Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 23 Disember 2011

SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA



SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA



sidang pengarang
tim teknikal
juru gambar
dan semua kaum keluarga dan kerabat tukar tiub
mengucapkan selamat menyambut mauluddul rasul nabi isa





















MALAM KUDUS

malam kudus itu kau dilahirkan
malam kudus itu di palestine
malam kudus di bumi suci

malam kudus itu
tiga bintang berarak mengawal
malam kudus itu
tiga putera datang berkuda
malam kudus itu kau dilahirkan

bercahayalah alam semesta
bergumbiralah kita sesama manusia


lalu datang sang santa
lalu terbanglah sang rudolph
lalu berhingusklah sang rusa
berjalan dari benua ke benua
dari negeri ke negeri
dari rumah ke rumah
dari pintu ke pintu
membawa harapan
membawa ingatan
membawa hadiah kemanusiaan

aduh!
bergumbiraa wahai bani manusia
hidup ini hanya sekali
selamat menyambut kedatangan mu


63 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MasyaAllah..
Nabi Isa tak dilahirkan pada 25december.. 25 dec ialah hari kelahiran dewa yunani yg bernama mithras.. Mithras tu yg disebut sebagai anak tuhan kemudian di asimilasikan ke dalam cerita yesus yg kemudian di sebut kristus..

Tanpa Nama berkata...

maulidur rasul kahar tak nak sambut ke? hahahahahahahaha

fly berkata...

topik yg paling bingai dari tukar tiub yg perasan bagus!!!siap berpuisi-puisi lagi! ni kes nak beli jiwa lah ni! dei isyam, lu sambutke perayaan ni? atau lu memang spesis menyambut semua jenis perayaan?

Tanpa Nama berkata...

abg tt

gua respek sama lu. tak banyak org islam berani buat macam ni. mereka tu teloq takda. takut murtad, takut salji, takut pokok krismas, takut santa claus.... tengok org bukan islam lari lintang pukang sembunyi belakang fatwa lagi.
alangkah baik klau org islam kuat hati nurani daripada kuat fatwa.

selamat hari natal kepada semua umat dunia..... aku bukan murtad oii!

Tanpa Nama berkata...

Kah kah.... Wei TT, aku copy blk komen member kt atas tu, aku nk ko baca blk n ko hadam btul2.

Nabi Isa tak dilahirkan pada 25december.. 25 dec ialah hari kelahiran dewa yunani yg bernama mithras.. Mithras tu yg disebut sebagai anak tuhan kemudian di asimilasikan ke dalam cerita yesus yg kemudian di sebut kristus..

Ko kena mencari dulu sbelum ko nk post sumthing kt blog ko ni... Ko sambut la sorg2. Posting yg ni x ilmiah n xde homework. Ape yg member kt atas tu post btul. Utk ko TT aku hanye mengucap panjang je....

Tanpa Nama berkata...

apa akan terjadi jikalau santa claus pergi melawat Hassan Ali di rumahnya pada 25-December nanti ???

a) hassan ali akan 'ptui' sama si santa.

b) hassan ali akan buat laporan polis.

c) hassan ali akan 'dikristiankan' oleh si santa.

d) hasaan ali akan minta 4 nombor ekor dari si santa.

elsyet berkata...

Hang pa ni jgn taktau. Bro TT ni semua dia mkn. Semua dia minum. Semua raya dia raya. Kalau dia post yg pelik pasal agama tu korang baca tp jgn la percaya. Ni blog dia. Dia boleh tulis apa dia suka. Kalau tak suka hangpa tak payah baca. Lagi hangpa dok kata lagi dia suka. Dia saja ja tulis posting ni nak bagi org melayu islam berfikir dan mencari kebenaran. Berapa kerat sgt yg tau 25/12 tu bkn tarikh lahir nabi Isa?? Ini mencetuskan debat. Maka bercambahlah ilmu. Bagus. Teruskan mengupas isu ini maka kita akan dapat tau kebenaran di akhirnya. TT xsuka free loader. Mau ilmu kena cari.

