Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Oktober 2009

BODOH YANG TELAH BERJAYA



MAT SALEH SEDANG CARI KONTREKTOR BUMIPUTERA - SILA DATANG





PEMBELIAN SCORPENE TIDAK MELALUI TENDER TERBUKA DEMI KESELAMATAN - melayau

Pembelian dua kapal selam jenis Scorpene iaitu KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Razak tidak dibuat secara tender terbuka kerana dikhuatiri ia akan mendedahkan sistem pertahanan negara kepada musuh, Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Timbalan Menteri Pertahanan, Abdul Latiff Ahmad berkata, keadaan yang sama juga turut diamalkan oleh negara lain seperti India, Chile dan Brazil.

"Kalau tender terbuka, maknanya kita sudah pun mendedahkan rahsia pertahanan negara kepada musuh. Sebab itu prosedur untuk mendapatkan aset pertahanan, tak ada negara yang membuat tender terbuka untuk kapal selam,” katanya menjawab soalan Nga Kor Ming (DAP-Taiping).

Nga turut bertanya mengenai keistimewaan syarikat DCNS dari Perancis dan Navatia dari Sepanyol yang membekalkan kapal selam itu.

Abdul Latiff berkata, sebelum membuat rundingan harga kapal selam itu, kerajaan telah mengkaji semua aspek termasuk kesesuaian dengan keselamatan negara.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH… KAH KAH KAH..

woit… JAWAPAN PALING BODOH… kah kah kah..

woit…MACAM MANA MUNKEEE INI BOLEH DILAHIRKAN… kah kah kah..

kah kah kah… SUDAH LAH BODOH… BANGANG PULAK…. kah kah kah…

kah kah kah… SUDAH LAH BANGANG… NAK MENIPU PULAK… kah kah kah..

woit… KESELAMATAN APA?... NAK SURUK DARI SIAPA?... kah kah kah..

kah kah kah… NAK SURUK DARI KATAK?.... kah .. kah kah…

kah kah kah… NAK SUROK DARI MAT INDON DAN MAT BANGLA YANG MASUK PAKAI PERAHU ?... kah kah kah..

woit… PERGI MAPOS LAA… INDIA..CHILE… BRAZIL… APA ADA PASAL…kah kah kah..

woit… KALAU RAKYAT NEGARA INI BANGANG… PERGI JAHANAMLAAA… APA NAK DI IKUT BUAT KERJA BANGANG… kah kah kah..

woit… SEMUA ILMU DALAM DUNIA INI ADA DALAM LAMAN WEB… NGOOOOK…kah kah kah…

woit… TAK MEMBACA KE? kah kah kah…

kah kah kah… TAK MEMBACA MAJALAH JANE’S DEFENCE WEEKLY…kah kah kah..

woit… NAK BUAT NUKLEAR PUN BOLEH DI BACA DALAM LAMAN INTERNET… kah kah kah…

woit… DULU SEKOLAH TAK BELAJAR MATHS DAN SAINS DALAM BAHASA INGGERIS?... kah kah kah..

woit… SURUH PERGI BERLAJAR… KENAPA PERGI KE SINTOK… kah kah kah..

kah kah kah…KALAU SUDAH BERJAYA MENJADI BODOH JANGAN BAGI TAHU ORANG RAMAI… kah kah kah..

nota:
satu lagi percubaan hendak menipu orang melayu.
melambak melayu jadi bodoh

mula mula goreng melayu dengan ketuanan melayu
kemudian goreng melayu dan katakan bukan melayu anti raja
kemudian goreng melayu dan katakan bukan melayu tentang perlembagaan
kemudian goreng melayu dan katakan bukan melayu menentang islam

ini semua projek nak merembat duit rakyat

cakaplah demi nak dapat banyak komisen
cakaplah demi nak naikan harga mahal dapat rembat lagi
cakaplah ini kapal selam yang sudah dipakai tak digunakan lagi
ini kapal selam sudah kondem. peranchis tak nak pakai lagi
tak sedar kena tipu oleh mat saleh
cakap ketuanan melayu kah kah kah




21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bodoh bebal, nasib la malaysia dapat Menteri ngok. Nasib la Melayu, siapa suruh malas baca buku. Melayu suka dapat beras free, dapat kupon rm30. Terus la bangsa melayu LAYU. Tak tau la nak cakap apa pada penyokong dan pengundi UMNO. Teruskanlah mengkhianati anak cucu anda dengan membiarkan mereka dibebalkan. Kepada yang dah sedar, lakukan perubahan, banyakkan baca buku dan berani hadapi cabaran. Jangan bergayut di ketiak subsidi yang nyata melemahkan melayu, bukan membantu menaikkan semangat Melayu berjuang secara sihat.

Nak sorok dari siapa pun aku tak tau. orang bangang yang dah terlalu bebal je percaya dengan alasan menteri bangang tu. Kalau Malaysia buat sendiri, tu aku percaya.

