 'vet' permohonan peruntukan betul2 itu dah kira salah besar ...lantak lah nak malu ker tak ....itu dah mmg tanggungjawab engkao ! Amanah rakyat ! Biarlah SELCAT tu korek macamana pun ...... kalau korek sikit cara bersopan mungkin tak dapat hasilnya ....so biarlah SELCAT jalankan urusannya ...
Hassan ALI kena lah paham perkara ini sebab melibatkan duit dan amanah rakyat !


-Kalau malu makan buah ulu kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

haha..xkan xboleh kritik pas kut..mane keadilannye.. kritik saje sape yg salah..ape punye org la ade yg boleh kritik..ade yang xboleh pulak..ntah ape2..

lagi satu..thesis org xpublish dalam journal..paper je yg org publish dalam journal..jgn malukan diri sendiri ye..

Tanpa Nama berkata...

hasan ali neh laa yg terover excited bila idea k'jaan perpaduan ditimbulkan..dia dgn hadi awang mmg pro k'jaan perpaduan..so x heran laa bila dia selalu jek mengkritik k'jaan negeri yg terang2 tolak k'jaan perpaduan..wa x mau komen panjang psl hasan ali neh..wa kenal sanak saudara dia..tp bg wa cara dia salah..kalo dia ahli biasa PAS wa x kisah..neh EXCO k'jaan negeri..bkn xde meeting EXCO utk dia kritik..yg dikritik tu pun bkn org lain,ahli parti dlm PR gakkk..bila dia wat camneh,npk jelas ayat dia yg senada dgn partai pembangkang s'gor..kancil dh termasuk jerat!

hijauoren berkata...

hassan ali kan penah jadi peg kerajaan.. so mungkin dia tau cara sebena nak menyoal penjawat2 awam ni.. mungkin cara yg selcat gune tu terlalu rigid.. mungkin la okeh.. papepun, aku ni mmg pro pr (bak kate hasben aku, aku ni taksub pembangkang =p) tapiii tak semue yg pr buat tu aku sokong.. dan so far aku tak nampak celanya hassan ali tu sampai ke tahap yg korang2 ni ckpkan..
yg baik kite sokong, yg buruk kite kutuk : tak kire dr parti mane pon okeh? =)

Jebat Musibat berkata...

semua orang adalah tidak bersalah.
selagi dia belum dibuktikan bersalah.

aku heran, awat TT anti hassan ali nih sangat.

mana ilang pegangan hak asasi seorang manusia di hati tuan?