Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 1 Ogos 2010

HANYA TUKAR TIUB PEMECAH BERITA



SIAPA YANG MULA MENGGANAS?




SIAPA YANG MULA MENGGANAS ?




LAPORAN DARI WARTAWAN SELATAN

12.05 malam
Enam lagi ditahan
kini jumlah 9 orang – awal tadi 3 orang

12.00 malam
Ada 2 buah kereta penyembur beracun
dan 6 buah trak FRU

12.00 malam
Fru telah mula memukul pak cik dan mak cik yang enggan
meninggalkan tempat ceramah.
Orang ramai tidak mahu beredar. Kini mereka berkumpul
depan bali polis rengit dan melaungkan : HIDUP RAKYAT
dan HANCUR UMNO !

11.41 malam
Ceramah Anwar Ibrahim telah dibatalkan.
4000 warga johor telah datang berkumpul. semua menunggu.
PA sistem telah dirampas.
Di balai polis rengit adea Syed Husin Ali dan Latifah Koya
mereka ingin membuat jaminan mulut terhadap yang ditangkap.

TANGKAPAN :

Shukri bin Yusoff – 32 tahun
Khairul Nurrashid - 26 tahun
Syed Hussin bin Syed Abdullah - 43 tahun


mereka ada penyokong dan petugas Pakatan Rakyat untuk ceramah malam ini.


10.18 malam
ceramah munkin dibatalkan
polis berkawal ketal. ceramah belum bermula.


10.09 malam
seorang ditangkap kerana lipat tikar –
ceramah tidak bermula


10.00 malam
bendera dan kain rentang semua direntap.

9.57 malam
banner kena koyak

9.57 malam
Kecoh. Fru masuk. seorang kena tahan.
Ada pergelutan


8.29 malam
seluruh kawasan ceramah anwar ibrahim telah dipenuhi
oleh polis, sb dan fru.
ada jalan dirintang – ada lori polis, ada jip polis,
ada meriam kimia.


Fru ditempatkan dihadapan masjid.
di simpang masuk ke kawasan ceramah dipasang
penghadang bertulis no parking – halangan ini lebih dari
satu kilometer.


nota:
terima kaseh pada wartawan tt
yang menghantar laporan - tanpa
mereka kita dalam gelap

INI SATU LAGI CERITA


FRU KAWAL JALAN MASUK KE PERHIMPUNAN WARGA FELDA - harakahdaily

Anggota pasukan Unit Simpanan Persekutuan (FRU) dan anggota polis berpakaian biasa mulai mengawal jalan masuk ke tapak Himpunan Warga Felcra Peringkat Kebangsaan di Changkat Lada, sejak kira-kira jam 8.30 malam ini.

Tiga trak FRU dengan 15 anggota di samping sekitar 20 anggota polis berpakaian biasa berada di kawasan berkenaan yang menyulitkan penduduk setempat dan pengunjung ke tapak himpunan itu.

Pada malam ini, beberapa pemimpin PAS, antaranya AJK PAS Pusat, Mohammad Nizar Jamaluddin dan Mazlan Aliman dijangka akan menyampaikan ceramah di situ.


23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tompang tanya, ceramah nie da permit x?

haluankiri berkata...

Salam TT ...
Malaysia yg macam dalam DARURAT ... suka hati tangkap .. suka hati lepas..
Dalam yg kena tangkap tu .. sket.... tp masih ramai yang BODOH ...
Bodoh kerana duit
Bodoh kerana ada otak
Bodoh kerana malas
Bodoh kerana Melayu
Bodoh kerana 1Malaysia
Bodoh kerana percayakan tv1 tv3
Bodoh yang tak boleh di ajar ...
Bodoh kerana percayakan UMNO

Tanpa Nama berkata...

Binatang punya FRU dan polis!!

Apa nak tangkap?

Rakyat hanya berkumpul nak dengar ceramah. apa salah pulak?


APNO memang takut pada rakyat dan PR. Sebab tu APNO membangkitkan isu perpaduan dengan PAS.

pergi jahanamlah UMNO dan BN.

Hidup PR!
Hidup Nik AziZ!

orang kampung

Harris berkata...

Memang base menatang anjing la FRU ni.Faking betol!!

