Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 16 September 2009

SUAMI NAJIB PUN ADA KRONI




KRONI ROSMAH TERIMA PROJEK BAS PLKN?
– suara keadilan

(Suara Keadilan) - Sebuah syarikat milik individu yang mempunyai pertalian rapat dengan Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri Najib Razak, dikatakan bakal diberi kontrak mewah membekalkan 400 unit bas untuk Program Khidmat Latihan Negara (PLKN).

Bas-bas itu dikatakan akan dimport dari China dan dijangka memintas kepentingan pengusaha bas tempatan yang setia menampung keperluan pengangkutan peserta PLKN, sejak ia dilancarkan pada tahun 2004.

Bas-bas itu dikatakan ditempah daripada syarikat Dong Feng di China dan akan dijual kepada kerajaan pada harga RM600,000 sebuah - hampir dua kali ganda berbanding harga asal.

Difahamkan, Kementerian Kewangan yang diterajui oleh Najib mengarahkan Syarikat-syarikat Kaitan Kerajaan atau GLC untuk menyediakan dana kepada syarikat pembekal berkenaan untuk membawa masuk bas-bas terbabit dari China.

Ini kerana syarikat pembekal yang dikaitkan dengan isteri Najib itu hanya mempunyai modal berbayar RM2 pada masa ini tetapi akan mengaut keuntungan puluhan juta ringgit.

Bas 40 penumpang itu adalah mirip bas Syarikat Rangkaian Pengangkutan Integrasi Deras Sdn Bhd (RapidKL), yang beberapa ratus buah tersadai di Rawang dan Selayang.

Sumber-sumber memberitahu Suara Keadilan bahawa kerajaan akan memanggil tender rasmi untuk kontrak itu pada hujung tahun ini untuk memberi gambaran bahawa urusniaga berkenaan dijalankan secara telus.

Hakikatnya ialah segala keputusan mengenai kontrak itu sudahpun dibuat. Malah sebuah agensi perkapalan juga telah dikenalpasti oleh Kementerian Kewangan bagi menguruskan kerja-kerja logistik termasuk membawa masuk bas berkenaan dari China.

Sumber itu memberitahu Suara Keadilan, dana bagi pembelian bas berkenaan oleh syarikat terbabit akan dibiayai oleh Syarikat Prasarana Negara Berhad (SPNB) atau lebih dikenali sebagai 'Prasarana'.

Sumber juga mendakwa, Prasarana telah 'diarah' oleh pihak atasan untuk menyediakan dana itu bagi membeli dan membekal bas berkenaan atas nama syarikat yang dikaitkan dengan Rosmah.

Prasarana adalah syarikat di bawah Kementerian Kewangan yang didaftarkan pada 11 Ogos 1998 untuk mengambil alih projek-projek pengangkutan yang gagal, dengan kelulusan kerajaan.

Syarikat itu dipertanggungjawabkan untuk menyediakan sistem pengangkutan di Lembah Klang dan Pulau Pinang dan mengambil alih bebrapa syarikat pengangkutan lain seperti Sistem Transit Ringan LRT, PUTRA dan juga STAR.

Dalam pada itu, seeorang pengusaha pengangkutan yang berpengalaman dalam pembinaan bas berkata pemilihan bas buatan China menimbulkan banyak persoalan.

Beliau yang enggan namanya disiarkan berkata, bas buatan China mempunyai banyak masalah teknikal selain tidak efisyen manakala kos penyenggarannya tinggi.

"Kita boleh lihat sendiri apa yang berlaku kepada ratusan bas jenis sama milik Rapid KL yang tersadai hingga menjadi besi buruk di merata Lembah Kelang. Adakah kita mahu perkara yang sama berulang?" soal beliau.

"Bagaimana pula keselamatan atau kesejahteraan anak -anak muda kita yang bakal dihantar ke kem-kem PKLN di seluruh negara menggunakan bas-bas ini?" tambahnya.

