Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 Januari 2012

TUMPAS KAN BADAK BERENDAM INI





BANGUN DAN LAWAN



NOTA:
anak anak muda
para pelajar
para mahasiswa

genggam tangan kamu
ancungkan ke langit
laungkan suara demokrasi

jika kamu bangun seluruh negara
esok kita bukan saja ada naib cancelor baru
kita semua akan masuk ke dunia baru

malaysia yang merdeka
malaysia yang menolak bendera uncle sam]
malaysia yang menolak lagu terang bulan

yakinlah
dunia ini akhirnya
adalah milik anak muda!


HANYA SAEKOR BADAK BERENDAM




DEMO UPS: MAHASISWI DISINGKIR DARI KOLEJ KEDIAMAN
– mkini

Seorang mahasiswi Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Tanjung Malim yang terbabit pada perhimpunan pro-kebebasan akademik, Ahad lalu sehingga menyebabkan pergelutan berdarah dengan pihak polis telah disingkirkan dari kolej kediaman universiti itu.

Menurut penyelaras kumpulan Legasi Mahasiswa Progresif (LMP) Adam Adli Abdul Halim, pelajar wanita itu dimaklumkan keputusan itu semalam selepas beliau dibebaskan daripada tahanan polis.

Adam Adli ketika dihubungi hari ini berkata setiausaha LMP Siti Nurul Piteriah Abdul Halim telah disingkirkan dari kolej kediaman Aminuddin Baki, UPSI.

Katanya, seorang lagi pelajar universiti itu yang mengambil bahagian dalam demonstrasi menjelang Tahun Baru juga mungkin menghadapi tindakan disiplin, tetapi ini belum disahkan.





18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ampa semua lembu

Tanpa Nama berkata...

blog pakatan reput semua tak dak teloq .. approval la.. No annon lah .. kasi bebaslah ..org mau kritik .. Podahhhhh ... baling batu sembunyi tangan ... tak ada telor

Dol berkata...

padan muka dia kena buang. Sapa suruh demo2.Kan mak bapak suruh ngaji. Tak apalah, janji aMNO ngan BN terduduk dalam pru13

Tanpa Nama berkata...

Buat lahabau 558, 600 ptg

nak tau lembu ke tidak, ada teloq ke tidak lu org tunggu 9 januari nie.

Nota- hang ingat blog nie blog org UMNGOK ka? Blog PUKISAM? PUKIDA?
Woi pi balik isap pelir sendiri la oii

Tanpa Nama berkata...

Harga jadi ayam sambung ... Jangan banyak soal , berani masuk gelanggang berani juga dihalau keluar gelanggang.

Anak kampus hingusan , kamu semua tidak faham APA ITU PERJUANGAN , ROH PERJUANGAN ANDA TIDAK SUCI CUMA IKUTAN SAHAJA.

Kerana itu AYAM SAMBUNG yang ada semua LEMBIK DAN TIDAK BERMAYA.

KALAU DNA INI NAK JADI PENDIDIK ANAK BANGSA , MAKIN BERTAMBAH BANGSAT ANAK BANGSA yang mendatang kerana PENDIDIKNYA AYAM SERAMA YANG CUBA JADI AYAM SAMBUNG tapi LEMBIK.

Kalau nak sangat tunjuk handal, sila keluar dari IPTA pergi masuk universiti RIMBA , yang menghalalkan pentas jalan serta sepandok - sepandok yang perjuangan tidak kemana.

Apa tunggu lagi barisan AYAM SAMBUNG yang serba LEMBIK , BERHENTI beramai - ramai dari IPTA sebagai tanda PROTES.

Kamu semua layak diberi PENAMPAR setiap seorang.

aku@JB

Tanpa Nama berkata...

come on students!! bangkit!! budak UPSI sudah tunjukkan jalan, jgn stop, tambah lagi tekanan, tengok lama mana polis anjing boleh bertahan, kalau kamu semua bangkit dan bersatu hati, confirm umno mampos!! dalam perjuangan kena consistent & persistent, kalau setakat 2-3 org je yg berani, lupakan sajelah apa yg dihajatkan, layan TV lagi baik. ayuh bangkit!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sophie Scholl – The Final Days
(White Rose)



White Rose

More info about Sophie Scholl
http://en.wikipedia.org/wiki/Sophie_Scholl_%E2%80%93_The_Final_Days

Also
http://zorro-zorro-unmasked.blogspot.com/

People's power

Batu Puteh berkata...