Johan berkata...

woit kalau ikutkan pengalaman lepas negara ni dengan projek2 besar,akhirnya kapal2 selam tu akan jadi macam ni:

http://3.bp.blogspot.com/_rbqlI_m1Ahg/StIJJ5dbnJI/AAAAAAAAFuk/74q_Y2vpF_A/s1600-h/4.jpg

dan ni

http://3.bp.blogspot.com/_rbqlI_m1Ahg/StII9VMJ9fI/AAAAAAAAFuM/sMU7kKQ7RbY/s1600-h/8.jpg

seliparjepun berkata...

SALAM...

DASAR PENIPU...! ABIS RAKYAT DITIPU...KESIAN RAKYAT YANG MALAS MEMBACA..

BETUL BRO ISHAM...

APA SAJA NAK, KITE LAYARI INTERNET...SEMUA FAKTA ADA..1 DUNIA BOLE TAHU...APA LA PUNYA MENTERI. SUKA MENIPU RAKYAT...

DASAR GEROMBOLAN...!!

Tanpa Nama berkata...

1 pukimak! UNTOK MENTERI BODOH!

SIAL! AKU STUDENT NI PUN RASA TERHINA DENGAN KEBODOHAN MENTERI SEPERTI ANJING NI!


ILMU NAK ENTOT2 PUN ADA DALAM WEB TAKKAN ILMU NAK RABA-RABA TAKDE KAH KAH KAH . . . KAH KAH KAH . . . sial 1 MALAYSIA.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan kaji pembangunan nuklear jana elektrik
22/10/2009 5:36pm

KUALA LUMPUR 22 Okt. — Kerajaan sedang meneliti opsyen penggunaan nuklear bagi penjanaan elektrik sebagai salah satu penyelesaian jangka masa panjang bagi memenuhi keperluan bekalan elektrik negara menjelang 2025, Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Peter Chin Fah Kui berkata, berdasarkan analisis awal yang dijalankan negara tidak lagi dapat bergantung kepada sumber-sumber penjanaan elektrik sedia ada seperti gas, hidro dan arang batu.

"Oleh itu opsyen penggunaan nuklear bagi penjanaan elektrik tidak dapat diketepikan kerana ia dapat menawarkan opsyen yang menarik untuk memenuhi keperluan elektrik negara,” katanya menjawab soalan Nurul Izzah Anwar (PKR-Lembah Pantai).

Chin berkata, sebagai langkah awal kerajaan akan mengkaji keupayaan serta kesediaan negara untuk melaksanakan program pembangunan nuklear bagi penjanaan elektrik.

"Pelbagai aspek dari segi perundangan, kawal selia, pembangunan sumber manusia dan sebagainya akan dikaji bagi menilai kesediaan negara dalam bidang ini,” katanya. - Berna

Sudin berkata...

kah,kah,kah........keselamatan negara ?

Betul tu....! Bodoh yang telah berjaya membodohkan orang melayu...

Pendidikan-menteri berniaga
kesihatan-menteri berniaga
pengangkutan-menteri berniaga
pertahanan-menteri berniaga

kah,kah,kah,....menteri-menteri,perdana menteri kepala pembunuh,cukong MCA,Barua Umno/Melayu kenyang.......rakyat nganga terkangkang.....kah,kah,kah.....

Apa nak heran isham ooi......!raja dan sultan pun rembat,tibai kiri kanan, tak kan aku tak boleh.....balik istana kayangan/rumah duduk celah kankang puki bini.....kah,kah,kah,....itulah kerja ketuanan melayu setiap hari.......

AWAS REVOLUSI !!!!!!!!!!!!!!

Tapi bukan reeeevoluseeeeeeee oleh bapak segala setan gerombolan mamak mahathir setan pukimak tu.........kah,kah,kah.....inilah hasil pemerintahan bapak segala setan mahathir mamak pukimak ni...

Saiful berkata...

kapai selam konon..org ada ..depa pun nak ada..nak buat..selat melaka tu kapal lalu berlambak2..nak tanglkapsapa..nak perang ngan sapa..
berani ka sojar msia ni pi perang..undi pr pun takut..
pi rah..mat indon..naik sampan pun leh sampai bagan..
pi rah..mampuih negara aku cam ni..
semua kena sorok..

pisangmalaysia berkata...

Apo nak kato kalo udoh kepalo agong yg jadi tuan dan tuhan depa. Semuanya halal belake walopong takde chop halal jakim...siakap senohong gelamer ikang duri cakap bohong, itu memang KPI menteri...

Tanpa Nama berkata...

Bangang punya menteri, nak tipu atas darat kering kata org Ganu, rahsia kepala bana apanya, kalau musuh nak tahu spesifikasi scorpene bukannya payah, dia orang mabukkan orang pembuat kapal tu saja dah dapat rahsia.Menebeng sungguh Timb. Menteri ni. kah...kah...kah...

p/s : sdr TT tahu makna kata terbitan MENEBENG dlm dialek Ganu? saya caya TT faham sbb TT dulu nnusuk di Ganu seblm berhijrah ke laut antarabangsa kah...kah... kah...

Tanpa Nama berkata...

haha nk sorok kepala bana apa?last2 bagitau jugak kat org ramai yg malaysia beli kapal selam tu..kalo nk sorok jgn bgtau langsung la

zeqzeq berkata...