KAH KAH KAH...KAH KAH KAH.. KAH KAH KAH..

woit... PATUTLAH ADA BERITA NAK GALAKKAN NAIK BAS...kah kah kah..

kah kah kah... RUPA RUPA NYA ADA BOTOX DI SEBELAH DAGING...kah kah kah..

woit... UMANG Aiiii... SEBUAH BAS 600 RIBU RINGGIT.... kah kah kah...

kah kah kah... TEMPAT DUDUK BAS INI SIZE XXXXLLLL BERAPA NI ?.... kah kah kah..

woit... IKUT SIZE SAPA?... HINGGA MAHAL SANGAT... BUDAK SEKOLAH BERBADAN KECIL....kah kah kah..

nota:
perhatikan sekarang ini gerombolan
sedang merembat segala harta secepat
mungkin kerana selepas ini mereka
semua akan bungkus.

pegawai kerajaan yang berjiwa besar dan
berjiwa rakyat sila amabil perhatian
kerana semua ini akan membawa bala
kepada anak cucu cicit kita.

mereka yang kaya raya ini nanti akan lari membawa
duit dan intan berlian harta rompakan khazanah
negara seperti yang telah dilakukan oleh imelda marcos
anak suharto thaksin suami isteri dan shah iran.

berjaga jaga !




22 ulasan:

Haji Kepala Lembu berkata...

malaysia ni telah dihakmilik kekalkan oleh bik mama..entang rembat merembat ni memang kerja bik mama..burung punai milik orang pun dia rembat.

Pekerka prasarana berkata...

Pokemak! Patut bonus taom ni ciput je. Prasarana dah kena paksa sediakan dana utk suami najib.

Tanpa Nama berkata...

Dan ibubapa diberitahu tiada lagi biasiswa MARA untuk anak-anak mereka yang akan keluar negeri tahun depan sebab sejak re-structuring macam-macam (dan merging macam-macam sampai purging)duit untuk pendidikan negara entah ke mana-mana.Negara apa yang tidak melabur dalam masa depan melalui pendidikan?Negara yang pentingkan graduan jual burger.

Tanpa Nama berkata...

Abangku Hisham,

Gerombolan nie expect takkan bertahan lama dalam memimpin kerajaan, sekarang nie pun dah goyang..sementara ada kesempatan nak sapu harta kerajaan, baiklah sapu selicin licinnya macam licinnya selipar jepun..sebab pilihanraya lepas nie isteri rosmah nie pulak akan kena baling dengan selipar jepun..

Brotherku,

size bas yang besar itu untuk mengangkut manusia bersaiz gajah yang sarat mengandung, berwajah masam, yang susah tersenyum dan sentiasa risau isterinya meraba telor mencari wanita lain..entah entah berapa ramai china doll yang akan ditrade in sebagai membalas jasa pembelian bas tu..hehehe

Brotherku,

1 Malaysia adalah slogan untuk menuju kehancuran..1 Malaysia dah kena tipu dengan manusia licik dari parti gerombolan ini..rakyat diutamakan konon, piirraaahh..chaaaiiittt..rakyat mana yang diutamakan ? cuba cakap ? rakyat tengah meleset ? Melarat ? tak cukup makan ? rumah buruk ? takde kesedaran lagi ? cuba tengok rancangan singgah sahur ? rancangan bersamamu ? itu ker rakyat yang diutamakan ? diutamakan untuk masuk TV ker? Cukupkan diutamakan sekadar bagi sekampit beras tanda sumbangan ikhlas bagi meringankan beban ?? yang kau duk sibuk telor gatal nak merembat berbilion bilion ringgit sedangkan rakyat mati kelaparan ? Suami najib seminggu pun melantak 8 kampit beras ? utamakan tembolok sapa nie? Perut sapa yang nak kasi penuh dulu ?

Jangan ler main sandiwara sandiwara nie..pilihanraya dah dekat pun..kalau asik sandiwara nanti, takut pulak jadi sandwich, kena gulai dengan rakyat.

