Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 3 November 2012

LAGI KESAH DARI SIBU WAL SIBOOO



PAGI INI


Pagi ini gua bangun awal
gi pasar sentral tak jauh dari bilik menginap
wow wow wow an

kat tangga jumpa mat iban bekas ranjer
tanya dia mee kampua terbaik
lalu si valentine ini tunjukkan
tempat yang dia selalu makan

mee ni memang sedap - tapi aku bukan kaki minum pagi
usik sikit saja
dalam perjalan ini  lebih baik makan sikit sikit
boleh rasa banyak bayank 

aku minum kopi sibu - bagus - 
selalunya telah jadi amalan aku
pagi dimulai dengan 1/2 liter air suam
ini aku belajar dari pakistan
kemudian baru diikuti dg minum pagi

kerana aku ini setengah belgium/setengah/british/sategah jakun
maka minum pagi ini tidak satu yang tertoplaaa
juga kau tak kesawah atu ke laut
kah kah kah

PASAR PAGI INI
soriiiii... ini kesah pasar  panjang
jam kul 10:00 aku kena keluar hotel
nak pegi jeti naik kapal ke kuching
ikut jalan sungai -
kalau ada masa nak makan sikit
kerana 5 jam dlam kapal
kapal gerak 11:30 
kalau ada masa juga nak cukur janggut
ini juga tradisi
dimana aku berhenti aku mesti try saloon
tadi nampak banyak salon UNISEX kah kah kah

okkk.... akan dismabung...dari kuching....

NOTA:
masih tak jumpa lagi.... kah kah kah

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lu dtg kuching wa dah gerak sampai kl ni, lupa nk kasi tau kt atas pasar sibu tu ada bundle yg amat terbaek !

Tanpa Nama berkata...

apa misi lu ke sana tu sebenarnya bro?
kalau setakat ingin mencari cop mohor tiga segi sejemput, kat KL ni pun melambak-lambak

didi kota belud berkata...

cuti-cuti.......... M E L A Y S I A.