Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 21 Disember 2010

DAYAK TAK SEDAR DIRI - NEGERI TERGADAI





RAJA BEROOKE KAHWIN LAGI



PEMBANGKANG DATANG SARAWAK BAWA AIR LIUR – berita hairan

Kebanyakan pemimpin parti pembangkang yang datang ke Sarawak didapati hanya mampu membawa hadiah 'air liur' dengan niat memecah belah dan menghasut rakyat negeri ini agar memihak kepada perjuangan mereka.

Namun pada masa sama, pemimpin pembangkang itu tidak menyedari bahawa mereka sendiri gagal merangsang perubahan positif seperti diharapkan di negeri di Pulau Pinang, Selangor dan Kedah.

Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber, Awang Tengah Ali Hassan, berkata setiap kali mereka datang ke Sarawak, pemimpin parti pembangkang sama ada dari DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS berniat menghasut rakyat Sarawak supaya membenci Barisan Nasional (BN).

"Itu saja matlamat mereka datang ke sini (Sarawak). Tiada hadiah lain, selain 'air liur'. Sedangkan pemimpin BN sudah terbukti tidak bercakap kosong dan sudah berjaya membawa pembangunan berterusan untuk rakyat negeri ini sejak sekian lama," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. INI DAYAK BODOH…. kah kah kah..

kah kah kah… MULA MULA TAK MENGAKUI DAYAK…. kah kah kah..

kah kah kah… NAK JADI MELANAU… kah kah kah..

kah kah kah… LEPAS TU NAK JADI MELAYU… kah kah kah..

woit… JANGAN JADI BANGANG… MEMANG LAH DATANG KE SARAWAK NAK MENGHASUT…. kah kah kah…

woit… MEMANG LAH DATANG DENGAN AIR LIUR…. kah kah kah..

woit… INGAT DATANG KE SERAWAK NAK INTAI COLI ORANG LEBANON KE?... kah kah kah..

woit… DAYAK SARAWAK TAK SEDAR …HABIS HARTA ORANG SERAWAK AKAN PINDAH KE LIBANON… kah kah kah..

kah kah kah… MACAM MAT MONGOL TUKAR TANAH KTM DENGAN LEE KUAN YEW… kah kah kah..

kah kah kah… TAIB MAHMUD DAPAT SEKEPING TANAH CELAH KANG KANG … ARAB NI DAPAT BERIBU HEKTAR…. kah kah kah..

kah kah kah… BETINA ARAB INI LAGI TEROK… DATANG DENGAN BINCAT SAJE… DAH DAPAT TANAH BERIBU HEKTAR..… kah kah kah…

nota:
cuba selidiki apa perjanjian kahwin ini
buka sehelai baju kena bayar 10,00 hektar tanah balak
belum sampai ke seluar dalam sudah 40,000 hektar
ban balak bertukar tangan kah kah kah

nota:
dayak tak sedar diri
kerana cipap sekeping
habis beribu hitan balak kah kah kah



42 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Cakap pasai pembangunan,tak habih2,tapi ader ghakyat yg masih pakai cawat....kopek terbuai2 mcm saghang bughung tempuer.Piiiirahh!!! sendighi juai ayor lior,tak sedor.'You help me,Ihelp you' tu bukan hadiah ayor lior ker Tengah Awang ooii!!!.

Tanpa Nama berkata...

Vous n'en savez rien Sarawak ..... nous n'avons pas de soins de règle qui Sarawak ... tant qu'ils peuvent empêcher les gens de la péninsule à distance ...............

Tanpa Nama berkata...

kata2 pak menteri ini cukup lucu lagi melucukan yang dok merentah negara lani hampa tentulah hampa kena laksanakan tugas untok memajukan negara pasai hampa yang dok pegang duit negara yang pembangkang tak setuju tu pasai hampa banyak salah guna kuasa dan duit kupang negara tu, lagi satu dasar yang hampa bawa tu tak betui.

