Isnin, 14 Mac 2016

TENGKU FRAUD TERBARAI





DARI ACHEH?

SIAPA MANSOR

BIN HAJi BABA?


KOMENTAR


kes tipu nama pecah
ini berita baik untuk kita semua
akhirnya timbul dengan jelas
perbincangan tentang
siapa adnan mansor yang sebenar
adnan mengaku sebagai tengku
tetapi dizaman internet
menipu kering macam
kes adnan mansor ini
telah jadi mustahil

kalau internet belum wujud
mungkin menipu terang terang
menukar nama adnan mansor
jadi tengku adnan tengku mansor
boleh dilakukan

tapi zaman internet
semua terbarai



Saya Tengku dari Acheh, pejuang bangsa dan Islam- Ku Nan


Darah yang mengalir di dalam tubuh Tengku Adnan itu menyebabkan beliau tidak pernah tunduk dan mengalah pada asakkan mana-mana pihak.


KUALA LUMPUR: Tengku Adnan Tengku Mansor mengakui darah yang mengalir di dalam tubuhnya tidak pernah tunduk dan mengalah pada asakkan mana-mana pihak.
Ini kerana beliau dan keturunannya yang berasal dari Acheh merupakan pejuang negara dan juga agama Islam.
“Lihat sejarah Acheh di mana Tengku Nyah Abu pergi dan inilah cucu dia, pejuang Islam, pejuang yang pertahankan tanah air.
“Datuk dan nenek saya tidak pernah tunduk kepada Belanda. Sebab itu saya kuat, darah itulah yang mengalir,” katanya sewaktu berucap merasmikan Persidangan Tahunan Pergerakan Wanita UMNO Cawangan-Cawangan Dalam Bahagian Batu, hari ini.
Menurut Setiausaha Agung UMNO itu lagi, isu gelaran Tengku ini bukanlah isu baru memandangkan beliau pernah menjelaskan perkara ini sejak zaman Datuk Seri Anwar Ibrahim berada di dalam UMNO lagi.
“Pada 1982, saya pernah cakap ketika bertanding sebagai exco pemuda, saya bukan Tengku dari Malaysia, saya keturunan Acheh, orang Islam yang datang ke bumi Malaysia,” ujar beliau lagi.
Tengku Adnan yang mesra digelar Ku Nan turut menyedari bahawa gelarannya itu menjadi perbualan sesetengah pihak.
“Saya tahu, bila saya cakap lepas ini saya kena, sehinggakan keturunan saya mereka bangkitkan,” kata beliau lagi.
Sebelum ini, Bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Khairuddin Abu Hassan mendakwa, gelaran itu palsu dan bukannya gelaran yang berasal daripada keturunan.

TENGKU FRAUD
SiapaTengku Adnan Ini?
Adnan dilahirkan di negeri Melaka (asalnya dari Pahang) pada 20.12.1950 pada jam 6.10 pagi dengan surat pendaftaran lahirnya bernombor 100502. Ketika beliau dilahirkan, namanya ialah Adnan bin Mansor. Pada 20.12.1962, ketika beliau berusia 12 tahun, Adnan mulai memiliki kad pengenalan bernombor 4079409 atas nama Adnan bin Mansor juga seperti yang terdapat dalam surat beranak. Sekali lagi beliau menukar kad pengenalan bagi memenuhi kehendak undang-undang pada 3.3.1969 ketika beliau berusia 18 tahun, namanya masih lagi kekal dengan nama Adnan bin Mansor.

Tetapi, pada 3.10.1972, Adnan telah mengubah namanya menjadi Tengku Adnan bin Tengku Mansor. Beliau juga telah mengubah nama bapanya dari nama asal Mansor bin Haji Baba kepada Tengku Mansor bin Tengku Haji Baba. Dengan akuan bersumpahnya, beliau membuat perakuan bahawa beliau berasal dari Keluarga DiRaja Melaka. Keluarga beliau menurut katanya berasal dari keluarga beraja.Keluarganya adalah keturunan ke 3 daripada golongan Kerabat DiRaja Melak

Pada hari yang sama (3.10.1972), Adnan mendapat kad pengenalan yang baru di mana di atas kad pengenalan baru itu tertara nama ‘Tengku Adnan bin Tengku Mansor’. Lebih kurang 2 tahun kemudian, 2.4.1974, bapanya juga mendapat kad pengenalan baru dengan nama baru Tengku Mohammed Mansor bin Tengku Haji Baba dengan identiti kad pengenalan baru bernombor 3983336

Begitulah dengan mudahnya Adnan menukar identitinya dari orang biasa berpindah ke identiti baru-seorang berketurunan kesultanan Melaka yang hilang telah takhta akibat kezaliman terhadap rakyat. Adnan Tengku celup. Bukan Tengku asal dan tulin. Sesiapa sahaja di Malasia ini boleh menukar identiti dengan mudah termasuk untuk mendapatkan kad pengenalan seperti yang diperolehi rakyat asing dengan satu syarat memberi undi kepada UMNO/BN.
--------------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pejuang RASUAH dan PAU

Tengok MUKA pun tahu

Bangga lah dengan SEKSA KUBOR kamu pasti hadapi

Tengku ke , Tunku ke , TONGKU ke , masok KUBOR jawab lah

zamani berkata...

Tengku taik kucing masak asam rupanya.

Tanpa Nama berkata...

Esok JPN mesti sibok...ada satu mamat datang bawa bapak dgn nisan datuk... Mau tukar nama Tengku jadi Teuku... Kalau pengarah JPN bijak dia akan tukar Tengku jadi Tengkujuh...supaya keturunan Tengku dan Teuku tidak dimalukan rakyat biasa yang tukar nama...kahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

Tengku Mamee Monster hahahahaha!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Keturunan pembela Islam kah kah kah...apek...anchor light 1 botol

Tanpa Nama berkata...

Acheh xpakai tengku..dia guna teuku..ape la..apasal pulak takut guna teuku kalo betul berasal dari acheh?

Hidup Najib! berkata...

Tengku sport toto

Tanpa Nama berkata...

Saham sport toto dah jual habihh belom?? Kalo dah jual boley derma masjid. Senyap derma. Jgn cakap apo kat ajk masjid. Nanti depa reject. Pejuang islam konon. Kahkahkah