Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Oktober 2009

PERCUBAAN MENIPU MELAYU LAGI !




ANWAR : LAPORAN DR PORNTHIP AMAT MENGGERUNKAN
- malaysiakini

The explosive testimony by Thai pathologist Dr Pornthip Rojanasunand at the Teoh Beng Hock inquest today was not surprising but nevertheless grave, said Opposition leader Anwar Ibrahim.

Anwar said that Pornthip's statement that there was an 80 percent probability that Teoh's death was homicide and 20 percent that he took his own life was startling.

"Although the revelations were not surprising as I was suspicious of statements from the other pathologists, I did not think it would be as bad as this," he said.

Anwar, who is also the Permatang Pauh PKR parliamentarian, said: "I hope the responsible parties, including the judge will decide justly. The testimony of Pornthip cannot be taken lightly because she is a leading forensics expert in the region."

KAH KAH KAH…

KAH KAH KAH….


LIHAT BAGAIMANA CARA TERBAIK UNTUK MENIPU MELAYU


80 PERATUS KEMUNGKINAN HOMISID DALAM KES TEOH - melayau


SHAH ALAM, 21 Okt -- Seorang ahli patologi terkenal Thai Dr Porntip Rojanasunan memberitahu mahkamah koroner di sini Rabu bahawa terdapat 80 peratus kemungkinan homisid dan 20 peratus kemungkinan bunuh diri dalam kes kematian pembantu politik Teoh Beng Hock.

Ketika memberi keterangan dalam bahasa Inggeris, wanita itu berkata Teoh mengalami beberapa kecederaan sebelum jatuh dan mati selepas disoalsiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (MACC) Selangor.

Beliau berkata kecederaan ke atas Teoh termasuk tusukan di bahagian dubur, kesan melelas di paha dan lebam cekek di leher, dan ini tidak sejajar dengan keadaan jatuh dari tempat tinggi.

KAH KAH KAH…

woit… INI NAMANYA PUTAR ALAM… kah kah kah..

woit… APA BENDANYA HOMISID…. kah kah kah…

woit... HOMISID INI CUKA GETAH KE?... kah kah kah

woit...HOMISID INI... RUMAH SAYA DUDUK KE?... kah kah kah..

kah kah kah… HOMISID SENGAJA DI GUNAKAN KERANA RAMAI ORANG MELAYU TIDAK FAHAM….kah kah kah…

kah kah kah… MI NO SPIK INGLIS… MI BORRROW TWO ZERO DOLAR… kah kah kah…

kah kah kah… MI NO BAWAH BERDIRI HOMISID… kah kah kah..

woit... WHAT IS THE BECAUSE... TEOH MATI... kah kah kah

nota:
ini putar alam
sengaja tak gunakan perkataan dibunuh
kesian orang melayu sudah lah bodoh
akhbar melayu pun terus membodohkan lagi
agaknya ke mana bodoh ini akan sampai
boleh sampai ke kepala lutut kah kah kah..




15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Me know speak inglishhh...dijadikan menteri pembangunan...maka apalah hasilnya..homisidlah..kesian kat orang kampung terlopong apa ke binatang dan benda ini...???. Cari kat Kamus dewan bahasa dan Pustaka...
Pening satu Malaysia belum habis lagi masih yang pening. Orang kampung dok tanya..dulu ada berapa Malaysia...mungkin tiga kot? 3+1 = ????..hmmm mungkin sekarang 4-3 = 1 kot...kha..kha tukar tiub jadi hero dalam cerita arwah Tan Sri P.Ramli...Pak Belalang ahlul Nujum Di Raja...Gopal???kha..kha!.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah bro hisham
sebenarnya kali ni ayat depa tu bukan sengaja direka nak bodohkelentongkan org2 melayu yg kurang pemahaman bahasa inggeris,
sebaliknya ayat tu terpaksa guna perkataan 'homisid' sebab wartawan dia sendiri yg kurang paham bila pakar dari siam bercakap guna bahasa inggeris!
kahkahkahkah
mungkin juga wartawan sama dah serik lepas kes dia buat liputan masa karpal cakap 'sultan ultra vires', dia pergi lapor karpal hina sultan perak sebagai raja segala virus!
kahkahkahkah
kecik2 dulu cikgu suruh dia belajar bagi pandai bahasa inggeris, tapi dia pergi hafal kira 1 sampai 100 dalam bahasa inggeris
kahkahkahkah
klakka-la!

Tanpa Nama berkata...

haha... homisid tu lebih kurang macam homesoy kot..

Khun Pana aka johanssm berkata...

Homisid , ..honto ni bakero punya wartawan akbar bahasa Melayu...
tiba-tiba semua terancat akal tak tau pakai Bahasa melayu.
Ini macham Bahasa Melayu dah mati...