Tanpa Nama berkata...

kata2 pak menteri ini cukup lucu lagi melucukan yang dok merentah negara lani hampa tentulah hampa kena laksanakan tugas untok memajukan negara pasai hampa yang dok pegang duit negara yang pembangkang tak setuju tu pasai hampa banyak salah guna kuasa dan duit kupang negara tu, lagi satu dasar yang hampa bawa tu tak betui.

terjun.tanpa.parachut berkata...

Ingatkan kawin dengan orang Sarawak

Tanpa Nama berkata...

lebanon datang bukan hanya bawak air lior, tapi bawak air lendir sekali

teste rajah beroke memang bukan dayak, melanau atau melayu. taste rajah beroke pada segi tiga yang putih2, licin2, dalam2, tembam2, panjang2 dan lebor2

sedor ler diri kaum dayak wehhhh

Tanpa Nama berkata...

Sdr,jgn hina Dayak membabi buta.Ramai di kalangan Dayak sudah berpendidikan tinggi. Dayak Muslim pun ramai yang sudah menjejakan kaki ke Timur Tengah untuk mendalami ajaran agama Islam. Sedarlah Dayak adalah juga hamba Allah...menghina Dayak secara langsung menghina ciptaan Allah..Makhluk Allah. Bertaubatlah. Kalau nak marahkan BN biarlah secara orang yang beriman.Apa yang terkeluar dari mulut akan dihisab di kemudian hari(akhirat)...Hina sangatkah Dayak di mata sdr....renungilah sesuatu itu dengan 'mata hati'....silalah berkunjung ke Sarawak...usah teropong dr jauh...dan jangan lupa sentiasa muhasabh diri...KULLUKUM MIN ADAM WA ADAM MIN TURRAB....ASTAGHFIRULLAH.WASSALAM

Tanpa Nama berkata...

tt

dapat bini muda, tenaga pun jadi muda
lama lagi la nak ambik duit pencen
habislah licin balak2, tanah2 balak

sunsnake@budakbalun berkata...

tanpa nama 16:37

apa masalah ko??
bila pulak TT kutuk dayak?
aduyaiii!!
siap kuar ayat2 lagi!!
baca kasi faham dulu laaa..

jangan buat style cacai UMNO Rawang..
bukan main berdemo tak nak surau kena roboh!
walhal memang takde perancangan nak roboh pun!!!
wakakakaka!!

mengong!

Tanpa Nama berkata...

Ni projek sapa nih??
kah kah kah masih tak ngaku jugak?

Sumber: http://www.malaysiantalk.com/cgi-bin/swk_talk2/swk_newform.pl

******
Bloggers Wanted
Posted by Cyber Trooper on December 16, 2010 at 17:28:32:
As part of BN Machinery to counter oppostion and pro opposition bloggers. UMNO and PBB has set up a RM10 million Cyber War Fund.

We invited Sarawakians with journalistic instinct to contact or visit any PBB, PRS and SUPP branches to register yourself as an interested party.

Qualified Candidates will be notified within 7 days.

Training will be conducted by NST, Malay Mail (Datuk Rocky Bru) and Utusan Melayu at Pusat Latihan UMNO at Janda Baik.

Every blogger will be given a granted of RM30,000 to set up their blog, whether it is free or paid hosting, besides being paid monthly allowance of RM5,000.00 per month.

We therefore call on all responsible Sarawakians to register themselves at offices of Sarawak BN Component parties.

It is your duty to defend Sarawak from the onslaught by Sarawak Report and Radio Free Sarawak.

YB Abdul Karim Hamzah
YB Fadzillah Yusof

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
2010 Disember 21 16:37

D'accord avec vous ....... nous ne sommes pas stupides.
Être dominé par des gens de la péninsule est plus une préoccupation pour nous ..... gouvernement au pouvoir maintenant veiller à Sarawak UMNO loin de Sarawak ..... nous n'avons pas besoin de tout organisme de la péninsule ici ..... soit à partir de l'UMNO, PKR, PAS ou MCA ...... les gens de la péninsule, rester à l'écart du Sarawak ....

mosabit berkata...

kalau dayak dayak betol betol sedo diri ..dah lama dah ATM (abendol taik marmut)tu kuluhum ajma'in...

ada berani ka dayak???..atau korang sama dengan maca melayu melayu kat sini...sanggup kena bodo manjang??...
nampak macam dah moden..tapi semangat masih di dalam hutan...orang dah bagi pakaian ..ko tetap nak pakai cawat...

yg makan cili jer rasa pedasnyer....

