Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 21 Disember 2010

MALIKUL SEMBAB KINI SEORANG KULIFAAH




GAYUNG PLASTIK



nota:
macam macam cara
untuk cari penyokong
timba dan gayung pun
boleh memyokong asalkan
banganag kah kah kah



KENAPA GUNA DUIT RAKYAT TARIK SOKONGAN PSSLM – harakah daily

Muhyiddin Yassin dilaporkan oleh sebuah tabloid berbahasa Melayu pada 28 November lalu akan menyampaikan sumbangan RM7.5 juta bagi pihak kerajaan Malaysia kepada Persatuan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM).

Sumbangan tersebut merupakan sebahagian daripada kos keseluruhan RM10 juta untuk melengkapkan kompleks persatuan seni silat tersebut yang terletak Batu Caves, Gombak.
Namun, berita tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi. Hal ini kerana jumlah tersebut terlalu banyak untuk diberikan kepada sebuah pertubuhan seni silat.

Bagaimana pula dengan persatuan seni silat lain? Adakah mereka juga berpeluang mendapat sumbangan seperti ini? Atau adakah sumbangan ini mempunyai motif di sebaliknya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TAK KAN TIDAK TAHU KENAPA?.... kah kah kah..

kah kah kah…. INI KERANA MALIKUL HENDAK SOKONGAN… kah kah kah..

woit..MAT MONGOL JADI KULIFAAH... kah kah kah..

kah kah kah… MAKA MALIKUL HENDAK PUN INGIN MENJADI KULIFAAH GAYUNG…. kah kah kah..

kah kah kah… ORANG RAMAI MENGANGGAP MALIKUL BODOH MACAM GAYUNG AIR… kah kah

kah kah kah…. SEKARANG MALIKUL BUKTI DIA BUKAN GAYUNG TAPI KHULIFAAH YANG GAYUNG… kah kah kah…


10 JUTA RM BOLEH JADI KULIFAAAH!

11 ulasan:

teganu kite berkata...

isamudeng,

silat seni GAYONG akang ditukor ke silat seni MANGKOK, oleh itu kholipoh gayong akng menjadi kholipoh mangkok yang berhayong-hayong.

seni silat yang suci itu telah diumnu-apco-kang oleh mangkok-mangkok politik plastik, tetapi kholipoh mangkok ini tidok buleh lagi untuk menukor name2 ikang.

tanye la Mat Said Kemamang yang bijok itu.

Di bawoh rang ikang...

golok-jangok berkata...

Pakat nok jadi kolipoh pulok doh. molek doh tu - Mat Sembab muko serupo tok bomoh jadi kolipoh Abbasiyah. Lepah tu Mat Monggol bik mama muko serupo tok mudeng jadi kolipoh umayyah.

Tok Beraheng tongkat Ali nok jadi ggapo dio... ???

kerjo bodow dulu, kini & selamonyo; umnu-apco

MonkeyShooter berkata...

Yang Dihormati Bro TT. Tipu sana dan tipu sini dah boleh dapat peruntukkan juta-juta. Nak kata silat ini yang diguna pakai dalam tempur ATM tidak juga kerana mereka menggunakan Seni Mempertahankan Diri (Tae-Kwon-Do) yang asalnya Korea. Begitu juga PDRM dan Warden Penjara. Apa lah nak jadi negara ini? Pemimpin mereka(UMNO) berbelanja dan menghabiskan harta dan wang negara seperti hak mutlak mak bapak mereka yang punya. Bagi mendapatkan sokongan rakyat oleh pemimpin UMNO, si perogol pun boleh dinaikkan taraf kepada Yang Mulia atau Teraggong. Inilah rupa negara yang memilih Iblis Bertanduk (menyerupai manusia) sebagai pemimpin mereka. Wallahuallam.

Tanpa Nama berkata...

penjelasan mudah mengapa grup silat tu dapat peruntukan: tengok siapa kepalanya. dan tengok siapa dan apa jawatan anak kepala tu dalam ameno. dua2 angan2 tinggi.

Tanpa Nama berkata...

kesian kat persatuan lain. depa pun ada jugak menyumbang pingat untuk sukan silat olahraga!!

cicit ngah layor berkata...

Elok ler tu!!!!!...Soghang pimpin silat gayong,soghang pimpin silat lincah.Keduer2nyer persatuan silat Melayu yg bulih menambah undi kalau ditambah peruntukan.Jahanam duit cukai Leman,Ah Chong dan Mutusamy demer gunerkan utk meraih undi. Org miskin demer buat tak peduli sbb tak pandai bersilat.

Tanpa Nama berkata...

Isham

Suruh persatuan silat itu pakaikan gayung plastik sebagai khulifah ke kepala al Iman As sheikh Al Malikul Al Pagohi!

1Crony berkata...

Salam Bro TT. Bangun pagi tak minum kopi sebab gula mahal, tak pergi kerja sebab naik moto minyak mahal, habis tu nak buat apa kat rumah? Loncat, tendang dan sepak terajang dinding praktis (bersilat) aje, lepas tu jalan kaki pergi sembah tok guru untuk taklimat parti UMNO. Inilah fahaman melayu sekarang yang akan kembali ke dunia primitif. Kalau MCA, mereka akan luluskan 10 juta untuk bangunan Persatuan Dewan Perniagaan Cina. Tapi bagi menteri Melayu tidak sekali-kali kalau untuk kepentingan ekonomi umat Melayu di negara ini. Tak lama lagi Ayah Pin pula akan memohon peruntukan 10 juta untuk buat replika teko lebih besar bagi lambang 'kerajaan langit'. Pasti nya diluluskan asalkan berjanji mahu sokong UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Trend org umno nak mintak sedekah undi....

RM 10 juta tu duit bapak muhiding ker? kalu duit bapak dan datok muhiding, itu dia punya pasal la.

apa pekdah bagi rm10 juta ni kat persatuan silat? Macam nak bukak sebijik sekolah pulak! Sapa untung? Berapa juta org nak belajar silat lincah? Org silat lincah ni bule lawan bom nuklear ngan kereta kebal ker? Klu tak masuk silat lincah, kira grup syiah ke? Ke masuk silat nak mendabik dada??? Sebijik macam 3 line samseng

Jumpa Mat Bond, Mat Bond bagi peluru sebijik, mat silat lincah tergolek dog!

Jual tempe lagi baik!

Tanpa Nama berkata...

Mangkok ni bukan KULIFAAH tapi..

KOLOPIRLAH

nak tau makno tanyo lobai tt..

kah kah kah

KOLOPIRLAH MALIKUL $$$..EMBAB

Tanpa Nama berkata...

Pukimak lu apa kaitan Lincah dengan Gayung? Butoh lu tak tau beza ke TT??