Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 23 Disember 2011

SEBELUM MENGAWAN - SEDIAKAN BAJU HUJAN



KOMENTAR TUKAR TIUB


pekara menggunakan kondom ini ditimbulkan kerana
semakin banyak bayi dibuang
ada yang ditemui mati
ada yang dapat diselamatkan

Dari 2000-2006 seramai 580 bayi telah dibuang. Dari awal tahun hingga bulan Ogos ini seramai 73 bayi telah dibuang. Ada yang dijumpai di tepi tong sampah, dalam tong sampah, tertanam dalam belukar dan ada yang ditemui di rumah kosong. Seramai 29 bayi yang dibuang ini telah ditemui hidup manakala 44 orang telah ditemui mati. Ini angka rasmi dari pihak polis sendiri. - tulisan saya dalam yahoo.com

tukar tiub ingin mengajukan satu jalan penyelesaian
ia itu kalau ingin mengadakan hubungan sex
kalau gersang ingin bersenggama
atau kalau sangap hendak mengawan
adalah masuk akal untuk menggunakan kondom

tidak timbul soal menggalakkan
apa yang diajukan ialah jalan keluar
kerana selama ini dengan menggunakan hujah moral
dengan menggunakan hujah syurga dan neraka
kelihatan tidak dilihat pembuangan bayi ini menurun
jumlah bayi ditemui dibuang dari tahu ke tahun bertambah

hakikatnya testosterone
anak anak muda yang berumur 16 - 25
cukup merangsang
cukup gersang

untuk old tai sila ingatkan kembali
ketika tuan tuan yang mulia berumur sedemikian
bukankah kita sentiasa gersang?
tetapi pada ketika itu struktur dan pabrik budaya melayu
masih lagi dalam keadaaan feudal dan kampongan
kita ada keberahian tetapi suasana tidak membantu

hari ini semua berubah:

sistem ekonomi kapitalis telah membawa
adik, kakak dan emak kita ke kilang
sistem ekonomi kapitalis telah membawa
kekasih awek dan minah cun ke ruang kerja
sistem ekonnomi kapitalis
telah merubah pabrik sistem budaya melayu
ini hakikat

sistem ekonomi kapitalis juga telah membawa teknoloji
teknoloji baru ini membuatkan anak anak muda
jantan dan betina bersua bertemu bercita dan bersenggama
ini hakikat

hari ini anak muda
jantan dan betina
bertemu dan bersua dimana mana
pabrik sosio budaya melayu 40 tahun dahulu telah ranap
di kampong anak muda mengentot
di felda anak muda mengentot
di universiti anak muda mengentot
di kilang anak muda mengentot
ini hakikat kerana mengentot itu adalah fitrah manusia

sistem ekonomi kapitalis ini lebih besar hegemoni budayanya
sistem ekonomi kapitalis ini dapat membeli apa sahaja
sistem ekonomi kapitalis ini tidak bertuhan
sistem ekonomi kapitalsi ini tidak beragama

ekonomi kapitalis bertuhankan untung

sistem ekonomi kapitalis inilah yang melahirkan
pembudayaan yang kita lihat hari ini
pembudayaan ini lahir dari proses pembuatan
dalam usaha untuk mencari keuntungan

justeru dalam menghadapi serangan buaday kapitalis ini
agar bayi bayi tidak ditemui mati
maka gunakan lah kondom jika ingin mengadakan hubungan sex

Saya berani berkata sedemikian kerana dari tahun 2008 – 2010 terdapat 152,000 apa yang dipanggil kelahiran anak di luar nikah. Ini adalah stastik rasmi dari Jabatan Kebajikan Masyarakat. Angka ini menunjukan bahawa hujah moral telah tidak berjaya mengurangkan testosterone anak-anak muda yang baru belajar ‘mengawan’- tulisan di yahoo.com

ada anak muda yang boleh menahan nafsu
ada anak muda yang boleh menangkis serangan kapitalis
tetapi ramai yang gagal
sebelum tuan tuan mendabik dada
mengaku diri sendiri lebih islam
mengaku hanya sendiri saja yang betul

baca ini:
Cuba bayangkan 580 bayi dibuang mati. Jumlah ini sama dengan satu batalion askar Melayu DiRaja. Cuba bayangkan 73 orang bayi dibuang tahun ini. Jumlah ini sama dengan dua buah kelas darjah satu di Sekolah Kebangsaan Bangsar.- tulisan dalam yhoo.com






