Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 23 Oktober 2012

BURUH YANG TELAH DI BANGANG KAN OLEH GEROMBOLAN



KOMENTAR TUKAR TIUB
tak perlu ugut ugut
perjuangan pakatan bukan ugut ugut

inilah contoh pemandu yang telah dibangangkan
buruh yang hanya berupaya membuat ugutan
tidak faham bahawa perjuangan pakatan rakyat
ialah untuk menegakkan keadilan
keadilan untuk semua
keadilan untuk anak semua bangsa
buruh seluruh pekerja

inilah contoh kaum buruh yang telah dibodohkan
mereka tidak sedar apa  yang diperjuangan oleh rakyat

mereka ini menjadi buruh sampah atau lumpen proletariat
kaum buruh yang tak tentu hala arah perjuaangan
kaum buruh yang orputuns

untuk buruh yang bersiakap sademikian
mereka boleh jalan
boi liau
 
pakatan rakyat TIDAK memerlukan
kumpulan ini kerana
kumpulan sademikian ini
akan lebih banyak membawa mudarat

harap harapkan
akan muncul pimpinan kaum buruh
yang akan membawa pencerahan
yang akan mempersekolahkan
para pemandu ini  untuk melihat
perjuagan itu bukan melalui ugutan

NOTA:
ini gunakan trik ibrahim ali
kalau tak bagi kerusi di pasir mas
akan masuk pakatan
kah kah kah
tapi pakatan pun  tak ambil pot
kah kah kah

 
 NOTA:
nanti bila kita turun berdemo
geng iniklah yang cakap mereka
tak dapat buat rezeki


PEMANDU TEKSI UGGUT SOKONG  PAKATAN JIKA KERAJAAN TIDAK TUNAIKAN JANJI – minsider

KUALA LUMPUR, 23 Okt — Pemandu teksi hari ini mengugut akan menyebarkan sokongan terhadap Pakatan Rakyat (PR) jika permintaan mereka tidak dipenuhi kerajaan.

Lima puluh orang pemandu teksi melancarkan kumpulan pendesak, Tuntutan Pemandu Teksi Malaysia (TEKSI) pagi ini, menuntut 11 tuntutan termasuk memberi permit teksi serta membatalkan perkhidmatan bas percuma GO-KL.

“Kami membawa satu juta penumpang setiap hari. Bayangkan kami jadi duta kepada PR daripada duta pelancongan,” kata pengerusi TEKSI, Mohammad Ridzwan Mohamad Daud memberitahu wartawan dalam sidang media.

“Banyak benda boleh berubah dalam masa dua minggu sebelum pilihan raya umum.”

Pemandu teksi turut merancang untuk membuat bantahan aman setiap Sabtu di seluruh Malaysia hingga tuntutan mereka dapat ditunaikan.


BERSEDIA 
UNTUK BERDEMO LAGI

13 ulasan:

febhi berkata...

ini lah golongan yang akan bawak penyakit....
perangai seperti ini adalah virus...
dari kelompok kecil... akan terus membiak... dan membinasakan.

Penghulu Jamak berkata...

Hoi...pemandu bangang...dah dapat tayar free pun masih tak puas hati lagi ke?????Kau cari mana ada negara yang bagi tayar teksi percuma...malaysia saja. Sebab PM dia bahalul...Tok Batin pun mungkin lebih cerdik. Budaya ugut ni pesen lamo lah...Kalau orang ramai baikot tak naik teksi 2 minggu padan muka...makan taik anjing la kau!!!!

Tanpa Nama berkata...

Pi mampos la drebar teksi kuala lumpur. Kau orang buat dajal habis semua pemandu teksi dimalaysia kena tempias. Kami pemandu teksi penang meluat tengok hampa. Menyusahkan kami saja. Mai penang buat baik pulak. Lancau la lu orang. Bila pr ada demo lu orang report polis.

Tanpa Nama berkata...

Dia org ni xyah masuk pr la....perangai memang tak elok....paling penting pada mereka duit duit dan duit....ni sb dia orang tahu la kalau ugut nak masuk pakatan mesti kerajaan tunaikan apa depa nak....kite xperlu lima puluh pemandu teksi yang memalukan malaysia dan akan bawak susah rakyat

Tanpa Nama berkata...

pemandu teksi ni jangan dilayan. baik naik bas sekarang. murah dan selesa.bas rapid maksud saya.

Budak Kampung Kita berkata...

Pramugari koma di tanah suci...MESTI BACA!!!!!!!!
http://rizalmat.blogspot.com/2012/10/pramugari-koma-di-tanah-sucimesti-baca.html

Tanpa Nama berkata...

tompek tokontut lagi den ingat
ini pulak tompek den kono isap" kah kah kah

tt, itu bukan buruh, itu kuli haprak, otak kat kepala bu.. eh kepala lutuuuut

Tanpa Nama berkata...

kalau kita sokong mereka... ertinya kita melawan bas percuma di dua laluan di tengah bandaraya kuala lumpur...

Tanpa Nama berkata...

Bagi aku, susah naik komuter, susah naik LRT, susah naik bas, susah lagi naik teksi KL!

Aku menyampah betul kat ramai pemandu teksi KL tak kira Melayu atau India. Kurang ajar betul.

Tanpa Nama berkata...

Teksi carik rezeki buat la elok2..
tu klia.. tapi banyak plak ulat teksi.. huh macam2 Malaysia ni.. mana punca rezeki banyak cabarannya..

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan driver teksi kt KL ni bwk teksi mcm HARAM JADAH!!! mcm SIAL!!!
buat jln raya mcm kepala butuh mak bapak diorag jek...Mmcm auta keling!!! xde attitude yg baik..patut ler journalist antarabangsa kata perkhidmatan teksi kt Malaysia ni antara yg plg buruk di dunia..tgk sikap driver2 teksi la wey...aku pn x heran...
cuba nnt bila PR perintah Malaysia,apa pulak yg driver2 teksi ni nk ugut & mtk??? silap2 mtk teksi free sorg sebijik!!! HAHAHAHAHAHAHA....

Tanpa Nama berkata...

jangan jadi lalang la. sokong PR, tapi macam mana kalau PR tak tunaikan tuntutan bodoh kau tu? sokong BN balik?

didi kota belud berkata...

SIAPA ITU RIDWAN TUR....AKU TAK KENAL...YANG AKU KENAL AMRAN JAN SAHAJA...............TAKPA..... KITA TUNGGU DAN LIHAT SAJA.........ADA MUSANG SUDAH PAKAI KULIT BABI NIIIIIIII......??????