Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 10 Disember 2010

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA !!!




TIGA DI TAHAN - LAPORAN DEMO DI PUTRA JAYA

Dua pelajar telah di tahan. Kini berada
di IPD Putra Jaya

Mereka ialah Ahmad Syukri Abdul Razak,
Mohd Shahruldeen Ahmad Rosli dan
Mohd Ridzuan Othman.

Mereka ini telah memimpin
dan mengambil bahagian
berdemo sesudah sembahyang Jummat tadi.

Lebih dari 100 orang
pelajar dan anak muda dari pelbagai kampus
telah berdemo untuk menghantar
memo bantahan kenaikkan harga gula dan
bahan bakar minyak kepada Najib Razak.

Hingga kini belum dapat diketahui
sama ada dua pelajar ini akan
menghadapi apa apa tuduhan. (TT)

20 ulasan:

kLaKuWaHaRa berkata...

ptot la ramai polis td..x prasan la plak...
slamat den kejo je arini..kalu x ,mau join gak neh...

Tanpa Nama berkata...

Salute untuk mahasiswa berani......Mereka bukan budak sekolah. Ini baru pemimpin masa depan yang ada jatidiri....Ada semangat bela golongan masyarakat yang tersepit & tertindas

aku berkata...

Tangkap semuanya. kenapa 2-3 kerat jer. Tapi hairan juga dulu pelajar uitm buat demo seekor pun tak kena tangkap.

Tanpa Nama berkata...

akhirnya dunia ini adalah mili anak muda!!!!!

bangkit anak muda!!!

Tanpa Nama berkata...

Jangan risau TT. Apa sahaja tuduhan boleh gerombolan reka. Bukankah gerombolan semua boleh asal mereka bahagia dan rakyat menderita.

Tanpa Nama berkata...

GUNAKAN ISTILAH KETUANAN UMNO, BUKAN KETUANAN MELAYU.SEBAB MELAYU YG TAK BERSAMA UMNO SELALU DIPINGGIRKAN. JGN GUNA ISTILAH UTUSAN MELOYA.

Tanpa Nama berkata...

Anak muda tunjang masa depan negara. hanya anak muda mampu bangun melawan dengan kekorupsian yang ada sekarang. kerna anak muda masih lagi tidak terpengaruh dengan politik ketaksuban dan bila2 masa anak muda ini boleh tukar selera. yang mana korup, kita tentang!

Bangun anak muda! kita jatuhkan institusi yang kian bernanah ini. usah pedulikan segelintir orang tua yang rasis, segelintir orang tua yang berkepentingan.

Bangun anak muda! kita jatuhkan pemakan duit rakyat ini, demi masa depan anak bangsa kita.

Bangun anak muda! kita jadikan negra kita negara republik.

Rise and shine the power of youth, the unsung hero of the true nationalist

afixasyran

Orang Kelawar berkata...

Haaa... ini baru mahasiswa.Tidak hanya baca buku tanpa peduli rakyat sekelian.Sebab setakat baca buku,usung buku tebal-tebal,sesiapa saja boleh sebab zaman kini semua orang dah bersekolah dan boleh membaca.
Syabas dan tahniah.Baru gah bila disebut universiti.Ini tidak macam budak sekolah.Ada ketika pensyarah panggil,dan semua pelajar berhimpun kemudian dekan menyampaikan ucapan.Ucapannya pun bagi amaran.Macam budak sekolah.Kalau setiap universiti di Malaysia ada aktivis yang hebat ada jati diri macam pelajar kena tahan ini,alangkag indahnya alam belajar semasa di universiti kerana universiti membentuk pemimpin yang peka terhadap persekitaran terutamanya rakyat marhaen.Kalau begini mabuk jugak Najib dibuatnya.

hamzah ian berkata...

berani..

Tanpa Nama berkata...

PUKIMAK POLIS,,,! SANGGUP MENJADI ANJINK PEMERINTAH YG KEJAM!

POLIS KEJAM! TUKANG NGENTOT! MALAS! IQ RENDAH! HAHA!


- anti perempuan pembawa sial -

Tanpa Nama berkata...

apala pdrm ni
sikit2 tangkap
lu orang ok la
tak yah nak bising pasal harga barang

pasaal lu orang semua makan bersuap
tak pun makan suap.....

zuber berkata...

bangun anak muda
kita warnakan semula demokrasi
bangun anak muda
hambat dan halau warisan micheavelli
bangun anak muda
merdekakan bangsa
bangun anak muda
corak semula sistem beraja
bangun anak muda
kejutkan bangsa yang lena
bangun anak muda
anda berhak selesa
hapuskan hutang ptptn
hapuskan tarif melampau
hapuskan cukai-cukai gila
hapuskan kronisma
hapuskan mahkamah songsang
hapuskan bunga bank gila
hapuskan bankrupsi rakyat
bangun anak muda
koyakkan bendera hipokrasi
bangun anak muda
hari ini bukan esok
pilihanraya ini bukan nanti
bangun anak muda
buka mata
pertahankan hak rakyat
bangun anak muda
jangan sampai tiada masa.

Pakwe berkata...

3 orng je?

kat london beramai2...

kereta kerabat berani di lutunya..

huahuahua...

itu baru berani...

aku pun tak berani..

sbb polis malaysia ni sharpshooter..mcm abg din binjai..

skali tembak sepuluh peluru kuar..

silap2 kena kepala woooooo

nasib la 3 orng ni..

bedemo kat negera ni..

malaysia ni ada pm bayangan kot..cinpeng the komunis malaya..

ehehehe

tk demokratik lngsung..

Reezl berkata...

jangan terhenti dengan gertakan tak seberapa wahai pemuda2.. mari berjuang untuk masa depan negara yg lebih baik

Tanpa Nama berkata...

aku pegi tadi wei
kah kah kah
kesian aku tengok
sebenornya ghamei yg nak join, tapi semua kecut pasai abg2 polis dah standby...
kah kah kah

kesian rakyat malaysia
nak join demo pon takut kena tangkap masuk jail
nak buat camna,
kecik2 mak bapak dah ajar takut polis...
"haa, tuu polis...polis tangkap nanti....haaa"-ayat yang biasa aku dengar dari mak bapak kat anak2 kecil bila nampak abang2 polis

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

memang cool
balak2 ni bukan berketuanan meloya
mereka berketuanan rakyat

Tanpa Nama berkata...

syabas wahai anak muda . Mudah - mudahan Allah memberi petunjuk kepada kita semua dan menghapus mereka - mereka berlagak Tuhan dimuka bumi ini

Tanpa Nama berkata...

tt..jgn selalu kutuk eee..

last2 ee shahruldeen jugak yang berdemo...

cicit ngah layor berkata...

Tahniah org muder sbb beghani melawan gas pemedih mater dan beghani kener hentak dgn belantan.Tp pader maser yg samer pulak,org tuer buat aper? Aper peranan komer pulak? Tak kan ler komer duduk dipejabat/ghomah asik ughut belantan komer jer.Bagi ler sesuatu pader anak muder yg beghani tu.Syabash anak muder yg beghani.Bangkit org tuer yg asyik ughut belantan.

Tanpa Nama berkata...

sape lg nk turun berdemo,anak2 muda ni la harapn memimpin negara ms depan,klu takut xde harapn nk jd pemimpin...hidup anak muda,BERSIH bila TT..??