Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 8 Februari 2012

KEMPEN ANTI WARGA JAHAT NIGERIA DI TERUSKAN




DI AFRIKA PUN GAGAK NIGERA BIKIN KACAU



gagak nigeria bukan sahaja tidak disukai di malaysia
tidak disukai di eropah
kerana warna kulit mereka

jangan silap
bukan warna kulit yang di benci

lihaty klip dibawah gagak hitam nigeria
ditangakp di kenya
malah rakyat afrika sendiri
tiak suka kepada warga nigeria






NIGERIAN YANG BAIK ADALAH NIGERIAN YANG SUDAH MATI


percerahan dari pembaca:

nigerian yang baik hanya nigeria yang sudah mati! Aku bukan nak berpihak pada awang hitam, tapi aku memberi pandangan aku sendiri. Cerita yang selalu tt keluarkan berkaitan dengan orang negeria adalah jahat-jahat belaka. Yang baik cuma setelah mati...gitu ? Membuat tuduhan memang mudah, tidak perlu keluar belanja cuma cakap saja tapi kenapa orang negeria itu berperangan dan berkelakuan seperti itu ? Tiada siapa yang peduli, cuma bila dah lakukan kesalahan maka mereka tetap bersalah dan jahat.

Rakyat negeria jadi jahat kerana mereka didik sebagai hamba yang tidak ada masa depan. Keturunan mereka dizalimi ketahap maksima sehingga diri setiap mereka dinilai tidak lebih dari seekor keldai. Boleh disuruh, diperintah, yang perempuan dijadikan pelacur, boleh dijual beli tanpa mempedulikan hak asasi manusia yang layak mereka terima. Kepada siapa nak mengadu ? Tiada siapa kecuali Tun Mahathir yang memahami keadaan kesusahan mereka sehingga membenarkan mereka memasuki negara dengan begitu mudah.

Alasan Tun Mahathir amat mudah, "kita kena tunjuk baik, biar orang antarabangsa pandang kita baik, kita tak risau depa nak buat hal tak baik kerana kita ada polis, kastam, imigeresen. Depa boleh uruskan...." Kesan yang kita lihat hari ini kemasukan mereka seperti tidak terkawal, semua agensi yang disebutkan oleh Tun Mahathir itu secara tak langsung terlibat dengan rasuah sehingga kita tidak dapat nak membezakan siapa pendatang dan siapa warganegara kerana antara awang hitam dari negeria dengan maplei dari india sama hitam. Ramai warga negeria beragama islam, tapi ulamak mereka sama seperti ulamak diMalaysia.

Jual agama untuk kesenangan diri sendiri. Lihat menteri agama diMalaysia, selamba saja guna duit zakat untuk kepentingan diri sendiri. Negara negeria diperintah oleh kerajaan yang korup dan kuku besi. Ekonomi rakyat tidak menentu. Pemerintah tidak mempedulikan kesusahan rakyatnya malahan mereka mencipta jurang dimana yang kaya bertambah kaya dan yang miskin bertambah merempat. Pengangguran sentiasa meningkat sedangkan perut perlu diisi dan hidup perlu diteruskan.

Apa caranya kalau tidak dengan menipu, mengedar dadah, jadi askar upahan.... Sebenarnya ada hikmah disebalik kehadiran warga negeria kenegara Malaysia ini. Ianya adalah untuk mengingatkan kita bahawa pada suatu ketika nanti tidak mustahil rakyat bangsa melayu akan jadi seperti awang dan minah hitam warga negeria. Hidup merempat dinegara sendiri kerana kebodohan sendiri menyokong kerajaan yang zalim, penipu, rasuah, menindas seperti yang dilakukan oleh Barisan Nasional. Masih nak sokong UMNO Baru/Barisan Nasional jadi kerajaan ?
By Anonymous on GAGAK HITAM DARI NIGERIA - WAPADA on 2/6/12

JANGAN LUPA MALAM ESOK












------------------------------------------




JEMPUTAN UNTUK ORANG CELIK

FORUM : ORANG KURANG UPAYA
OKU TERTINDAS ATAU CULAS


10 febuari 2012
jam 8.00 malam

Tempat: Kompleks MAB - Brickfeild

Panel:
Mohd Faizal Che Yusof- penggiat has asasi orang cacat penglihatan
Hishamuddin Rais - penggiat reformis

SEMUA DI JEMPUT HADIR
banguan MAB - malaysian association for the blind
disebelah monorail tun sanbanthan brickfeild

inilah form khusus untuk oku
yang cacat penglihatan

orang celik di jemput datang
untuk memahami agenda dan isu orang buta




5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan tt

Dengarlah cakap saya. Dah 20 tahun saya berkawan dengan orang Nigeria. Sejak buat master sekali dan sekelas. kemudian buat Phd.
Saya berkahwin dengan orang Afrika (bukan Nigeria). Dah banyak kali saya menulis di ruangan ini.

Saya menyokong sepenuhnya kempen tt terhadap Nigeria. Ini bukan rasis (kalau rasis saya tak akan berkahwin dengan African. Saya pasti orang yang menulis dan menyokong Nigerian di ruang ini tidak banyak pengalaman bergaul seperti saya.

