Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 Januari 2012

KURSUS YANG TEPAT





JABATAN PENJARA WUJUDKAN PROGRAM PENTERNAKAN LEMBU UNTUK BANDUAN
– berita hiaran

KLUANG: Jabatan Penjara mewujudkan program penternakan lembu berskala besar yang akan diusahakan oleh banduan menerusi program pemulihan melalui latihan yang sekaligus dapat meningkatkan hasil penternakan negara.

Timbalan Ketua Pengarah (Keselamatan dan Koreksional) Jabatan Penjara, Hassan Sakimon berkata program dengan kerjasama Jabatan Perkhidmatan Veterinar itu bertujuan memberi persediaan kepada banduan untuk berdikari seterusnya membekalkan keperluan bekalan daging dalam penjara dan dikomersialkan.

"Program perintis penternakan lembu ini sudah dimulakan tahun ini di beberapa penjara dan pusat tahanan termasuk Penjara Kluang, di sini, Penjara Pokok Sena, Kedah; Pusat Tahanan dan Perlindungan Taiping, Perak; Institut Pemulihan Dadah Jelebu, Negeri Sembilan dan Sekolah Henry Gurney Keningau, Sabah," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis penyerahan 102 lembu betina baka Zebu Myanmar oleh Jabatan Perkhidmatan Veterinar, di Penjara Kluang, dekat Kahang, di sini, hari ini.

Hassan berkata, program penternakan berskala besar itu selaras dengan fokus keempat Pelan Induk Jabatan Penjara dengan penghuni yang dipilih untuk mengikuti latihan itu akan diberikan bimbingan secukupnya bagi membolehkan mereka memiliki kemahiran dalam bidang penternakan.

Beliau berkata, program penternakan itu akan diperluaskan ke penjara lain di negara ini sekiranya program perintis berkenaan berjaya dilaksanakan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..... INI PROGRAM PENJARA CUKUP TEPAT.... kah kah kah..

kah kah kah...JABATAN PENJARA INI MACAM DAH TAHU TAHU AJE..... kah kah kah..

kah kah kah....MENYEDIAKAN KURSUS MENTERNAK LEMBU .... kah kah kah...

kah kah kah... MEMANG BANYAK BAKAL BADUAN YANG ADA PENGALAMAN MENTERNAK LEMBAU.... kah kah kah..

kah kah kah....BAGUS BAGUS BAGUS..... kah kah kah



BAKAL MENJALANI KURSUS












11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hebat kursus ni..
penjara bakal mengeluarkan product daging and susu..

zeff berkata...

banduan berwawasan! ternyata mereka juga ingin memiliki banglo mewah. lepas ni Pengasih pun ikut.

Tanpa Nama berkata...

Tak payah susah2 nak cari CEO dan juga pembekal daging2 lembu tu sebab bakal2 banduan tu nanti semuanya terdiri dari mereka yg dah ada pengalaman dalam projek ternakan lembu!

Tanpa Nama berkata...

ini semua nak merembat duit jer sementara BN berkuasa.. nanti PR naik, susah la nak tibai untuk 2-3 penggal..

ada orang pernah dipenjara seumur hidup (30 tahun tak silap gua), alih2 umurnya mencapai sekitar 60 tahun, dia diampunkan sultan dan bebaslah ia...jika tak, kene tunggu 5 tahun lagi la..

selama berada di penjara, hasil penat usaha bekerja dan menanam sayur dalam penjara, beliau berjaya menyimpan sebanyak RM700.00!!!! wow banyaknya simpanan hasil kerja semasa menjawat jawatan banduan!!!.. 700 / 25 tahun = lebih kurang gajinga RM0.116 sen sehari.. wow????

kemudian, mamat malangpundek ini bercerita kat akhbar yang wang 700 itu akan digunakan untuk buat modal berniaga!!!! masa dia masuk penjara dulu, mungkin tahun 1980, 700 tu memang banyak la... bila keluar 2005, 700 tu macam sial jer nak buat berniaga!!!! jual jubur boleh la bang...

kesian sungguh bekas banduan tu.. bukannya nak bagi hukuman dan membantu jadi lebih baik.. jadi lebih buruk lagi ada la.. iya pun, kalo dapat 7000, lain la sikek..

Tanpa Nama berkata...

TT,
SAKIT PERUT AKU KETAWA MACAM NAK SEMPUT..JABATAN PENJARA NIE BOLEH DIBERI ANUGERAH CEMERLANG KERANA BERPANDANGAN JAUH DAN MENGGUNAKAN SEPENUHNYA BAKAL KEPAKARAN YANG AKAN WUJUD DALAM PENJARA.

felcra changkat lada berkata...

kah kah kah ... macam tau tau je ... pedih tamparan ni ... teman tak tau lepas ni sape yang akan mengheret Menteri yang menjaga hal ehwal penjara ke mahkamah atas dakwaan yang tak terfikir oleh kita ... kah kah kah... banduan jaga lembu kah kah kah... Umngok punya mentaliti bukan boleh pakai punya ... suka menghitamkan kambing-kambing lain untuk melepaskan diri diorang ... cuba komer bayangkan menteri NFC jadi koboi betina jaga lembu ...suwey akan menimpa pulak ke atas lembu-lembu tu ... kah kah kah ... teman ingatkan anak bungsu teman dah cukup nakal mengusik kakak ngan abang-abang dia ... rupanya orang di Jabatan Penjara pun sama nakalnya ... menyakat suku sakat yang telah dan yang bakal diheret ke mahkamah ....

Tanpa Nama berkata...

Apsal gambar paling atas tu, dato tu senyum cam khinzir je,,,meluat aku

budakbalun berkata...

adehhhhh!!
sakit perut dan usus aku gelak!!

cemane leh jabatan penjara timbulkan idea nie disaat kes NFC tengah malatop!!

wakakaka!

Tanpa Nama berkata...

tt.
bukan 5 tu aje akan jalani
kursus menternak lembu.
jika pr ke putrajaya.
ramai ooii.
termasuk pm 1malaysia.
keh... keh... keh...

Tanpa Nama berkata...

yang sangat amat pasti dan kepastiannya adalah bahawasanya bilamana hilang kuasa mesti depa semua jadi sakit, duduk atas wheelchair.

siapa sahaja pun pemimpin kuku besi akan dapat sakit nanti, tgk je contoh mubarak dan arroyo.

Tanpa Nama berkata...

Berita yg terbaek ni.. 5 star.. kah3x