Sam Kai Cheong berkata...

Bagusla, rasa sikit orang johor ni macamana sedapnya kena pelangkong ngan cota, kena cekak baju, kena tarik seluar

Dulu macam tu zaman reformasi orang ramai keluar, bukan nya boleh bendung, ada lagi teruk kena, pecah2 kapla, lebam bijik mater, malah lima negeri turut hangus pun tak sedar diri

Biarlah dia pakai tektik lama tu. Setiap mangsa yang diperlakukan begitu akan turut mengheret kebencian kaum keluarga sedara dan kawan mangsa untuk bencikan gerombolan.

Biarlah dia orang ceramah, ini negara demokrasi. Bukan orang awam pergi sana bawa meriam senapang atau parang. Biarlah orang dengar apa anwar nak kata, orang awam bukannya buta perut.

Benda2 macam ni yg patut tentang ni, APCO punya ajaran, habis rosak institusi pulisi, rakyat pun habis kena katok tak pasai2.

Pendekatan yg diambil begini amat menguntungkan pihak pakatan kerana rakyat akan mula bencikan pemerintah yg suka hantar wakil pukul orang.

Kita patut suka dengar cerita orang kena pukul,
kita ketawa kah kah kah

yb berkata...

Kalau otak diselaput bodoh, bodoh jugalah dia.

Bapa bodoh, anak bodoh, cucu bodoh, cicit bodoh, semua bodoh.

Bapa bunuh bangsa dan anak pakar mencuri.

Ada orang merompak bank, selepas keluar, hidup mewah.

Si bodoh dan anak-anak mereka, mencuri kasut buruk untuk beli dadah.

Selamat berjaya dengan kebodohan mu!

yb

Tanpa Nama berkata...

mana kebebbasan.semua tak boleh

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 01:46 tanya ceramah nie da permit x?.
hoi-baru bangun tidok kot?.kalau tunggu permit baru nak buat,melelih jobok dirogol belum tentu bolih dapat.

tanda tanda sebelum kedah,penang,perak,selangor jatuh ketangan pr sebe;um pru2008
1.polis serbu ceramah
2.polis serbu air bergatal keatas pengunjung ceramah.
3.polis tangkap penceramah dan pengunjung ceramah.

sebagai mengucap terima kasih pada polis,pengundi pun pangkah pr.

Tanpa Nama berkata...

TT,
Fikirkan tentang ini:
20 tahun dari sekarang.
kita akan merasa lebih kecewa oleh perkara2 yang kita tidak lakukan dan tidak terlibat ini, jika dibandingkan dengan perkara-perkaya yang kita telah buat dan terlibat.
--------
Syabas kepada mereka yang mencipta sejarah negaranya

Tanpa Nama berkata...

aku tengok perlis, melaka, pahang, sabah macam mandom jer pakatan rakyat.

tak ada lendir ka orang2 kat sana?

atau masih bebal menyokong umno lagi ka?

kalo sokong lagi, baguslah... semoga terus bodoh, bodoh dan bodoh...

Tanpa Nama berkata...

Itu la kerja,
BARUA UMNGOK!

Tanpa Nama berkata...

Aku belum pernah dengar kaum lain kena pukul dengan FRU.... hanya melayu saja yang kena belasah....ketuanan melayu taik kucing...

Tanpa Nama berkata...

hehehe...

Bagus betul POLIS Malaysia nie..
Kalau Geng um-NGOK buat DEMO tak permit pun siap dijaga lalulintas lagi. Apa gaji POLIS nie um-NGOK bayar ke??

-madir-

Tanpa Nama berkata...

Ape kejadahnya FRU balun makcik kampong? Dasar kerja mcm anjing kurap ..banjingan Umgok..
Suruh jilat..dia jilat..suruh balun dia balun...
Pastu pie solat lima waktu..malam jumaat baca yasin..doa berjela-jela..pastu pergi kerja dok balun orang lagi..
tak ke bodoh kerja jadi FRU.. bila dah tua pergile haji..mintak ampun dosa pasai masa muda2 dulu dok menibai orang kerjenya..pastu menyesal konon...
Jadi Babi gemuk lagi mulia hidupnya dari jadi anjing Umgok!!
Bodoh FRU!!