Tanpa Nama berkata...

Memang sah kau ni murtad, TT! Minum arak, seks bebas, apa lagi?

hanya isa samad bukan rasul berkata...

kecik hati nabi isa bila org malaysia tak nak sambut kehebatan nabi isa.
Jgn risau tukar tiub, nik aziz akan sentiasa meredhai perbuatan anda, aku jamin.

semoga rasullullah isa sentiasa di rahmati allah yg satu.

Non-Governmental Individual berkata...

TT, ini 'bola tanggung' untuk puak2 SEBANITAS tibai kau. kau tunggu lah mereka berceramah agama untuk taibai kau lepas ni.

Non-Governmental Individual berkata...

Selamat hari natal sham... cheers...

DX berkata...

kalau itu iman mereka, itu sambutan mereka, mengapa mahu dipertikai? mengapa mahu bercerita krismas ini perayaan yunani.

pada yang islam,
cuba kalau ada yang kata islam ini cuma gabungan ajaran yahudi dan kristian?

Tanpa Nama berkata...

sarcasm post. serbanistas & conpiracy theory believer rage detected. nice troll.. haha

Tanpa Nama berkata...

Ai..ni pun mo kalut ka bro...ok la tu respek jesus..bro tt cool apa...aku bukan moslem..bukan al quran ada surah pasal mariam n isa..ui tak adil la kamu sambut raya ibrahim, isa tak iktiraf pula...rilek arh ngan gaduh gaduh..main agak birthday kira ok la..mcm d sabah srwk dulu mana ada surat beranak kita sambut bday mumy n dady main agak agak ja...yg penting ingat...bukan la meraikan..aku pun tidak meraikan perarayaan xmas ni...kita sambut gawai m kaamatan da..aramaitii..

Tanpa Nama berkata...

Betul la apa yg tt nie tulis.
Lu org jgn jadi bangang. Pi la tanya lebai google apa dia ckp.
Blog ini bukan blok ilmiah. Blog utk mereka yg cool sahaja. Mat skema, mat berkemaja batik Pegi mampos la sama korang.
Nak blog yg ilmiah pi baca blog Madey.
Bodoh punya melayu.

Tanpa Nama berkata...

Nabi isa umat islam ialah nabi yg lahir tanpa bapa.keajaiban yg patut di fikirkan..jika kita masih islam jgn dicampurkan nabi yg suci ini dgan perayaan yg tidak ada sangkaut paut dgn Nabi Isa a.s..Tentang ucapan Selamat Perayaan agama lain boleh rujuk fatwa dr. mohd asri di minda tajdid.. seperti yg selalu diulang oleh TT..jgn malas membaca..nanti cakap tak serupa bikin dan jadi org yg tak menepati janji sendiri.. itu lagi hina dr ditipu oleh rosmah,,

aku bukan keling berkata...

Woi orang orang bengap, biarlah mithras yang dilahirkan pada 25 disember..ko sakit apsal..dah orang celebrate berkurun kurun cam tu you nak berceramah pulak..kenapa you orang tak paham keikhlasan brader Isham yang nak ucap selamat menyambut krismas sahaja..

kalau ader orang ceramah kat kau tentang hari raya disambut pada tarikh yang salah ko suka tak?? tu macam potong stim mood perayaan ka..pakai otak sikit...jangan pikir Islam shaja yang betul al quran shj betul dan semu benda lain tak betul...

Tanpa Nama berkata...

bro tt
saya salute bro punya sebahagian dari penulisan yang lalu

tapi yang ni ....
terlalu bebas hingga terbabas ...
kembali lah semula mencari sesutu yang sebenarnye ....

saya tak pasti sejarah sebenarnye, 25 disember tersebut ...
tetapi, sambutan tersebut yang tentunye, tiada kaitan dengan 'NABI ISA a.s.' ....
tambah tambah pulak, dicampur dengan santa claus dan rusa ... lagi le terbabas dari sejarah NABI ISA a.s. ....