Ramainya lembu salah masuk kandang hari ni. Otak umngok tapi tunjuk sokongan kat blog anti-umngok.
Sama la perangai korang dgn mamak komtar, hantar kek bentuk taik kat LGE, konon2 nak malukan LGE, bila kek dipulangkan semula sebab LGE tak terima hadiah peribadi, mamak komtar makan sendiri kek taik diorang. Tapi bila penyokong pakatan kata mamak umngok makan taik, penyokong umngok kata ITU KEK LA, BUKAN TAIK.
MEMANG ORG UMNGOK TAKDE MUKA. MORAL RENDAH. NO MANNERS.
COW@JB (JAWA BODOH)

Tanpa Nama berkata...

Banyaknya tukang komen umgok, tentu cybertrooper upahan. KAH KAH KAH.

Tanpa Nama berkata...

Biarkanlah pencacai UMNGOK. nak tunjuk.hero terutamanya aku@jb. Nk tunjuk hebat sprti pahlawan ludah! Khaaaakkkhh tuuuiii. Berbuih jubur bila berhujah tapi otak tahap taik! Kah..kah...kah...kah...kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

byk lembu salah masuk padang hari ini...maksudnya inilah tempatnya yg betul...hidup TT!!!
baru keluar kandang di kondo
baru nak merasa nyaman di padang TT, boleh keluar komen lagi kat sini...

Tanpa Nama berkata...

budak belajar demo - bangang
budak belajar ngundi pro mahasiswa - bangang
budak belajar agama - bangang
budak belajar turun bendera PM - bangang
budak kena belasah polis - bangang
budak blaja grafiti ABU - bangang

budak kena cucuk hidung mcm kak jat - pandai
budak main c4 - pandai
budak rogol2 - pandai
budak baju batik lengan panjang - pandai
budak songkok tinggi - pandai
budak masuk kelab umno - pandai

itu macam ka? lu ingat hidup nie kena belajar dari pensyarah je ka? sapa2 pikir mcm nie kompom bangang seumur hidup mcm katak2 dan lembu2 dalam bebas dan berbarisan.

Maon Jawa berkata...

Punyalah suspen hari tur...

Aku ingat dia betol2 kritikal.
Aku dah nak sekeh2 aje fru tur.
Rupa2nya hari ni dia dah sihat...
Tak jadi ler aku nak sekeh2 fru tur..:)

Ceh, lembik macam orang kurang zat

opisboi berkata...

kenape muke2 kangkong nie serupe jer! ruper yg penuh kebodekan, muke mcm kura2 yg suke makan kangkong w/pon lanie muke2 kangkong dah berubah jadi muke lembu

meluat kat umno dulu, kini dan selamanya berkata...