Tanpa Nama berkata...

Tugas-tugas FRU..merangkap aijing Umgok
1) Buat sekatan jalan
2) Serbu dan jahanamkan tpt ceramah..
3) Balun dgn cota
4) Ingat!!Jgn ada belas kasihan semasa membalun..misi ..balun kasi patah riuk..
5) Operasi tamat..balik rumah..
6) 30hb..dapat gaji..buat kenduri sikit-sikiit..panggil org surau..malam jumaat..
7) Operasi bermula..balun membalun diteruskan..

Jawatan kosong utk dipenuhi.Hubungi: Inspektor Sahab
Caw Bukit Tak Aman@Sial

safhamas berkata...

Sebiji perangai Zionis Yahudi haram jadah. Woi! Babi lagi mulia drpd hangpa tau tak! Takdak akai ka? Balun oghang suka hati hangpa! Ingat, takat-takat balun hangpa di dunia ni tarak apa-apa kalau dibandingkan dengan balun yang akan diterima oleh orang2 zalim macam hangpa ni di akhirat nanti! Tanpa nama,2010 Ogos 1 01:46; boleh tolong sikit? Boleh tolong mampus?

storm62 berkata...

PDRM = Polis Dera Rakyat Malaysia.

tolong jangan guna "diRaja" sbb tak kan Raja Melayu nak pukul Rakyatnya?

jangan memalukan Raja2 Melayu.

Tanpa Nama berkata...

WOI STROM 62..
Raja2 Melayu ape kebendanya..hujung bulan tuggu duit masuk...MAKAN TANGGUNG BERAK SELET..menghabihkan duit rakyat..pro UMGOK. 7 keturunan tak yak keje..istana nak bilion2.duit zakat disekat2..
jawablah ko kat AKHIRAT sok..
DOLAT TUNGGUL betul!!

Tanpa Nama berkata...

apakah guna polis yang brutal ghani osman ingat johor tak boleh jatuh lepas ni?

takut hilang kuasa jadi dah tak ada tamadun lagi dah...

mat bosan berkata...

Tanpa Nama 01:46,
Sila baca Perlembagaan Malaysia dengan teliti - tak sebut pun "permit"bila nak adakan perhimpunan aman.Yang nakkan "permit" tu,Akta Polis.Mana lebih besar,Perlembagaan Malaysia atau Akta Polis?

mat heiran berkata...

Anggota FRU dan SB ni tak faham agama.Allah SWT melaknat orang zalim.Walau pon boleh berdalih,konon ikut perintah,apa kamu semua tak ada otak ke?Tak tau salah dengan betul,baik dengan zalim - otak(berfikir) membezakan manusia dengan binatang.Nanti bila dah pencen,baru nak insaf,pergi Haji,pegang tasbih.Bagai mana dosa kamu semua dengan orang-orang yang kamu zalimi?Dosa dengan Tuhan,Dia boleh ampunkan,bagai mana dosa sesama manusia?Bagai mana pulak dikira gaji yang kamu terima saban bulan untuk bagi makan-minum keluarga kamu? Hasil darah,hasil air mata,hasil cacian dan maki-hamun,hasil bengkak dan lebam serta hasil kesengsaraan yang kena air asid.Ada faham?

Tanpa Nama berkata...

tu polis pas tuu....dengar ceta, FRU didatangi khas dari kelate....biasa laa walaupun dlm hati polis ada pas, tapi lubuk umno. sbb tu mereka hentam....

Tanpa Nama berkata...

1 malaysia diperintah oleh umnogok,
walaupun dinegeri yg diperintah oleh pr pun kalau buat demo mesti kena sekatan atau dipukul di sembur dgn air asid.
saya rasa klu pr perintah satu malaysia pun tetap akan jadi perkara yg same sebab anjing2 ini peliharaan apco umnogok.
jadi anjing2 ini mesti dihapuskan atau di brand washkan bagi hilang semua kotoran2 yg keji itu...

DIDUNIA BOLEH BERI ALASAN TETAPI DI HADAPAN ALLAH DI PADANG MASHAR BARULAH KITA SEDAR HAKIKATNYA BUKAN MULUT TAPI ANGGOTA YANG LAIN AKAN BERKATA2....