Tanpa Nama berkata...

NI LAGI bahalol punya statement...mana ada orang Islam sama Santa Claus? Lu jangan buat fitnah bangang...LU INGAT SAMBUT HARI NATAL SUDAH NAIK LU PUNYA MAKAM KA? HALO...NI ZAMAN bukan lagi zaman nabi Isa do! Mana satu lu mahu highlight? Nabi Muhammad saw atau Nabi Isa as? Lu kalau mahu highlight kasi highlight itu Nabi Isa as bukan tuhan...bukan anak tuhan...(tuhan ada hati mahu anak ka?)...lu bukan sambut hari natal sama bikin dengan puak tiga tuhan sambut...kalau mahu sambut Natal kasi highlight sapa itu Nabi Isa di disi tuhan...bukan macam puak tiga tuhan cakap...
lu ada teloq..tapi teloq sudah kecut macam lu punya otak...tak mahu fikir....(sudah lah boloh lagi mahu tunjuk lagi boloh...)

Tanpa Nama berkata...

nabi isa as dilahirkan musim pns la bro tt.25 dec tu hari kelahiran sun god org2 pagan sebelum masuk kristen.bkn nya hari lahir son of god org2 kristen.smoga dpt pencerahan.

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn anon 536.

Lawak2 gak, tp soal akidah kena hati2 tt.
sebab aku peminat no wahid mu.

Tanpa Nama berkata...

setuju. nabi isa x dilahirkan pada bulan disember. gereja sendiri pernah mengakui fakta ini.

Tanpa Nama berkata...

"Nabi Isa tak dilahirkan pada 25december".

OMG! Kalau pandia sangat, tolong bagitau bila Nabi Isa lahir????

Dewa yunani mithras lahir pada 25 dec. Tapi, adik aku pun lahir 25 dec, pakcik aku pun lahir 25 dec, dean martin pun lahir pada 25 dec, james brown pun lahir 25 dec, anwar sadat pun lahir 25 dec, mohd ali jinnah pun 25 dec.

Apa salah mereka kalau lahir pada hari yang sama? Yang disambut ...hari lahir nabi isa bukan dewa dewi entah apa lagi. Takan ada fatwa lagi pasal tarikh lahir? Atau arang ni nak kata nabi isa tak dilahirkan?
PTUI!!!!! Panglima Alim konon!

Tanpa Nama berkata...

bila org kencing islam, mulut buih2 nak bantai depa sampai nak jihad.

bila org islam kencing kristian, mereka buat de aje.

sapa nampak bodoh? jgnlah jaga tepi kain org lain. diam2 tutup lubang tu. jangan sampai mereka nampak melayu bodoh. belajar sejarah sikit2 dah pandai nak kutuk agama lain. aku pantang orang bodoh buat bodoh dan bodohkan islam sendiri. lari jauh2 sikit kamu ni.

shah berkata...

Ya salam pada TT..
Mengenai hal ini tidak salah kita ingin memuliakan rasul yg bernama Isa dengan bergembira di hari kelahirannya..
Berkenaan dengan agama yunani,nabi Isa dikatakan oleh teologis sebagai telah membunuh zeus dan kemudiannya mengembalikan kepada kehidupan kepada jalan trinity.ini kerana maharaja rom diconstatinaple telah menganut agama kristian dan memaksa semua org masuk kristian.jadi mereka telah mencipta hal kejadian isa membunuh zeus dan memaksa dewa2 ini tunduk kepada trinity.

