Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 1 Ogos 2010

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA -TERKINI ! TERNOW !




AHAD JAM : 11.03 TERKINI


Dua dari tujuh yang ditahan pagi ini
ekoran ceramah Anwar Ibrahim yang dibatalkan
akan membuat laporan polis hari ini kerana mereka
mengakui telah dipukul.

Stor markas Pas Batu Pahat telah dipecahkan
dan barang-barang telah dirampas.



LAPORAN PEGUAM DARI BATU PAHAT


Tangkapan pertama 3 lelaki.
Mereka akan dihadapan kan ke mahkamah
pada 13 Ogos hadapan.

Tangkapan ke dua 4 lelaki.
Mereka akan dihadapankan ke mahkamah
pada 1 September hadapan.

Mereka telah dibebaskan jam 3 pagi tadi
waktu Batau Pahat. Semua dibebas dengan
jaminan bond oleh 5 penjamin.

Semkua perbicaraan akan diadakan di mahkamah
majistret Batu Pahat.

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

buat apa laporan polis lagi isham... panggil orang kampung semua, kasi pukul jer polis2 yang sedia ada... dah la bodoh takder otak... gaji guna duit rakyat... kemudian pukul rakyat pulak tu...

kita rakyat 30 juta... polis cuma berapa kerat saja... kasi pukul jer 222 orang YB parlimen yang asyik mengarut siang malam.. hanya kerana 222 orang saja, polis tentera dan agensi kerajaan sejuta orang boleh menjadi balaci? bodoh sungguh la kita sekarang...

inilah masa kita kena gubal akta-akta baru... buang sumer rajagopal2... rampas semua harta2 mereka yang ada... suruh dia pergi menoreh dan tangkap ikan... padang2 golf dibuat hospital rakyat...

akta-akta baru perlulah meliputi:

1. melancap atau pa chu cheng dikenakan lesen. sekolah2 latihan melancap perlu diadakan beserta yuran2 melancap juga diperkenal.
2. ketawa juga dikenakan lesen. siapa ketawa tanpa lesen, perlu dipenjarakan. ketawa melebihi had atau meter sensori diperkenalkan, siapa ketawa lebih masa atau bunyi tidak dihentikan melebihi 3 saat, didenda rm800 minimum. setiap seperseribu saat, akan ditambah rm8. hanya ketawa ala senyum2 kambing macam kat utusan saja dibenarkan.
3. rakyat semua bebas mencuri, merompak, merampas harta orang2 berada sepertimana yb2, rajagopal2 dan kerabat2, menteri2 merembat harta2 rakyat sebelum ini..tidak mengira harta mereka itu adalah harta rakyat atau harta sendiri. harta2 jutawan dan billionair juga termasuk dalam harta2 jenayah yang patut rakyat ramai2 rampas dan rebut untuk milik bersama.
4. bubarkan angkatan tentera dan polis dan semua agensi2 kerajaan.
5. kerajaan rakyat tiada siapa yang memerintah. kita buat macam somalia... baru cool...

hidup mau senang2... mana cool... takder cabaran hidup macam mana orang susah dikenakan cabaran...

Tanpa Nama berkata...

Asalamualaikum,

Pak Long dan Pak Ngah di Batu Pahat...Apa khabar ?

Dengar gossip dari Batu Pahat anda berdua pada mulanya tidak mahu datang ketapak ceramah Anuar Ibrahim kononnya apa yang cakapkan oleh penceramah itu adalah fitnah semata-mata.

Tapi ada orang nampak anda berdua datang juga cuma berada dibelakang barisan polis yang bertugas. Takut ke..?

Aku nak tanya pada kau berdua, siapa yang mengarahkan polis jadi lembu gila menyerang rakyat yang nak mendengar ceramah dari ahli politik Pakatan Rakyat..?

Aku tahu kau tidak akan bercakap, kalau bercakap pun kau tidak akan bercakap benar kerana dalam UMNO Baru kalau bercakap benar bererti fitnah. Bercakap bohong pula adalah kebenaran.

Tapi ada angin dari Kg. Jawa Muar mengatakan manusia bangsat berlidah kontot dari wilayah semberong yang mengarahkan polis lawan rakyat...?

Pak Long dan Pak Ngah...

Walau pun kita bersaudara rapat dan perbezaan umur pun hanya satu tahun saja, namun dalam politik kita bukan saudara kerana aku tidak mahu jadi bodoh sepanjang hayat kerana mengikut jejak langkah kau berdua menyokong parti penipu rakyat.

Aku nak tanya pada kau berdua... Kenapa UMNO Baru Johor takut dengan ceramah Pakatan Rakyat sehingga terpaksa panggil polis menggangu perhimpunan aman...?

Apakah penceramah Pakatan Rakyat menyebarkan fitnah.? Tapi kau jangan lupa membuat fitnah dalam UMNO adalah bercakap benar.

