Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 Oktober 2008

JANGAN AMAL POLITIK WANG – RITHAUDEEN - U.malayau

KUALA LUMPUR 5 Okt. - Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithaudeen Ismail memberi amaran tegas kepada bahagian UMNO yang akan memulakan persidangan Khamis ini agar tidak mengamalkan politik wang dan terlibat dalam salah guna kuasa kerana ia melanggar peraturan parti.

Beliau berkata, Lembaga Disiplin akan bertindak membanteras gejala itu sehingga ke akar umbi bagi mengelakkan perkara seumpama itu berlaku pada masa depan.

kah kah kah…. cam mana nak kempen tak pakai duit….. nak pakai air liur? …kah kah kah… sapa nak bayar duit hotel… sapa nak bayar duit dangdut…. sapa nak bayar duit gro….kah kah kah…tak kan nak tidur masjid makan nasi bungkus…..kah kah kah…. ulur ulur laaaa….kalau tidak mana ada syoook datang kl…..kah kah kah… dengar ceramah bosan…. nak tengok madey menangis….kah kah kah… idup isa samad…. kita jumpa di padang mashar….kah kah kah.



5 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Betul, ada yang tak dapat di sogok dengan wang ringgit mahupun greenback US$.
Politician yang baik dan telus tak akan terjunam dalam rasuah wang politic yang busuk tu.

Tapi jangan kasi dia nampak GRO dari China! Berebut dia orang yang kuat berpolitic itu semua.Tak kira lah dia dari umno ke , mca ke , pkr ke.
Ini ialah fair commenting, saya tak hentam umno bulat-bulat .

Tapi , saya nak tanya sikit.
Kalau di hadiah kan itu buku AlQuran yang bersalut emas 99.9% ..ada ke ini juga rasuah?

ilovebudu berkata...

keke..jumpa sana kekeke

Farouk berkata...

Salam raya....
Betul la tu.. Jangan amalkan politik wang.. Cuba amalkan politik sihat yang bersih dari rasuah.. Bukannya tak boleh?.. Cuma kena tegas dan disiplinkan diri la..

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham,

Politik wang takleh, rasuah bleh...

Kah kah kah...

BPR takleh kacau, Lembaga Disiplin UMNO je yg berkuasa

Kah kah kah...

Terima RM 1000 duit suapan = rasuah, terima RM juta2 = komisen

Kah kah kah...

Layan pompuan Cina bleh, tapi tukar istilah jadi sedekah...
(Yg ni tahap bahlol al bingai)

Kah kah kah..

Politik katun "Mickey Mouse" Malaysia

FatimahIbrahim berkata...

Seruan ni adalah untuk semua ahli politik. Tidak terbatas kepada satu-satu parti atau pakatan sahaja.
Kalau semua jujur dalam menjalankan tugas, tidak mustahil Malaysia maju kan.
Tapi mereka-mereka ini selalu sangat membiarkan nafsu dan tamak haloba menguasai diri.
Apa lagi...semuanya hancur.