Perbahasan mathias ada dari agama lama parsi dan datang dari perkataan mitra.Pengikut mithras bukanlah percaya yg ia adalah anak tuhan melainkan hanya anak yg lahir dari batu dan dilihat bersama tuhan matahari sol..Mithras dan christian akhirnya menjadi seteru dan mithras telas ditumpaskan oleh kristian.
Bagaimanapun, pendapat dewa mithras dilihat oleh kebanyakkan sarjana sebagai mitos dan merupakan suatu adaptasi agama parsi.
Dan, watak mithras dan jesus dilihat sebagai watak yg sama dan saling bersaing utk kecemerlangan.

Sepukal berkata...

sibuk dgn mithras ko. semua org tau tarikh lahir nabi isa tak jelas. 25 dec tu gereja barat yg pilih utk simbolik je. jadi tak ada masalah la nak pilih mana2 tarikh pun. ko nak sambut krismas guna harijadi ko pun boleh kalau ko sibuk sangat pasal tarikh tu. kecoh ah

Silap Kona berkata...

Nabi Isa dilahirkan bila yerr??

Tanpa Nama berkata...

e) mintak kerusi tanding dlm pru13 nanti.

Harimau-Menaip berkata...

Abah kau la Sham!

Kibaran Panji berkata...

by the way, tidak ada catatan sejarah menulis 25 disember tu adalah tarikh lahir Nabi Isa...

Kibaran Panji berkata...

by the way, tidak ada catatan sejarah menulis 25 disember tu adalah tarikh lahir Nabi Isa...

Tanpa Nama berkata...

Bro tt , lu tengok pic ni , baca dan faham..
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=239967656075754&set=a.203112709761249.51618.202752153130638&type=1&ref=nf

Tanpa Nama berkata...

biar betul maulidul rasul dgn santa ..ish risau aku, salah aqidah ni..

Accounting and Finance Solution berkata...

jaga aqidah.. tak tahu jgn ckp. ini bukan soal berani atau tak ..bab aqidah - no jokes

Accounting and Finance Solution berkata...

jaga aqidah.. tak tahu jgn ckp. ini bukan soal berani atau tak ..bab aqidah - no jokes

Tanpa Nama berkata...

Apa nak kecoh-kecoh.jaga agama sendiri sudahlah. Ni nak sibuk pasal agama orang kan nampak je bodohnya. Kalau tak celebrate tu duduk lah kat rumah. Sibuk tu pehal. Utk justine, gua pg rumah..sedia itu beer..gua tak nak berlagak alim ..kononn..

freeman berkata...

Mithras ke, Isa ke,
apa-apa pun...

A.B.U.!

Asalkan Bukan Umno!

Tanpa Nama berkata...

Statement bodoh lagi..'bila orang islam kena kencing...kamu nak bela..."

APA LU INGAT KALAU MAK BAPAK LU KENA KENCING....LU PUN MAHU TARUK KENCING SAMA KA? HALO DEY...MAK BAPAK LU ISLAM KA? KAPIR KA?

LU MAHU SAMBUT X-MAS LU PUNYA HAL...TAPI KALAU LU SAMBUT SAMA RASA MACAM PUAK TIGA TUHAN SAMBUT...LU PUN SAMA GAK MACAM DIA OLANG...

ITU NABI ISA PROMOTE FAHAM MONOTISME...BUKAN TRINITY....LU KENA HIGHLIGHT ITU HAL..ITU YANG PENTING...

ADA KA TUHAN ADA ATI NAK ANAK...NAK BINI.....MANA LU PUNYA OTAK...MANA RASIONAL LU....TARUK KEPALA LUTUT KA?

Tanpa Nama berkata...

apa pasal kritik agama lain tak boleh? lu boloh ka? semua agama lu boleh kritik..boleh cari kesalahan....boleh cari kebolohan agama itu..sampai otak lu surrender pada agama yang ngam dengan otak lu...tapi kalau otak lu sangat boloh sampai rasa sangat pandai..itu lu punya fasallah...