Faham ke apa tu Homicide? ..
Nanti umnoputar buat putar alam bahawa Khunying Dr Porntip hina bapak sultan pulak..
Macham ultravibe tu hina nenek sultan..

Dhani berkata...

tiba tiba jek muncul perkataan HOMISID. bila masa DBP approve perkataan ni? haha

Tanpa Nama berkata...

homisid tu nak bagitau makcik felda yg mendiang teoh tu peminat hamster!!

hamster tu aper plak?

hamster tu babi stir lah..
tak pun tanye lebai sauh.

tu sajer nak kasi pusing sikit la...

tak kan tak ingat lagu ujan ooo ujan.....
lagu yg nak lekakan melayau..

shahmetal berkata...

Jangan salahkan lantai kalau tak tahu menari. Jangan salahkan suratkhabar kalau anda bodoh dengan istilah.

Homisid istilah yang digunakan secara meluas dalam forensik. Aku yakin depa pon guna istilah "homicide" bukan "murder" masa bagi kenyataan. Jadi itula yang pemberita tulis semula.

Lepas ni, nak tak pertikai, sepatutnya guna perkataan bedah-siasat, bukan forensik?

Bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Homisid ni same ke dgn homoseksual..kah kah...mcm sama tapi x serupa..tadi dgr berita kes lingam ditutup tanpa tindakan susulan sbb x ada kaitan dgn jenayah..lagi2 nak bodohkan org melayu

Tanpa Nama berkata...

Lps nie ad yg ckp d. porntip tu seorang doktor yang suka bagi porno dlm bentuk tip...hahahaha...

Cucu Tok Abah berkata...

Ya memang nak mengelirukan. Tabik betul la kat depa nih.
Masa baca berita ni, sorang kawan yang memang bodoh kayu English ni tanya aku "homisid" tu apa, "homoseks" ke?
Aku gelak la.
Aku rasa ramai lagi yang bodoh English memang tak tahu apa, cuma malu je nak tanya orang.

ha ha ha berkata...

Shah Metal ..ko memang mantel...

Ada ka kata orang yang salah tapi Utusan Melayau tak salah...Homisid (Bahasa Indon kot..(Utusan maling Homisid))..ha ha ha..

Gunakanlah istilah Jenayah Pembunuhan bukan tak boleh..tapi macam pakcik Isham kata..nak tipu punyer pasal maling Bahasa Indon..ha ha ha ha ha...patutla Bandara marah sanggat...

Lagi satu Shah..Bedah siasat ialah Post-motem bukan Forensik...Understood...rajinler buka kamus Dewan..ha ha ha ha ha ha

Tuler orang suruh Pandai BI tapi sebok suruh kira dalam BI...ha ha ha ha ha..Ape kejadahnya..

Wassalammmmmmmmmmmmmm

AnjangAki berkata...

Depa ingat dengan guna homosid tu tanpa translation pakcik makcik tak paham...

Piiirahhh...

Pakcik ngan makcik tengok CSI tau... tak penah miss... Miami, New York... semua pakcik ngan makcik tengok.

Takat homosid tu apa la sangat....

aloha2 berkata...

Bodoh punya shahmetal

baik taruk shahmental

shahmetal berkata...

Salam Ha Ha Ha,

mantel tu ape? setau aku mantel tu kaen rentang yg superman pkai tu. hahahaha.

kahkahkah. wah hebat jugak pembaca2 ni dalam english. jadi kenapa nak pertikaikan sokkabar tu guna perkataan homisid? sume dah faham kan? pndai2 belaka.

kalau korang libatkan pakcik makcik tu, aku sure perkatan forensik tu pon diorang x faham. itu point aku. dalam artikel ni sndri di-tag-kan "kalau bodoh, jgn beritau orang". so, faham2lah ye. x pandai, cari ilmu. jgn pulak bila kita bodoh, kita nak kata org perbodohkan kita. tak baik tu, bukan budaya ilmu.

nak marah lagi ke? ok rujuk balik artikel tu. kan dia ada sebut, 80% homisid, 20% lagi, "kemungkinan bunuh diri", jadi, lawan bunuh diri ape? susah ke nak figure out, pakcik2 pun?

Marah lagi?

Rujuk artikel dari malaysiakini pulak. Berkenaan kenyataan Anwar. Dia pakai istilah ape? Macam tu, utusan ngan malaysiakini, dua2 bodohkan melayu.

setuju?

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Aku saje taruk mantel...supaya ko ingat kain rentang superhero..yang pakai seluar dalam kat luar tu....than U understand what it trying to tell you ...Full Stop...

Regards,

Ha ha ha