Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 23 Disember 2011

SELAMATKAN BAYI - SILA GUNAKAN KONDOM




PAKAI KONDOM - KALAU TAK TAHAN









RASA HATI PEMBACA
saya setuju pandangan tukar tiub.saya rasa banyak pembaca tidak faham intipati penceritaan sebenarnya.Cerita ini hanya sesuai kepada mereka yang memang suka melakukan zina.Maknanya dengan menggunakan kondom maka nyawa seorang manusia yang sepatutnya tidak dilahirkan dapat diselamatkan.

Hanya kerana sikap berzina ini disukai oleh pasangan ini biarlah mereka yang menanggungnya dan bukan anak yang tidak berdosa. Jika anak itu dibiarkan hidup, kelak dewasa menjadi umpatan manusia berfikiran arang dan lebih sadis semasa bayi dah jadi mangsa buang dalam tandas dan lain2.

Guna kondom bukanlah bermnaksud utk mengalakkan seks sama juga minum cola utk galak sukakan yahudi.pakailah otak.memang orang melayu selalu macam itu.benar dalam apa hal orang melayu sentiasa mahu menang.tunjuk pandai tapi bahlul.
By Anonymous on JANGAN BUANG BAYI - GUNAKAN KONDOM on 12/21/11




5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

haiyaaaa, harga kondom pun sudah naik maaaaa

sheikhalfarisi berkata...

salam, kpd tt dan pro_pembaharuan 2.59ptg 22 dis 2011 serta sekutu2nya mari kita mencerahkan sedkit ilmu beserta cth2nya sekali supaya mudah d fahami dan lebih realistik.

cth 1:
d katakan pro p ada seorg adik perempuan,tetiba dia jatuh cinta dgn tt, n tt pun tidak menepuk sebelah tangan. apabila sudah sekian lama bercinta tt pun minta izin dr pro p utk mengentot adiknya. pro p pun setuju n gembira kerana sahabat yg dia back up hendak entot adiknya secara percuma dgn syarat tt pakai kondom supaya adiknya tidak beranak.
utk pengetahuan pro p, perbuatan tt mengentot adik kamu tanpa akad nikah yg sah jika kamu seorg islam d panggil zina, zina adalah haram d sisi islam,walaupun adik kamu x beranak n kamu pun begitu gembira sekali. kalau x faham lg lihat

cth 2:
pro p ada sorg awek yg cun dr pandangan mata kamu, tetiba bapak kamu terlihat n terus jatuh cinta n ingin ambil awek kamu sbg isteri ke 3 sebelum tu bapanya dah kawin 2 ini cth jgn marah.awek pro p pun suka pd bapak pro p kerana terlebih hensem dr pro p
di fahamkan bapak pro p sorg yg warak lalu dia memanggil saksi n tn qadi utk d akad nikah sbg suami isteri yg sah

spt biasa pd malam hr mereka berdua pun mengentot tanpa memakai kondom. perbuatan mereka sah kerana mereka telah d akad nikah
walaupun kamu x setuju keluar air mata 7 baldi sekali pun atau pun kamu tercirit birit 7 tong sehingga busuk 1 kampung kamu x leh buat apa2.faham..kalau x faham p belajaq lg na

Akon Domos berkata...

Utk sesiapa yg beragama Islam yg tak takut dosa zina dan rela mengambil risiko berdosa besar serta tak kisah diseksa di akhirat: Aku faham apa tt nak kempenkan...bersesuaian dgn keadaan hidup sekular (agama guna utk kawin,nikah,sunat,kenduri,mati etc saja xnak ikut xdehal xde sape bole hukum, sementara cara pemerintahan pakai sistem BARAT spt demokrasi, sosialis, kapitalis, komunis etc)yg dianjurkan oleh pemerintah BN, tt cadangkan pada sapa2 yg xdapat menahan diri dari berzina (nak jgk jolok walopun tahu zina tu dosa besar & sepatutnya xboleh dilakukan oleh seorang yg beragama Islam)... MAKA SEPATUTNYA ANDA PAKAI KONDOM!...kondom adalah cara terbaik untuk elak pasangan mengandung dan secara tak langsung kurangkan statistik pembuangan bayi yg xbersalah tu.... kalo nak jgk pikir siapa yg salah besar xambil tindak penyelesaian, aku jawab pemerintah Malaysia la (kedua2 BN & pembangkang) yg mempunyai kuasa, dana dan manpower yg sepatutnya lakukan sesuatu bukan hanya buat statement kutuk lepas tu xbuat apa2 yg berkesan

bonodRono berkata...

sheikh....

ur argument points are invalid....

Pro_Pembaharuan berkata...

sheikhalfarisi NI ISK ISK ISK!

ni citer pasal kondom bangang! Contoh lu bagi plak tak tepat la mangai!

Ini sudut kurang ISLAM dari lu...

Ini isu, nak elak baby kena buang! lu suruh jangan zina, ok fine! tapi dalam duk tak bagi zina, cibai2 malaun yang lain tetap kongkek dan buat baby!


TT, gua dan lain-lain yang sekutu ngan gua cakap, apsal lu tak ajar itu budak2 yg kongkek sana kongkek sini, ajar diorang agama tapi diorang buat gak? cuba cakap... kenapa dia buat gak??? KENAPA DIORANG BUAT GAK? KALAU LUORANG HEBAT SANGAT DAKWAH, KENAPA MAKIN BANYAK BABY KENE BUANG?

Orang suruh pakai kondom, sebagai langkah!

Tak nak zina lagi la bagus BUKANNYA KITORANG SURUH PI BERZINA, cuma pakai je kondom sambil berzina kalo tak bley tahan sangat... tak pun melancap jer...

tapi setakat ni la, KO NGAN ULAMAK-ALAMAK TU, ada berjaya kurangkan zina?

BERJAYA KE TAK?

BERJAYA KE TAK NI???

Kalau cara lu tak berjaya, KENAPE?

DAKWAH LUORANG BEBAL DAN BUDUH LA!

Sekarang ni, kalau lu nak sangat ISLAM, apakata, meh sini adik lu gua nikah... tak pun gua bagi bapak gua nikah NGAN AWEK LU... bini no 3... NIKAH! bukan zina ini... Amacam? tak kan lu mau halang orang buat masjid? KAMI MAU NIKAH NI... lu bagi tak?

Kalo lu tak bagi nikah, lu ingat orang lain bagi zina? Bodoh mangai!

Cakap LEBIH ISLAM dari orang lain...

POYO la lu mamat ala-ala paling alim paling teragung...

INI KE LU PUNYA ARTIKEL PASAL SUDUT ILMIAH ISLAM?

Sorry to say la bro... lu kelakar gua rasa...