Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 21 Disember 2010

SATU CARA CARI DUIT UNTUK PILIHANRAYA




BESAR PATUT MAHAL



nota:
ini jenis note book besar
yang harganya tujuh ribu ringgit
untuk sebuah - telah di agihkan
di ganu sebahagian dari duit minyak
pembekal note book ini pastilah
kroni tegar kah kah kah




TIADA ADUAN PENYELEWENGAN PENAAGIHAN NOTE BOOK SATU MALAYSIA - melayau

Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan sehingga kini belum menerima sebarang aduan rasmi mengenai penyelewengan pengagihan notebook satu Malaysia.
Timbalan menteri kementerian berkenaan, Joseph Salang berkata, bagaimanapun, kementerian melalui Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) bersama-sama Kementerian Pelajaran mengadakan pemantauan dan penambahbaikan proses pengagihan secara berterusan.

"Ini bagi memastikan tidak berlaku penyelewengan agar manfaat daripada inisiatif pengagihan notebook satu Malaysia itu dapat dinikmati oleh kumpulan sasar,” katanya menjawab soalan Senator Mumtaz Md Nawi di Dewan Negara hari ini.

Salang berkata, pelaksanaan pengagihan notebook satu Malaysia dipantau oleh pejabat-pejabat wilayah SKMM di seluruh negara di mana maklum balas diperolehi daripada pelajar-pelajar sekolah yang telah menerima notebook serta pihak berkepentingan di negeri-negeri termasuk guru sekolah, Pejabat Pelajaran Daerah dan ketua kampung berkenaan bagi menilai keberkesanan kaedah yang dijalankan.

Beliau berkata, sejumlah RM1 bilion telah diperuntukkan untuk pelaksanaan projek notebook satu Malaysia, yang melibatkan pengagihan sebanyak satu juta unit notebook berserta langganan pakej jalur lebar kepada pelajar-pelajar dari keluarga berpendapatan isi rumah di bawah RM3,000 dan juga kepada golongan berpendapatan rendah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… HUJAN TIDAK PANAS PUN TIDAK … TETIBA ADA CERITA PENYELEWENGAN PULAK… kah kah kah..

kah kah kah… INI MESTI PROJEK NAK REMBAT DUIT UNTUK PILIHANRAYA…. kah kah kah..

kah kah kah…. SATU BILION RINGGIT….BANYAKNYA DUIT…. kah kah kah..

woit… CUBA TEKA BERAPA NOTE BOOK YANG AKAN DI EDAR…. kah kah kah..

kah kah kah... DULU DI GANU... SATU NOTE BOOK TJUH RIBU RINGGIT... kah kah kah..

kah kah kah... SEKALI INI BERAPA AGAKNYA?.... kah kah kah

kah kah kah…. INI MESTI PROJEK KRONI….. kah kah kah..

kah ka kah… MARK UP…. BAGI GEROMBOLAN SIKIT UNTUK BELANJA PILIHANRAYA…kah kah kah..

kah kah kah…. YANG LAIN REMBAT…… kah kah kah…


nota:
inilah cara gerombolan buat kerja
inilah cara menyedikan belanja
untuk pilihanraya
tak caya?
tunggu dan lihat - note book cap ayam
tapi harga dua tiga ribu kah kah kah


6 ulasan:

naimisa berkata...

1 billion untuk sejuta notebook saja? Tidak boleh ke kalau sampai 3.5 juta buah notebook?

Ini macam ada kerang dalam mi saja.

Tanpa Nama berkata...

Biasa la bro, barang made in china kualiti gred C, mark up tinggi - tinggi, pakai 1 ke 2 tahun jahanam... yang kaya kroni - kroni BN je...

Papa Chang berkata...

huhhhh soh offer pakej broadband dgn laptop... sudahnye kamepeni teman sedekah jerr laptop tuh.. idaknye deme nak bayor... bulsittt

Ptuiii UM NOO berkata...

notebook cap ayam kat nganu harga 7 ribu sebijik. Tu kira ok ape!

ni besok entah2 ada pulak sykt duit 1 bilion nak jual notebook cap seBabi (1Babi) harga kat rm10 ribu sebijik kat budak sekolah tadika

biasa laaa. klu jual notebook seBabi ni, lagi mahal jual, lagi untung 1Babi. Bole bawak tenang-tenang

Tanpa Nama berkata...

"1 bilion? Tu ada berapa 0 tu?" tanya Mat Sperma kepada Bah Disiplin amno.

SPERMA tak boleh kira kalau nilai 0 lebih drp 6 digit. Tak paham! Sebab biasa SPERMA kantoikan benda2 yang nilai 0 ada 3 bijik aje!

Kalau nilai 0 lebih 6 digit, serah aje kes tu kat bhg disiplin amno. Gerenti lepas!

Tanpa Nama berkata...

bodoh la korang ni... kuno!! tengok mcm umno... moden... ada nokbuk.. barulah tak kuno... tengok rakyat negara2 yg tak bagi nokbuk yg berharga 7ribu sebiji percuma... tengok diorg.. semua bodoh mcm korangkan?? tengok amerika tengok swideng perancis kanada britain.. semua tak bg nokbuk kat rakyat dia.. tengok.. semua bodoh2.. kat malaysia je rakyatnya yg dapat nokbuk pandai2... pandai sbb undi umnok.. boleh belajar memantat kat nokbuk boleh main judi kat nokbuk tengok cerita blue.. barulah sosial.. barulah maju..kampung betul la korang nie.. kuno!! (KUNO = aku bukan umno)