Isnin, 15 Ogos 2011

SELAMAT BERBUKA PUASA




HARI KE 15

panas redup
hujan dan basah
bangun rebah
gembira resah

ketika tegak berdiri
aku tunduk membongkok
ketika baring sendiri
aku sujud rukuk

telalu banyak
dalam membuat kebaikkan
di saduri kejahatan
terlalu banyak
usaha mengumpul pahala
membawa bala porak peranda

niat yang baik
tidak menjanjikan
hasil yang baik

lalu aku tunduk
lalu aku sedar
dalam berniat membuat baik
aku terlupa ya rahman ya rahim

dalam niat menuju kaabah
aku terlupa orang yang duduk disebelah

lalu dalam perjalaan ini
aku ingin melihat diri
ingin melihat diri sendiri

18 ulasan:

mek berkata...

tt,
tiba-tiba terasa sayu.
membaca coretan tt hari ke 15.

semoga ramadhan kali ini menjadikan kita insan yg lebih baik....

Unknown berkata...

PERHATIAN: Remaja perempuan di laporkan hilang baru-baru ini...
Diharap semua para Blogger dapat membantu... Terima Kasih...


Rujuk entri ini:
http://che-armad.blogspot.com/2011/08/missing-girls-ameerah-asha.html

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

Nice wording.

Selamat berbuka puasa dan selamat bersahur to U, TT.

Take care, TT.

aceDultraman berkata...

oh tt sesungguhnya aku mmg mencintai sastera2mu.. kah kah kah.. terbaik!!

tok jenggot berkata...

hari ke 15 bulan mengambang penuh
jika tiada awan mendung kelihatan bulan membulat dilangit..
bumi terang dalam kelam sekelam dunia malaysia hari ini..
moga esok awan mendung berarak lalu bulan menunjukkan dirinya...

Tanpa Nama berkata...

aku pun tumpang resah

Tanpa Nama berkata...

semuga cita2 TT nak pergi Umrah dan Haji tercapai....

InsyaALLAH...

Tanpa Nama berkata...

Hidup TT!

Hidup tim TT!

Sayang TT!

Sayang tim TT!

selamat berpuasa...........

Wan berkata...

terbaik tt..semoga ramadhan ini memberikan makna yg besar untuk tt,sy doakan..

dino.yp@gmail.com berkata...

setelah aku kenal dirimu
kau hanya kaki temberang
kau puasa hari ni ?

Tanpa Nama berkata...

adakah kau TT???

aku macam bermimpi...

nukilan indah dari mu...

atau pon kau hanya pandai bermain kata-kata....

aku resah gelisah memikirkannya...

atau mungkin di bulan ramadan syaitan dan iblis di pasong...tiada kelibat mereka pada hati mu....

bravo TT....

Tanpa Nama berkata...

"To Tahrir -- that is where I am going now. People power is stronger than people in power," ini quote paling cool tahun 2011.

Tanpa Nama berkata...

SELAMAT PENGANTIN BARU TT!!

kah kah kah!!

lu memang terbaik!

Aris Awang berkata...

Alhamdulillah...

Dekatkan lagi kepada NYA...

dengan mengenali siapa kita...

Tahniah!!!

varm varm berkata...

sopan santun, sabar, toleransi yang tinggi adalah dianjurkan oleh puasa.

malangnya sikap2 orang berpuasa jauh sekali dari bersopan atau hormat menghormati, sabar? ohh tgkla mereka di jalanraya......! dan sikap toleransi...? mananya nak berator atau bagi orang tua/budak2/wanita mengandung. semua pentingkan diri sendiri & KUBUR SENDIRI.

puasa atau tidak, semua manusia wajib berkelakuan baik sepanjang masa........bukan bulan ni saja.

kes bayi dibuang sepatutnya jadi isu panas. apa sudah jadi?

Tanpa Nama berkata...

-wa rase tt kena kawin ar..baru ilang rase gelisah tu..hehe

Tanpa Nama berkata...

salam ramadan...

jumpa kita di kampung halaman....

AntiPemodalBesar berkata...

Bro,

dalam maksud puisi hg. Baguihla klu dh boleh furqan,Aku pn tumpang gembira dn sokong.Alhamdulillah

Mulanya kita Kanan,
Tetapi jiwa berontak,
Muda kita Kiri,
Bila masa memakan usia kita,
Kita kembali kanan
Dan baru sedar di depan kita,
Hanya dia yang Satu