..kalau kita ngata ngata abu jahal..kat akhirat kena masuk neraker ker?....

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

akhirnya raja gambir serawak akan tewas juga didalam lendir Lebanon...

apa apa pun ok berkata...

sokong sunsnake.... ini dinamakan baca x abihhh..... kahh.. kahh.. kahh.. baca x abih ni mcm cite x abih jugak la.... kahh.. kahh.. kahh.. diamalkan oleh geng2 masuk air la a.k.a. x boleh pakai.... mcm melayau dan hairan kahh... kahh... kahh... yg buat kita selalu kena tipu ni sbb kes x abih ni la.... kahh.. kahh.. kahhh.. cuba renung2kan.. kahh.. kahh.. kahh..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 16:37

TT bukan menghina Dayak secara am, tetapi menghina CM walaupun mungkin penggunaan "Dayak" itu mungkin kurang tepat.

Samalah juga sekiranya TT menulis "Mat [ ] ni melayu bodo" tak bermakna dia mengutuk melayu.

Tanpa Nama berkata...

aanon 16:37

kata gila tak gila ya ustaz hang baca cerita dan hayati betoi2..babun2 tersingongkah cerita dayak itu...wa dah raon pasar india street tu wa hanya jumpa gambir kering tak do kik..

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 16:37

Budak lurus bendul,
tak faham kiasan ayat.

woit... pergi ngaji lagi laaaa woiii

Tanpa Nama berkata...

wahai tuan punya belog yang maha mulia.... sila jangan main word dayak itu... sensitif tu bangang... apakah rasa kamu jika nama kaum kamu yang dibangangkan di blog yang menjadi bacaan orang ramai? kepada cicit ngah layor, rakyat serawak tidak akan memakai cawat lagi jika royalti minyat tidak disedut hantu2 di semenanjung...

Tanpa Nama berkata...

2010 Disember 21 16:37
2010 Disember 21 20:05

Lu apa kes brader???

Hahaha..sudah lama dalam blog TT ni mengutuk2 Melayu..kami tarak kesah pun... lu apa hal brader kalo ramai Dayak yang hidup masih ditakuk lama lagi.. macam Melayu yang di takuk lama la.. Kalo TT kutuk Melayu, itu bermakna ditujukan kepada "Melayu yang masih menyokong BN membuta tuli".. dalam kes ni, TT kutuk "Dayak yang masih bodoh dungu sokong BN lagi lol.." bagi Dayak yang dah sedar, ambik paham sendiri2 lah..

Kata berpelajaran..tapi ayat simple BM pun tak boleh paham..

Belajar bahasa melayu tersirat dulu brader!!! Kalo tak paham, jangan komen!! Pergi hantuk kepala kat dinding! hahahaha

Kucing Parsi berkata...

*TT.
gua baca lu punya blog dari sebelum PRU lagi. mungkin lu dah lupa, sbb gua jarang2 komen, banyak benda salah daripada TT.
saya orang sarawak dan sangat mengenali ketua menteri saya.
cuma satu je saya minta, kenapa sarawak di bawah telunjuk orang melayu yakni semenanjung malaysia.
orang sarawak ingin bebas
ingin merdeka daripada penjajahan malaysia.
tiada sejarah mengatakan sarawak adalah wilayah tanah melayu.
untuk pengetahuan pembaca, melayu sarawak dan melayu semenanjung begitu berbeza, melayu di sarawak adalah daripada jajahan kesultanan brunei.
raja muda hashim adalah pentadbir sarawak sebelum kedatangan brooke.
dan pada itu sarawak hanyalah sekecil dari tanjung datu ke batang sadong, saya percaya TT tak pernah pegi pun, 2x PRK di sarawak, TT just catch up dari portal news.
bukti TT belom lagi tiba di sarawak,
sarawak tidak ubah seperti kelantan, membangun menggunakan wang sendiri.
memang benar, taib mahmud seorang yang kaya.
tetapi tiada beza nya dengan pemimpin pakatan di semenanjung, malah andaian saya bahawa suasana politik di sarawak lebih muhibbah

