Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 23 Disember 2011

ANWAR AKAN DIPENJARA - BERHIMPUN 9 JANUARI 2012





DAPATKAN BUKU INI





KHIR TOYO DIDAPATI BERSALAH - meloya

Bekas Menteri Besar Selangor, Mohamad Khir Toyo didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini terhadap tuduhan mendapatkan untuk dirinya dan isteri hartanah bernilai RM6.5 juta dengan harga RM3.5 juta di Seksyen 7 di sini, empat tahun lalu.

Hakim Mohtarudin Baki memutuskan demikian selepas berpuas hati bahawa tertuduh gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah terhadap pertuduhan itu.
Mohamad Khir melalui peguamnya diberi peluang untuk mengemukakan rayuan bagi meringankan hukuman.

Mohamad Khir, 46, dituduh mendapatkan untuk diri dan isteri, Zahrah Kechik, 46, dua lot tanah dan sebuah rumah di No. 8 & 10, Jalan Suasa 7/1L di sini, daripada Ditamas Sdn. Bhd. melalui pengarahnya, Shamsuddin Hayroni.

Perbuatan itu didakwa dilakukan dalam keadaan Dr. Mohamad Khir mengetahui bahawa Shamsuddin mempunyai hubungan dengan tugas rasmi beliau sebagai Menteri Besar Selangor pada ketika itu.

12 BULAN PENJARA KERANA KES BODOH




NOTA:
apa maknanya ini?

ini maknanya anwar akan masuk penjara

apa sangkut paut dengan anwar masuk penjara?
kah kah kah

inilah dinamakan mengolah persetujuan ramai
bila toyo didapati bersalah
maka anwar juga akan didapati bersalah
ini akan memperlihatkan bahawa mahkamah
dimalaysia kita adil dan saksama
kah kah kah
tak kan bangang sangat tipu helah ini pun tak faham

lepas ini pilihanraya akan diadakan
maka orang ramai akan melihat bahawa rosmah dan najib telah memperbaiki sistem kehakiman di malaysia

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

kesian.. kesian melihat toyo
mat toyo ini dijadikan mangsa
kes ini bukan kes rasuah
kes ini kes jual beli bodoh

khir beli tanah lebih murah dari harga pasaran
jadi yang bodoh ialah yang jual tanah
kah kah kah
tapi najib sengaja tangkapm toyo
kah kah kah
untuk buktikan pada orang ramai
yang najib adalah tegas




NOTA:
anak muda dan oranng ramai
bersedia pada 9 januari 2012
kita aikan berhimpun di mahkamah
di jalan duta kuala lumpur

beli tiket bas
beli tiket keretapi
beli tiket kapalterbang
sekarang
tempah hotel
temnpah rumah tumpangan
tempah bilik bujet

kita berkumpul ramai ramai
di kuala lumpur
pakai baju hitam
pakai ribon puteh
dan ikuti tukartiub untuk
maklumat terkini!

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ini kalau org tak sedar2 tak tahu lah. timing toyo bersalah mmg dekat dengan tarikh anwar jatuh hukum. ni semua wayang lah. setuju degan kau ni semua utk mengolah persetujuan yg kerajaan adil dan saksama. konon2 jer. semua wayang. pundek!

Non-Governmental Individual berkata...

sama macam kes Lim Guan Beng menang fail saman fitnah ke atas utusan.

sama macam kes UKM4 yg didapati tidak bersalah oleh mahkamah.


semua ini untuk mengolah persetujuan org ramai, untuk penjarakan anwar.

Kasi Najib penjara dan buang Ghani Patail tarik balik pencen mereka berkata...

Terima kasih tt kerana pencerahan mengenai strategi gerombolan utk MEMPERBODOHKAN Melayu dan rakyat Malaysia yg sememangnya cepat melenting, cepat percaya sesuatu tanpa kajian terperinci dan bila berhujah dia jer yg betul....

aku setuju bahawa tindakan memenjarakan Toyo dan kemudiannya Anwar Ibrahim akan menampakkan KONONnya sistem Kehakiman adil dan saksama...makcik pakcik Hulu Felda & masyarakat Asli bolehla diKENCING camtu....aku percaya ramai nak NAJIB diPENJARAkan dan diSEBAT atas beliau dlm kes ALTANTUNYA dan beberapa kematian rakyat yg lain serta skandal rembat komisyen tender projek kerajaan...

selagi Peguam Negara tu GHANI PATAIL, selagi tu sistem kehakiman TIDAK BOLEH DIPERCAYAI 100%...