Agama x-men...ada betul ka? puak tiga tuhan ada betul ka? puak satu tuhan ada betul ka?
tanya lu punya kepala otak bukan kepala bana....kalau kepala otak lu tak boleh terima puak tiga tuhan...apa fasal lu mahu percaya...halo dey...ini zaman IT lo....zaman otak...bukan zaman kepala lutut....kasi respek kat otak lu sikit...kah..kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

Kpd yg hot x tentu psl, kalo TT nk ucap slamat menyambut krismas pd satu dunia pun, tu hal dia, ada aku kisah. Cuma ayat awal2 ckp nabi isa, pastu tibai buh gmbr santa n rusa. Xkena ar... Lain la dia ckp jesus n relate kn sume gmbr tu, aku rasa org lain x sibuk2 nk komen. Baik2 skit bro, bnyk gak aku tgk org sokong ko bab ni. Ni namanye sokong membawa rebah ni. Member yg lain yg dok tibai ko bkn sbb x sokong ko tp dlm bab ni je, kitaorg x sokong ko. Lanatak la nk sound benda apa pn. Akidah kena jg sbb hidup hanye skali..

Fergt berkata...

Christmas ni sebenarnya takda kena mengena la dengan agama kristian. banyak orang fikir christmas perayaan kristian sebab catholic church pergi tempek hari lahir Isa/Jesus kat 25 Dec.kita sendiri pun tak pasti bila Isa/Jesus lahir. ini cara catholic church kawal pagan holidays.biasala,church2 kan gila kuasa. banyak elemen2 christmas sebenarnya diambik dari pagan dan dongeng2/cerita rakyat je.

lagipun,banyak orang sekarang sambut Christmass sebagai public holiday,time utk lepak2 ngan family,dapat hadiah,etc.

Tanpa Nama berkata...

Sejarah bukan milik golongan tertentu. Mari kita rai perbezaan pandangan dan timbang apa makna kebenaran. Menerima tanpa menyoal akan merugikan kita....Sila tonton
http://www.youtube.com/watch?v=vLqrkOc53i8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=E-0rq9C6io4

Tanpa Nama berkata...

biorle, si isham kunun nak tunjuk dia cool. masa krismas ade salju. raya islam panas terik, tak cool.

Tanpa Nama berkata...

Amende ni kecoh2. Ramai nyer org nk masuk syurga dan takut pd neraka. Tu dia lah org yg dapat agama dari keturunan.. Kalu isa dari mariam tanpa ayah, mengapa tak dicari siapa mariam? Siapa hakikat diri perempuan? Rumi, ibn arabi, alfarid dan ramai lagi bercerita ttg hakikat ni.

CucuTokAbah berkata...

Ketawa melihat serbanistas dan aku-melayu-therefore-akulah-the-best memegang hujah kalimah Mthras, Yunani dan tarikh lahir Nabi Isa a.s. 'yang betul'. Inilah kalau tak belajar sastera dan falsafah dan malas membaca. Harian Metro aje baca hahahhaha. Tak boleh nak appreciate benda simbolik dan intrinsik. Duk telan dan nganga sintesis orang lain!
Sebarkanlah roh Natal yang berintikan kasih-sayang dan keamanan sejagat untuk semua umat manusia. Merry Christmas.

Non-Governmental Individual berkata...

kecoh sangat tentang tarikh lair nabi Isa(dalam bhasa yahudi disebut Yeshua atau Yesha, dlm bahasa bible disebut Yesus). mazhab2 dlam kristian pun berbeza pendapat tentang tarikh lahir Isa.

sama macam Islam Syiah berbeza pendapat dgn Islam Sunnah tentang sunnah(perbuatan) nabi muhamad, sama macam Islam mazhab hanafi dan mazhab shafie berbeza pendapat tentang hukum hudud.

memang Santa Claus takde dalam Al-quran, dalam Bible pun tak ada. Santa Claus adalah budaya mat salleh. sama macam amalan memberi duit raya masa hari raya aidilfitri, beri duit raya tak ada dalam Al-Quran.