kepada cicit ngah layor, komen anda seolah2 anda melihat orang di kuching menggunakan cawat, saya bersedia berjumpa anda.

anda seolah2 seperti penah tiba ke sarawak. kalau anda pernah saya ingin tahu bandar manakah yang masih bercawat.

jangan nak kecoh kalau blok L dan M jatuh ke tangan brunei, atau limbang jatuh ke tangan brunei. itu memang wilayah brunei, wilayah malaysia adalah semenanjung sahaja.
dan pajakan ke atas labuan.

dan akhir sekali.
ini rentak pemerintahan negeri sarawak. orang semenanjung jangan sibuk. jaga lah negeri anda. kami apabila di timpa bencana kami masih tidak menerima ihsan dari kerajaan persekutuan, tidak seperti negeri di semenanjung

akhir kata.
jangan kutuk dayak. dayak adalah majoriti di sarawak. dan majoriti orang sarawak yang di katakan bercawat begitu puas menaiki kapal terbang.

p/s: hari tu pegi adelaide, duduk dengan sorang mamat dari semenanjung. ambik kamera tangkap gambar awan. memang jakun!!!

halfmelanauhalfbidayuh berkata...

silap awang tengah gak, patut cakap straight to the point jangan kasi lepeh masuk..

Tanpa Nama berkata...

http://www.examiner.com/human-rights-in-national/un-scientists-turn-on-un-and-al-gore

http://www.youtube.com/watch?v=BZvAc-McLEo

Tanpa Nama berkata...

Tolong jgn gunakan perkataan 'Dayak' sesuka hati anda. Yang anda nak kecam tu bukan berbangsa Dayak. Kalau tak faham bangsa Dayak tu apa, check dulu kat mana-mana kamus ke ape ke, ni dah masuk bab sensitiviti dan perkauman. Tak pernah ke Sarawak, jangan komen tentang Sarawak, cukup rakyat Sarawak saja yang menjaga hak mereka!

Saiful berkata...

senor tt,
mclm tu parti paa..parti masukk ka..mcm jualan lansung saja..apa la kacau la cam ni ..org nak bagi pr menang..yg depa ni dok menyibuk pasai ..nak join..join la pr..

Tanpa Nama berkata...

bro, anu org tua ni boleh `selaras` lagi ke, aku rasa payah nak `selaras` secara aotomatik, kena sedut dulu baru selaras, alah, blojob la. ha ha. kesian pompuan lebanon ni, batin tersiksa.... tapi apa susah, duit balak banyak....boleh makan luar.

opisboi berkata...

raja berooke akan mampos kene kemut arab lubnan..wakakakaka..kayola lu minah arab ooii!

Tanpa Nama berkata...

kucing parsi & anon 16:37...jangan kutuk dayak, jangan kutuk dayak bla bla bla. oitt pigi mampus la lu. kalu tt tak kutuk dayak hari ni, sampai bila bila pun dayak akan kena sedut darah dek taik mamot, bodoh!!!. negeri dah kena jual pun tak sedor, punyalah bangang, macam ghani, ha ha, ha . ko ni ghani keturunan dayak ke, ha ha. pigi mampus la kalu dayak majoriti di sana, tapi yang kaya 2 - 3 kerat je, apa hal dgn rakyat lain. Gerombolan akan tumbang di sarawak dan seluruh rakyat serawak akan dapat haknya, baik majoriti atau minoriti, baik dayak atau bangsa lain. ada faham??? kalu tak faham ko isap tetek bini muda taik mamot dulu la. ha ha ha ...
p/s. oit, apasal nama ko bukan kucing dayak ha? kah kah kah

la péninsule berkata...