GUNAKAN BAJU HUJAN







PANDANGAN DARI PEMBACA

Utk sesiapa yg beragama Islam yg tak takut dosa zina dan rela mengambil risiko berdosa besar serta tak kisah diseksa di akhirat: Aku faham apa tt nak kempenkan...bersesuaian dgn keadaan hidup sekular (agama guna utk kawin,nikah,sunat,kenduri,mati etc saja xnak ikut xdehal xde sape bole hukum, sementara cara pemerintahan pakai sistem BARAT spt demokrasi, sosialis, kapitalis, komunis etc)yg dianjurkan oleh pemerintah BN, tt cadangkan pada sapa2 yg xdapat menahan diri dari berzina (nak jgk jolok walopun tahu zina tu dosa besar & sepatutnya xboleh dilakukan oleh seorang yg beragama Islam)...

MAKA SEPATUTNYA ANDA PAKAI KONDOM!...kondom adalah cara terbaik untuk elak pasangan mengandung dan secara tak langsung kurangkan statistik pembuangan bayi yg xbersalah tu.... kalo nak jgk pikir siapa yg salah besar xambil tindak penyelesaian, aku jawab pemerintah Malaysia la (kedua2 BN & pembangkang) yg mempunyai kuasa, dana dan manpower yg sepatutnya lakukan sesuatu bukan hanya buat statement kutuk lepas tu xbuat apa2 yg berkesan
By Akon Domos on SELAMATKAN BAYI - SILA GUNAKAN KONDOM on 12/23/11

Salam TT, Aku harap orang tak terlalu cepat salah kan agama dalam hal buang bayi ni. Ini bukan yang di ajar oleh agama. Kena buat satu kajian menyeluruh ttg isu buang bayi ni. Ini masalah budaya melayu. Budaya tak nak ambik tanggungjawab dan lepaskan tanggungan.

Buat pandai, bila ada masalah, lari. Mmg pundek lah perangai mcm ni. Mmg takde telo. Cuba kita letak diri kita kat tempat minah yg terpaksa melahirkan anak luar nikah mcm ni. Apa yg dia fikir masa berdepan dengan masalah ni. Of course, tak perlu ckp pasal apa yg terjadi masa berjubor - yg itu semua tahu. Kemungkinan besar minah ni sebenarnya keseorangan i.e. Boyfriend dah blah. Kalau boyfriend ada pun, dia semestinya setuju utk abort je baby ni dan buang.

Tak nak amik tangungjawab. Cari jalan keluar yg paling senang sekali. Apa akan jadi kalau minah/mat ni simpan baby ni? Maknanya cari nahas lah kalau dia simpan. Semestinya dia akan di caci, di tohmah, di buang oleh keluarga yg lebih utamakan air muka dari nyawa manusia, See more...
By Anonymous on JANGAN BUANG BAYI - GUNAKAN KONDOM on 12/23/11



16 ulasan:

Pokeh Busu berkata...

Ada cara lain, kau jangan lupa pancut luar, kau jangan kata tak sempat atau grip kuat sangat, mesti boleh punya.
Cara lain, kau melancap je lah, kau buang anak kat dalam bilik air je, selamat.
Dua dua cara tu memang berdosa tapi praktikal, kalau tak nak dosa, berusahalah untuk cara yang halal, iaitu 'Nikah dan Kahwin'

Tanpa Nama berkata...

Bravo Bro gua respect sama lu

mek berkata...

aku suka komentar tukar tiub.
harap lepas ni ramai dapat pencerahan maksud sebenar kempen tukar tiub suruh pakai kondom.
dan tak ada lagi pak-pak lebai nak tunjuk alim bagi komen yang bangang.

kah kah kah

Pro_Pembaharuan berkata...