Semua orang tahu bahawa Mohd. Najib tidak tidak layak jadi Perdana Menteri kerana dia memang tidak tahu mentadbir Malaysia. Disebabkan kebodohan itu isternya ambil kesempatan ambil alih tugas jadi Perdana Menteri Bayangan.

Tak pernah terjadi dalam sejarah sebelum ini isteri Perdana Menteri jadi jurucakap kerajaan Malaysia.

Dalam 3 juta ahli UMNO Baru dalam Malaysia, hanya orang jenis ini saja kah yang layak untuk dijadikan sebagai perdana menteri..? Bodoh tidak boleh diajar, pandai tak boleh diikut.

Memang sial semua ahli UMNO Baru khususnya yang memilih Mohd. Najib sebgai presiden parti UMNO Baru tapi Rosmah pula yang jadi Perdana Menteri Malaysia...

Cuba kau bandingkan antara Mohd. Najib dengan Tengku Razaleigh Hamzah, siapa yang lebih layak jadi PM Malaysia...? Kenapa ahli UMNO Baru singkirkan orang tua ini ketepi..?

Atau kau tidak peduli itu semua asalkan setiap kali pergi ke perhimpunan agong UMNO di KL kau orang dapat duit rasuah yang tak seberapa tu...? Derita tanggong bersama..?

Hello Pak Long, Pak Ngah... ini soal masa depan negara Malaysia, masa depan anak cucu kita....! Kau orang tak sedar ke Malaysia dah nak bangkrap..?

Kau jangan fikir dengan sergah polis seperti ditapak ceramah itu membuatkan rakyat menjadi takut....

Dan kau jangan lupa polis yang bertugas itu mempunyai anak isteri sebagai rakyat biasa sama macam orang yang datang ketapak ceramah tu...

Siapa yang memperjuangkan nasib nak isteri polis yang bertugas itu bila dia dah pencen nanti..? Orang yang datang mendengar ceramah itu yang akan bersama berganding bahu memperjuangkan nasih kehidupan anak cucu isteri suami polis itu menjadikan mereka keluarga polis "duduk sama rendah, berdiri sama tinggi.."

Rakyat tidak pernah takut pada polis walau pun polis dengan senjata lengkap berdiri depan rakyat kerana rakyat tidak pernah bermusuh dengan polis.

Tetapi rakyat menentang dan bermusuh dengan pemimpin kerajaan yang mengamal rasuah. Buta kah kau semua pemimpin UMNO Baru terlibat dengan rasuah..?

Disebabkan rasuah negara kaya jadi miskin. Kroni pemimpin UMNO Baru hidup senang lenang tapi hidup anak isteri polis menderita dengan muka tak malu meminta-minta. Masih nak tunjuk garang kah....? Celaka !

Pak Long dan Pak Ngah, jika kau berdua memang anak jantan, aku cabar kau tunjukkan bukti dalam blog ini segala kebaikan yang telah Mohd. Najib berikan pada rakyat khususnya bangsa melayu di Johor sepanjang dia menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Atau kau berdua yang mewakili UMNO Baru memang jantan dayus seperti PM yang kau pilih itu..? Haramjadah kau....!

zaxx berkata...

Boleh menang kes nie... TT kena bagi kefaham sket ngan orang2 nie yg ada kes rujukan utk fight hal nie kat mahkamah.. panggey ramai2 orang supaya log in polis report dan saman..

refer tu rujukan di bawah..

--------------------------------

Dr Hatta Menang Polis kena bayar gantirugi
Friday, August 28 2009 @ 21:09:10 PDT
Oleh Zukri Aksas

KUANTAN, 26 Ogos – Mahkamah Tinggi Kuantan hari ini memutuskan bahawa tindakan polis membuat tangkapan kerana mengadakan ceramah di rumah persendirian adalah menyalahi undang-undang.

Serentak dengan itu mahkamah juga mengarahkan pihak polis membayar gantirugi kepada Dr Hatta Ramli dan dua lagi yang menyaman polis kerana itu.

Keputusan telah dibacakan pagi tadi di Mahkamah Tinggi di sini oleh Yang Arif Hakim Dato’ Mariana Yahaya.

Keputusan ini dibuat Mahkamah Tinggi Kuantan selepas menerima saman yang dibuat oleh Dr Hatta Ramli yang ketika itu ialah AJK Pas Pusat, bersama Mazlan Mohd Yasin (Timbalan YDP Pas Rompin) dan Nazri Ahmad (Ketua Pemuda Pas Rompin) terhadap Ketua Polis Daerah Rompin.

Ketiga-tiga mereka telah ditangkap oleh polis dalam satu majlis ceramah yang diadakan di Markas PAS di Bandar Muadzam Shah pada 10 Jun 2004 dan ditahan di lokap polis Rompin selama 12 jam.

Hakim Yang Arif, Datuk Mariana Yahya memutuskan bahawa ceramah yang diadakan oleh PAS Kawasan Rompin di sebuah rumah yang dijadikan Markaz PAS Bandar Muadzam Shah adalah sah walaupun tidak memperolehi permit polis.