umno, umngok, apco adalah spesis yang sepatutnya di hapuskan., Barisan Nasional dan Umno khususnya perlu ditumbangkan dan dihancurkan sehingga lumat seperti hancurnya Parsi, Rom, Thalut, Firaun, Namrud, Abu Lahab, Hosni Mubarak, Muammar Ghadaffi, Soeharto, Marcos dan lain-lain yang selaknat dengannya. PRU 12 adalah 'preliminiaries round' dan PRU 13 'is the real thing' Amaran untuk umngok dan BN : korang dah kalah dipusingan preliminaries, jangan bimbang korang akan kalah lagi di pusingan yang akan datang ini. Kali ni korang akan kalah dengan lebih teruk lagi, kalau di preliminaries korang kalah ngan TKO, akan datang ni korang akan kalah secara KO dan mampus terus., korang memang spesis buta hati yang tak mahu tengok sejarah, macam mana Allah hancurkan tentera abrahah yang sebegitu gagah dengan makhluk sekecil burung ababil (maka jadilah mereka seperti daun-daun dimakan ulat) tiada makhluk paling celaka lagi mencelakakan yang dicipta Allah selain dari makhluk yang bernama umno dan Barisan Nasional serta para pendokongnya. Korang spesis takde akal dan maruah, korang hanya menggunakan agama untuk mengabui orang yang bodoh, dan orang-orang sebodoh korang saja yang tertipu ngan gelagat korang. Aku pasti raja-raja dan sultan-sultan tak kan tertipu ngan slogan "Daulat Tuanku" yang korang lekatkan kat 'bontot' kereta korang, sebab pada tahun-tahun semasa korang berperang ngan raja-raja dulu dimana mamak haram jadah madey kutty sebagai panglima korang bagaimana korang mencerca semua raja-raja dan sultan. Kami masih ingat dan kami pasti semua raja-raja dan sultan belum lupa dengan kebiadapan korang masa tu., tapi kali ni korang dah ketandusan modal dan sokongan terhadap korang sudah amat terhakis dan segala isu yang korang gunakan untuk meraih semula sokongan hanya menjadikan korang semakin dibenci., korang semakin dibenci di IPTA, semakin dibenci di bandar-bandar, semakin dibenci di kampung-kampung, korang terus kehilangan sokongan orang melayu, orang cina, orang india, orang iban, orang kadazan, orang bidayuh, orang hulu, orang melanau, orang murut, semai dan lain-lain yang semakin hari semakin berani menentang korang., Kami pasti dan sedia maklum korang akan menafikan sekeras-kerasnya hakikat ini, tapi PRU 12 yang lalu adalah bukit yang tidak dapat disangkal lagi yang korang kian tersisih. Lalu korang beralih mendapatkan 'sokongan paksa' dari pendatang indon, bangladesh, pakistan, myanmar. Kalau korang gunakan akal korang sedikit dan menoleh melihat sejarah bagaimana 'sokongan paksa' ini semuanya bakal menjadi 'senjata memakan tuan' pasti korang akan menyesal selama nya di kehidupan di dunia, selamanya di dalam kubur korang (yang pasti korang akan ke sana) korang tidak melihat bagaimana talibarut Belanda di Indonesis, tali barut jepun di tanah melayu dulu ? sekali lagi korang tak gunakan akal korang; tunggu lah kehancuran yang Allah janjikan dan sediakan untuk korang, tunggu dan percaya (bukan pada kata-kata kami, tapi percayalah pada peringatan Allah) korang bakal hancur seperti umat-umat terdahulu, dan Allah pasti akan tunjukkan siapa yang berada dipihak benar dan siapa yang bersifat munafik.

Tanpa Nama berkata...

kita masuk dunia baru selepas 9 jan ni..

1. mati ketika berdemo..
2. kene tangkap polis sebab berdemo..
3. kene kutuk selepas berdemo..

ini semua kita tidak takut.. berjuang menentang GANGSTER BN+UMNO adalah usaha murni rakyat malaysia..

jangan buat jalan cerita yang potong setim.. ANUAR TIDAK BERSALAH.. Kami mencabar gangster UMNO-BN supaya memenjarakan ANWAR sekali lagi.. kalau nak tahu langit tinggi atau rendah..

901 adalah revolusi.. ayuh abang2 semua, sila amik cuti dan marilah kita merayakan peperangan kudus menentang gangster UMNO-BN..

ANDA AKAN MENJADI SEBAHAGIAN DARIPADA SEJARAH UNTUK ANAK CUCU ANDA? ATAU MAHU DILABEL TOK NENEK YANG PENGECUT???? TAK ADA TELOR BILA GANGSTER UMNO-BN BUAT HAL???

BERKELAHI DENGANG GANGSTER, MAUT SEDANG MENUNGGU.. APA GUNANYA HIDUP BILA MARUAH DIPIJAK2 KEPALA OLEH GANGSTER UMNO-BN??? NYAHLAH KO GANGSTER DARI BUMI INI..

Tanpa Nama berkata...

Adik-adik, bertahanlah. Ini ujian yang hanya sedikit. Tidak dinamakan perjuangan tanpa pengorbanan. ALLAH SENTIASA BERSAMA ORANG YANG BENAR. IF YOU HAVE ALLAH YOU HAVE IT ALL.

TO ALL UMNO CYBERTROOPERS: KAU TUNGGU! KAU TUNGGU! TUHAN MAHA ADIL MAHA KAYA. ADA BALASAN UNTUK KAMU SEMUA.

Tanpa Nama berkata...

Respect Tanpa Nama 4 Januari 2012 8:27 PG!!

Mmg tiada cara lain nak ajar manusia yg tak reti bahasa, takkan nak tengok je, takkan "biarlah", "takpelah", LAH inilah yg menyebabkan umngok naik tocang tak sedar diri separuh abad. 901 adalah hari perhitungan, kalau semua pakat bersatu hati, kena kejar tak lari tapi ramai-ramai masuk, kena simbah air tak lari tapi terus mara, konpem umngok mampos. tak percaya, cuba try test tengok. negara arab dah buat, negara kita bila lagi??

tapi, kalau kena kejar lari, kena simbah air lari, baik tak payah turunlah, layan TV kat rumah lagi baik...