TT... cuba lu cakap kat diorang2 yang cakap ala2 ulamak teragung atau lebih islam dari semua orang tu... tanya ini kat diorang

"WOI PUNDEK2, ALASAN AGAMA LUORANG FAIL LA...
1. KALO JADI, KENAPA MAKIN BANYAK BABI MASUK LONGKANG?

2. KALO BETUL LUORANG NAK SANGAT ISLAM, KENAPE SORANG ANAK ANGKAT DARI ANAK LUAR NIKAH TU PUN KORANG TAK AMBIK? CAKAP JE LEBIH!

Tanpa Nama berkata...

wahwahwah.. nuraker, nuraker, nuraker.. kalau dulu memanglah orang jadi takut sebab suasana orang dulu2 masih tebal keislamannya.. ini yang kita amat harap2kan.. tapi apa yang mampu kita lawan kehendak majoriti manusia, peredaran sunnah ketentuan Allah Taala dan ujiannya.. dengan hanya dilitupi senipis iman menunggu bala saja yang kita ada..

sekarang ini agama islam tinggal nama islam saja.. hanya 3-4 kerat saja dok sibuk amal makruf nahi mungkar... nak lancarkan enigma ini, kita kene kuat semangat, berilmu dan berhikmah.... manakala 5-berjuta2 kerat lagi, sumer hanya tahu nak mengentot dan merembat sajer..

lu kalo layan minah dan mamat terlebih betul bendul Islam ni.. lu memang sengal dan kene checkmate la TT.. lu sudah hilang isylam kerena telah dibolot mereka.. pong pang pong pang, israel gelak jer tunjuk kontol dan papap dan berulang2 mengentot kat internet.. sumer kebenaran yang mamat terlebih isylam ni jadi bahan ketawa untuk dibawa masuk nuraker.. lu pulak, cuma boleh cerita ceriti pasal pak cik kordi sajalah..

Akon Domos 2 berkata...

terima kasih tt kerana kasi up aku punya komen, mmg pembaca+pengkomen terutamanya yg beragama Islam org melayu suka MENYALAHKAN si penzina+penghasil anak haram dgn hujah2 agama islam utk menunjukkan kebenaran dlm perspektif yg diorg nampak sahaja walhal yg lebih penting adalah carik penyelesaian! APAKAH TINDAKAN YG PALING EFEKTIF DALAM JANGKA MASA PENDEK UNTUK KURANGKAN STATISTIK PEMBUANGAN BAYI YG TAK BERSALAH TU? maka aku nampak galakkan pakai kondom secara umum adalah cara jangka masa pendek yg berkesan,kalau kedai runcit 1 malaysia KR1M jual kondom lebih murah dari 7-11 lagi bagus, xpayah iklan cuma jual jer…