Isa adalah nabi semua agama Samawi (Islam, Kristian, dan yahudi). Maka, kita kena iktiraf. soal tarikh lahir itu remeh temeh. takkan ucap merry krismas pd kristian pun boleh murtad??

Tanpa Nama berkata...

kalo org kristen nak tau sgt bila jesus dilahirkan cuba kaji ayat ini,"Di daerah itu ada gembala2 yg tinggal dipadang menjaga kawanan ternak mereka pd waktu malam. Luke 2:8 ini menunjukan jesus tidak lahir pd 25dec.mana mungkin orang boleh tinggal dipadang pd musim sejuk.boleh mampos ooo.....

Tanpa Nama berkata...

akidah taik kucing lu. kalau korang tak paham tulisan TT ni tak payahlah nak MENGGELABAH komen macam2. ini freedom of expression bro. orang PAS ni banyak juga yang masih bengap.

Tanpa Nama berkata...

peduli apa aku isa lahir bila dekat mana. yg korang marah tak tentu hala tu buat menda? pirah mabuk. ini la kalau banyak sgt belajar kat al azhar semua haram harammmm. buat ngabis duit zakat aku jer.

Tanpa Nama berkata...

aku dah agak dah, ko akan kene lenyek punyer same mamat/minah terlebih islam ni..

allo TT, ko kene buat kumpulan nasyid la.. nyanyi macam raihan tu.. kalo nyanyi nanti, kena pegang tangan sebelah lagi yer sambil pakai ketayap..

ps: kepada kumpulan yang terlebih islam dan wajib masyuk syurgawi, banyak lagi web dan blog untuk anda baca.. pergilah harakah sana kalo tak mau kecoh2 kat sini.. kami tahu nak jaga iman kami, kami tahu nak jaga iman kami..kami akan jawab sendiri dalam kubur, kat depan Allah Taala nanti.. kalau kami nak dengar ceramah agama, kami pergi ke masjid.. kami tak akan masuk blog ini.. kebenaran bukan milik peribadi!!! kebenaran milik semua orang dan ianya untuk dikongsi... bukan diboloti.. klaimlah tarikh lahir apa pun, hanya iman di dada mampu menjawabnya untuk siapa kami sembah, untuk siapa kami sokong.... tidak boleh memaksa orang ikut kepercayaan kita.. zaman memaksa orang lain percaya apa yang kita surahkan akan berulang2 selagi bumi ini belum hanchur..

Tanpa Nama berkata...

What people don’t realize that when you are wishing Marry Christmas you are agreeing that Jesus Christ was born on the 25th of December and you are agreeing that he is the begotten son of God! Na’uzubillah which is Shirk...

Apabila timbul isu Kristianisasi, ramai yang 'semangat' terlebih sehingga mahu bakar Bible. Tapi bila Krismas tiba, terlalu ramai pula yang mahu tumpang sekaki merayakan dan mengucapkan selamat, sampai ada yang sibuk-sibuk pakai topi Santa Clause?!

tukar pelampong berkata...

TT ni boleh jadi mursyidul am santa klos la.. hakhakhak

mery krismas khir toyo..

makan rusa berkata...

wah tahun ni mufti santa claus dari johor terus sengap. hahaha....takut kena tibai lagi....baik diam diam kira gaji baru naik 13%. tu belum campur elaun naik lg. pakcik kayo pakcik kayo. korang kayap pi mampuih la korang.

Tanpa Nama berkata...

the best TROLL at the end of the 2011 from TT.....tekan la keyboard korang tu sampai lebam komen kat sini...

Tanpa Nama berkata...

lembu punya susu sapi dapat nama,
shahrizat punya lembu NFC dapat nama,
Jesus punya hari, santa klaus dapat nama....