Hati2lah rakyat Malaysia dalam memberi kepercayaan kepada akhbar & media massa...

Kasi Najib penjara dan buang Ghani Patail tarik balik pencen mereka berkata...

Terima kasih tt kerana pencerahan mengenai strategi gerombolan utk MEMPERBODOHKAN Melayu dan rakyat Malaysia yg sememangnya cepat melenting, cepat percaya sesuatu tanpa kajian terperinci dan bila berhujah dia jer yg betul....

aku setuju bahawa tindakan memenjarakan Toyo dan kemudiannya Anwar Ibrahim akan menampakkan KONONnya sistem Kehakiman adil dan saksama...makcik pakcik Hulu Felda & masyarakat Asli bolehla diKENCING camtu....aku percaya ramai nak NAJIB diPENJARAkan dan diSEBAT atas beliau dlm kes ALTANTUNYA dan beberapa kematian rakyat yg lain serta skandal rembat komisyen tender projek kerajaan...

selagi Peguam Negara tu GHANI PATAIL, selagi tu sistem kehakiman TIDAK BOLEH DIPERCAYAI 100%...

Hati2lah rakyat Malaysia dalam memberi kepercayaan kepada akhbar & media massa...

Tanpa Nama berkata...

Tak pe kita tengok dan lihat sama-sama. Peguam negara dulu koma dah terus jalan. Si guni 4 tahil ni macam mana pula. Adakah kematian lebih trajis lagi. Cuma Allah yang tahu.

langat berkata...

Filem tamil tahun 60an dah ada skrip mcm nih.
meLAYU panggil kes ni drama keling.
Dah boleh la aku apply cuti 9jan2012.

Tanpa Nama berkata...

bro, aku agak la

lepas buat rayuan...
toyo akan terlepas

anuar akan terus merengkok dalam penjara

Sudin berkata...

Mahkamah rayuan kan ada...

Lakonan dan sandiwara akan tamat apabila mahkamah rayuan bersidang.

Tunggu apabila dibuat rayuan.
Mahkamah rayuan beruk malaysia akan memutuskan tiada kes....

KALAS.

Tanpa Nama berkata...

Ini juga adalah dendam najib kerana selangor jatuh ke tangan pkr masa zaman khir toyo.

Tanpa Nama berkata...

skrang kata bersalah, so umngok akan canang 1 malaya yg bdn kehakiman telus, pastu kes dsai pun didapati valid n dsai pun KE DLM. Pastu toyo buat rayuan lpas p/raya dan didapati x bsalah plak....

Persamaan:
Toyo berslh
Dsai berslh

Perbezaan
Toyo bebas
Dsai ke dalam

Semoga slamat la malaysia ku yg tercinta. Semoga umngok tersungkur masa PRU

Tanpa Nama berkata...

kes ini ....
mungkin serampang bermata mata

selain apa yang di tulis oleh tt, tu ...

ini ikut kepala otak aku ...

khir toyo nak direhatkan .....
tapi ketegaq ....
bila kena hukuman penjara ... walaupun boleh buat rayuan ...
kira dah boleh 'rehat' dari bertanding (jadi calon PRU) ...
rayuan dilewatkan .... maka pengganti dia senang urus negeri ...

khir toyo akan diberi pilihan ... berkelakuan baik dan dok diam diam atau keputusan bersalah 'diteruskan' ...

ini ikut rasa rasa aje ....

Tanpa Nama berkata...

Anwar akan dipenjara???
Bagus gak !!!
Selamat orang Melayu tak kena makan tahi kelentong dia 34 tahun lagi... eeeee... hikss!

Tanpa Nama berkata...

Terlalu byk yg main agak2, rs2...jgn sampai jd satu fitnah.....asyik bilang dosa org lain hingga xsedo dosa sndri, blog ni dah jd satu medium utk kita sama berkumpul utk membilang dosa yg akan dihitung di akhirat kelak....nauzubilah....
apakah keluarga kita sudah sebaiknya......