Jumaat, 18 Mac 2011

KE AMERIKA PUN RADIOAKTIF SAMPAI - TAK KAN TAK SAMPAI KE CHERATING?




AWAS BAHAYA RADIOAKTIF





PERGERAKAN RADIOAKTIF RENTASI LAUTAN PASIFIK
- new york times

Radiasi tahap rendah dijangka tiba di AS hari ini, Lautan Atlantik hingga Eropah turut terima kesan.

VIENNA: Pergerakan bahan radioaktif tahap rendah dari reaktor nuklear Jepun yang rosak akibat gempa dan tsunami minggu lalu kini merentasi Lautan Pasifik dan dijangka tiba di Amerika Syarikat hari ini serta mungkin menyeberangi Lautan Atlantik hingga Eropah.

Pertubuhan Perjanjian Pengharaman Ujian Nuklear Menyeluruh (CTBTO) dan pakar nuklear menjangka bahan radioaktif itu tiba lewat hari ini di selatan California dan meneruskan pergerakan menuju barat daya Amerika termasuk Nevada, Utah dan Arizona.

Namun, pakar berkenaan yang dipetik akhbar New York Times (NYT) berkata, bahan radiasi semakin terhakis dan lemah sepanjang perjalanannya di Pasifik menyebabkannya tidak mengancam kesihatan manusia.

Agensi berkenaan yang mempunyai 60 stesen pemantau di seluruh dunia tidak mendedahkan tahap pencemaran radioaktif berkenaan tetapi ia dijangka tidak memberi masalah kesihatan yang serius.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. DAH SAMPAI KE UTAH…. kah kah kah..

woit…DAH SAMPAI KE ARIZONA…. kah kah kah..

kah kah kah… DAH SAMPAI KE NEVADA….kah kah kah..

woit… LAUT PACIFIK INI BUKAN BERSAMBUNG DENGAN LAUT CHINA SELATAN?..... kah kah kah..

kah kah kah… LAUT CHINA SELATAN INI BUKAN…. DEPAN CHERATING?.... kah kah kah..

kah kah kah…BUKAN DEPAN PANTAI CHINTA BERAHI?.... kah kah kah…

woit…. HENTIKAN LAH KERJA MEMBODOHKAN ORANG MELAYU…. kah kah kah…

woit… HENTIKAN LAH PRPOJEK MENIPU ORANG MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah… MATI HANGUS MELAYU NANTI….. kah kah kah…

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah Ya Tuhanku, janganlah biarkan orang orang Melayu mati dalam kebodohan . Amin.

James Iha berkata...

Ini semua kerja bangsat2 yg cuba 'playing god'. Tuhan dah letakkan tempat yg paling sesuai demi keperluan dan kelansungan hidup manusia,haiwan dan tumbuhan iaitu nuclear fusion hanya layak berlaku di matahari atau bintang2 aktif yg memberi tenaga kpd kita dan juga Tuhan letakkan jaraknya yg terlampau jauh sampai beribu2 tahun cahaya sbg contoh utk jauhkan radiasinya. Teknologi nuclear sintetik hanyalah mengundang bencana kpd alam. Jangan salahkan alam krn alam sudah memberi amaran ada perkara yg hanya alam yg boleh dan layak lakukan dan manusia tidak seharusnya cuba ikut dan tiru krn ilmu kita tidak setanding dan kemampuan kita ada batasnya.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan BN sudah beli payung radioaktif :)

Tanpa Nama berkata...

kalau x mungkin sampai kat msia mesti dah ramai org jepun dtg malaysia.org amerika pun mesti nak dok msia jugak..dah buat statistik ke peningkatan pelancong jepun dan amerika?org cina dok pulun beri garam iodin x kan msia boleh dok relax jer...pelik betul msia ni..msia mmg boleh!

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! Kebodohan yang tiada had! kah! kah! kah! kah

Tanpa Nama berkata...

Mak Cik Felda mana fikir radioaktif. dia orang semua sibuk mencari DS Maslan nak tanya kenapa harga getah jatuh teruk. Jepun dah tak nak beli. Takkan Mak cik dan Pak cit felda nak makan pot getah.

Tanpa Nama berkata...

Apa PANTAI CHINTA BERAHI?
Dah lama dah tempat tu tukar nama jadi Pantai Cahaya Bulan. Memandai je.

Tanpa Nama berkata...

Kawan-kawan semua, negara kita sebenarnya tengah mengalami krisis bekalan tenaga. Gas, arang batu & hidro semuanya tak cukup sampai stesen2 janakuasa tgh menggunakan bahan api emergency iaitu diesel. Diesel ni sgt mahal sehingga kos penjanaan saja dah 2-3 kali ganda daripada tarif elektrik kita. Silap2 nanti tarif perlu naik 2-3 kali ganda utk tampung kos penjanaan.

Makin hampir masanya kawasan2 kampung yg kurang "kepentingannya" akan digelapkan supaya kawasan yg lebih memerlukan elektrik akan dpt bekalan elektrik secukupnya.

Setakat ni hanya hidro Bakun & nuklear je yg akan pastikan barang2 elektrik kita terus berjalan 5-20 tahun lagi. Nuklear kebanyakan org tak sokong sbb bahaya. Tapi kalau kerajaan pilih utk bekalkan semenanjung Malaysia dgn tenaga hidro Bakun, jeng jeng jeng...bersedialah dgn kenaikan tarif yg mendadak. Terimalah hakikat ini kerana there is no such things as free lunch! Bekalan bahan api kita makin kehabisan.

Tanpa Nama berkata...

hamg bodo ka apa? igt stesen janakuasa kita mcm generator ka bodo?!! sbb tu ada empangan pkai kuasa air-nature utk gerakkan turbine yg mghasilkn elektrik.nk bg komen pun mgaji la dulu.adik aku darjah 5 pun tau la babi barua umno isap peliaq btoi la hg ni!!

Tanpa Nama berkata...

Salam...
gua rasa logik juga...
jauh boleh sampai takkan kurang jauh tak sampai....
sungguh menakutkanlah pulak....