Johan berkata...

ni nmpak sgt siapa sebenarnya 'suami' dlm rumahtangga Mat Mongol-Bik Mama..kahkahkah..mula2,buat webpage kat alamat jabatan perdana mentri,sekarang ade kroni..pasni dia ganti Mat Mongol jd PM jela..kahkahkah

Johan berkata...

makin byk yg dirompak,makin bising mulut dgn slogan "ketuanan Melayu"..

ainon mohd berkata...

KPI Datin Rosmah Mansor....

aredale berkata...

Patutlah nak tambah LRT baru 2012 walaupun dah patut dapat akhir hujung tahun lepas. Silap-silap LRT pun import dari China.

Sukj berkata...

kah kah kah kah kah...kahkah kah kah..kah kah

MEMANG TEPAT SEKALI FALSAFAH HIDUPKU......????

AKHIRNYA SETAN KENYANG...MELAYU NGANGA...kah kah kah kah kah..kah

TUKANG SEBAT TAK ADA...YANG ADA HANYALAH TUKANG TIBAI...kah kah kah kah kah..kah kah kah

TIBAI KIRI..TIBAI KANAN..REMBAT KIRI...SAPU KANAN...TELAN KELILING

kah kah kah kah kah..kah kah kah kah..kah kah kah

ha ha ha berkata...

Ha ha ha,..

F1..nampaknya kalau Pak Lah ada Monson Cup ...Najib Nazak ade Team F1 Malaysia...

Berapa banyak Setan ni nak ambik duit Kerajaan untuk F1 ...Mampus najib ..ha ha ha ha

Shaharuddin Othman. berkata...

Sekarang malaysia bik mama yang punya...semua dia mahu sapu...sebelum pakatan sapu bik mama baik bik mama sapu dulu...ape ke mende bik mama ni...nak tongkat langit kee...

azhar berkata...

1Malaysia..kena tipu lagi..cissss..

Sam berkata...

bro... macam mana dengan projek terbaru dia orang, projek Pasukan 1Malaysia F1 Team, nak terkeluar usus aku gelak baca berita ni, klau boleh ulas sikit k...

Tanpa Nama berkata...

Semua harta yang di curi akan di rampas! Harta curian akan di cari sampai ke lobang cacaing!

Johan berkata...

ni skrang kecoh psl projek team F1 malaysia tp nanti dulu,sape masih ingat dgn projek kereta Bufori??..pernah dgr nama ni??da lame senyap..ape dah jd?

tajudin berkata...

bas apa ni ye, mahalnya...

kucingsiam berkata...

meow~

GERAMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!

Tanpa Nama berkata...

Insyaalah, bila kerajaan baru naik nnt, smua perasuah & perompak harta rakyat ni akan disumbat dlm jail. Kita pastikan setiap sen yg dirokpak akan diambik balik oleh kerajaan. Biar mampos anak cucu perasuah & perompak ni. Kaya sbb menipu je. Rakyat susah. Biar anak cucu diaorang menyesal sbb dapat bapak/mak/datuk yg macam diaorang.

lempeng berkata...

rosmah he he dengar nama pun aku dah geli... nampak muka mau termuntah aku uwekk

jauhari berkata...

sendiri buat sendiri komen

Keliwontron berkata...

TanpaNama 15.20

Aku sangat setuju kalau semua penyamun2 perembat BN nie di masuk jail dan semua harta mereka di rampas dan di kembalikan pada kantong negara/rakyat ...

Telah berpuluh2 tahun di sebatnya duit negara ...mereka dapat pangkat datuk , dato seri tansri tun di pandang tingi masyarakat tapi sebenarnya haram jadah negara no 1

Jgn PKR bila naik nanti cakap tak cukup bukti , buang masa , buang duit siasat mereka ini ...aku nie mmg tiap2 hari membuak marah dekat BN !

PakGuardSriMlysiaPD berkata...

jago-jago wahai budak2 plkn..bas2 ni berpuako tau..kah..kah..kah..nanti sapa naik semua kena rasuk.