pour tanpa nama 16.07
tanpa nama 16.37

coz de vous Sarawak personnes, de la Malaisie encore statué par le politicien de sucer le sang de la péninsule .. nous juste ne veux pas l'effet de votre décision de notre vie ici dans la péninsule .. stupide

terompahkayu berkata...

tt,
jgn guna perkataan dayak, geng gerombolan dari keturunan dayak rasa hati.
gunakkan perkataan, dayik, atau dayuk, atau dayek, atau duyak, atau diyak, atau deyak, atau dugong.
tidak baik guna-guna ...

Tanpa Nama berkata...

kucing parsi:
yg amik gambar tu akulah.gambar tu dpt buyer dah skg.aku nak belanja kau kahkahkah.kalu tak tau pasal fotografi dok diam2.main telo dlm CAWAt tu..kahkahkah

Non-Governmental Individual berkata...

BACA BAIK2,

AKU DAYAK, AKU FOLLOW BLOG TT DARI TAHUN 2008, AKU TAK TERSINGGUNG PUN DGN PENULISAN TT, SBB AKU TAHU TT TAK MEWAKILI MANA2 KAUM, TT PUN SUKA KUTUK MELAYU DAN KAUM2 LAIN.

AKU AMAT SUKA KALAU BANYAK BLOG2 YG 'MEMPROVOKASI' ORG2 DAYAK,BAGI AKU INI UTK KESEDARAN,

AKU MENYAMPAH KALAU ORG SARWAK TUDUH ORG SEMENANJUNG CURI HASIL BUMI SARAWAK. SBB HUTAN, TANAH, DAN SEGALA HASIL BUMI ( KECUALI PETROLEUM) DIURUSKAN OLEH NEGERRI SARAWAK SENDIRI.

PETROLEUM PUN MASIH DPT 5 %,KELANTAN PUN TAK DAPAT. KALAU NAK TAHU, SRWK DAN SABAH LAH YG PALING BYK DPT PERUNTUKAN DARI KERAJAAN PERSEKUTUAN(RUJUK LAPORAN K.A.N)

WALAUPUN SELANGOR 'LUBUK EMAS' KERAJAAN PERSEKUTUAN, TAPI SELANGOR TAK MENDAPAT PERUNTUKAN SEBANYAK SABAH DAN SARAWAK.

KENAPA NAK TUDUH SEMENANJUNG CURI? LAGI SATU, AKU TAHU ADA SARAWAKIAN YG NAK SARAWAK KLUAR MALAYSIA, KALAU KELUAR, RUGI LAH SARAWAK, SBB BYK PERUNTUKAN KITA TAK KAN DAPAT DARI KERAJAAN PUSAT.

NOTA: SARAWAK TAK PERLUKAN AUTONOMUS, CUMA PERLU TUKAR KARAAJAN AJER..

Non-Governmental Individual berkata...

@KUCING PARSI YG BODOH

SARAWAK ADALAH SEBAHAGIAN DARIPADA MALAYSIA LAH BENGAP! RUJUK PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN, AKU MALAS NAK TERANG PANJANG2.

YA, TAIB KAYA, KEKAYAAN TAIB ADALAH HASIL DARIPADA KONTRAK TANPA TENDER YG DIBERIKAN KERAJAAN NEGERI KPD SYARIKAT C.M.S DAN SYARIKAT2 YG TAIB ADA KEPENTINGAN. (RUJUK THESIS YG DITULIS NELSON MERSAT)

NOTA UTK ORG SEMENANJUNG : C.M.S NI DULU SYARIKAT KERAJAAN NEGERI SARAWAK YG DIFARAIDKAN(DISWASTAKAN), KINI 85% SAHAM C.M.S DIMILIKI TAIB DAN KELUARGA

KATAKAN PADA SY SIAPA PEMIMPIN PR DI SEMENANJUNG SEKAYA TAIB DAN ANAK2 MAHATHIR? BOLEH? JGN TUDUH SEBARANG BRO..