Tuan TT teruskan kempen anda demi kebaikan rakyat malaysia.Mari saya ceritakan pengalaman saya.

1. Saya mula kenal Nigeria tahun 1994 dulu. Bilangan mereka tidak ramai spt sekarang dan hanya bertumpu kpd sebuah universiti sahaja. tapi saya banyak kali terkejut kerana sikap mereka yang suka meminta-minta. Misalnya minta duit, pinjam duit tanpa rasa malu, dan kadang-kadang ke tahap memaksa. Saya selalu melawat kawan-kawan Nigeria yang tinggal di Ampang, brickfield dan tempat lain. Masa itu saya mendapati beberapa orang Nigeria yang telah mengedar dadah. Ini diberitahu sendiri oleh kawan sekelas saya (Nigeria) yang selalu meminjam duit daripada saya. Mereka ni masuk keluar penjara macam pergi supermarket. Ini sumber kewangan polis yang utama. saya pernah melaporkan hal ini kepada polis tetapi melalui telefon sahaja dgn memberitahu sarang mereka. Pada masa itu di Brickfield. Pelajar yg dtg pada masa itu kebanyakan postgraduate yg telah bekerja-jadi agak matang dan berkeluarga.

2. Sejak akhir-akhir ini Nigeria makin ramai sejak dasar Mahathir. Ini kumpulan Nigeria yang lain. Pertama mereka bukan Islam dan daripada bangsa/tribe Ibo atau Hausa adalah kristian yang sangat terkenal di seluruh dunia kerana tamak, ganas, kasar dan pelbagai scandal. Kalau dilihat di gambar yang dipaparkan oleh tuan tt, saya pasti mereka ialah Hausa kerana berbadan besar, kasar dan muka bengis. This is reality dunia. Setakat 20 tahun ini jarang saya jumpa (belum jumpa) nigeria yang betul-betul baik, ikhlas, jujur sekalipun mereka ni nampak alim.

3. contohnya saya kenal seorang nigeria yang begitu alim, memakai kopiah, sentiasa tasbih di tangan dan berpuasa selang sehari dan didapati menipu (sukar diceritakan sbb involve pihak universiti).

4. Seorang lagi berpangkat agak besar di nigeria bercakap punya lembut, sentiasa bagi salam kalau diceritakan sukar dipercayai menjadi penulis upahan assignment pelajar dan thesis.

5. Nigeria sendiri menipu sesama mereka cukup banyak tak dapat ceritakan di sini. Misalnya scam membawa nigerian kononya ada tempat untuk belajar di malaysia rupanya tipu.

Semua yang saya nyatakan merujuk kepada nigeria islam yang saya kenal.

saya akan sambung lagi...

Tanpa Nama berkata...

Tuan tt...edisi 2

Ini sebahagian yang saya tulis untuk blog lain yang juga kempen anti Nigerian.

I am Malaysian married to African. recently my friend who work with one NGO called me. She wanted to know whether I want a Nigerian boy..mother malay girls, boy friend Nigerian already dissapeared. The girl is suffering, give birth at hospital, without money and husband/boy friend.I was thinking " if I met the girl I will slap her face first". Since then I have asked many people, including "black embassy-nigeria, sudan, uganda and many black friends. It seems nobody interested with the baby. It is more than one months now. I dont know what else to do.

Inilah hasil Nigeria-Malaysia. Anak luar nikah yang tiada siapa mahu, termasuk embassy sendiri, keluarga emaknya, beberapa orang yang pada mulanya sudi menjadikan anak angkat tapi apabila melihat bayi yang begitu "nigerian" tak jadi. Apakah lagi yang nak kita katakan kepada anak gadis kita yang gatal dan nigerian yang mahukan free sex? Adakah kita welcome more Nigerian? Sampai sekarang bayi ini di rumah kebajikan. Mungkin sesiapa yang berhati mulia menyokong kemasukan Nigeria patut mengambil bayi ini.

Stupid University berkata...

Mahathir tua kutuk tak sedar diri tu anjing dari Kerala bangsat tu sepatutnya dibuang ke Nigeria! Jangan hantar kat Kerala! Terus lambung ke Nigeria! Kah! Kah! Kah! Tua celaka! Tak mampus lagi! Ptuih!

janggut berkata...

madey tu g antar kt kondo koi tropicana puchong tu pun dh ok..kita tgok kecut kecut ke tak...

Jonathan Davis berkata...

TT,Mohon semua pembaca Blog ko rate satu artikel TERHANGAT !!! kat Blog MAS, Isu sama macam yang ko pernah kupas tentang gagak hitam sebelum neh and inilah punca kenapa negara kita selalu sangat ada isu yang tak ada penghujung... Selamat Tahun Baru 2013~~!!
p/s - Mohon sesiapa yang ada info tentang kegiatan persundalan warga Nigeria dengan warga tempatan untuk e-mailkan info anda kepada saya ye... Ingin membuat sedikit rampaian kisah tentang ini
Jutaan Terima Kaseh Didahulukan atas maklumat teman2 semua