Beliau memutuskan bahawa premis sedemikian bukan kawasan awam yang memerlukan permit polis untuk mengadakan ceramah. Oleh yang demikian beliau mendapati polis telah melakukan pencerobohan premis persendirian tersebut dan penangkapan terhadap Dr Hatta dan dua yang lain adalah salah.

Hakim juga memutuskan bahawa yang dikatakan premis persendirian adalah bangunan dan kawasan sekitarnya. Oleh yang demikian pihak polis tidak boleh mengganggu aktiviti yang dilakukan di premis tersebut melainkan ianya menimbulkan masalah kepada keselamatan negara.

Mahkamah juga memutuskan Dr. Hatta dan dua yang lain dibayar gantirugi yang jumlahnya akan dinilai dan ditetapkan oleh Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi.

Dengan keputusan Mahkamah ini PAS berpendapat sebarang bentuk ceramah di mana premis parti atau premis persendirian yang lain adalah sah dan tidak memerlukan permit polis


-----------------------------------

PRU 13.. BN akan hadapi tentangan paling sengit dalam sejarah..

Party is OVER FOR U BEE END!

Tanpa Nama berkata...

nak perpadu wang macamana nih?? belum apa-apa pun stor kawe dah kena pecah.....

tak gentelman langsunggggggg....
no ball laa.........

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

UMNO buat apa pun tak salah kerana mereka berkuasa sekarang dan di atas nasihat APCO@Yahudi@ZIONIS.. dilihat tersangat jelas sistem pemerntahan UMNO BN selaras dengan pemerentahan Yahudi@ ZIONIS@ UMNO kekejaman di Negara Pelestin... sekarang berlaku di Malaysia..
Rakyat perlu singkirkan UMNOBN jika ingin hidup aman dan Bahaia...

Jojo berkata...

Betul2 macam ANJING puak2 tu.

Musang kat atas goyang kaki....anjing2 yang jadi balaci kena sumpah seranah dgn rakyat sampai ke anak cucu.

Ambik habuan la....kena sumpah seranah rakyat.

Patut la tak berkat....walaupun makanan bulanan ditambah, pangkat dinaikkan...tapi anjing2 ni masih makan tak puas....masih lagi nak mengkedarah yang under table punya.

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,

"Kami jalankan tugas" - inilah cakap polish2 yang sedia @ terpaksa jadi anjing kepada bapak2 anjing serigala tahap dungu yang sudah kena tipu oleh cukong Ling Lion Sick'

reform, reform, reform. revolt, revolt, revolt, change, change, change !!!.
Demi zeus, demi dewata muliaraya, demi maha Kudus, Demi Maha Kuasa Semesta - Keadilan akan menang.

Penzalim demokrasi manusiawi sedang resah berdepan dengan marah rakyat- guilty/inferiority' wajah hodoh penguasa serigala sebab marhaen lebih jadi pemberani.
Sediakan lebeh banyak, polish FRU, polish bandar, polish hutan - sediakan banyak2 pemukol, gas & peluru untuk bantai rakyat bersuara.

Oh Tasek Utara & oh Batu Pahat, Johormu , Johor kita jua.

MeriamBuluh berkata...

Syabas warga Negeri Johor...tanda2 kebangkitan rakyat sudah hampir...mana ada senang tanpa pengorbanan...
Mat Kilau pun kena berparang melawan penjajah...
PRU 13 sure lingkup habis kuasa AMNO..Aku tak sabaq2 nak tengok pemimpin AMNO kena gari masuk lokap...Anak2 cucu bolehlah lihat di RTM/TV3 muka2 menteri perasuah negara..

Tanpa Nama berkata...

tanda2 zaman kehancuran ameno dan sekutunya kian hampir.maka berpindahlah kamu semua ke pakatan rakyat bagi mengelakkan petaka dan keazapan yang nyata.selamatkan lah harta benda dan kaum keluarga kamu dari mereka yang sesat lagi menyesatkan.

ayat 115/07 surat tt...

askar blum pncen berkata...

polis dh jiwa kacau bro...kepoh 1 dunia gaji polis dh naik...smpy hari gaji baru blum masuk lg..kahh...kahhh..kahhh..hutang dh kliling pinggang...lidah kntot punya mnteri polis canteek jer drive Humver car dr U.S...padan muka polis.

Tanpa Nama berkata...

Diharap warga Johor akan terbukak mindanya selepas ni. Sanggupkah anda ditipu oleh Gerombolan United selama berpuluh-puluh tahun?

*BP Boys (1983)

kembara putih berkata...

Aku ingat Polis tak diberi makan la semasa bertugas, sebab tu mereka ganas di ceramah PR. Jika di demo UMNO polis diberi makan kenyang2, sebab tu mereka nampak sembab dan malas2 jer.