MEMBANGUN GUNA DUIT SENDIRI YA BRO? BACA LAPORAN K.A.N SAJA YA.. AKU MALAS NAK TULIS PANJANG..

NOTA TAMBAHAN:


1. 70, 000 DAYAK TAK ADA MYKAD (INI YG BERJAYA DIKESAN, YG MASIH BERKELIARAN DI HUTAN SEMPADAN KALIMANTAN-SARAWAK TU AKU TAK TAHU BERAPA RAMAI).

2. KEMISKINAN DI SARAWAK 30.28%, SEDANKAN DI KELANTAN HANYA 7.5% (RUJUK HANSARD PARLIMEN BERTARIKH 14/4/2010, MUKA SURAT 49)

================
INSAF BRO, INSAF... SEDAR DIRI BRO... KRITIKAN INI UNTUK KESEDARAN... HEHEHE..

SAMA2 LAH KITA MEMBEBASKAN MENTALITI ORG2 SARAWAK DARI BELENGGU KEBODOHAN YG DIRANGKA BN/PBB.. DAMAI... :-X

Kucing Parsi berkata...

anon 23:39.
macam budak tak sekolah pakai internet je. lu ni memang jenis yang kata orang resmi lompat parti. sokong buta tuli. nak tengok tempat miskin?? tengok kampung la wei, tempat lu tu masih lagi rumah kayu, dah tak di cat. buat malu tu yang pakat sewa dewan kalau kenduri kendura sbb rumah tanah kecik dah jual kat cukong!!!
macam babi je lu

anon 01:10 : lu pernah naik flight ke?? misti air asia kan
haha orang melayu!!!

wei visit blog aku tengok apa baju aku pakai, jangan main sedap kutuk. kalau tak tau diam. taib dengan khir toyo dua personaliti berbeza, toyo cabut gigi, taib tycoon business!!

*TT - kesian la dia ni. macam dollah badawi gak, nak kawen lantak dia la
pasal apa kita nak kecoh, takkan nak cari pelacur lak
nak sibuk dia nak kawen brapa juta belanja bukan duit lu sponsor

wei TT, kalau taib betul rasuah lu tak nak report SPRM ke?? tak dar telor or tak dar bukti. kalau tak dar bukti biar tuhan yang tentukan

din kaki lutu dreba berkata...

Tanpa nama 16:07
Tanpa nama 17:23
Tanpa nama 00:20

Engkau ni memang lanchow la
Ko ingat kita orang ni portugis ke apa?
Cibai betol.

Tanpa Nama berkata...

wah! bila kena batang hidung, kucing parsi pun bertukar angin.

kalu kutuk belah sini - bunyi macam PR, kutuk mat mongol.
kalu kena kutuk belah sana - bunyi macam UBN, suka raja beroke.

dua alam ker kucing parsi nih?

Tanpa Nama berkata...

pukimak betul la korang ni bodoh2kan dayak.. apahal korang bodoh2kan dayak?? dayak kan org jugak.. korang ingat diorg tu monyet ke? monyet pun org tak bodohkan tau tak.. sbb monyet tu takde akal.. so tak bolehlah dicop bodoh.. so takda apa yg nak dibodohkan.. jd siapa yg bodoh ni sebenarnya yg korang harus bodohkan? takkan monyet yg takda akal kan??

mosabit berkata...

WOITTT.....