Atuk saya cakap, dia dah pasang CIP dalam semua dinding kapal selam itu, jadi nak lari ke mana, cip itu di remote oleh satelit menunggu untuk rosak..boleh beli baru...jangan percaya atuk saya..

Tanpa Nama berkata...

aisey
boli kapalsolam takyah guno tender
teghagak nak boli, boli yo sebijik ko sekapal ko
macam boli belachan la
bilo teghagak nak makan belachan, poie yo kodai boli la belachan sebuku ko sekoping ko beghapo yg laghat ditolan la
kalau boli belachan kono tender pulak dulu, habih la oghang tau rahsio beghapo kandungan protin belachan kito tu! naya kono poie mejistret kono dondo onam ghatuih!
boli kapalsolam samo la macam tu, kalau tender dulu habih la oghang tau rahsio kito!
kahkahkahkahkah
klakka-la!

Tanpa Nama berkata...

Pergi beli Majallah Military Intelligence atau Jane, dalam nya ada semua persenjataan termasuk rifle,tank, kapal terbang, kapal selam, weapon, jumlah tentera darat, laut dan udara.... segala galanya termasuk weapon capabilities untuk semua negara di dunia.... rahsia apa ni.... tak ada rahsia beb. Perancangan Taktik Perang dan perlaksanaan yang berkesan akan menentukan kemenangan di medan perang kerana ia nya tidak tercatat di mana mana. Kemahiran tenteranya, endurance dan banyak aspek lain yang tidak dapat di perolehi bolehlah di katakan rahsia nya. kalau undi pos pun tak tau hujung pangkal nya, macam mana nak hadapi perang?

nami o fish berkata...

Jika dunia tanpa negara kita tidak perlu lagi senjata.

Dunia tanpa senjata.

Sukj berkata...

NAH AMBIL HANG 4 KILO LAGI...kah kah kah kah...kah ka

KINI BANGANG PEMIMPIN 'MELAYU PELINGKUP' NI DAG 8 KILO !

kah kah kah kah kah...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Untuk pengetahuan.....sabtu dan hari minggu ni ada golf tournament untuk TENTERA di Nilai Spring Golf & Country Club, Nilai...kalau ada yang berani atau tau...tlg check...dari mana duit datang untuk tournament ni...sila ingat istana Isa Samad ada kat dalam golf club ni....dia baru menang kat Bagan Pinang....undi pos banyak datang dari TENTERA.....pikir2kan.....mintak tolong kita bongkar jika benar....

Keliwontron berkata...

Adoi adoi senak perut dan kerandut telur aku dengar jawapan menteri nie .... kami beli kapal selam mau tanpa tender sebab takut musuh kami tau kapal selam kami specifications apa .... peluru taik ayam pandu ada berapa , berapa dalam bule selam , ada tak papan main dam haji dalam kapal tu kah kah kah ...kalau tender tutup org tak tau, depa ingat kami punya kapal selam cokia tak kuat muhaha ....ini jawapan dalam parlimen ka jawapan dalam reban ayam hah?
Adoi adoi aku nak sapu ubat Vicks sat kat perut aku nih ...hoi Latiff apasal masa makbapak hang projek dulu tak pakai kondom hah? Kalau tak , tak keluar la jawapan lawak AR tompel nie

Tanpa Nama berkata...

Kapal selam boleh guna tangkap udang tak? Kalau bolih, bolihlah tingkatkan kandungan protein dalam belacang supaya lebih paras piwaian 30% kandungan protein....hau hau hau hau....majistret pun kayu jugak, boleh buang kes, tak berani!

Tanpa Nama berkata...

beli kapal 2nd hand nak sorok apa lae.biul!org perancis dah x nak maksudnya x elok la tu.kalau buat baru sendiri mungkin la jugak.tu la hancur m'sia semua menteri bodoh nak mampos.letak pula ex menteri raba2 kat US.ckp melalut2.kalau dlm perhimpunan agong semua wakil bagi idea bodoh.la ni menteri pelajaran nak buat dasar MMBMBI nak sebut pun dah mcm org bodoh apa lae nak melaksanakan..

LembuKenyang berkata...

Woit, jika nak berjaya dalam hidup, jangan belajar dan jangan banyak membaca. Tengoklah kekayaan dan pembaziran yang berlaku, semuanya 90% dikurniakan kepada orang yang bebal dan bodoh dungu pukimak. Orang yang baca buku, apa dia dapat? Kesusahan dan lari dari tanggungjawab membangunkan negara. Jika join, dia akan didajalkan.

Tanpa Nama berkata...

TERTIPU LAGI..MENIPU LAGI...DITIPU LAGI....DAN LAGI DAN LAGI...ADA JUGAK NANTI MENTERI YANG NAK KENA SELIGI...BIAR HILANG GIGI..

MALAYSIAKU..MALAYSIAKU..
MENTERI MENTERINYA BODOH BODOH BANGANG.
BODOH TAK BOLEH DIAJAR.
PANDAI TAK BOLEH DIIKUT.