Tetapi aku tak nafikan penyelesaian jangka masa panjang [mengambil masa lama tetapi menjelang perlaksanaan penyelesaian tu makin bnyk bayi xbersalah dihasilkan dan mati] perlu jgk dilaksanakan segera seperti:
1)permudahkan remaja/belia kawin,hapuskan budaya melayu yg menyusahkan seperti mak bapak letak hantaran kawin tinggi utk tujuan menunjuk2, utk jaga maruah+status dan utk biaya kenduri kawin besar2ran dan mahal
2) sokong dan perbesarkan lagi inisiatif pemberian kawin ramai2 guna duit zakat utk pasangan yg nak entot tp xde duit dan berpendapatan rendah, bagi sumbangan permulaan hidup dan utamakan diorg dlm skim rumah pertamaku, adakan satu kenduri besar kawin diorg ramai2 panggil Agong tepung tawar bagi ucapan, dgn cara ni xpayahla nak berhutang keliling pinggang bila kawin…
3)kecualikan cukai LHDN pasangan yg baru nak kawin pertama kali sebagai galakkan masyarakat percaya kepada institusi perkahwinan
4) kena ada kempen utk brainwash ibubapa agar lebih fleksibel tak rigid, tak melenting sebaliknya cool menangani isu remaja/belia yg tersalah langkah entot dulu pk kemudian lepastu lahir anak haram
5) kene ada program utk brainwash masyarakat ttg perlunya buang adat2 bodoh (adat melayu terutamanya) dr kehidupan utk mudahkan perkahwinan dan pupuk budaya kasih syg...pupuk penerimaan terhadap anak haram dan beri kasih syg bkn halau dari rumah dan dera serta tak ngaku itu anak dan cucunya...bayi xbersalah tu ada hak utk diperbesarkan mcm bayi2 lain
6)perbanyakkan+perhebatkan lagi kempen mengenai bahaya AIDS, seks bebas, seks luar nikah, liwat lesbian, dadah, arak, ecstacy etc di sekolah rendah, menegah, institusi pendidikan,ipt dan ipts
7)beri anugerah maal hijrah pada ketua keluarga & keluarga yg berjaya membesarkan anak haram dan berjaya mendidik anaknya yg seks bebas kembali ke pangkal jalan jadi seorg berguna utk Malaysia agar jd contoh pada masyarakat lain, panggil dia wawancara puji dia bagi liputan meluas siaran langsung dalam tv, surat khabar dan internet…bagi hadiah sebuah kenderaan MPV seperti Exora dan Alza kepada pemenang anugerah maal hijrah
8) perbanyakkan dan perhebatkan lagi kesedaran agama utk penganut mereka sbg galakkan masyarakat beragama/bertuhan dan percaya+yakin kepada institusi perkahwinan dan keluarga
9) Mari kita tukar tampuk kepimpinan Malayisa dari UMNO/BN kepada pembangkang PR pada PRU13, jika dah undi pembangkang PR tapi perubahan yg ada masih tidak memuaskan kita, KITA UNDI SEMULA KERAJAAN UMNO/BN pada PRU14

TT sila terbitkan komen aku.. TQ

kaki entot hisup dlm sekular tp dlm hati ada Islam berkata...

aku sgt bengang dgn pengkomen yg cepat sgt melenting bila baca komen tt dan bila tgk gambar kondom yg kreatif tu....last2 salah paham ttg apa pencerahan yg tt ingin sampaikan....tgk kondom jer melenting...baca dulu berulang kali dan pahamkan dgn mendalam...bukan asyik menyalahkan jer...bukak hujah2 Islam setakat kat laman web tt jer tp bila mengundi undi parti BN UMNO yg perjuangkan sekular.....korang yg jenis ni nak ISLAM/perubahan ke atau nak ketuanan Melayu sekular seks bebas rembat komisyen duit rakyat?

Tanpa Nama berkata...

Siapa siapa yang tak faham apa yang ingin di sampaikan oleh TT tu elok lah jangan buat komen.. Menyakitkan hati je bila dengar komen2 engkau orang.. TT menyarankan untuk menjuruskan kepada maksiat tetapi kalau dah engkau tak boleh tahan sangat tak boleh di nasihat langsung baik jantan atau betina ayuh..go head...but fikirkanlah masa depan apa akan jadi...fikirkan risiko..dosa bunuh bayi..dosa buang bayi..dosa ngentot.. Ngentot boleh..nak beli kondom tak mampu ke..?? Jangan sedap fikir ngentot je..fikirkanlah kesengsaraan yang bakal di hadapi oleh minah minah yang kena entot tu jika mengandong dan melahirkan bayi.. Kalu tak sangat pakai kondom..lindungi kepala pelir ko tu... Minah pun satu..dah tahu entot boleh ngandung tapi di kangkang juga.. Wahai minah minah...kalau dah tahu balak engkau tak pakai baju hujan elok lah kau beli plastik bungkus air tu dan masukan dalam cipap kau...

Pencuri perompak bank pun berdos juga bila merompak wang di bank tapi dia tahu juga pakai
sarong atau topeng untuk mengelak dari di kenali. Maknanya merek lebih educated dati kaki ngentot..

anti kapitalist berkata...

pak lebai bongok yg anti pakai kondom lebih suka anak cucu dia ngentot haram lepas tu buang anak haram dlm tong sampah. puak ni tak membaca dan perlu diketuk kepala dia biar jgn bodoh sgt.puak ni terlalu ramai dlm kjaan bn jd ustaz lebai kulop teritama yg balik azhar yg ternama konon. ini ustaz taliban malah lebih teruk.

Mr Sylarius berkata...