Tanpa Nama berkata...

aku xnak komen pasal betul atau tak statement si TT. tapi aku masih tercari2 jawapan, kenapa setiap tahun 25 dec malaysia akan cuti. yg aku tahu perayaan akan dapat cuti bila majoriti rakyat anuti ataupun perayaan bagi bangsa. malahan ada sesetengah perayaan akan dapat cuti mengikut negeri, bukan ikut negara. tapi negara malaysia yang islam ini, dari dulu kini dan selamanya akan bercuti pada hari natal. cuti apa agama pun jasad tu akan gembira. tapi heboh bab akidah. sedangkan tak kaji adakah Kristian itu majoriti sejak dulu di malaysia? hasan ali dan harussani yg bising2 pasal kristianisasi pun tak penah nak tanya gomen kenapa aku bercuti pada hari krismas. butoh la korang

Tanpa Nama berkata...

Why and when the Christian Church
selected DEC-25 for Jesus' birthday?

The actual birthday of Jesus was forgotten by the early Christian movement. Various groups at the time celebrated his birth on JAN-6, APR-21, MAY-1 and on other days. By the 4th century, the church selected the approximate time of the winter solstice as the date to recognize Jesus' birth. They picked up this date from Pagan sources. As luck would have it, the autumn equinox about SEP-21 might have been a more accurate choice.



About the reason for the season: the winter solstice:

The winter solstice occurs about DEC-21 each year. It is the day of the year when the night is longest and the daytime shortest. It was a time of high anxiety throughout the Northern Hemisphere. For the previous six months, the daylight hours had been progressively shortening and the noonday Sun had been progressively lower in the sky. There was a fear that the Sun would continue this trend, that the cold season might continue forever, and warmth might never return to Earth.

Using the crude instruments available, ancient astronomers were able to detect by DEC-25 of each year that the daytime had become noticeably longer and the noonday Sun was once more higher in the sky. This date was chosen, and remains, the traditional date for followers of many different Pagan an Neopagan religions to celebrate the rebirth of the Sun. Following the solstice, each succeeding day has slightly more sunlight than the previous day. It was seen as a promise that warmth would return once more to the Earth. Numerous pre-Christian Pagan religions honored a birth or rebirth of one of their gods or goddesses on or about that day. Their deities were typically called: Son of Man, Light of the World, Sun of Righteousness, Bridegroom, and Savior. Some examples are:


Roman Pagan Religion: Attis was a son of the virgin Nana. His birth was celebrated on DEC-25. He was sacrificed as an adult in order to bring salvation to mankind. He died about MAR-25, after being crucified on a tree, and descended for three days into the underworld. On Sunday, he arose, as the solar deity for the new season. His followers tied an image of Attis to a tree on "Black Friday," and carried him in a procession to the temple. "Black Friday" has a very different meaning today. His body was symbolically eaten by his followers in the form of bread. Worship of Attis began in Rome circa 200 BCE. 1.

Tanpa Nama berkata...

My cock is much bigger than yours,
My cock can walk right through the door
With a feeling so pure...
It's got you screaming back for more.

Cool, in denial
We're the cruel regulators smoking
Cigaro cigaro cigar
Cool, in denial
We're the cruel regulators smoking
Cigaro cigaro cigar

My shit stinks much better than yours,
My shit stinks right down through the floor.
With a feeling so pure,
It's got you coming back for more.

Cool, in denial
We're the cruel regulators smoking
Cigaro cigaro cigar
Cool, in denial
We're the cruel regulators smoking
Cigaro cigaro cigar
Cool, in denial
We're the cruel regulators smoking
Cigaro cigaro cigar
Cool, in denial
We're the cruel regulators smoking
Cigaro cigaro cigar

Can't you see that I love my cock?
Can't you see that you love my cock?
Can't you see that we love my cock?