DAYAK DAYAK YG MARAH MARAH KAT SINI adalah sama bangsa dengan melayu gerombolan daaaaa....

bangangnyer tak abis abis....bila teraser tu sahlah dah makan cili banyak sangat tu...

maka telahan bro TT tu benar belaker.....

kepada dayak dayak semua..jangan berkawan dengan dayak OKU ni....
bila aku sebut OKU jng ada orang kurang Upaya marah pulak...
OKU tu Otak Kurang Upaya daaaa....

kalau bodo jng bagi tau oarang lain laaaa...

kah kah kah kah kah kah ..





kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

..ooo baru tahu dayak ni bangsa..sensitif'..jiwang'

' ayat TT guna sebagai kiasan' - untuk crite ' tentang pemuda X yang baru berkhawin....orang DAYAK yang marah harap belajar bahasa malaysia dan mengenali ayat ' TT kutuk melayu kita tak kisah pun, sebab ada benarnya,,memang rami yang tak pandai menilai dan diperbodohkan.

Tanpa Nama berkata...

mana orang dayaj tak marah. korang tak tau apa2 pasal dayak, macam tak tahu asal usul dirik sendiri pastu nak cakap pasal dayak.
mwlayu pun asal nya dari indonesia, tapi kaum peribumi melanau, adalah memang asal usul dari sarawak.
itu pasal sarawak minoriti melanau, melanau perintah. dok baca utusan sangat baca portal news, tapi mata tak tengok memang tak tahu, baca TT slalu bukan boleh percaya sangat

lain kali datang sendiri, sarawak dalam erti kata lain, who cares badawi kawin or taib kawin, yang peduli adalah pasal melayu semenanjung bodoh, ada anak tolong rogolkan...

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

din kaki lutu dreba

kau la lancau, bodo, tak sekolah... bangang, tu bahasa perancis la. bukan bahasa portugis. lain kali kalau dah bodo jgn dok perasan cerdik... kalau kau tak paham pegi mampos la.... ni internet la, semua orang kat dunia boleh bagi komen pakai bahasa apa sekalipun...eee bodoh sungguh budak ni...

Tanpa Nama berkata...

TT dan sewaktu dgnnya...
CAKAP SIANG PANDANG2
CAKAP MALAM DGR2

KENAPA MENYIBUK ORG KHWIN....
ADA PINJAM DUIT HANTARAN KAT TT KAH??

KECOH BERUK NI APASAL??
PENGANTIN TUUU...JANDA YOU KAH??

DAYAK KENA TIPU?
KNPA TT PULA NAK KAUT DOSA KERING MENGATA ORG???

KALAU TT YG KNA TIPU...BOLEH LAH SIBUK SATU MALAYA....
JGN LIBAT ORG SARAWAK....

FITNAH LEBIH DAHSYAT DR MEMBUNUH...
TT KATA ORG REMBAT BALAK TU ADA BUKTIKAH?
ORG TU DAH BAHAM MACAM2 HASIL BUMI SARAWAK ADA BUKTI???

ADA BUKTI???....APA NAMA ...ADA BUKTI KAH MACHA???

KALAU ADA...ENTI BISI'..
BUATLAH ADUAN ....
POLIS ADA...
SPRM ADA...
MCAM2 ADA...

KALAU SIK ADA...
FITNAH NAMA NYA...
KATA TOK GURU..."FITNAH DOSA BESAR, SELAGI XORG YG DIFITNAH XMAAFKAN"

KALAU DAH MABUK NAK TABUR FITNAH
APA NAK BUAT...
DAH XADA KEJA LAIN...

CUMA NAK PESAN JE...
JANGAN LUPA BEKALAN AKHIRAT...

PERINGATAN UTK PR....

BLOG TT NIE SBNARNYA...BAWA BEBAN DAN BALA BG KEMPEN PR...

TUDUHAN TANPA BUKTI...
MERAPU....
MELUCAH...
NON SYARIE...
MELALUT...

Tanpa Nama berkata...

TT N KUNCU2NYA,

LA NIE..DAH 2 ORG MUFTI DAYAK(MELANAU)DI MALAYSIA; MUFTI PERLIS N SARAWAK...

MELANAU NIE MINORITI...TAPI HEBAT
APA2 PUN MEREKA NIE ANUGERAH TUHAN

RASA2 ADA KAH KAUM KERABAT TT YG JADI TOK NIKAH KAHWIN...SEKURANG2NYA