Selasa, 2 Februari 2010

TIPU LAGI - E -KELENTONG




SENYAP SENYAP - LAWAN TETAP LAWAN !



SUDAH MULA BERANI BERDEMO DALAM KAMPUS


Mahasiswa di UKM masih tidak lagi redha dengan penindasan dan kezaliman yang berlaku dalam Pilihan Raya Kampus kali ini apabila mahasiswa sekalian telahpun dinafikan kemenangan mereka untuk membentuk PMUKM.

Dalam usaha untuk membantah keputusan dan pengiraan undi pada Hari Pengundian (28/1/2010) serta sepanjang kempen 3 hari (25 - 27/1/2010), mahasiswa-mahasiswi telah mengumpulkan segala bukti fakta yang mereka ada mengenai kekurangan, keraguan, ketidakadilan dan penyelewengan yang berlaku untuk diutarakan kepada pihak universiti melalui 'saluran yang betul'.

Bantahan SENYAP pada 1 tengah hari ini merupakan salah satu langkah yang signifikan, yang telah diambil oleh mahasiswa di FSSK (Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaa), UKM untuk membantah secara senyap tanpa melaung-laungkan slogan, ala peace walk/berkabung mengenai kematian demokrasi kampus.

Selain daripada itu, pengabaian kebajikan mahasiswa oleh pihak pengurusan universiti (2 buah kolej di UKM sering mengalami kekurangan air - Kolej Pendeta Zaba dengan Kolej Keris Mas) serta penganiayaan mahasiswa oleh pihak polis dan FRU baru-baru ini telah memberi inspirasi kepada kumpulan mahasiswa-mahasiswi ini untuk meneruskan perjuangan dengan cara yang kreatif dan lebih memberangsangkan.




3 ulasan:

Cob Nobbler berkata...

cheneke ni beb..cheneke..

Tanpa Nama berkata...

Woi!woi!woi!
*&^$##$%^^&&**^%^&&**menyalak!
&^%%#^*(((*&&& dah kalah!!!
*&^$#@%&*()*&^%%$$ PPTN!!
%$@@$^&((*^%$#### tarak akai!!!
^%$@!@$^&*&^%$##@#$%^&& macam TT!!!

Tanpa Nama berkata...

Hai...begitu banyak fakulti...hanya satu fakulti aje yang bantah?...entah-entah ni berlakun aja tak?....biasa beb...geng gerembolan...kahkahkah