We're the regulators that de-regulate
We're the animators that de-animate
We're the propagators of all genocide
Burning through the world's resources, then we turn and hide

Were cool, in denial
We're the cruel regulators smoking
Cigaro cigaro cigar
Cool, in denial
We're the cruel regulators smoking
Cigar cigaro cigar

We're the regulators that de-regulate
We're the animators that de-animate

Were cool, in denial
We're the cruel regulators smoking
Cigaro cigaro cigar
Cool, in denial
We're the cruel regulators smoking
Cigaro cigaro cigar

My cock is much bigger than yours,
My cock can walk right through the door
With a feeling so pure..
It's got you screaming back for more!

Tanpa Nama berkata...

Aku sebenarnya malas nak mengulas panjang, tetapi terpaksa la jugak untuk membetulkan salah tanggapan penganut kepercayaan Kristian... Mereka yang tak bersetuju dengan artikel Hisham Sosialis ni bukan bermaksud nak menghina kepercayaan korang... Lantak korang la... Nak percaya Jesus tu Santa Claus ker... Nak percaya Jesus tu anak Tuhan ke... Nak percaya Jesus tu disalib ke... Yang penting korang punya kepercayaan xde siapa yang nak ganggu, cuma puak-puak korang sahaja dok ganggu nak cuba menggugat keimanan umat Islam... Puak-puak korang tabur duit untuk heret umat Islam yang rendah tahap kualiti imannya masuk Kristian... Satu lagi kepada yang sedap dok backup Hisham Sosialis, aku nak bagi tahu kat sini... Siapa Rasul kita? Apa kitab kita? Walapun Nabi Isa adalah Nabi... Tetapi sebagai ahlilsunnah wal jamaah... Satu-satunya Rasul kita ialah Nabi Muhammad SAW... Di dalam Al-Quran juga tak menyebut Nabi Isa sebagai Rasulullah... Hanya Muhammad Bin Abdullah... Cucu Abdul Mutallib... Satu lagi perkara yang aku tak suka ialah kenyataan Hisham Sosialis menganggap Krismas ialah sambutan Maulid Nabi Isa... Pernah ke umat Islam kat Malaysia ni sambut maulid Nabi Isa? Tahukah bila Nabi Isa dilahirkan? Berhati-hati dengan kenyataan anda, silap hari bulan akidah orang lain boleh terpesong... Lebih-lebih lagi pada mereka yang berpegang kpd kitab Malaysiakini dan Harakahdaily... Hanya menelan sahaja apa yang dilaporkan dalam kedua akhbar tersebut tanpa dakwa-dakwi lagi... Hisham, aku cadangkan ko TUKAR FIUS dalam otak ko dulu sebelum ko nak TUKAR TIUB... Aku cuma takut nanti, ko terpaksa makan melalui tiub bila Allah turunkan bala... Ingat kalimahsyahadah kita... Hanya Nabi Muhammad SAW satu-satunya Rasul kita... Tiada Tuhan Melainkan Allah, Nabi Muhammad Itu Rasul Allah... Kepada penganut kepercayaan Kristian, korang jangan sentap lebey-lebey... Aku tau perancangan jahat korang semua mahu menyesatkan lebih ramai umat Islam yang rendah tahap kualiti imannya... Aku tahu mereka yang rendah tahap kualiti imannya, Agama mereka mudah korang beli dengan RM... Semoga Allah memberikan hidayah kepada kamu semua... Islam sahaja AGAMA YANG BENAR!! Allahuakbar!!

ur momma berkata...

wutever cocksucker

Tanpa Nama berkata...

BANGANG....BANGANG....MMG BANGANG..TT NIH......

Tanpa Nama berkata...

hahaha.. bingai ke apa ini posting...

TUKAR TIUB bodoh....
JANGAN LUPA SELAMAT MENYAMBUT MUALUDDUL RASUL UTK LIM KIT SIANG (komunis), KARPAL SINGH (Godfather), ANUAR (gay), NIK AZIZ (sekarang dah jadi nabi.. huhuhu) SERTA ANJING2 PAKATAN NANTI YE...

bodoh...

Abangpi berkata...

gila sungguh penulis ni