Sebagai anak muda yang skema dan mengikut cakap orang tua-tua, saya memang terasa sangat terseksa untuk mengawal nafsu mengentot. Terutamanya ketika bercinta sebelum bernikah dahulu. Kami memang tidak pernah mengentot sebelum bernikah.

Justeru itu, kami berusaha juga untuk bernikah. Namun, bernikah adalah perkara yang amat rumit dan merungsingkan kepala bagi anak-anak muda Melayu Islam. Walaupun, rukun nikah di dalam Islam itu sendiri sangat mudah sebenarnya.

Pelbagai tokok tambah diletakkan dalam usaha pernikahan di atas nama adat resam ketimuran, seperti merisik, bertunang, duit & dulang hantaran, kenduri kendara, persiapan pelamin, set persalinan, upah jurugambar dan macam-macam lagi perkara yang memerlukan perbelanjaan yang besar yang boleh dihabiskan dalam masa sehari untuk majlis itu sahaja.

Perkara tersebut sememangnya memerlukan belanja yang besar dan ramai yang tidak mampu untuk menanggungnya. Untuk menabung, akan memakan masa yang panjang. Manakala kehendak kote dan puki masing-masing tidak dapat ditahan lagi.

Maka, mengentot ketika berdating tidak dapat dielakkan. Walau sekuat mana iman seseorang.

Seks adalah fitrah. Sama juga seperti makan dan tidur. Bila lapar, kita makan. Bila ngantuk kita tidur. Bila gersang, mengentot.

Jikalau ada yang masih menggunakan hujah moral, sila lakukan sesuatu untuk mempermudahkan orang muda bernikah. Jangan sibuk nak tunjukkan diri tu alim sangat. Orang yang betul-betul alim akan memudahkan manusia lain, bukannya menyusahkan.

Tanpa Nama berkata...

Salam TT,

Terima kasih kerana post aku punya komend. Ni nak sambung skit lg pasal buang bayi.

Kita tak boleh salahkan mat2 dan minah2 yang terlibat saja. ini adalah tanggungjawab seluruh masyarakat. ini fardu kifayah. kalau perkaran ni tak diselesaikan, semua org berdosa. dan tunggulah azabnya nanti.

aku setuju sgtlah ko kaitkan masalah ni dengan sistem ekonomi skg. ini mmg antara punca berlakunya byk masalah termasuk masalah buang bayi ni. suasana sekarang mmg condusive utk perkara mcm ni berlaku.

imam imam muda, ustazah ustazah pilihan, pak pak lebai dan mek mek masjid mesti selesaikan perkara ni secara ilmiah. jgn sekali2 gunakan emosi utk tangani isu ni.

dan jgnlah terlalu nak jaga adat istiadat sampai menyusahkan org2 mudah nak kahwin. sampai berhutang nak kahwin sbb nak jaga adat. adat pasal asalnya baik kerana nak jaga cara hidup tapi kalau terlalu nak jaga adat sampai perkara yang pokok diketepikan, ini bangang!

sebaik baik perkahwinan adalah yang termudah (ini Nabi kata, bukan aku kata).

selesaikan perkara ini secara ilmiah. baca dan tuntutlah ilmu.

Tanpa Nama berkata...

bro tt..

kalau ada hudud kat malaysia nih, aku rasa kurang sikit masalah buang bayi nih. Walaupun tak habis seratus peratus.

masalahnya bro...
suruh buat hudud, dia org tolak
suruh pakai kondom, dia org bising
tu yg buang bayi naik mencanak2 tur!

Tanpa Nama berkata...

sedangkan sebelum naik moto pun kita kena lindungi kepala kita dengan topi keledar....

inikan pula masa kita nak mengawan. Bukankah lebih selamat jika kepala kita tu kita sarungkan dengan topi keledar jugak!

kampong lad berkata...

kenapa jadi bayi? kenapa ubi jadi kayu dan kenapa gigi sakit? jawapannya hanya satu saja....sebab lambat cabut.

Tanpa Nama berkata...

Hanya HUKUM HUDUD sahaja penyelesaiannya. Muktamad!


Abdullah

Tanpa Nama berkata...

lebih baik nikah dripda gunekn kndom...